Σε πόσο χρόνο ξεκινάς να έχεις κέρδος από μια αγορά ηλεκτρικού Scooter

Η μετάβαση από ένα θερμικό σε ένα ηλεκτρικό scooter μπορεί να μοιάζει ακριβή στην αρχή, όμως η επιστροφή της επένδυσης γίνεται πολύ πιο γρήγορα απΆ όσο περιμένει κανείς.
ROI (Return on Investment) σε 1 έως 3 χρόνια
Εξοικονόμηση ετησίως με ηλεκτρικό
Επιστροφή επένδυσης
Πότε η επιδότηση είναι «bonus» και όχι «προϋπόθεση»
ROI (Return on Investment) σε 1 έως 3 χρόνια
Η μετάβαση από ένα θερμικό σε ένα ηλεκτρικό scooter μπορεί να μοιάζει ακριβή στην αρχή, όμως η επιστροφή της επένδυσης γίνεται πολύ πιο γρήγορα απΆ όσο περιμένει κανείς. Συγκρίνοντας ένα θερμικό μοντέλο 125cc με τιμή 2.500 ευρώ και ένα ηλεκτρικό αντίστοιχης κατηγορίας στα 3.600 ευρώ, η διαφορά τιμής των 1.100 ευρώ φαίνεται σημαντική, αλλά το κόστος χρήσης ανατρέπει την εικόνα.
Ας δώσουμε ένα παράδειγμα ότι θέλουμε ένα scooter για την καθημερινή μετακίνηση στην εργασία μας. Με ένα μέσο όρο χιλιομέτρων στα 32 (για την ακρίβεια 31,81) και 5 μέρες τη βδομάδα έχουμε 7000 χιλιόμετρα το χρόνο.
Σε ετήσια βάση, η κατανάλωση καυσίμου για 7.000 χιλιόμετρα ανέρχεται στα περίπου 403 ευρώ, υπολογίζοντας την τιμή της βενζίνης στα 1,80 ευρώ ανά λίτρο, ενώ το αντίστοιχο κόστος για ηλεκτρική ενέργεια περιορίζεται στα 70 ευρώ. Η συντήρηση ενός θερμικού scooter υπολογίζεται γύρω στα 300 ευρώ ετησίως, έναντι μόλις 80 ευρώ για το ηλεκτρικό. Επιπλέον, τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά για τα ηλεκτρικά, ενώ για τα θερμικά φτάνουν στα 22 ευρώ (για κάτω από 300 cc ).
Εξοικονόμηση ετησίως με ηλεκτρικό
Η ετήσια εξοικονόμηση που προσφέρει ένα ηλεκτρικό scooter συνοψίζεται στο ποσό των 593,20 ευρώ. Αυτή η οικονομία προκύπτει κυρίως από τη διαφορά στο κόστος καυσίμου, που είναι κατά περίπου 333 ευρώ φθηνότερο σε σχέση με το θερμικό, αλλά και από τη χαμηλότερη ανάγκη για συντήρηση, η οποία αποδίδει επιπλέον 220 ευρώ. Το μηδενικό κόστος των τελών κυκλοφορίας προσθέτει ακόμη 22 ευρώ ετήσιας εξοικονόμησης συγκριτικά με ένα scooter κάτω των 300 κυβικών. Η συνολική εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ηλεκτρικό συμφέρει όσο αφορά το χιλιομετρικό κόστος, ιδιαίτερα για όσους κινούνται συχνά εντός πόλης, εργάζονται ως διανομείς (όπου είναι ένας βασικός παράγοντας το πόσα χιλιόμετρα διανύουν και τι κόστος έχουν για αυτούς) ή χρησιμοποιούν καθημερινά το scooter τους για επαγγελματικούς λόγους.
Επιστροφή επένδυσης
Με βάση τα παραπάνω νούμερα, η διαφορά των 1.100 ευρώ στην τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού scooter αποσβένεται μέσα σε μόλις 1,85 χρόνια. Από εκεί και πέρα, κάθε μήνας και κάθε χιλιόμετρο φέρνουν καθαρό κέρδος για τον ιδιοκτήτη. Η απόσβεση της επένδυσης πραγματοποιείται φυσικά, μέσω της χαμηλότερης κατανάλωσης και της περιορισμένης ανάγκης για service, χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια ή αλλαγή στον τρόπο χρήσης του οχήματος. Το ηλεκτρικό scooter αρχίζει να σε «πληρώνει» από τον δεύτερο κιόλας χρόνο, μειώνοντας σταθερά το κόστος μετακίνησης.
Να σημειώσουμε ότι τα νούμερα του παραδείγματος ήταν τυχαία και βέβαια αν βάλετε κάτω τα αντίστοιχα μαθηματικά θα μπορέσετε να βγάλετε μόνοι σας το πόσο χρόνο χρειάζεστε για να γίνει η απόσβεση.
Πότε η επιδότηση είναι «bonus» και όχι «προϋπόθεση»
Η κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού scooter, όπως τα 800 ευρώ (το λιγότερο) που προβλέπονται από τα προγράμματα κινούμε ηλεκτρικά, είναι σίγουρα ένα σημαντικό βοήθημα, όμως δεν είναι ο παράγοντας που κρίνει την απόσβεση. Σε περιπτώσεις όπως επαγγελματίες διανομείς, οδηγοί με ετήσια χρήση άνω των 15.000 με 20.000 χιλιομέτρων, ή αστικοί χρήστες με πρόσβαση σε πρίζα στο σπίτι ή τη δουλειά, η εξοικονόμηση γίνεται από μόνη της, ανεξαρτήτως κινήτρων. Για αυτούς, η επιδότηση λειτουργεί περισσότερο ως επιτάχυνση του οικονομικού οφέλους, παρά ως καθοριστικός λόγος αγοράς. Αντί να λειτουργεί ως προϋπόθεση για να συμφέρει η επιλογή ενός ηλεκτρικού scooter, έρχεται να ενισχύσει ένα ήδη θετικό ισοζύγιο κόστους-απόδοσης.