Η εποχή του on-off! |
Μονοκύλινδρα on-off |
Διαβάστηκε από 13882 αναγνώστες
|
|
|
Τα on-off αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία ανάμεσα στις μοτοσικλέτες και οι Έλληνες τα προτιμούν για να συνδυάσουν τη μετακίνηση στην πόλη και τα ταξίδια εντός ή εκτός ασφάλτου. Τα μονοκύλινδρα on-off, σε σχέση με τα αντίστοιχα δικύλινδρα, έχουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής κτήσης και χρήσης, γεγονός που τα καθιστά ακόμα πιο ιδανικά για τη σημερινή εποχή.
|
|
|
Αλήθεια, ποια άλλη κατηγορία μπορεί να ταιριάζει περισσότερο στην κουλτούρα και τη μορφολογία της Ελλάδας από τα on-off; Το μυστικό της επιτυχίας τους έγκειται στο αρχικό ερώτημα. Τα on-off είναι πολύπλευρα και πολυμορφικά, συγκεντρώνοντας μια σειρά διαφορετικών χρήσεων, στις οποίες και αντεπεξέρχονται εξαιρετικά. Επίσης, τα on-off παρουσιάζουν και ποικιλομορφία, καθώς κάποια είναι περισσότερο χωμάτινα, άλλα έχουν παραπανίσιο όγκο κ.λπ., με αποτέλεσμα να μπορούν να καλύψουν κάθε απαίτηση.
Στο αγοραστικό που ακολουθεί, παρουσιάζουμε ένα δείγμα από την κατηγορία των μονοκύλινδρων
on-off και συγκεκριμένα εκπροσώπους από τρεις υποκατηγορίες της κύριας κατηγορίας: τα entry lever, εκείνα με τον περισσότερο χωμάτινο χαρακτήρα, αλλά και αυτά που προσανατολίζονται στο ταξίδι.
Με λίγα λόγια, η κατηγορία των on-off θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πιο ολοκληρωμένη στον κόσμο των δύο τροχών. Οι εκπρόσωποί της είναι κατά κανόνα σύνολα ολοκληρωμένα, all round και πρακτικά. Και αυτός είναι ένας από τους βασικότερους λόγους που έχουν αποδειχθεί τόσο δημοφιλή στη χώρα μας.
¶λλωστε, η Ελλάδα προσφέρεται για ταξίδια μεικτών διαδρομών. Λίγη εθνική, λίγο επαρχιακό δίκτυο και λίγο χώμα στο ταξίδι μπορούν να προσφέρουν στον αναβάτη πανέμορφες διαδρομές, αλλά και εμπειρίες που μια ασφάλτινη μοτοσικλέτα θα στερούσε από ένα σημείο και μετά.
|
|
|
Τιμή: 6.696 ευρώ
| Χρώματα: γκρι, κόκκινο
| Εγγύηση: 2 χρόνια
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 659
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 50/6.250
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 6,2/5.200
| Βάρος (κιλά) | 170
| | |
Aprilia Pegaso 650 Trail: On-off made in Ιtaly
To Pegaso είναι ένα on-off που θα νιώσει άνετα παντού! Μπορεί να κινηθεί με ευκολία στην πόλη χάρη στο μικρό του όγκο, με άνεση στο ταξίδι χάρη στη ρυθμιζόμενη ζελατίνα του και με αξιώσεις στο χώμα χάρη στο μονοκύλινδρο κινητήρα του. Οι αναρτήσεις λειτουργούν πολύ καλά και δεν θα δυσκολευτούν να απορροφήσουν με άνεση τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ωστόσο, στο χώμα, οι όχι και τόσο μεγάλες διαδρομές τους, αλλά και η “χωστή” θέση οδήγησης θα θέσουν το όριο. Τα φρένα, από την άλλη, επιδεικνύουν ικανοποιητική λειτουργία, με το πίσω να μπλοκάρει τον τροχό κατά βούληση και το μπροστινό να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα ακόμη και σε δρόμο-καθρέφτη.
Η εργονομική θέση οδήγησης θα βολέψει αρκετούς σωματότυπους και η άνετη σέλα θα επιτρέψει στον αναβάτη να πατήσει με ασφάλεια στο έδαφος, λόγω της μικρής της απόστασης από αυτό. Επίσης, η καλή κάλυψη που προσφέρει η ρυθμιζόμενη ζελατίνα, αφήνει μόνο την κορυφή του κράνους εκτεθειμένη και μόνο αν ο αναβάτης ξεπερνά το 1,80 μ. σε ύψος.
Σε δρόμο με εναλλασσόμενες στροφές, το Aprilia βρίσκεται στο στοιχείο του. Το ιταλικό on-off μπορεί να πάρει αρκετά μεγάλες κλίσεις χωρίς να φοβίζει, ενώ οι αλλαγές πορείας πραγματοποιούνται γρήγορα και με ιδιαίτερη ευκολία.
