Ο κύριος Paolo Pavesio

Ο Paolo Pavesio μας μίλησε για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας, καθώς και για τη σχέση με την ελληνική αντιπροσωπία.

Συνέντευξη Paolo Pavesio: Motorsport Division Manager της Yamaha

Διαβάστε τι μας είπε ο Paolo Pavesio, Motorsport Division manager της Yamaha Motor Europe για το μέλλον της Ιαπωνικής ετιαρείας.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Σε συνεργασία με τη Μοτοδυναμική, την αντιπροσωπία της Yamaha στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στο περίπτερο της Yamaha στην EICMA και να συνομιλήσουμε με ένα πολύ σημαντικό πρόσωπο για την εταιρία. Ο Paolo Pavesio, είναι ο Motorsport Division manager της Yamaha Motor Europe και μας μίλησε για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας, καθώς και για τη σχέση με την ελληνική αντιπροσωπία.
  • Φέτος η Yamaha συμπλήρωσε 50 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. Μισός αιώνας επιτυχιών που έφερε την εταιρεία σε πλεονεκτικό σημείο σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Επίσης, τα μερίδια πωλήσεων στη χώρα μας είναι μεγαλύτερα σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Είναι πολύ σημαντικό για εμάς καθώς δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στις συνεργασίες μας. 50 χρόνια στην Ελλάδα, σημαίνει μια μακρά συνεργασία όχι μόνο με την αντιπροσωπεία, αλλά και με τους πελάτες. Το γεγονός ότι οι πωλήσεις στη χώρα σας ξεπερνούν τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο μεταφράζεται σε μια επιτυχημένη συνεργασία και σε ευχαριστημένους πελάτες που προτιμούν τα προϊόντα μας.
  • Η Yamaha ρίσκαρε και βγήκε κερδισμένη με το Niken, μια μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτα με τρεις τροχούς, μοναδική σχεδίαση και υψηλές επιδόσεις. Θα δούμε περισσότερες τρίτροχες μοτοσυκλέτες μετά από αυτή την επιτυχία; Ποια είναι η δυναμική αυτής της κατηγορίας και πώς δεν ξεκινήσατε από μικρότερα κυβικά, όπως θα ήταν το αναμενόμενο;
Ξεκινήσαμε με μια μεγάλη μοτοσυκλέτα γιατί θέλαμε να κάνουμε ξεκάθαρο ότι το Niken είναι μια μοτοσυκλέτα για πραγματικούς αναβάτες και στόχος ήταν να προσφέρουμε άμεσα κάτι που σε επίπεδο επιδόσεων θα μπορούσε να ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο έμπειρους. Κάποια στιγμή βάλαμε στο επίκεντρο άλλου είδους αναβάτες και παρουσιάσαμε το Tricity που ξεκίνησε από τα 125 κυβικά, θέλοντας να προσελκύσουμε όσους μετακινούνται καθημερινά μέσα στην πόλη και ίσως να έχουν μικρότερη εμπειρία. Είναι μια δύσκολη κατηγορία και πρέπει να είσαι πολύ αισιόδοξος για να πιστεύεις ότι θα πουλήσεις μεγάλη ποσότητα. Πιστεύουμε πάντως ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα ωφελήσει τις μελλοντικές μοτοσυκλέτες και θα συνεχίσουμε την εξέλιξή της, ώστε να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή.
  • Η ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα στα scooter, είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο. Οι περισσότεροι κατασκευαστές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση και το ερώτημα είναι ποιος θα προσφέρει πρακτικές λύσεις, καλές επιδόσεις και ικανοποιητική αυτονομία σε προσιτή τιμή. Κατά τι γνώμη σας ποια θα είναι η αντίδραση του κόσμου; Θα είναι αυτός ο επόμενος στόχος σας;
Όταν μιλάμε για μετακίνηση μέσα στην πόλη, ο κόσμος είναι έτοιμος να υποδεχτεί την ηλεκτροκίνηση. Ο δικός μας στόχος είναι το 100 – 100, δηλαδή 100 χιλιόμετρα την ώρα και 100 χιλιόμετρα αυτονομία. Αυτό θα είναι το ιδανικό υποκατάστατο για scooter που κάνουν διαδρομές μεσαίων αποστάσεων. Δουλεύουμε ήδη σκληρά σε scooter που θα αντικαταστήσουν τα μοντέλα των 50 και 125 κυβικών, όπως φάνηκε και στο Tokyo Motor Show με τη σειρά Ε0 και σε λίγο καιρό θα μπούμε σε αυτή την κατηγορία. Στις μοτοσυκλέτες έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας στις προδιαγραφές Euro5 και Euro6 και πιστεύουμε ότι τα συναισθήματα που δημιουργεί ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένουν μοναδικά αυτή τη στιγμή.
