net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Φτιαγμένο για πίστα
Οδηγώντας
yamaha, yamaha yz , yamaha yzf-r1 - Τι να τα κάνετε τα κυβικά, τους ψεκασμούς και τις εξατμίσεις, αν δεν υπάρχει η σπίθα, αυτή η μικρή θαυματουργή εκκένωση μερικών χιλιάδων βολτ, που κάνει το καύσιμο να
Χωρίς αμφιβολία η θέση οδήγησης του νέου R6 είναι πιο επιθετική από ποτέ άλλοτε. Τα χέρια πέφτουν χαμηλά στα κλιπόνς, ενώ τα κάτω άκρα πατούν σωστά στα μαρσπιέ, που είναι τοποθετημένα στο κατάλληλο ύψος. Ο συμπλέκτης έχει μέτρια σκληρότητα και θα σε κουράσει μόνο στην πυκνή κίνηση της πόλης. Βάζεις μπροστά και ακούς το μοτέρ να δίνει διαπιστευτήρια του τσαμπουκά του με την εξάτμιση να προσπαθεί, μάταια όμως, να διατηρήσει ήσυχο τα 130 άλογα. Προφανώς, το τμήμα αυτής που βρίσκεται μέσα στο φέρινγκ και κάτω από το μοτέρ, διατηρεί το θόρυβο μέσα στο φέρινγκ, κάνοντας κατά αυτόν τον τρόπο πιο αισθητή την παρουσία του. Από την πρώτη μικρή βόλτα που θα κάνεις μέσα στην πόλη αντιλαμβάνεσαι ότι στα χέρια σου βρίσκεται το πρώτο R6 που έχει ωφέλιμη δύναμη σχεδόν από τις 2.000σ.α.λ. Πράγματι, κουμπώνεις την τρίτη στο μαλακό κι εύχρηστο κιβώτιο και κυκλοφορείς σαν να οδηγείς αυτόματο, ανοιγοκλείνοντας μόνο το γκάζι. Ακόμη και με έκτη επιταχύνει με ενθαρρυντικό ρυθμό από τις 3.000 στροφές, γεγονός που έβλεπες στο παρελθόν μόνο στα χιλιάρια. Ταχύτητες ανεβάζεις με άνεση, ακόμη και καρφωτές, με το κιβώτιο να υπακούει σαφέστατα χωρίς να δυσανασχετεί. Μόλις η βελόνα περάσει τις 6.000 σ.α.λ. τότε αλλάζει η χροιά του ήχου στην εξάτμιση και το R6 εμφανίζει την άγρια όψη του μοτέρ. Από τις 10.000σ.α.λ. αρχίζει το πραγματικό πάρτι, όπου πλέον σε κάθε κλικ του γκαζιού το R6 πετάγεται επιθετικά, καταπίνοντας την άσφαλτο. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 270χλμ./ώρα (πραγματικά), ενώ το αισιόδοξο ταχύμετρο θα δείξει κάτι παραπάνω. Σ' αυτόν το ρυθμό το πάρτι εξελίσσεται μέχρι τον κόφτη, ανεξάρτητα από το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Περιορισμένη προστασία παρέχει ο πίσω λασπωτήρας, κι αυτό το διαπιστώνεις μόλις περάσεις από βρεγμένο οδόστρωμα. Τα φώτα του είναι ισχυρά και οι καθρέφτες παρέχουν καλό οπτικό πεδίο. Ωστόσο, αν θέλεις να το χαρείς, θα πρέπει να βγεις εκτός πόλης και να μπεις σε μια φιδίσια διαδρομή με καλή άσφαλτο, γιατί εκεί το R6 θα σου εμφανίσει το 60% του πραγματικού του εαυτού. Στρίβει με τη σκέψη έχοντας άριστη πληροφόρηση και από τις δύο αναρτήσεις. Το πιρούνι είναι στιβαρό και έχει καλύτερη απόσβεση επαναφοράς από το προηγούμενο μοντέλο. Σου δίνει τη σιγουριά που χρειάζεσαι για να βουτήξεις στη στροφή, χωρίς να εμφανίζει ασάφειες ή την τάση να διπλώσει τον τροχό. Εξίσου καλή είναι η συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης, η οποία συντελεί θετικά στην καλή ελκτική πρόσφυση, χωρίς να συμπιέζεται απότομα στο άνοιγμα του γκαζιού, όταν η μοτοσικλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Η γεωμετρία του συνδυάζει τη σταθερότητα που χρειάζεσαι στα πολλά στην ευθεία με την ευελιξία που απαιτείται για να κινηθείς σαν αίλουρος στις κλειστές διαδρομές. Το επιτελείο της Yamaha βρήκε τη χρυσή τομή κι αυτό αποτελεί ίσως το βασικότερο ατού στον τομέα του πλαισίου. Το φέρινγκ παρέχει καλή προστασία στα κάτω άκρα και τον κορμό, ωστόσο αφήνει εκτεθειμένους τους ώμους στα πλαίσια της συμβατικής οδήγησης. Τα φρένα του είναι ισχυρά, χωρίς να είναι απόλυτα σε αίσθηση και αρχικό δάγκωμα. Αντιθέτως, είναι προοδευτικά, ιδίως το εμπρός, με καλή πληροφόρηση αλλά απαιτεί αρκετή πίεση στη μανέτα για να δεις φως. Από την άλλη πλευρά το πίσω, υστερεί σε προοδευτικότητα, ενώ η ξύλινη αίσθησή του θα σ' αναγκάσει να το πατήσεις ισχυρότερα, με αποτέλεσμα να το μπλοκάρεις. Τον αληθινό χαρακτήρα του R6 θα το δεις μόνο στην πίστα κι αυτό γιατί μόνο εκεί μπορείς να πιέσεις πραγματικά, πλαίσιο, αναρτήσεις, μοτέρ και ελαστικά. Στην πίστα του Qatar μείναμε έκπληκτοι από την οδική συμπεριφορά του. Πιο συγκεκριμένα, την καλή ελκτική πρόσφυση, όταν βρισκόταν σε οριακή κλίση και την υποδειγματική του συμπεριφορά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το σύστημα του γκαζιού ξεδιπλώνει την ισχύ από το χαμηλό φάσμα των στροφών με μοναδικό τρόπο, ενώ η ευστροφία του δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια.

 
 Yamaha YZF R6
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οδηγώντας
Φρένα
Κινητήρας: Κόκκινο στις 17.500 σ.α.λ.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις
Η Κιταρισμένη έκδοση


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