• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot Satelis 250 Safety Pack
Φουλ ασφάλιση!
Διαβάστηκε από 7913 αναγνώστες
Το Peugeot Satelis 250 Safety Pack είναι ένα scooter που έχει στραμμένο το βλέμμα στην ασφάλεια. Προσέχει τον αναβάτη του και κάνει ό,τι μπορεί για να τον διατηρήσει ασφαλή, αλλά ρίχνει μια ματιά και στα δικά του συμφέροντα, προκειμένου να μη βρεθεί σε λάθος χέρια.
Οι τομείς της ασφάλειας σε μια μοτοσικλέτα ή ένα scooter είναι πολλοί και πάντα προβληματίζουν τους ιδιοκτήτες τους. Από την απόδοση των φρένων, μέχρι τη σταθερότητα και το άγχος που έρχεται κάθε φορά που βρίσκονται κλειδωμένα έξω στο δρόμο, οι κάτοχοί τους έχουν αρκετά να τους προβληματίσουν. Και φαίνεται πως και η Peugeot προβληματίστηκε πάνω στο ίδιο θέμα, προσπαθώντας να βρει τη λύση. Η λύση αυτή ακούει στο όνομα Safety Pack και πρόκειται (στη συγκεκριμένη περίπτωση) για το Satelis 250, φορτωμένο με οτιδήποτε θα μπορούσε να το κάνει ασφαλέστερο, είτε κινείται είτε όχι! Η έκδοση Safety Pack υφίσταται στα περισσότερα από τα μοντέλα των σειρών Satelis και Geopolis. Ωστόσο, το Satelis 250 είναι η πρώτη μας επαφή με τον ασφαλέστερο αυτό κόσμο της γαλλικής εταιρείας. Διαθέτει ABS, σύστημα υποβοήθησης των φρένων, αλλά και ενσωματωμένη αλυσίδα με κλειδαριά της Abus για μέγιστη ασφάλεια όταν βρίσκεται παρκαρισμένο.
Αισθητική: Διαχρονικά κομψό
Ίδιο και απαράλλαχτο με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, το 250 είναι ένα μεγαλόσωμο αλλά ιδιαίτερα κομψό scooter.
Το Satelis 250 είναι το τρίτο της σειράς που πέφτει στα χέρια μου, μετά τα 125 και 400, αλλά, παρά το γεγονός ότι έχω αρχίσει να τα… συνηθίζω, η εμφάνισή τους εξακολουθεί να με έλκει σε μεγάλο βαθμό. Τα τρία περίπου χρόνια που τα Satelis βρίσκονται στο δρόμο, έχουν καταφέρει να θεωρούνται διαχρονικά κομψά, χάρη στην εμφάνισή τους. Η μάσκα του 250 θυμίζει λίγο από τα αυτοκίνητα της γαλλικής εταιρείας, οι μεγάλες επιφάνειες τραβούν το βλέμμα και οι ελάχιστες γωνίες το κάνουν φιλικότερο στο μάτι.
Χώροι / Άνεση: Τα δυνατά χαρτιά του
Ο τεράστιος χώρος του «πορτ-μπαγκάζ» μπορεί να φιλοξενήσει δύο full face κράνη.
Το Satelis 250 φαίνεται και είναι άνετο. Η σέλα είναι μεγάλη και μαλακή, ενώ το μπροστινό μέρος του τμήματος αυτής που αναλογεί στο συνεπιβάτη χρησιμεύει και ως στήριγμα μέσης. Επιπλέον, άφθονος είναι κι ο χώρος για τα πόδια, παρά την ύπαρξη του κεντρικού «τούνελ» στην ποδιά. Αν ο αναβάτης και ο συνεπιβάτης είναι μια φορά ευνοημένοι πάνω στο Satelis 250, τα πράγματά τους είναι δέκα! Κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο full face κράνη, ενώ τα μικροπράγματα μπορούν να τοποθετηθούν σε ένα από τα δύο ντουλαπάκια στο μπροστινό μέρος, αριστερά του τιμονιού ή στη «μύτη» της σέλας. Τέλος, τα γυαλιά μπορούν να τοποθετηθούν στο ειδικό ντουλαπάκι του τιμονιού, ενώ υπάρχει και γάντζος στην ποδιά.
Φρένα / Αναρτήσεις: Τεχνολογία και άνεση
Τα φρένα ικανοποιούν με τη δύναμή τους και οι παρεμβάσεις των PBS και ABS είναι πάντα καλοδεχούμενες.
