• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Triumph Daytona 600
Γνήσιος Βρετανός απόγονος
Η Daytona εστίασε την προσοχή της περισσότερο στην κατασκευή του κινητήρα.
Αναμφισβήτητα, η Triumph έχει γράψει τη δική της σελίδα στην ιστορία των δύο τροχών. Φέτος, μάλιστα, βάζει νέα θεμέλια με το Daytona 600, που αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των Supersport 600, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς αισθητικής.
Μπορεί οι εγκαταστάσεις της Triumph να υπέστησαν μεγάλες καταστροφές το Μάρτιο του 2002, ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν μπόρεσε να σταθεί εμπόδιο στα μελλοντικά, φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας. Η δυναμική εμφάνισή της στα Supersport 600, που αποτελεί μία πολύ σημαντική κατηγορία για τους κατασκευαστές, είναι αξιοσημείωτη. Το νέο πλαίσιο της Daytona, αν και εκ πρώτης όψεως δείχνει όμοιο με του ΤΤ600, έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με αυτό. Πιο συγκεκριμένα, είναι κατασκευασμένο από χυτά και εξελασμένα τμήματα αλουμινίου, των οποίων τα σημεία κόλλησης έχουν δεχθεί ηλεκτροχημική επεξεργασία για να εξασφαλιστεί η άριστη κατασκευή τους. Το υποπλαίσιο είναι κι αυτό κατασκευασμένο από αλουμίνιο, και συνολικά, πλαίσιο και υποπλαίσιο είναι ελαφρύτερα κατά 885 γρ. εν συγκρίσει με το προηγούμενο μοντέλο. Από την άλλη πλευρά, η γεωμετρία του παραμένει ίδια με του ΤΤ600, με τη γωνία κάστερ των 24,6 μοιρών, το τρέιλ των 89,1 χιλ. και το μεταξόνιο των 1.390 χιλ. Το πιρούνι έχει διάμετρο 43 χιλ. και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, όπως και το πίσω αμορτισέρ, ακολουθώντας τα πρότυπα της κατηγορίας. Οι αναρτήσεις προέρχονται από τη Showa, παρά το γεγονός ότι δεν φέρουν πάνω τους το αντίστοιχο logo της εταιρείας. Η Daytona εστίασε την προσοχή της περισσότερο στην κατασκευή του κινητήρα. Βασικό ατού του αποτελεί το σύστημα τροφοδοσίας, που είναι ο ηλεκτρονικός ψεκασμός. Ο συγκεκριμένος διαθέτει δύο πεταλούδες στα σώματα των 38 χιλ., στοιχείο που καθιέρωσε για πρώτη φορά η Suzuki. Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα δέχεται πληροφορίες από 7 αισθητήρες, που τις επεξεργάζεται και δίνει αντίστοιχα τις εντολές για τη σωστή παροχή του καυσίμου. Ειδική κατεργασία έχουν δεχθεί οι θάλαμοι καύσης, όπως και οι βαλβίδες, προκειμένου να επιτευχθεί η κατάλληλη ροή του καυσίμου. Με διαστάσεις 68x41.3 χιλ., η ολική χωρητικότητα του κινητήρα αγγίζει τα 599 κ.εκ. Η ισχύς του φθάνει τους 112 ίππους και η ροπή του τα 6.8 kgm, στοιχεία που το κάνουν να μην απέχει αισθητά από τον ανταγωνισμό. Το εμπρός σύστημα πέδησης διαθέτει δύο δίσκους SunStar των 308 χιλ., που πιέζονται από τα τέσσερα έμβολα της κάθε δαγκάνας (Nissin). Το πίσω φέρει ένα δίσκο 220 χιλ. και δαγκάνα μονού εμβόλου. Ακόμη και τα ελαστικά του, τα Pirelli Diabolo, είναι ειδικά εξελιγμένα για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, έχοντας τον κωδικό T στο λογότυπό τους. Το ταμπλό των οργάνων παρέχει ενδείξεις σε ψηφιακή και αναλογική μορφή και είναι ευανάγνωστο. Το Daytona 600 διατίθεται στη τιμή των 9.950 ευρώ, που είναι η χαμηλότερη στην κατηγορία του.
