Φωτογραφία από την διαδικασία δοκιμής ενός νέου προς πιστοποίηση κράνους.

Κράνη: Έρχονται οι νέες προδιαγραφές ECER 22.06

Αλλάζουν όλα όσα ξέραμε για τα κράνη: Νέες και αυστηρότερες προδιαγραφές έρχονται σύντομα, μετά από πάνω από 20 χρόνια! Δείτε περισσότερα…

Ξέρετε το γνωστό αυτοκόλλητο «ECER 22.05» που βρίσκεται στο πίσω μέρος των κρανών. Σίγουρα το ξέρετε, αφού το βλέπουμε για… 20 ολόκληρα χρόνια: αναφέρονται στις παγκόσμιες προδιαγραφές των Ηνωμένων Εθνών, που καθορίζουν τις απαιτήσεις προστασίας και κατασκευής για τα κράνη. Μέσα στα τελευταία χρόνια, η εξέλιξη στις τεχνολογίες ασφαλείας σε οχήματα όπως τα αυτοκίνητα, έχουν κάνει άλματα, αλλά πολλοί παραπονιούνται ότι τα κράνη έχουν μείνει πίσω. Αυτό αναμένεται να αλλάξει και μάλιστα σύντομα!

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνείς πηγές, από τον Ιούνιο οι νέες προδιαγραφές κρανών ECER 22.06 θα ενεργοποιηθούν. Οι προδιαγραφές αυτές θα έχουν νέους τρόπους δοκιμών στα κράνη προκειμένου αυτά να πιστοποιηθούν, δοκιμές οι οποίες σκοπεύουν στο να καταστήσουν τα κράνη ακόμα ασφαλέστερα.

Αναγνωρίζοντας την δυναμική φύση μιας πτώσης ή ενός ατυχήματος με μοτοσυκλέτα, οι προδιαγραφές ECER 22.06 αλλάζουν πρώτα και κυριότερα τον τρόπο εξέτασης ενός κράνους σε κρούσεις. Αντί για την ρίψη του κράνους σε συγκεκριμένη ταχύτητα, πάνω σε συγκεκριμένη επίπεδη επιφάνεια, οι νέες δοκιμές θα «εκτοξεύουν» τα κράνη σε πολλές ταχύτητες αλλά και σε πολλές και διάφορες επιφάνειες κρούσης. Οι τελευταίες, δεν θα είναι μόνο επίπεδες αλλά θα έχουν και κλίσεις.

Ακόμη, τα πλάισια μετρήσεων για τις προδιαγραφές ECER 22.06 θα μετρούν πλέον και στρεπτικές δυνάμεις στο κράνος, όχι μόνο κρουστικές: έχει αποδειχθεί ότι πολλοί τραυματισμοί στο κεφάλι έχουν προκληθεί από περιστροφή του κράνους κατά το ατύχημα, και μάλιστα χωρίς εμφανή εξωτερικά σημάδια τραυματισμού.

Κάτι άλλο πολύ σημαντικό που θεσμοθετείται επίσης, είναι οι εκτεταμένες δοκιμές όλων των συστημάτων αξεσουάρ που μπορεί να φέρει ένα κράνος: Δηλαδή, εσωτερικά γυαλιά ηλίου, ανοιγόμενο υποσιαγώνιο (για τα αντίστοιχα κράνη) και οποιοδήποτε αξεσουάρ που ο κατασκευαστής παρέχει για το κράνος π.χ. συστήματα ενδοεπικοινωνίας. Με αυτό τον τρόπο οι νέες προδιαγραφές στοχεύουν στην εξέταση διαφόρων σεναρίων που μπορούν να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα του κράνους.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα, με την εφαρμογή των νέων προδιαγραφών 22.06, τα κράνη πιστοποιημένα με ECER 22.05 θα μπορούν να διατεθούν τα επόμενα 2 χρόνια κανονικά στην αγορά, μέχρι η εφαρμογή των νέων προδιαγραφών να γίνει καθολική. Πως σας φαίνεται η αλλαγή αυτή; Είναι τελικά καιρός να πάμε τα κράνη παρακάτω;
 

  • Takis

    Όσον αφορά τον τραυματισμό κατά την περιστροφή του κράνους, στα ποδηλατικά κράνη που είχαν αντίστοιχα προβλήματα, έφτιαξαν ο σύστημα MIPS όπου το εσωτερικό του κράνους μοιάζει με δεύτερο κράνος, που επιτρέπει την περιστροφή μέσα στο κανονικό κράνος και κάνει κατ' αυτόν τον τρόπο την απόσβεση. Δείτε σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=L37FuBqQxFQ

      2
  • BBB

    Καλό γιατί η ασφάλεια μας πάνω από όλα. Φοβάμαι όμως ότι λόγω της συνεπακόλουθης αύξησης του r&d θα αυξηθεί και το κόστος των κρανών στον τελικό καταναλωτή και για να πάρεις ένα καλό shoei ή arai θα πρέπει να δίνεις τα μαλλιά της κεφαλής σου. Ελπίζω να βγω λανθασμένος.

      6
  • Σπύρος

    Πάνω απ όλα ένα κράνος πρέπει να εαρμωνιζεται στις κλιματολογικες συνθήκες της χώρας που χρησιμοποιείται για να εξασφαλίζει ανεση και ασφαλεια στον οδηγό. Ένα κράνος για ψυχρά κλίμακα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε χώρες με δυνατό ήλιο και θερμοκρασίες 40 βαθμούς! Γιατί απλούστατα οι θερμοκρασίες στο εσωτερικό του κρανους εντός πόλεων συνηθως πλησιάζουν σύμφωνα με μελέτες τους 60 βαθμούς με αποτέλεσμα να δημιουργούν λιποθυμικες τάσεις στον οδηγό, με οτι αυτό συνεπαγεται!!!

      8