• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

5 συμβουλές που θα σε σώσουν όταν σου γλιστρήσει

 

Και ξαφνικά εκεί που επιταχύνεις, νιώθεις τον πίσω τροχό να γλιστράει και την πρόσφυση να χάνεται. Γλιστερό οδόστρωμα, μπαλώματα και λακκούβες ή υπερβολικό γκάζι ; Όποια και αν είναι η αιτία, δες πως πρέπει να αντιδράσεις.


1. Πρόσεξε τις αντιδράσεις σου

Το σωστό είναι να μην αντιδράσεις, καθώς τις περισσότερες φορές η μοτοσυκλέτα θα διορθώσει την τροχιά της, μόνη της. Εάν κλείσεις το γκάζι πολύ γρήγορα, διατρέχεις κίνδυνο το πίσω ελαστικό να ανακτήσει πρόσφυση πολύ γρήγορα, προκαλώντας πιθανότατα high side. Ταυτόχρονα μετατοπίζεις το κέντρο βάρους προς τα εμπρός, επιδεινώνοντας την ίδια την ολίσθηση. Αν προσπαθήσεις να αντισταθμίσεις υπερβολικά την τροχιά της μοτοσυκλέτας, υπάρχει κίνδυνος να σου διπλώσει. Ούτως η άλλως, το ίχνος του κάθε μοντέλου κάνει την δουλεία για σένα, διορθώνοντας την κατεύθυνση. Αν απευθυνθείς στα φρένα πατώντας το μπροστά, η ουρά θα έχει την τάση να προσπεράσει το εμπρός μέρος. Πατώντας το πίσω, πιθανότατα θα κλειδώσεις το πίσω ελαστικό διακόπτοντας το γυροσκοπικό φαινόμενο, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να βρεθεί η μοτοσυκλέτα στο έδαφος.



2. Διατήρησε το σώμα σε σωστή στάση

Ο τρόπος που τοποθετείς το σώμα σου, βοηθάει τη μοτοσυκλέτα να αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση και να διατηρεί τη σταθερότητά της, κατά τη διάρκεια των ακραίων ελιγμών. Εάν έχεις βγάλει τον κορμό έξω από τη μοτοσυκλέτα, άφησε την να κινηθεί ελεύθερα από κάτω σου και εσύ προσπάθησε να κρατήσεις το σώμα σου σχετικά σταθερό. Αυτό θα βοηθήσει τη μοτοσυκλέτα να ανακτήσει την σωστή κατεύθυνση, στην οποία πρέπει να κινηθεί. 

3. Οι κινήσεις σου να είναι απαλές

Η αντιμετώπιση μιας τέτοιας κατάστασης απαιτεί λεπτούς χειρισμούς. Μερικές φορές, μια μέτρια επιβράδυνση θα επαναφέρει την τάξη, όμως κάτι τέτοια αφαιρεί το βάρος από τον πίσω τροχό. Η άλλη λύση είναι να επιταχύνεις, ώστε να μεταφέρεις το βάρος στον πίσω τροχό. Γενικότερα, πάντα έχεις λίγη πρόσφυση και δυνατότητα να ελέγξεις το τιμόνι, την ταχύτητα και την γωνία του ολίσθησης, παρά το όποιο γλίστρημα του πίσω τροχού. Όμως ο έλεγχος του γλιστρήματος απαιτεί να είσαι απαλός στις κινήσεις σου και να ξέρεις ακριβώς τι κάνεις, κάτι που χρειάζεται εξάσκηση.

4. Κοίτα εκεί που θες να πας

Μην εστιάζεις  στην λακκούβα ή στο φορτηγό που βρίσκεται στο προσκήνιο, αλλά να κοιτάς προς την έξοδο της στροφής, εκεί που θέλεις να βρεθείς. Αυτό λειτουργεί για όλες τις καταστάσεις κατά την οδήγηση, αλλά εάν νιώθεις ότι η μοτοσικλέτα από κάτω σου παρουσιάζει αστάθεια, τότε γίνεται διπλά σημαντική. Ανάγκασε τον εαυτό σου να εστιάσεις το σημείο που θέλει να πάει και οι λεπτές κινήσεις του σώματός σας, θα βοηθήσουν τη μοτοσυκλέτα να βρεθεί εκεί που πρέπει.



5. Προπονήσου

Η βελτίωση των ικανοτήτων γίνεται μόνο μέσα από συνεχή προπόνηση. Φυσικά αυτό θα πρέπει να γίνει σε ασφαλές περιβάλλον και όχι στο δρόμο. Προσπάθησε να σπάσεις την πρόσφυση αργά και σταδιακά και πάντα όταν νιώθεις εσύ ασφαλής. Οι παλιές χωμάτινες μοτοσυκλέτες είναι κατάλληλες για αυτή τη δουλειά και αν θέλεις να ανεβάσεις κατακόρυφα το επίπεδο, μπορείς να δοκιμάσεις και σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, παράδειγμα στη νέα πίστα flat track.