Το στιβαρό πλαίσιο και το σφιχτό set up των αναρτήσεων επιτρέπουν υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα στο ταξίδι (πάνω από τα 150 χλμ./ώρα), ακόμη και με δύο άτομα και αποσκευές. Hot spot: Εκκεντρικό
|
|
|
Τιμή: 7.090 ευρώ
| Χρώματα: κόκκινο, μαύρο
| Εγγύηση: 2 χρόνια
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 1Κ, 4Β, Υ/Ψ
| Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 652
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 50/6.500
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 6,1/5.000
| Βάρος (κιλά) | 194
| | |
BMW G 650 GS: Ένας φίλος από τα παλιά Η ιστορία του νέου-παλιού G 650 GS έχει ως εξής: όταν η ΒΜW αποφάσισε να λανσάρει τα δικύλινδρα F650 & F800 GS, αυτόματα παρόπλισε το πάλαι ποτέ μονοκύλινδρο F 650 GS. Η μοτοσικλέτα όμως επέστρεψε μετά από απουσία ενός μόλις χρόνου στην παραγωγή, χωρίς να έχουν αλλάξει πολλά πράγματα πάνω της, πέρα από το όνομά της. Στον τομέα της σχεδίασης, δεν έχουμε τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από την πλήρη… αναβίωση της κλασικής πλέον μορφής του F 650 GS που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια.
Ποιοτικά, το G 650 GS δεν παρουσιάζει ουσιαστικά σημεία διαφοράς σε σχέση με τον προκάτοχό του. H συναρμολόγηση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και τίποτα πάνω του δεν θα τρίξει, ακόμη και αν ο αναβάτης το παρακάνει με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Ανεβαίνοντας στη σέλα του G650 GS, συνειδητοποιείς αμέσως το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Οι νέοι και νέες οδηγοί, αλλά και αυτοί που αδικήθηκαν λιγουλάκι από τη μητέρα-φύση σε ό,τι αφορά το ανάστημα, θα βρουν στη σέλα του γερμανικού μοντέλου ίσως την ιδανική μοτοσικλέτα για την καθημερινή τους μετακίνηση, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγουν σε κάποιο παπί, scooter ή… custom μοντέλο.
Το μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο του BMW κουβαλά αρκετά χρονάκια στην τετραβάλβιδη κεφαλή του και είναι το ίδιο που έχει κινήσει όλες τις τελευταίας γενιάς μονοκύλινδρες μοτοσικλέτες της BMW. Μέσα στην πόλη, το G650 GS οδηγείται τόσο εύκολα όσο κι ένα παπί και δεν θα φοβίσει σε καμία περίπτωση αυτόν ή αυτήν που βρίσκεται πάνω στη σέλα του.
Στους ελιγμούς, τα καταφέρνει μια χαρά, με το σωστά μοιρασμένο βάρος να μη γίνεται ιδιαίτερα αισθητό και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού να αναλαμβάνει να το περάσει σχεδόν απ/ όπου περνούν και τα μικρότερα scooter και παπιά.
Οι αναρτήσεις απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών και ακόμη και σε μεγάλες λακκούβες, η ψυχική ηρεμία των αναβατών δεν θα ταραχτεί.
Και στην εθνική το γερμανικό μοντέλο δεν
θα προβληματιστεί καθόλου και θα κινηθεί
με άνεση για το χαρακτήρα και την κατηγορία του. Hot spot: Η υπογραφή της BMW
|
|
|
Τιμή: 7.360 ευρώ
| Χρώματα: λευκό-κόκκινο,
| Εγγύηση: 2 χρόνια
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 600
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | Δ.Α.
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | Δ.Α.
| Βάρος (κιλά) | 149
| | |
Husqvarna TE 630: Ο νέος είναι ωραίος To Husqvarna TE 630 είναι ό,τι πιο πρόσφατο έχει να επιδείξει η κατηγορία των on-off μοτοσικλετών. Η ιταλική φίρμα, κάτω πλέον από την εποπτεία της BMW, πάτησε στην επιτυχημένη συνταγή του παρελθόντος, διαμορφώνοντάς την όμως με τέτοιο τρόπο ώστε να διευρύνει το εμπορικό ενδιαφέρον του μοντέλου, δημιουργώντας έτσι το ΤΕ 630.
