Το Yamaha Ténéré 700 Rally είναι μία μοτοσυκλέτα που διψά για περιπέτεια και ταξίδια από αδιάβατα χωμάτινα μονοπάτια. Στην εκτός δρόμου οδήγηση που είναι και το κατεξοχήν πεδίο δράσης του, διαπρέπει. Είναι πραγματικά σαν ένα μεγάλο Enduro, άκρως φιλικό προς τον αναβάτη, προβλέψιμο στην συμπεριφορά και με δυνατότητες άπιαστες για τους περισσότερους αναβάτες. Οι αναρτήσεις της KYB, σου «στρώνουν χαλί να πατήσεις», καταπίνοντας όποιο εμπόδιο βρεθεί μπροστά τους, ενώ αν θες να κάνεις μεγάλα άλματα με την μοτοσυκλέτα θα προτείναμε να προσθέσεις μερικά κλικ στην προφόρτιση. Ακόμα και στις εργοστασιακές ρυθμίσεις πάντως δεν τερματίζουν εύκολα. Το μπροστινό προσφέρει αίσθηση σιγουριάς είτε οδηγείς στην όρθια είτε στην καθιστή στάση και σπάνια θα νιώσεις ότι ο πίσω τροχός χάνει πρόσφυση εάν δεν το επιθυμείς εσύ. Φυσικά το Traction Control και το ABS απενεργοποιούνται πλήρως (το δεύτερο στον πίσω ή και στους δύο τροχούς μέσω ενός κουμπιού στον πίνακα οργάνων). Ιδανικά, θα θέλαμε να απενεργοποιούνται και σε χαμηλή ταχύτητα χωρίς γκάζι αλλά για να "πειράξεις" τις ρυθμίσεις θα πρέπει η μοτοσυκλέτα να έρθει σε στάση. Στο χώμα τα 73 άλογα δεν θα σε αφήσουν με ανεκπλήρωτες προσδοκίες, καθώς είναι αρκετά για κάθε σενάριο, ενώ το χαμηλό του βάρος και η στιβαρή του κατασκευή, θα σεβαστούν την τσέπη σου ακόμα και στις συχνές πτώσεις.
ι αναρτήσεις της KYB, σου «στρώνουν χαλί να πατήσεις», καταπίνοντας όποιο εμπόδιο βρεθεί μπροστά τους, ενώ αν θες να κάνεις μεγάλα άλματα με την μοτοσυκλέτα θα προτείναμε να προσθέσεις μερικά κλικ στην προφόρτιση.
Η στρωτή λειτουργία του CP2 κινητήρα που είχαμε αγαπήσει από το προηγούμενο μοντέλο παραμένει αναλλοίωτη, ενώ η ρύθμιση της απόκρισης του γκαζιού με την προσθήκη του Ride by Wire, δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου προσφέροντας άμεση σύνδεση μοτοσυκλέτας-αναβάτη. Παρά τους τροχούς 21 & 18 ιντσών και τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, το Ténéré Rally θα σου χαρίσει γερές δόσεις αδρεναλίνης ακόμα και σε επαρχιακές στριφτερές διαδρομές. Πλαγιάζει αβίαστα από στροφή σε στροφή χάρη στο φαρδύ τιμόνι, δίνοντας μία αίσθηση σιγουριάς με την σταθερότητά του. Η ροπάτη λειτουργία του κινητήρα, σου επιτρέπει να "ρολλάρεις" απλώς το γκάζι στις εξόδους των στροφών με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και να απολαμβάνεις την οδήγηση. Περνώντας στο αστικό περιβάλλον ή γενικότερα την άσφαλτο όπου καλώς ή κακώς θα την οδηγείς περισσότερο εάν είναι το μοναδικό σου δίκυκλο, παρά τον φαινομενικά μεγάλο της όγκο θα ανακαλύψεις ότι είναι ανέλπιστα εύκολη στον χειρισμό. Το τιμόνι κόβει πολύ, το ζύγισμά της είναι εξαιρετικό, ενώ χάρη στο ψηλό τιμόνι που περνάει άνετα πάνω από τους καθρέπτες των περισσότερων αυτοκινήτων, η διήθηση γίνεται αβίαστα. Το ύψος της σέλας στα 910χλστ από το έδαφος, δεν θα επιτρέψει σε αναβάτες κάτω του 1,80 να πατούν και τα δύο πόδια με άνεση, αλλά σε μία Adventure μοτοσυκλέτα με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων αυτό είναι λογικό. Σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων ανακαλύψαμε πως η Rally σέλα είναι σαφώς πιο άνετη από αυτή της βασικής έκδοσης, αλλά και πάλι θα χρειαστείς στάσεις για ξεκούραση, ενώ η ανεμοκάλυψη που προσφέρει η ζελατίνα στον αυτοκινητόδρομο είναι καλύτερη από όσο υποδεικνύει η όψη της. Το Ténéré Rally μπορεί άνετα να ταξιδεύει ακόμα και στα 150χλμ/ω χωρίς ιδιαίτερες δονήσεις, ενώ η τελική του ξεπερνάει τα 200χλμ/ω. Οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακές σε συνάρτηση με την ιπποδύναμη, αφού στις μετρήσεις μας ολοκλήρωσε το 0-100χλμ/ω σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα και την ρεπρίζ 60-120χλμ/ω με 4η σε 4,5δλ. Ικανοποιητικό είναι και το σύστημα πέδησης, με την ακινητοποίηση από τα 100χλμ/ω να έρχεται σε 44,7 μέτρα, θα μπορούσε βέβαια να έχει αναβαθμιστεί αντιστοίχως με το Tracer 7 και να αποκτά επίσης ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες.
Το Yamaha Ténéré 700 Rally είναι μία μοτοσυκλέτα που διψά για περιπέτεια και ταξίδια από αδιάβατα χωμάτινα μονοπάτια. Στην εκτός δρόμου οδήγηση που είναι και το κατεξοχήν πεδίο δράσης του, διαπρέπει.