net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πολλοί την αντέγραψαν, κανείς δεν άγγιξε την μοναδικότητά της.

Vespa: πάνω από 18.000 οχήματα στην παραγωγή

Τη Vespa αντέγραψαν και μιμήθηκαν με χιλιάδες τρόπους: όμως η μοναδικότητα του οχήματος εξασφάλιζε στην Piaggio μια πολύ μακρά περίοδο επιτυχίας, τόσο πολύ ώστε το Νοέμβριο του 1953 500.000 οχήματα πέρασαν από την παραγωγή, για να φθάσουν έως 1.000.000 τον Ιούνιο του 1956. To 1960 η Vespa ξεπέρασε τα 2.000.000, το 1970 άγγιξε τα 4.000.000 ενώ το 1988 ξεπέρασε τα 10.000.000, καθιστώντας τη Vespa — η οποία πούλησε πάνω από 18.000.000 τεμάχια μέχρι τότε — ένα μοναδικό φαινόμενο στον τομέα των δίτροχων.
Η έκρηξη της Vespa και των διαφορετικών επιχειρηματικών σχεδίων των αδερφών Piaggio, με τον Enrico επικεντρωμένο στα ελαφριά οχήματα κίνησης στην Τοσκάνη και τον Armando στις αεροναυτικές επιχειρήσεις στη Liguria, είχαν ως αποτέλεσμα το διαχωρισμό της εταιρείας. Στις 22 Φεβρουαρίου του 1946, ο Enrico Piaggio απέκτησε το μερίδιο στην Piaggio & C. S.p.A. που κατείχε ο αδερφός του Armando, ο οποίος στη συνέχεια ίδρυσε την εταιρεία “Rinaldo Piaggio Industrie Meccaniche Aeronautiche” (I.A.M. Rinaldo Piaggio). Η Vespa 50 είχε παρουσιαστεί τον προηγούμενο χρόνο, το 1963, μετά την εισαγωγή ενός νόμου στην Ιταλία σύμφωνα με τον οποίο όλα τα οχήματα πάνω από 50 κ.εκ. έπρεπε να φέρουν πινακίδες 
Η νέα Vespa εξαιρέθηκε από το νόμο και σημείωσε αμέσως επιτυχία. Στην Ιταλία οι πωλήσεις οχημάτων με πινακίδες κυκλοφορίας μειώθηκαν κατά 28% το 1965 σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Από την άλλη μεριά, η  Vespa, με τη σειρά “50”,  ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Η μικρή Vespa υπήρξε σημαντική προσθήκη στην γκάμα της Piaggio και αυτός ο κυβισμός συνεχίζει να παράγεται μέχρι και σήμερα. Μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί σχεδόν 3.500.000 Vespa 50 κυβικών σε διαφορετικά μοντέλα και εκδόσεις. Η Vespa ET4 50, που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2000 (και αντικαταστάθηκε το 2005 από τη Vespa LX) ήταν η πρώτη τετράχρονη Vespa 50cc, η οποία πέτυχε ένα νέο ρεκόρ: πάνω από 500 km απόσταση με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ.
Η ιστορία της Vespa PX είναι πραγματική μοναδική κι εξαιρετική στον κόσμο των δίτροχων ως το πιο επιτυχημένο μοντέλο σε ολόκληρη την ιστορία της Vespa: δημιουργήθηκε το 1977 και είναι ακόμα στην παραγωγή, στις εκδόσεις 125 και 150 cc, έχοντας ξεπεράσει τα τρία εκατομμύρια πωλήσεις.
Το 1996, ήταν η πεντηκοστή επέτειος του πιο διάσημου σκούτερ στον κόσμο, της σειράς Vespa ET4 and ET2. Η ET4 ήταν η πρώτη  Vespa στην ιστορία με τετράχρονο κινητήρα. Με το λανσάρισμα της Granturismo 200L και 125L το 2003, η Vespa έφτασε σε επίπεδα άνευ προηγουμένου όσον αφορά το μέγεθος και τη δύναμή της. Το 2005, δύο νέα και πολύ σημαντικά μοντέλα προστέθηκαν στην γκάμα: η Vespa LX (50, 125 και 150) αντικατέστησε τη Vespa ET (πάνω από  460.000 πωλήσεις οχημάτων από το 1996) ενώ,  50 χρόνια μετά το λανσάρισμα της θρυλικής Vespa GS Gran Sport, η Vespa GTS 250 i.e. θεωρήθηκε ως η πιο γρήγορη, η πιο ισχυρή και υψηλής τεχνολογίας Vespa όλων των εποχών. Με ισχυρό  250 cc 4-βάλβιδο υγρόψυκτο κινητήρα με ηλεκτρονική ανάφλεξη.
Το 2006 η επέτειος των 60 ετών της Vespa εορτάστηκε με τρία αποκλειστικά μοντέλα, παρουσιάζοντας την πρωτότυπη Vespa σε μια πιο μοντέρνα και κομψή έκδοση. Πρόκειται για τη Vespa GTV, τη Vespa LXV και τη Vespa GT 60°. Το 2007 ήταν η χρονιά της Vespa S: κομψά εμπνευσμένη από τις γραμμές των μοντέλων της εποχής του '70, η Vespa S ήταν η νέα κληρονόμος της θρυλικής 50 Special και της 125 Primavera. Το Μαίο του 2008 φθάνει η  Vespa GTS 300: το μοντέλο 145 GTS 300 Super ήταν και πάλι η Vespa με τις υψηλότερες επιδόσεις και τον μεγαλύτερο κινητήρα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Την άνοιξη του 2012 μια σημαντική καινοτομία έρχεται στη σειρά των μικρών LX/S, όσον αφορά τον κινητήρα. Πρόκειται για έναν ολοκαίνουριο μονοκύλινδρο κινητήρα 125/150 3 βαλβίδων ηλεκτρονικού ψεκασμού νέων προδιαγραφών, αγγίζοντας αποστάσεις 55 km με ένα λίτρο βενζίνης και μειωμένες εκπομπές ρύπων Co2 κατά 30%.  Ενας εξαιρετικά προηγμένος κινητήρας, εξ ολοκλήρου σχεδιασμένος και κατασκευασμένος στη Pontedera, ο οποίος εξόπλισε και τη Vespa του μέλλοντος, τη Vespa 946.
Η Vespa 946, παρουσιάστηκε το 2012 στην Εκθεση EICMA στο Μιλάνο, ανοίγοντας ένα παράθυρο στο μέλλον όσον αφορά το στυλ και την τεχνολογία. Η Vespa 946 απέτισε φόρο τιμής στο πρωτότυπο MP6,  το διασημότερο σκούτερ στον κόσμο, ένα αξεπέραστο παράδειγμα ιταλικού στυλ και δημιουργικότητας.

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