Στο σύστημα πέδησης της έκδοσης Safety Pack του Satelis 250 συναντάμε και τις περισσότερες καινοτομίες της σειράς. Ο μπροστινός δίσκος έχει διάμετρο 260 χιλ. και διέμβολη δαγκάνα με σύστημα ABS. Επιπλέον, συνεργάζεται με τον πίσω δίσκο των 226 χιλ., ενώ διαθέτει και PBS, ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης φρένων. Οι αναρτήσεις ακολουθούν το ίδιο μοτίβο ασφάλειας και άνεσης. Παρά το γεγονός ότι είναι σχετικά μαλακές, θα τερματίσουν δύσκολα και θα καταπιούν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, προσφέροντας ικανοποιητική πληροφόρηση.
Οδηγώντας: Καλύτερο εντός των τειχών
Παρά τον όγκο του, το Satelis 250 κινείται ευέλικτα χάρη στον κινητήρα του και σταθερά χάρη στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις του.
Το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση στη σέλα του Satelis 250 Safety Pack είναι ο ήχος των φρένων. Το σύστημα υποβοήθησης τίθεται σε λειτουργία με το παραμικρό χάδι στις μανέτες των φρένων και ο ήχος φέρνει στο νου κάτι από… Terminator! Στην αρχή, αυτό είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό (ήταν, τουλάχιστον, για εμένα), ωστόσο με τον καιρό μπορεί να αποδειχθεί λίγο εκνευριστικό. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν αμφισβητείται η ασφάλεια που προσφέρει.
Ο κινητήρας, από την άλλη, είναι γνωστός μέσα από τις πάμπολλες χρήσεις του σε scooter 250 κ.εκ. διάφορων εταιρειών. Ο Quasar της Piaggio είναι εύστροφος και ισχυρός και θα ικανοποιήσει σε ολόκληρο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας του. Παρά τον όγκο του, το Satelis θα ξεκινήσει σβέλτα και θα συνεχίσει στους ίδιους ρυθμούς μέχρι και τις υψηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Επιπλέον, θα παραμείνει σταθερό και θα περάσει άνετα πάνω από κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Τέλος, θα φρενάρει άμεσα και με ασφάλεια, αν και θα προτιμούσα το ABS να ενεργοποιείται πιο αργά. Η θετική εικόνα του Satelis 250 παραμένει σε κάθε τομέα της αστικής μετακίνησης, ωστόσο τίθεται υπό μικρή αμφισβήτηση όταν το scooter βγει από την πόλη. Συγκεκριμένα, όταν το κοντέρ περάσει τα 120 χλμ./ώρα, οι κραδασμοί θα αυξηθούν, κοστίζοντας από το Satelis πόντους σταθερότητας. Φαίνεται πως η τοποθέτηση του κινητήρα, το διαφορετικό πιρούνι και η κατανομή των μαζών επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά της έκδοσης των 250 κ.εκ.
Ωστόσο, μετά από επικοινωνία μας με το τεχνικό τμήμα της Peugeot, ενημερωθήκαμε ότι ο μπροστινός τροχός του μοντέλου της δοκιμής ήταν στραβός λόγω πτώσης σε λακκούβα, γεγονός που δικαιολογεί, σε μεγάλο βαθμό, την αστάθειά του.
Συμπέρασμα: Οι δύο όψεις του νομίσματος
Ο εξοπλισμός του (PBS, ABS, ενσωματωμένη κλειδαριά Abus) δικαιολογεί την υψηλή τιμή του, αν και παραμένει το ακριβότερο στην κατηγορία του.
Μέσα στην πόλη, το Satelis 250 Safety Pack διαθέτει τα πάντα: εξαιρετικό κινητήρα, δυνατά φρένα, σύστημα υποβοήθησης, ABS, καλές αναρτήσεις, υψηλά επίπεδα άνεσης και άφθονους χώρους. Επιπλέον, έχει ενσωματωμένη κλειδαριά, απαλλάσσοντάς σας από το άγχος του παρκαρίσματος. Όταν όμως βγει έξω από την πόλη, οι κραδασμοί στο τιμόνι θα του κοστίσουν την καλή του εικόνα, εκτός κι αν ο αναβάτης του προτιμήσει τη χαλαρή οδήγηση. Επιπλέον, η τιμή του είναι η υψηλότερη της κατηγορίας, δικαιολογείται όμως από τον εξοπλισμό που διαθέτει. Από την άλλη, κρίνεται υψηλή για ένα scooter που δεν θα ταξιδέψει άνετα με περισσότερα από 120 χλμ./ώρα.