Πως γλιτώνω χρήματα με την αγορά μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας;

Αν επιλέξετε ηλεκτρικό δίκυκλο, τότε τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά, ανεξαρτήτως κυβισμού ή ισχύος. Επιπλέον, το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέρει κρατική επιδότηση που φτάνει έως και τα 1.

Αν επιλέξετε ηλεκτρικό δίκυκλο, τότε τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά, ανεξαρτήτως κυβισμού ή ισχύος. Επιπλέον, το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέρει κρατική επιδότηση που φτάνει έως και τα 1.500 ευρώ.

Τέλος η βενζίνη, τέλος και τα σέρβις – Πληρώνεις μόνο για ρεύμα
Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και επιδότηση έως 1.500 ευρώ
Παρκάρεις, κυκλοφορείς και κινείσαι πιο φθηνά στην πόλη
Τα χρήματα σου πίσω σε 2-3 χρόνια, σου μένει και το μηχανάκι!

Τέλος η βενζίνη, τέλος και τα σέρβις – Πληρώνεις μόνο για ρεύμα

Η πρώτη και πιο προφανής εξοικονόμηση έρχεται από την κατάργηση της βενζίνης. Με την τιμή της αμόλυβδης να κινείται γύρω στα 1,70 ευρώ/λίτρο και την κατανάλωση ενός μικρού scooter να φτάνει τα 2,5–3 λίτρα/100km, ο μέσος αναβάτης στην πόλη πληρώνει περίπου 4–5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα χονδρικά. Με ένα ηλεκτρικό μοντέλο, η ίδια απόσταση κοστίζει λιγότερο από 0,50€, ανάλογα με το κόστος κιλοβατώρας στο σπίτι (περίπου 0,20€/kWh) και την απόδοση της μπαταρίας. Και η οικονομία δεν σταματά εκεί. Χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης, ξεχνάτε αλλαγές λαδιών, φίλτρα, ιμάντες και μπουζί. Η συντήρηση περιορίζεται σε φρένα, ελαστικά και βασικούς ελέγχους, με αποτέλεσμα τα ετήσια κόστη service να πέφτουν στο μισό ή και λιγότερο. Στην πράξη, κάθε χιλιόμετρο με ηλεκτρικό σημαίνει διπλή εξοικονόμηση: από καύσιμο και από συνεργείο.
 

Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και επιδότηση έως 1.500 ευρώ

Αν επιλέξετε ηλεκτρικό δίκυκλο, τότε τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά, ανεξαρτήτως κυβισμού ή ισχύος. Επιπλέον, το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέρει κρατική επιδότηση που φτάνει έως και τα 1.500€, ενώ προβλέπεται και επιπλέον μπόνους απόσυρσης για παλιά θερμικά οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι η αρχική τιμή ενός ηλεκτρικού scooter, που μπορεί να κυμαίνεται από 2.000 έως 4.500 ευρώ, μειώνεται αισθητά. Η επιδότηση λειτουργεί ως κατευθείαν έκπτωση στην αγορά, επιταχύνοντας την «απόσβεση» της επένδυσης. Και σε αντίθεση με τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, δεν υπάρχει καμία φορολογική επιβάρυνση στο μέλλον.
 

Παρκάρεις, κυκλοφορείς και κινείσαι πιο φθηνά στην πόλη

Πέρα από το κόστος, τα ηλεκτρικά μηχανάκια προσφέρουν και λειτουργική οικονομία. Στους περισσότερους δήμους, το παρκάρισμα για δίκυκλα είναι δωρεάν, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ειδική μεταχείριση σε πάρκινγκ και ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας. Αν εργάζεστε ή κινείστε καθημερινά σε περιοχές με αυξημένα μέτρα (όπως ο Δακτύλιος), το ηλεκτρικό δίκυκλο μπορεί να σας προσφέρει ελεύθερη πρόσβαση και να γλιτώσετε από πρόστιμα, παράκαμψη ή ανάγκη αλλαγής οχήματος. Επίσης, λόγω του χαμηλού κόστους ανά χιλιόμετρο, δεν μετράτε πια τα δρομολόγια – απλώς κινείστε.
 

Τα χρήματα σου πίσω σε 2-3 χρόνια, σου μένει και το μηχανάκι!

Η ερώτηση που κάνει κάθε σκεπτόμενος αναβάτης: «Πότε θα κάνω απόσβεση;» Η απάντηση εξαρτάται από τη χρήση. Αν διανύετε 30–50km/ημέρα για 5 ημέρες την εβδομάδα, τότε διανύετε περίπου 8.000–10.000km τον χρόνο στο περίπου. Σε αυτές τις αποστάσεις, η εξοικονόμηση μόνο από καύσιμο φτάνει τα 350–500 ευρώ ετησίως, ενώ άλλα 100–150 ευρώ προκύπτουν από σέρβις και τέλη. Αν συνυπολογιστεί και η επιδότηση στην αγορά, τότε ένα μέσης τιμής ηλεκτρικό scooter μπορεί να αποσβεστεί πλήρως σε 2–3 χρόνια. Από εκεί και πέρα, κάθε χιλιόμετρο είναι καθαρό όφελος, ενώ δεν αποκλείεται να διαρκέσει και πολύ περισσότερο χωρίς σοβαρές φθορές, ειδικά αν είναι επώνυμο μοντέλο.
 

KTM
MOTOTREND