LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Κυρανάκης: Νέα αντικίνητρα και περιορισμοί – Στο τραπέζι η απαγόρευση φορτηγών στην Αθήνα

(04/12/2025)
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε στο Action24 και περιέγραψε με ιδιαίτερη σαφήνεια το πρόβλημα συμφόρησης στην Αθήνα, τονίζοντας ότι η πρωτεύουσα «έχει φτάσει στα όριά της».

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε στο Action24 και περιέγραψε με ιδιαίτερη σαφήνεια το πρόβλημα συμφόρησης στην Αθήνα, τονίζοντας ότι η πρωτεύουσα «έχει φτάσει στα όριά της».

Τι ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών για το κυκλοφοριακό και τα ευρωπαϊκά παραδείγματα.
Το μοντέλο του Παρισιού: Λωρίδες carpooling με αυστηρούς ελέγχους.
Σενάριο τριώρης απαγόρευσης φορτηγών στους οδικούς άξονες της Αθήνας.
24ωρο Μετρό, κατάργηση τρόλεϊ και νέες προσλήψεις οδηγών.

mototriti Team

Τι ανέφερε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών για το κυκλοφοριακό και τα ευρωπαϊκά παραδείγματα

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε στο Action24 και περιέγραψε με ιδιαίτερη σαφήνεια το πρόβλημα συμφόρησης στην Αθήνα, τονίζοντας ότι η πρωτεύουσα «έχει φτάσει στα όριά της». Σύμφωνα με τον ίδιο, η λύση δεν μπορεί να βασίζεται μόνο σε μικρές παρεμβάσεις, αλλά απαιτείται ένα σύνολο μέτρων που θα αποθαρρύνουν τη συνεχή χρήση του ΙΧ.
Ο Υπουργός έκανε αναφορά στις πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε., όπου έχουν υιοθετηθεί αντικίνητρα για όσους μετακινούνται μόνοι με αυτοκίνητο, από πρόστιμα μέχρι ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
 

Το μοντέλο του Παρισιού: Λωρίδες carpooling με αυστηρούς ελέγχους

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Παρίσι, όπου από τον Μάιο του 2025 λειτουργεί δίκτυο λωρίδων carpooling με σκοπό τη μείωση των ρύπων και του καθημερινού μποτιλιαρίσματος. Οι λωρίδες επιτρέπονται μόνο σε οχήματα με πάνω από έναν επιβάτη, ενώ καλύπτουν ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, αστυνομικά και ασθενοφόρα.
Για την επιτήρηση του μέτρου έχουν τοποθετηθεί 13 κάμερες, με τα πρόστιμα για παράνομη χρήση να φτάνουν τα 135 ευρώ (ή 90 ευρώ σε έγκαιρη πληρωμή). Οι λωρίδες ενεργοποιούνται με την εμφάνιση ενός λευκού ρόμβου σε φωτεινές πινακίδες, ενώ το ωράριο λειτουργίας μεταβάλλεται ανάλογα με τις ανάγκες της κυκλοφορίας.
Η τακτική αυτή, σύμφωνα με τον Κυρανάκη, αποτελεί παράδειγμα για το πώς οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να αλλάξουν την κουλτούρα μετακίνησης.
 

Σενάριο τριώρης απαγόρευσης φορτηγών στους οδικούς άξονες της Αθήνας

Ένα από τα μέτρα που εξετάζει το Υπουργείο Μεταφορών είναι η απαγόρευση κίνησης φορτηγών από τις 07:00 μέχρι τις 10:00 το πρωί, με στόχο να αποσυμφορηθούν οι κεντρικοί άξονες κατά την πιο κρίσιμη ώρα αιχμής.
Παρότι κάτι τέτοιο θα ελάφρυνε προσωρινά την κίνηση, ο Κυρανάκης αναγνώρισε ότι μπορεί να υπάρξει έντονη συμφόρηση πριν και μετά το ωράριο. Για αυτόν τον λόγο, το υπουργείο πραγματοποιεί καταγραφή της κυκλοφορίας με drones, ώστε να χαρτογραφήσει με ακρίβεια το αποτύπωμα των φορτηγών στον αυτοκινητόδρομο και να αξιολογήσει αν το μέτρο έχει πραγματική αξία.
 

24ωρο Μετρό, κατάργηση τρόλεϊ και νέες προσλήψεις οδηγών

Σημαντικές αναφορές έγιναν και για τα μέσα σταθερής τροχιάς. Ο Κυρανάκης αποκάλυψε ότι το 24ωρο Μετρό τα Σάββατα χρησιμοποιείται από περισσότερους από 60.000 επιβάτες, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια και περιορίζοντας τη νυχτερινή χρήση αυτοκινήτου. Με την άφιξη νέων συρμών, εξετάζεται 24ωρη λειτουργία και τις Παρασκευές.
Παράλληλα, ξεκινά το ξήλωμα των καλωδίων τρόλεϊ στον Πειραιά, καθώς το λειτουργικό κόστος τους θεωρείται δυσανάλογο: «Ένα τρόλεϊ κοστίζει όσο τρία ηλεκτρικά λεωφορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά. Τα δρομολόγια θα καλυφθούν από λεωφορεία, ενώ προχωρά μεγάλος διαγωνισμός για εκατοντάδες νέους οδηγούς.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώνεται η προμήθεια 600 καμερών που θα εγκατασταθούν στα λεωφορεία για να καταγράφουν παραβάσεις οδηγών ΙΧ που εμποδίζουν τις λωρίδες ΜΜΜ, ένα χρόνιο ζήτημα στην Αττική.