Μία από τις αλλαγές που εύκολα αναγνωρίζει κάποιος κοιτώντας το νέο ΤΕ σε σχέση με το επερχόμενο μοντέλο, είναι η αισθητική. Η νέα σχεδίαση ακολουθεί τη φουτουριστική γραμμή του προηγούμενου μοντέλου, αλλά είναι περισσότερο μοντέρνα και επιθετική. Περνώντας στις ουσιαστικότερες αλλαγές του μοντέλου, θα δούμε την αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα στα 600 κ.εκ., που μαζί με το νέο ψεκασμό έχουν δώσει ένα νέο προφίλ στην απόδοσή του. Η θέση οδήγησης είναι ετοιμοπόλεμη, δίχως όμως να φτάνει στο επίπεδο των αγωνιστικών enduro, ενώ η προσοχή που έχει δoθεί στο υλικό της σέλας θα κρατήσει για περισσότερη ώρα ξεκούραστο τον αναβάτη πάνω της από ό,τι στο παρελθόν.
Είναι φανερή η προσπάθεια που έχει γίνει πάνω στο Dual purpose της Husqvarna, ώστε να μετατραπεί σε μια πιο καθημερινή μοτοσικλέτα. Καταφέρνοντας να αντεπεξέλθει με χαρακτηριστική άνεση στην εκτός δρόμου οδήγηση, η καθημερινή συμβίωση μαζί της γίνεται απροβλημάτιστα. Η απόδοση του κινητήρα έχει «γλυκάνει» και έχει γεμίσει όλο το φάσμα των στροφών, γεγονός που θα ικανοποιήσει σε γενική χρήση. Hot spot: Συμπεριφορά σε όλα τα τερέν
|
|
|
Τιμή: 7.100 ευρώ
| Χρώματα: λευκό, χακί «desert»
| Εγγύηση: 2 χρόνια
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 659
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 48,4/6.100
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 5,8/5.500
| Βάρος (κιλά) | 183
| |
|
Yamaha XT 660Z Tenere Λάτρης της περιπέτειας Η αναβίωση του θρυλικού Tenere είναι γεγονός εδώ και δύο χρό-νια, ενώ φέτος η Yamaha παρουσίασε και το μεγάλο του «αδελφό», το Tenere 1200. Το Tenere μπορεί να κινηθεί με μεγάλη άνεση στο κλεινόν άστυ και παρά το φαινομενικά μεγάλο όγκο του, δεν δυσκολεύει καθόλου ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας. Ο κινητήρας συνάδει με τη γενικότερη φιλοσοφία κατασκευής του Tenere και δεν ντρέπεται για τη μονοκύλινδρη φύση του, με την έννοια ότι δεν αποτελεί ένα «εκφυλισμένο» μηχανικό σύνολο, αλλά αντιθέτως ένα αρκούντως ζωντανό από χαμηλά, που βγάζει ελάχιστους κραδασμούς και γενικά λειτουργεί όπως οφείλει να λειτουργεί κάθε κινητήρας αυτής της διάταξης. Αν αποφασίσει κάποιος να ταξιδέψει με το 660 Tenere δεν θα το μετανιώσει καθόλου! Η προτεταμένη μάσκα μαζί με τη ζελατίνα κάνουν αρκετή δουλειά, καλύπτοντας σε μεγάλο βαθμό τον αναβάτη. Hot spot: Πολυμορφικός χαρακτήρας
|
|
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 654/7.500
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 6,5/6.000
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 5,8/5.500
| Βάρος (κιλά) | 138,5
| |
Τιμή: 9.050 ευρώ
| Χρώματα: πορτοκαλί
| Εγγύηση: 2 χρόνια
| |
KTM 690 Enduro: Με αγωνιστικά γονίδια Το 690
Enduro είναι μια μοτοσικλέτα ιδανική για ό-σους δεν έ-χουν τα μεγάλα ταξίδια στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αλλά επιθυμούν να κινούνται σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αποτελώντας αυτή τη στιγμή μία από τις πλέον προηγμένες μονοκύλινδρες μοτοσικλέτες, δείχνει άξιος διάδοχος του επιτυχημένου LC4.
Σχεδιαστικά το Enduro δεν ξεφεύγει από τον κανόνα που θέλει τις μοτοσικλέτες της αυστριακής εταιρείας να δείχνουν εκκεντρικές και επιθετικές. Επίσης, μεγάλη εντύπωση προκαλεί η κορυφαία ποιότητα κατασκευής που δεν περιορίζεται σε κάποιους τομείς, αλλά επεκτείνεται στο σύνολο της κατασκευής.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας με τη χωρητικότητα των 654 κ.εκ. συγκεντρώνει μια πλειάδα χαρακτηριστικών που τον κάνουν να ξεχωρίζει μεταξύ των υπολοίπων μονοκύλινδρων. ¶ριστος σε λειτουργία ψεκασμός, μονόδρομος συμπλέκτης, μέγιστη απόδοση 62 ίππων και τρομερή ελαστικότητα, αρκούν για να σε κάνουν να ερωτευτείς τη μοτοσικλέτα.