  • Ένα μεγάλο πρόβλημα σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ελλάδα είναι ο μέσος όρος ηλικίας των αναβατών που συνεχώς αυξάνεται. Η Ελληνική αντιπροσωπία δημιούργησε τον θεσμό «Yamaha junior academy», τι άλλο πιστεύετε ότι θα βοηθούσε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να προσελκύσετε πιο νεαρό κοινό;
Αυτό είναι πράγματι ένα πρόβλημα και πιστεύουμε ότι δυο πράγματα μπορούν να βοηθήσουν. Το πρώτο είναι σίγουρα δράσεις όπως αυτή που έκανε η Yamaha στην Ελλάδα που είναι κομμάτι των κινήσεων που κάνουμε σε όλη την Ευρώπη. Πριν πέντε χρόνια ξεκινήσαμε το πρόγραμμα «Blue Crew» που έδινε την ευκαιρία σε νεαρούς αναβάτες να διακριθούν στους αγώνες σε επαγγελματικό επίπεδο. Κάποιοι σημαντικοί αντιπρόσωποι όπως η Μοτοδυναμική προχώρησαν σε εγχώριες δράσεις, που προετοίμαζαν τους αναβάτες για τη μετάβασή τους σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και δείχνει πόσο καλά μπορούμε να συνεργαστούμε με τους αντιπροσώπους μας, ώστε να πυροδοτήσουμε το πάθος για τη μοτοσυκλέτα και να βελτιώσουμε τις ικανότητες αυτών των παιδιών. Πρέπει να φέρουμε νέους στη μοτοσυκλέτα και να δώσουμε στους γονείς να καταλάβουν τα οφέλη που προκύπτουν από την ενασχόληση ενός παιδιού με τους αγώνες. Επίσης, ένα πολύ καλό μέσο για να προσελκύσεις νέους αναβάτες είναι τα ποδήλατα με την ηλεκτρική υποβοήθηση και σχεδιάζουμε να μπούμε σε αυτή την αγορά με ένα ολοκληρωμένο προϊόν. Δεν μας πειράζει που αντί για κινητήρα θα έχει πετάλια, καθώς αυτή θα είναι μια πύλη προς τη μοτοσυκλέτα.
  • Η νέα μόδα του downsizing έχει μεγάλη ανταπόκριση στην Ελλάδα. Επιπλέον, οι αναβάτες αναζητούν πολυχρηστικές μοτοσυκλέτες κάτι που κάνει ιδιαίτερα ελκυστικές τις μικρές adventure. Πότε θα δούμε ένα Tracer ή ένα Tenere μικρότερου κυβισμού;
Δεν μπορώ να πω πότε, αλλά αν κρίνω από την επιτυχία των μοντέλων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση δημοφιλών μοντέλων σε μικρότερα κυβικά, δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε ένα «μικρότερο» Tenere ή ένα «μικρότερο» Tracer στο μέλλον. Δεν είναι κάτι που θα δείτε την επόμενη χρονιά, αλλά αποτελεί θέμα συζήτησης στα meeting μας.
  • Η αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει συνεχώς καινούργιες τεχνολογίες με την αυτόνομη οδήγηση να ξεχωρίζει αυτή τη στιγμή. Ποια πιστεύετε ότι θα είναι τα συστήματα ασφαλείας που θα παρουσιάσει ο κόσμος της μοτοσυκλέτας στο μέλλον;
Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης. Πράγματι τα αυτοκίνητα κινούνται προς την αυτόνομη οδήγηση και είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο για το μέλλον. Όμως, το μέλλον έρχεται πιο γρήγορα από ότι φανταζόμαστε και θα δούμε σύντομα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους. Με τη μοτοσυκλέτα τα πράγματα είναι πιο δύσκολα καθώς ο αναβάτης επηρεάζει σημαντικά τη δυναμική της. Η μοτοσυκλέτα θα πρέπει να μπορεί να ενημερώνει το αυτοκίνητο για την παρουσία της και το αυτοκίνητο αντίστοιχα θα πρέπει να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του. Επίσης, το γεγονός ότι τώρα εξελίσσονται μοτοσυκλέτες με τρεις ή τέσσερις τροχούς που μπορούν να ισορροπούν από μόνες τους, θα κάνει πιο εύκολη την επικοινωνία τους με τα αυτοκίνητα. Είναι ένα πολύπλοκο σενάριο, αλλά βρισκόμαστε μέσα στο παιχνίδι και σε συνεργασία με τη Honda και τη BMW ψάχνουμε τρόπο να τοποθετήσουμε τα δίκυκλα σε ένα τέτοιο αστικό περιβάλλον.