Σπορτίφ επιδόσεις
Ενα από τα στοιχεία που τραβάνε την προσοχή αμέσως μόλις καθίσεις πάνω στη σέλα του Daytona 600, είναι η ιδιόρρυθμη -για τα δεδομένα της κατηγορίας- θέση οδήγησής του. Πιο συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ της σέλας και των κλιπόν είναι μικρή, με το ύψος της πρώτης να κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα χαμηλά και κάπως προς τα πίσω. Κατά συνέπεια, μπορείς να έχεις τον πλήρη έλεγχο της μοτοσικλέτας και να ασκείς τους κατάλληλους μοχλούς, ιδίως αν η ολίσθηση του πίσω τροχού συμπεριλαμβάνεται στο οδηγικό σου στιλ. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά σχετικά εύκολα, αλλά απαιτεί ελαφρύ άνοιγμα του γκαζιού. Στο ρελαντί κρατά το δικό του ρυθμό, ο οποίος δίνει το… θορυβώδες στίγμα του από την εξάτμιση. Ξεκινάς και άμεσα διαπιστώνεις ότι μεταξύ των 4.000 και των 5.500 σ.α.λ. υπάρχει μία έντονη τρύπα ισχύος, ενώ μία μικρότερη εμφανίζεται λίγο πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο γεγονός σε κάνει να κρατάς τον αριστερό δείκτη κολλημένο στο συμπλέκτη, κυρίως όταν κινείσαι μέσα στην πόλη, κι αυτό για να μπορείς να επιταχύνεις άμεσα όταν το απαιτούν οι περιστάσεις. Πάνω από τις 7.000 σ.α.λ. αρχίζει να εμφανίζει τις δυνατότητές του, ενώ ακόμη πιο ψηλά μπορείς να κινείσαι σε έναν καθαρά σπορ ρυθμό. Εκεί απολαμβάνεις πραγματικά τις μοναδικές χάρες του τετρακύλινδρου κινητήρα, αν μπορείς φυσικά να κινηθείς σε αυτά τα όρια. Μέτρια είναι η σκληρότητα του συμπλέκτη, ενώ όσον αφορά το κιβώτιο απαιτείται κάποια εξοικείωση από μέρους σου, μιας και είναι τόσο απαλό που ενδέχεται να κουμπώσεις ακόμα και νεκρά. Η γεωμετρία του συνόλου σε εκπλήσσει όχι τόσο με τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας καθώς την πλασάρεις στη στροφή, αλλά κυρίως με τον τρόπο που μπορεί να διαφοροποιηθεί η κλίση της μέσα σ' αυτή. Καθώς βρίσκεσαι σε συγκεκριμένη τροχιά και κλίση, και πλησιάζοντας προς την κορυφή της στροφής, διαπιστώνεις ότι μπορείς να την πλαγιάσεις κι άλλο, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Ωστόσο, αυτό γίνεται τόσο απότομα που στην αρχή σε τρομάζει, μιας και νομίζεις ότι έχεις χάσει ακαριαία την πρόσφυση και στους δύο τροχούς. Μόλις, όμως, συνηθίσεις τη συμπεριφορά της στο δρόμο, μπορείς να επωφεληθείς και να αυξήσεις το ρυθμό σου και παράλληλα την ταχύτητά σου στην είσοδο, προκειμένου να διατηρήσεις σε υψηλό επίπεδο τις στροφές του μοτέρ. Οι αναρτήσεις του έχουν μέτρια σκληρότητα, αλλά υστερούν σημαντικά σε αίσθηση. Το πιρούνι είναι ελαφρώς πιο σκληρό από το πίσω αμορτισέρ, όταν όμως το πιέζεις στην είσοδο της στροφής δεν καταφέρνει να τονώσει το ηθικό σου όσον αφορά την πρόσφυση που παρέχει το ελαστικό. Δεν εμφανίζει τάσεις υποστροφής, αλλά αν συμβεί κάτι τέτοιο, είναι πιθανό να μην έχεις τον απαραίτητο χρόνο για να αντιδράσεις ανάλογα. Στον τομέα της επιβράδυνσης, αφήνει καλές εντυπώσεις, χωρίς να τα καταφέρνει άριστα σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα. Τα φρένα του είναι ισχυρά, ιδίως το εμπρός σύστημα, το οποίο αν και στην αρχή της διαδρομής του υστερεί σε αίσθηση, στη συνέχεια γίνεται "φαρμακερό". Το πίσω είναι πιο προοδευτικό και θα μπλοκάρει μόνο σε περίπτωση που το επιδιώξεις. Οι καθρέφτες του είναι τοποθετημένοι σε σωστή θέση και παρέχουν καλό οπτικό πεδίο… χωρίς να αντικρίζεις τους ώμους σου! Εξίσου καλή δουλειά κάνουν και οι διπλοί προβολείς του, που ενισχύουν σημαντικά την ενεργητική του ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Σε γενικές γραμμές, το Triumph αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση στην απαιτητική κατηγορία των SS600, που θα σε προβληματίσει στη καθημερινή οδήγηση, αλλά θα σε ανταμείψει στις γρήγορες βόλτες του σαββατοκύριακου.