LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη
Η τοποθέτηση του συστήματος EPS, σε μια μοτοσυκλέτα Yamaha.

Η τοποθέτηση του συστήματος EPS, σε μια μοτοσυκλέτα Yamaha.

Ο σερβομηχανισμός και ο αισθητήρας ροπής του EPS.

Ο σερβομηχανισμός και ο αισθητήρας ροπής του EPS.

  • Η τοποθέτηση του συστήματος EPS, σε μια μοτοσυκλέτα Yamaha.
  • Ο σερβομηχανισμός και ο αισθητήρας ροπής του EPS.

H Yamaha μελετά συστήματα «ηλεκτρονικού τιμονιού» σε μοτοσυκλέτες

Διαβάστηκε από 13.152 αναγνώστες (28/3/2022)

Το μέλλον της μοτοσυκλέτας θα έχει ακόμα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως όλα δείχνουν, ακόμα και στην πιο «μηχανική» σύνδεση του με τον αναβάτη: Στο τιμόνι.

mototriti Team

Η Yamaha, με επίσημη ανακοίνωση της, παρουσίασε τα δικά της σχέδια για ηλεκτρονικό σύστημα σερβομηχανισμού στο τιμόνι, που ξεκινάει από τις πίστες motocross.


Ο σερβομηχανισμός και ο αισθητήρας ροπής του EPS.

Ο σερβομηχανισμός και ο αισθητήρας ροπής του EPS.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
 

Σύστημα EPS σε μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Yamaha, το σύστημα EPS που αναπτύσσεται τώρα θα γράψει τα πρώτα του χιλιόμετρα, στο Ιαπωνικό πρωτάθλημα Motocross. Η τεχνολογία αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου της Yamaha, να επεκτείνει και να αλλάξει την κινητικότητα, ώστε να είναι πιο συμβατή με τις ανθρώπινες δυνατότητες. Μέσα από την χρήση του στις μοτοσυκλέτες αγώνων motocross, η Yamaha θέλει να συλλέξει τεχνογνωσία σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να αναπτύξει και να βελτιώσει το σύστημα της πριν το «δώσει» στην μαζική παραγωγή.
 

Πως θα λειτουργεί το EPS

Το σύστημα υποβοήθησης τιμονιού που προτείνει η Yamaha, θα φέρει έναν ηλεκτρικό σερβοκινητήρα, μαζί με έναν μαγνητικό αισθητήρα ροπής, παρόμοιο με αυτούς που χρησιμοποιούνται στις μονάδες ηλεκτρικής υποβοήθησης σε ποδήλατα (ένας τομέας στον οποίο η Yamaha έχει μεγάλη εμπειρία). Ο μαγνητικός αισθητήρας διαβάζει την δύναμη που ασκεί ο αναβάτης στο τιμόνι και υπολογίζει τις ανάγκες της μοτοσυκλέτας, ανάλογα με την κινητική της κατάσταση.
 
Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του συστήματος, μπορεί κατόπιν να αποφασίσει αν και πόση δύναμη υποβοήθησης χρειάζεται το τιμόνι και να την ασκήσει, μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο, σε επιτόπιες μανούβρες και βαριές μοτοσυκλέτες. Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει και ως ηλεκτρομηχανικό σταμπιλιζατέρ τιμονιού: Αν ο μαγνητικός αισθητήρας διαβάσει μια μεγάλη αντίστροφή ροπή στον άξονα του τιμονιού που μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστες καταστάσεις, ασκεί αντίστροφη ροπή κρατώντας την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας.
 

Με το βλέμμα στο μέλλον

Η Yamaha αναφέρει πολύ συγκεκριμένα, ότι «σκοπεύει να εξοπλίσει με το EPS, σε πολλές και διαφορετικές μοτοσυκλέτες, ώστε να προσφέρει σε μια ευρεία γκάμα αναβατών, μεγαλύτερη μοτοσυκλετιστική διασκέδαση, ασφάλεια και άνεση». Δεν αποκρύπτονται επ ουδενί, οι προθέσεις για την δημιουργία ενός ακόμα ηλεκτρονικού βοηθήματος για τις μελλοντικές μοτοσυκλέτες και μάλιστα, με μεγαλύτερες δυνατότητες παρεμβατικότητας. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η Yamaha δεν είναι η μόνη μάρκα που εργάζεται σε κάτι τέτοιο, αφού και η Honda έχει κατοχυρώσει ανάλογα σχέδια σερβομηχανισμού στο τιμόνι.  
 

MICHELIN
AUTOAGORA