Υπάρχει κίνδυνος να οδηγούμε με αναμμένο λαμπάκι βενζίνης;
|
Σχεδόν σε όλους έχει τύχει να ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης κάποια στιγμή και να φτάσουμε οριακά σε κάποιο πρατήριο για να ανεφοδιάσουμε. Πραγματικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σε αυτό, αρκεί να μην γίνει συνήθεια και κινούμαστε συνεχώς με «ρεζέρβα», διότι τότε ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι.
To συνεχώς αναμμένο λαμπάκι της βενζίνης μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα
Βουλωμένα μπεκ, χαλασμένη αντλία καυσίμου και ίσως σοβαρή ζημία στο κινητήρα είναι τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρουν οι μετακινήσεις με συνεχώς αναμμένο το λαμπάκι της βενζίνης, αλλά ας τα δούμε πιο αναλυτικά.
Δεν είναι κακό να οδηγεί μεμονωμένα με ανοιχτό το λαμπάκι
Λίγο η αυξημένη τιμή των καυσίμων που δεν σε «τραβάνε» να επισκεφτείς τα πρατήρια με ευκολία, λίγο η αναβλητικότητα και η έλλειψη χρόνου στην καθημερινότητα, λίγο η νοοτροπία «ξέρω το όχημα μου και η βενζίνη μου φτάνει για μια ακόμη διαδρομή» οδηγεί πολλές φόρες σε αναμμένα λαμπάκια προειδοποίησης χαμηλής στάθμης καυσίμου.Πραγματικά αυτό δεν είναι κακό αν συμβεί, μιας και οι εταιρείες κατασκευής μοτοσυκλετών έχουν προβλέψει όλα τα παραπάνω και συνήθως υπάρχει αρκετό καύσιμο για να φτάσετε στο πρώτο πρατήριο από τη στιγμή που θα ανάψει το λαμπάκι. Όμως αν έχετε τη συνήθεια θα οδηγείτε συνεχώς με τη «ρεζέρβα» υπάρχει σοβαρός κίνδυνος το όχημα σας να υποστεί σοβαρές βλάβες που θα σας κοστίσουν πολλά περισσότερα από λίγα λίτρα παραπάνω σε κάθε ανεφοδιασμό.
Την ακούει η αντλία βενζίνης λόγω ζορίσματος και θερμοκρασίας
Ειδικά στα νέα μοντέλα, το πρώτο πράγμα που ζορίζεται ιδιαίτερα όταν κάποιος κινείται συνεχώς με χαμηλή στάθμη καυσίμου είναι η αντλία βενζίνης, αφού «ψάχνει» να μεταφέρει την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου στον κινητήρα από το χαμηλότερο σημείο του ρεζερβουάρ με αποτέλεσμα να καταπονείται ακόμα περισσότερο και να μειώνεται ο χρόνος ζωής της.Επίσης σε αρκετά μοντέλα η αντλία βενζίνης είναι τοποθετημένη μέσα στη δεξαμενή, ώστε το καύσιμο να λειτούργει σαν λιπαντικός και ψυχτικός παράγοντας. Εάν λοιπόν δεν διαθέτει επαρκές καύσιμο το ρεζερβουάρ, ένα μεγάλο μέρος της αντλίας δεν θα καλύπτεται με αποτέλεσμα να αναπτύσσει μεγαλύτερη από το επιτρεπτό θερμοκρασία λειτουργίας, κάτι που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη πρόωρη φθορά της.
Κίνδυνος για βουλωμένα μπεκ και ζημίες στον κινητήρα
Τέλος υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χαλάσει και το σύστημα τροφοδοσίας, μιας και είναι επιβεβαιωμένο ότι με την πάροδο του χρόνου, στο ντεπόζιτο συσσωρευτεί διαφορά υπολείμματα και σκουπιδάκια, τα οποία θα «ρουφήξει» αναγκαστικά η αντλία βενζίνης μιας και δεν θα έχει άλλα αποθέματα. Το αποτέλεσμα σε περίπτωση που το φίλτρο καυσίμου δεν κρατήσει τα ξένα σώματα μπορεί να είναι από βουλωμένο μπεκ μέχρι σοβαρή ζημία στον κινητήρα.Τελικά αξίζουν να δίνεις 5 ευρώ λιγότερα σε κάθε εφοδιασμό και στο τέλος να κινδυνεύεις να πάρει τη μοτοσυκλέτα στο χέρι;