• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

MTX: Ducati DS 1000 Multistrada ’05

Πάνω στο Multistrada δεν θα περάσετε απαρατήρητοι, όχι μόνο λόγω της μοναδικής του εμφάνισης, αλλά και του ονόματος που φέρει στο ρεζερβουάρ του. Το DS 1000 μπορεί να σας μεταφέρει καθημερινά στο γραφείο, με σημαντικότερα όμως προσόντα την κοφτερή του συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές.

 
+:Οδική συμπεριφορά, κινητήρας, φρένα
-: Άνεση σέλας

Εργονομία: Με επιθετική άποψη

Ως γενικότερη φιλοσοφία, το Multistrada δείχνει να έχει σχεδιαστεί και για καθημερινή χρήση, χωρίς όμως να παραβλέπεται το σπορ στοιχείο, όπως άλλωστε συμβαίνει με τα περισσότερα μοντέλα της ιταλικής φίρμας. Η σπορ αίσθηση γίνεται αμέσως αντιληπτή από τη θέση οδήγησης της μοτοσικλέτας, που τοποθετεί τον αναβάτη με τέτοιο τρόπο ώστε να του ξυπνά… άγρια και επιθετικά ένστικτα. Το δεύτερο άτομο δεν θα δυσκολευτεί να βολευτεί στο μικρό σελάκι που προορίζεται αποκλειστικά για αυτό, αλλά σίγουρα θα προβληματιστεί από τη ζέστη που εκπέμπει η εξάτμιση με τις διπλές απολήξεις, η οποία περνά ακριβώς από κάτω του και είναι ιδιαίτερα έντονη κατά τις ημέρες του καλοκαιριού. Πάντως, ο αναβάτης θα ένιωθε πιο άνετα αν είχε στη διάθεσή του λίγο περισσότερο αφρώδες, με το συνεπιβάτη να μην αντιμετωπίζει τέτοιου είδους προβλήματα. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και βρίσκεται σε καλό σημείο για τα μάτια του αναβάτη, ενώ τα χειριστήρια απαιτούν πολύ μικρό χρόνο εξοικείωσης από την πλευρά σας.

Μοτέρ: Ροπή για… φίλημα

Ο αερόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας των σχεδόν 1.000 κ.εκ. μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά με την απόδοσή του, αλλά οι 84 ίπποι και τα 8,4 κιλά ροπής που παράγει είναι αρκετά για τις περισσότερες συνθήκες. Η καλύτερη περιοχή του βρίσκεται στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας του, όπου η ροπή προσφέρεται πλουσιοπάροχα, καθιστώντας τη χρήση του σκληρού κιβωτίου περιττή. Βέβαια, με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και λίγες στροφές στο αναλογικό ταχύμετρο, τα σκορτσαρίσματα δεν λείπουν και αυτό είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσετε.

Συμπεριφορά: Γνήσια ιταλική

Το πρώτο πράγμα που θα ξενίσει τον αναβάτη του Mulitstrada, ιδιαίτερα αν αυτός είναι συνηθισμένος σε ιαπωνικές κατασκευές, είναι οι ήχοι που παράγει το ιταλικό μοτέρ όταν βρίσκεται σε λειτουργία. Επίσης, αυτό που θυμίζει έντονα την ευρωπαϊκή του καταγωγή είναι το σκληρό στη χρήση του κιβώτιο, αλλά και ο βαρύς συμπλέκτης που θα κουράσει γρήγορα τα δάκτυλα του αναβάτη μέσα στην κίνηση. Από εκεί και πέρα, ουδέν πρόβλημα! Οι κραδασμοί κάνουν αισθητή την παρουσία τους, αλλά δεν ενοχλούν ιδιαίτερα, και σε συνθήκες ταξιδιού μπορείτε να κρατήσετε με άνεση μία μέση ωριαία κοντά στα 170 χλμ./ώρα. Στις στροφές το Multistrada εμφανίζεται απολύτως ουδέτερο και συμπεριφέρεται ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς από μία γνήσια street μοτοσικλέτα της ιταλικής εταιρείας. Η κλίση που θα πάρει στις στροφές εξαρτάται περισσότερο από… εσάς και λιγότερο από την κατάσταση του οδοστρώματος, τα φρένα είναι δυνατά και με καλή αίσθηση και ο κινητήρας παράγει τη ροπή του απολαυστικά, προσφέροντας δυνατές εξόδους από τις στροφές, χωρίς να χρειάζεται να ανεβοκατεβάζετε ταχύτητες.

Συμπέρασμα

Το Ducati Multistrada είναι μία μεγάλη street μοτοσικλέτα που ξεφεύγει αρκετά από συνήθεις προτάσεις της κατηγορίας, τόσο λόγω ονόματος όσο και λόγω δυνατοτήτων και σχεδίασης. Για απολύτως καθημερινή χρήση και ταξίδια ανά την Ελλάδα και τον… κόσμο, σίγουρα μπορείτε να καταφύγετε σε κάτι πιο άνετο. Δύσκολα όμως θα βρείτε κάτι που να κάνει αυτό και συνάμα να τα καταφέρνει τόσο καλά σε δρόμο με στροφές (αργές και γρήγορες), αφήνοντας πίσω του πολύ ισχυρότερες προτάσεις. Στο μόνο σημείο που θα πρέπει να κάνετε κάποιους συμβιβασμούς (λόγω κυρίως βαρύ συμπλέκτη), είναι η κίνηση στην πόλη.

Μίνι ιστορικό

Το Multistrada, ένα σχέδιο του Pierre Terblanche, πέρασε για πρώτη φορά στην παραγωγή το 2002, διχάζοντας το κοινό με την αισθητική του (μία μοτοσικλέτα που είτε την ερωτεύεσαι είτε την μισείς). Η σχεδίασή του όλα αυτά τα χρόνια έχει παραμείνει αναλλοίωτη, ωστόσο ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του πέρασε στην παραγωγή η έκδοση DS, η οποία παρέμεινε κοντά μας μέχρι το 2005. Την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε το 1100, το οποίο παράγεται ακόμη και σήμερα.

Τι να αλλάξετε

Αν το αντέχει η τσέπη σας, αλλάξτε την εξάτμιση. Πέρα από τον πλούσιο ήχο που θα απελευθερωθεί, θα μειωθεί σημαντικά και η εκπεμπόμενη θερμότητα, με αποτέλεσμα να ακούτε λιγότερη… μουρμούρα από το συνεπιβάτη! Κατά τ’ άλλα, μία σέλα από gel για εσάς θα αυξήσει σημαντικά τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης, με αποτέλεσμα να σταματάτε μόνο για βενζίνη.

Τι να προσέξετε

Στην περίπτωση του Multistrada σιγουρευτείτε πως όλα τα service έχουν γίνει στην ώρα τους. Επίσης, ρίξτε μία προσεκτική ματιά στα όργανα για τυχόν υγρασίες, αλλά και στη βάση του σταντ (εδράζεται στον κινητήρα) για ρωγμές. Τέλος, δώστε βάση στο ρελέ της μίζας για περίεργους θορύβους, ενώ σιγουρευτείτε για την καλή λειτουργία του μετρητή της βενζίνης.

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