Επίσης, μεγάλη προσπάθεια έχει καταβληθεί από την KTM ώστε το επίπεδο των κραδασμών του να παραμείνει σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, ενώ στο τέλος η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κορυφαίο περιφερειακό εξοπλισμό.
Hot spot: Το πιο high tech μονοκύλινδρο
|
|
|
Τιμή: 3.752 ευρώ
| Χρώματα: γκρι, κόκκινο,
κίτρινο
| Εγγύηση: 2 χρόνια
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 124,2
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | Δ.Α.
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | Δ.Α.
| Βάρος (κιλά) | 117
| |
|
Derbi Terra 125: Μικρή καρδιά, μεγάλη ψυχή Το Terra αποτελεί ένα από τα πιο μικρά (σε κυβισμό) on-off της αγοράς. Απαρτισμένο από στοιχεία που το τοποθετούν επάξια στην κατηγορία των on-off και με κινητήρα που θα το κάνει προσιτό σε entry level αναβάτες, καταφέρνει να αποτελεί την ξεχωριστή πρόταση της κατηγορίας.
Αισθητικά, το μόνο στοιχείο που θα μπορούσε να φανερώσει τον πραγματικό κυβισμό της μοτοσικλέτας είναι η ανάγνωση των διακριτικών του, που αναφέρουν τη χωρητικότητα του κινητήρα. Ιδιαίτερα περιποιημένο στον αισθητικό του τομέα, το μικρό Terra όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγαλύτερες μοτοσικλέτες της κατηγορίας του, αλλά αντιθέτως είναι σε θέση να τους κάνει και υποδείξεις,
Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος και διαθέτει υγρόψυξη, ενώ στην κεφαλή εδράζονται τέσσερις βαλβίδες. Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι μεγάλες (150 χιλ.), κάτι που εξασφαλίζει άνεση, αλλά και ικανοποιητική συμπεριφορά στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Δύο δίσκοι (280 χιλ. εμπρός και 240 χιλ. πίσω) αναλαμβάνουν την ακινητοποίηση του συστήματος πέδησης, δείχνοντας ότι το Terra, έκτος από εντυπωσιακό, είναι και σύγχρονο.
Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ η φαρδιά σέλα, η σχάρα στο στάνταρ εξοπλισμό και η ζελατίνα προσφέρουν την απαραίτητη ευκολία. Hot spot: Δεν ζηλεύει εμφανισιακά τις άλλες μοτοσικλέτες
|
|
|
Τιμή: 4.890 ευρώ
| Χρώματα: πράσινο
| Εγγύηση: 2 χρόνια
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 4Τ, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 249
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 22/7.500
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 2,1/7.000
| Βάρος (κιλά) | 138
| | |
Kawasaki KLX 250: Ο πιο καλός δάσκαλος Είναι ελάχιστες οι μοτοσικλέτες που ενώ είναι άριστες για να γαλουχηθεί κάποιος μαζί τους μοτοσικλετιστικά, καταφέρνουν την ίδια στιγμή στα χέρια κάποιου έμπειρου αναβάτη να προσφέρουν στιγμές διασκέδασης και καθημερινής, απροβλημάτιστης μετακίνησης. Το
KLX 250R συνεχίζει την παράδοση της Kawasaki στην κατηγορία των ψευδο-εντούρο 250 κ.εκ. Αισθητικά, το KLX είναι επανασχεδιασμένο σε σχέση με το παρελθόν και δείχνει σύγχρονο, μοντέρνο και επιθετικό. Η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει ένα ευρύ πεδίο σωματότυπων. Τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει μπορεί να μην αποτελούν σημείο αναφοράς, αλλά κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ο κινητήρας, για τον κυβισμό του, θα εντυπωσιάσει, κυρίως με τη γραμμική παροχή της δύναμης, ενώ και το κιβώτιο ταχυτήτων δουλεύει χαρακτηριστικά. Μπορεί το KLX να διαθέτει χωμάτινα χαρακτηριστικά (βλ. εμπρός τροχό 21 ιντσών), αλλά τα καταφέρνει εξαιρετικά και στην άσφαλτο. Η μικρή αδράνεια της κατασκευής και ο εύκολος χειρισμός του, το καθιστούν ιδανικό μέσα στην πόλη.
Οι αναρτήσεις του έχουν βρει τη χρυσή τομή και προσφέρουν άνεση, αλλά και εξαιρετική συμπεριφορά όταν οι ρυθμοί ανέβουν. Τέλος, τα φρένα του KLX 250R διαθέτουν φιλικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, δίχως όμως να είναι αναποτελεσματικά. Hot spot: Ο... διδακτικός χαρακτήρας του
|
|
|
|
|

|