Από την πρώτη της παρουσίαση το 2014, η Yamaha MT-07 έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο χαρακτηριστικές προτάσεις στην κατηγορία των μεσαίων roadster, χάρη στον έντονο «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα της, που συνοδεύεται από υψηλά επίπεδα αίσθησης ασφάλειας. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μία ελαφριά και ευέλικτη μοτοσυκλέτα, που προσφέρει πλήρως αξιοποιήσιμη απόδοση ισχύος, ιδιαίτερα κατάλληλη για «ανήσυχες» βόλτες, ενώ οι αστικές μετακινήσεις επαφίενται στην ελαστικότητα του κινητήρα και στην ευκολία του ημιαυτόματου κιβωτίου Y-AMT για να καλύψουν τις επιπτώσεις της σκληρής και άβολης σέλας. Το τελευταίο είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής αυτής της έκδοσης της MT-07 και σχεδόν κλέβει τη δόξα ακόμα και από τον εξαιρετικό κινητήρα. Μιας που στην ουσία του είναι το μηχανικόκιβώτιο της χειροκίνητης έκδοσης, με πρόσθετους σερβομηχανισμούς που αναλαμβάνουν τις λειτουργίες του συμπλέκτη και της αλλαγήςσχέσης, δεν αλλάζει αλλά ενισχύει το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία που αλλάζει σχέσεις κατά το δοκούν, βασισμένο στα δεδομένα των αισθητήρων, με τις επιλογές D και D+ να διαφοροποιούν τις στροφές όπου πραγματοποιούνται οι αλλαγές αυτές. Η πλέον εντυπωσιακή όμως λειτουργία είναι η χειροκίνητη που εκτελείται με δύο κουμπιά τύπου «σκανδάλη» στο αριστερό γκριπ, τα οποία αναλαμβάνουν το ανέβασμα και το κατέβασμα σχέσης με το δείκτη και τον αντίχειρα αντίστοιχα. Δεν είναι απλά το γεγονός ότι καθιστά πρακτικά άμεσες τις αλλαγές, φροντίζοντας για την αδιάλειπτη παροχή της ισχύος ανά πάσα στιγμή, αλλά το ότι αφήνει τον έλεγχο εξολοκλήρου στον αναβάτη αναλαμβάνοντας αποκλειστικά και μόνο τα βαρετά στοιχεία των αλλαγών, ήτοι τη σύμπλεξη, την αποσύμπλεξη και την εξισορρόπηση των στροφών του κινητήρα. Το μόνο με το οποίο έχει να ασχοληθεί ο αναβάτης είναι η απόφαση του ποια σχέση επιθυμεί στο κιβώτιο για να εκτελέσει την επόμενή του κίνηση και το κιβώτιο ακολουθεί την εντολή του, εκτός φυσικά και αν ο κινητήρας βρίσκεται στο όριο περιστροφής του, μιας που το Y-AMT μπορεί να κρατήσει σχέση μέχρι τον κόφτη στη χειροκίνητη λειτουργία. Η οδήγηση της MT-07 προσφέρει τις συγκινήσεις μιας μοτοσυκλέτας με εξαιρετικό κράτημα και πρόθυμο και αποδοτικό κινητήρα, ντυμένες με την ασφάλεια ενός ...βιντεοπαιχνιδιού. Η αναβαθμισμένη ακαμψία του πλαισίου και τα ελαφρύτερα εξαρτήματα, όπως οι ζάντες, έχουν θετικό αντίκτυπο στην ευστάθεια και την ακρίβεια κατά την αλλαγή πορείας. Το ανεστραμμένο πιρούνι «διαβάζει» με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το οδόστρωμα και αποδίδει πολύ καλή πληροφόρηση στον αναβάτη, ενώ διατηρεί έναν ισορροπημένο χαρακτήρα που εξυπηρετεί τα μέγιστα τη σπορ οδήγηση, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να καταλάβει τα όρια του συνόλου αρκετά πριν τα φτάσει (ή τα ξεπεράσει). Ο κινητήρας αποδίδει με γραμμικό τρόπο, με κυρίαρχο στοιχείο την άφθονη ροπή του, που προσφέρει ώθηση ακόμα και από πολύ χαμηλές στροφές. Είτε στην έξοδο στροφής είτε κατά την προσπέραση, η απόκριση είναι άμεση και επαρκής. Ο ψεκασμός λειτουργεί με ακρίβεια χωρίς σκορτσαρίσματα, ενώ το TractionControl ενισχύει την ασφάλεια χωρίς να περιορίζει την οδηγική ελευθερία, ενώ ρυθμίζεται για να επιτρέπει ελαφρώς το «παιχνίδι» πριν παρέμβει. Η αίσθηση ευελιξίας παραμένει παρούσα σε χαμηλές ταχύτητες και συμβάλλει στην καθημερινή πρακτικότητα. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και το τιμόνι δεν κόβει όσο σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας ―επιλογή που δίνει έξτρα πόντους στη σταθερότητα―, συνδυάζεται με το κοντόμεταξόνιο και το χαμηλόβάρος για να διευκολύνει ιδιαίτερα τη διήθηση στην πόλη. Στη δύσκολη και βαρετή καθημερινή οδήγηση θα βοηθήσει πολύ η λειτουργία του Y-AMT στη θέση M, όπου ο αναβάτης ανεβάζει σχέσεις, ενώ το κιβώτιο κατεβάζει μόνο του όταν το σύνολο πλησιάζει σε ακινητοποίηση και το σύστημα κρίνει ότι μία π.χ. 4η σχέση με 10 χλμ/ώρα δεν είναι βιώσιμη επιλογή. Παρόλα αυτά η ίδια λειτουργία το αποτρέπει από το να κρατήσει συμπλεγμένη την 1η ή τη 2α με χαμηλές ταχύτητες και έτσι ο αναβάτης θα πρέπει να φρενάρει για να κατέβει μια δύσκολη κατηφόρα. Πολύ μικρό πταίσμα (και μηχανικά απολύτως δικαιολογημένο), αν συνυπολογίσει κανείς την πολύ μεγάλη διευκόλυνση που προσφέρει το κιβώτιο αυτό στην αστική μετακίνηση.
Η οδήγηση της MT-07 προσφέρει τις συγκινήσεις μιας μοτοσυκλέτας με εξαιρετικό κράτημα και πρόθυμο και αποδοτικό κινητήρα, ντυμένες με την ασφάλεια ενός ...βιντεοπαιχνιδιού.