Η αναζήτηση των καλύτερων δυνατών λύσεων για ένα μέλλον χωρίς ρύπους και αποτύπωμα άνθρακα είναι στην ατζέντα όλων των εταιρειών αυτοκίνησης και δεν είναι μόνο η ηλεκτροκίνηση, στην οποία σημειώνονται εξελίξεις.
Το υδρογόνο σαν καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει δεχθεί σημαντική προσοχή και τώρα, σημαντικές εταιρείες από την μοτοσυκλέτα αλλά και το αυτοκίνητο, ξεκινούν νέες μελέτες.
Από τον χώρο της μοτοσυκλέτας, οι Kawasaki και Yamaha από την Ιαπωνία, ανακοίνωσαν επίσημα ότι ξεκινούν μια νέα συνεργασία, μαζί με τις Toyota, Mazda, Subaru αλλά και την Denso. Όλες οι εταιρείες έχουν εμπειρία στην χρήση του υδρογόνου ως πηγή ενέργειας σε κάποιο βαθμό, ενώ μέχρι τώρα η Kawasaki και η Yamaha έκαναν ανεξάρτητα τις δικές τους έρευνες.
Θα έρθουν μοτοσυκλέτες με κινητήρα υδρογόνου;
Στόχος της συνεργασίας είναι η έρευνα και ανάπτυξη, μεθόδων που θα δώσουν παράταση ζωής στους κινητήρες καύσης, χωρίς ωστόσο τους ρύπους των συμβατικών καυσίμων. Οι δυσκολίες που έχουν να ξεπεραστούν για την υιοθέτηση του υδρογόνου ως καύσιμο είναι πολλές, όπως π.χ. η ασφαλής αποθήκευση και μεταφορά του στο εκάστοτε όχημα, αλλά και η εξασφάλιση ότι κάθε βήμα της δημιουργίας του υδρογόνου ως καύσιμο, θα είναι ουδέτερη στο αποτύπωμα άνθρακα.
Αργότερα θα συνεργαστούν και οι Honda-Suzuki
Σε μελλοντική φάση του project, και οι άλλες δύο ιαπωνικές εταιρείες, δηλαδή οι Honda και η Suzuki, θα γίνουν μέρος της κοινοπραξίας, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ένα καύσιμο που θα μπορεί μεν να χρησιμοποιηθεί από κινητήρες καύσης, αλλά δεν θα μολύνει με ρύπους άνθρακα.