Ανεση - Εργονομία

Εργονομικά σωστή, αλλά αρκετά σκληρή σέλα.
4 Φωτογραφίες »

Εργονομικά σωστή, αλλά αρκετά σκληρή σέλα.

Παρόλο που η πρακτικότητα δεν αποτελούσε ποτέ τον κύριο στόχο μιας γυμνής μοτοσυκλέτας, εναπόκειται στο σχεδιασμό κάθε μοντέλου να κάνει την παραμονή στη σέλα της το δυνατόν λιγότερο ενοχλητική —με στόχο φυσικά ο αναβάτης να απολαύσει την οδήγηση στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ναι, σε ταχύτητες άνω των 125 χλμ/ώρα το σώμα δέχεται απροστάτευτο τις δυνάμεις του αέρα, καθώς ο σχεδιασμός μιας γυμνής μοτοσυκλέτας δεν περιλαμβάνει ούτε την παραμικρή ιδέα ανεμοκάλυψης. Παρόλα αυτά η ελαστικότητα του κινητήρα και το σωστό στήσιμο σε ωθεί να οδηγείς με 6η και το cruise control (το οποίο είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης Y-AMT) στο 100 μέχρι να τελειώσουν οι …βαρετές ευθείες. Η σέλα είναι σχεδιαστικά σωστή αλλά δυστυχώς αρκετά σκληρή, με τη μικρή ποσότητα αφρώδους υλικού να την καθιστά κουραστική στη μακρά χρήση και να απαιτεί στάση κάθε περίπου 120 χλμ για ξεμούδιασμα και διατάσεις. Παρόμοια αίσθηση δίνει και η θέση του συνεπιβάτη, που ωστόσο προσφέρει τουλάχιστον τυπικό μέγεθος, ενώ δεν υπάρχουν χειρολαβές και η στήριξη επαφίεται στον οδηγό ή ―αν το επιτρέπει ο σωματότυπος του συνεπιβάτη― στο ρεζερβουάρ. Τα περισσότερα από τα παραπάνω ζητήματα λύνονται βέβαια με την προμήθεια αξεσουάρ: ζελατίνα για την ανεμοκάλυψη, θερμαινόμενα γκριπ και χούφτες για την οδήγηση σε χαμηλές θερμοκρασίες και comfort σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη. Σημαντικές είναι οι εργονομικές αλλαγές για το 2025: το τιμόνι είναι πλέον 18 χλστ. φαρδύτερο, 22 χλστ. πιο χαμηλό και φέρνει τον αναβάτη 9,3 χλστ. πιο κοντά του. Τα μαρσπιέ βρίσκονται χαμηλότερα κατά 10 χλστ., ανοίγοντας τις γωνίες των γονάτων και βάζοντας κι αυτά το λιθαράκι τους στο να γίνει η θέση οδήγησης πιο άνετη. Η νέα TFT οθόνη 5 ιντσών, κοινή με αυτήν του MT-09, προσφέρει εύχρηστο μενού και ελέγχεται μέσω joystick στο αριστερό γκριπ, με τρία διαφορετικά θέματα και αυτόματη λειτουργία ημέρας/νύχτας. Η εργονομία ενισχύεται περαιτέρω από τις λειτουργίες συνδεσιμότητας, καθώς ο αναβάτης μπορεί να συνδέσει το τηλέφωνο και το handsfree του και να ενημερωθεί για κλήσεις, να ελέγξει τη μουσική του να προβάλλει μηνύματα ή να χρησιμοποιεί πλοήγηση με οδηγίες στην οθόνη. Το κάτω αριστερό μέρος του γκριπ που περιλαμβάνει τα φλας, τα αλάρμ και την κόρνα χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση, αλλά μετά από μερικές ώρες χρήσης μαθαίνεται. Πολύ θετικό σημείο είναι πως τα φλας απενεργοποιούνται αυτόματα, αλλά όσοι επιθυμούν να απενεργοποιήσουν τη λειτουργία αυτή θα απογοητευτούν.


Εργονομικά σωστή, αλλά αρκετά σκληρή σέλα.

Εργονομικά σωστή, αλλά αρκετά σκληρή σέλα.

Σελίδα 1Yamaha MT-07 Y-AMT - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση - Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση - Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα
Σελίδα 6Οδηγώντας
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά
TRIUMPH
AUTOAGORA