Είναι το στρώσιμο τελικά απαραίτητο;

Μήπως μας... παραμυθιάζουν με αυτό το στρώσιμο; Τι από όλα όσα ακούγονται για το στρώσιμο μιας καινούργιας μοτοσυκλέτας ισχύει τελικά και τι είναι λάθος;

Το πιο λογικό είναι να ακολουθήσεις  τις οδηγίες του κατασκευαστή. Μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις εταιρείες, αλλά οι βασικές οδηγίες που δίνουν οι κατασκευαστές είναι παρόμοιες. Για τα πρώτα 1000 χιλιόμετρα, μην χρησιμοποιείς όλο το διαθέσιμο γκάζι. Καλό είναι οι στροφές να αυξάνονται προοδευτικά μέχρι να φτάσεις στο επιτρεπόμενο φάσμα, αλλά μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα. ¶λλαζε ταχύτητες, ώστε να μη χρησιμοποιείς συνέχεια την ίδια. Αμέσως μετά το στρώσιμο είναι απαραίτητη μια αλλαγή λαδιών.
 
Ο καθένας από τα παραπάνω βγάζει ότι συμπεράσματα θέλει. Αυτό που θέλει να πει ο κατασκευαστής όμως είναι πως πρέπει να αποφεύγεται το φορτίο και οι απότομες επιταχύνσεις. Δηλαδή είτε το ψηλό στροφάρισμα, είτε το χαμηλό σε ανηφόρα ή με συνεπιβάτη. Το μεν πρώτο είναι αυτό που κάνουν οι περισσότεροι, το δεύτερο όμως συνήθως διαφεύγει, αλλά είναι εξίσου σημαντικό.
 
 Πολλοί βέβαια θα πουν πως οι καινούργιες μοτοσυκλέτες δεν χρειάζονται καθόλου στρώσιμο. Οι κινητήρες σήμερα τοποθετούνται δουλεμένοι, και μάλιστα πολλές εταιρίες, αν όχι όλες, τους δουλεύουν σε υψηλές στροφές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να καθαρίσουν, ή να «ανοίξουν», να λειτουργήσουν δηλαδή στο όριο των ανοχών τους. Έτσι, διασφαλίζουν ότι το στρώσιμο έχει γίνει σωστά και ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί με τον βέλτιστο τρόπο. Αδειάζουν το λάδι της πρώτης αυτής χρήσης και τοποθετούν άλλο. Όμως οι κατασκευαστές δεν αποκαλύπτουν όλοι τη διαδικασία αυτή, και έτσι η διαδικασία του στρωσίματος μπορεί να έχει ή μπορεί και να μην έχει κάποια σκοπιμότητα. Κυρίως σε ότι έχει να κάνει με το πρώτο λάδι και το κόστος που συνεπάγεται μια άσκοπη αλλαγή.
 
Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν χρειάζεται να είναι προσεκτικός στην αρχή. Οι βαλβίδες, ο κύλινδρος και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται κάποιο χρόνο για να στρωθούν και να ταιριάξουν στις επιφάνειες με τις οποίες συνεργάζονται. Αν οι βαλβίδες δεν πατήσουν ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή, ίσως να μην σφραγίσουν σωστά τον θάλαμο καύσης. Αυτό θα μπορεί να έχει συνέπειες στην αξιοπιστία και τη μακροζωία του κινητήρα.
 
¶λλοι πάλι λένε πως αφού δεν είσαι σίγουρος, και επειδή στα πρώτα χιλιόμετρα δεν είναι μόνο ο κινητήρας που στρώνει αλλά όλα τα κινούμενα μέρη της μοτοσυκλέτας, καλό είναι να ακολουθηθεί η διαδικασία. Καλό θα κάνει, κακό δεν θα κάνει. Να πατήσουν τα λάστιχα, να πατήσουν τα τακάκια στους δίσκους, να κυλήσουν τα υδραυλικά υγρά στα κυκλώματα. Μπορεί να έχουν και δίκιο, όμως τίποτε από αυτά δεν αναφέρεται στο βιβλιαράκι. Κάνοντας σωστό στρώσιμο, θα ξέρεις ότι έχεις κάνει ότι καλύτερο μπορούσες για τον κινητήρα σου από την αρχή της ζωής του. Σίγουρα δεν μπορείς να προβλέψεις αν και τι είδους προβλήματα μπορεί να προκύψουν στην πορεία. 

Εσείς τι λέτε; Πόσα χιλιόμετρα κάνετε με την καινούργια μοτοσυκλέτα πριν πατήσετε τέρμα γκάζι; Περιμένατε να στρώσει, αλλάξατε τα πρώτα λάδια, και μετά; Τι άποψη έχετε για το στρώσιμο;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  • ανδρεας

    Επειδη υπαρχουν πολλοι μυθοι περι στρωσιματος,.το στρωσιμο λοιπον αφορα ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ που υπαρχουν στο οχημα{πλην των ηλεκρικων φυσικα}.στο οχημα λοιπον θα δωσουμε να καταλαβει το ειδος της οδηγησης που θα χρησημοποιηθει στην μετεπειτα ζωη του.Με λιγα λογια η οδηγηση μας θα ειναι μια μικρογραφια της χρησης του οχηματος που εχουμε επιλεξει.οδηγουμε οπως θελουμε εμεις χωρις ομως να ξεπερνουμε τα ορια η καποια στανταρ.Και φυσικα πιστη τιρηση στις αλλαγες λαδιων.Αν μπορουμε κιολας να μετραμε την λειτουργια σε ωρες αντι για χιλιομετρα θα ηταν ακομα καλυτερα.

      4
  • Γιώργος

    Εγώ αυτό που γνωρίζω σίγουρα στρώνοντας καινουργια Μοτοσυκλετα και έχοντας 750 χιλιόμετρα είναι..Ότι το κιβώτιο έχει γλυκανει απίστευτα μετά τα 500 χιλιόμετρα περίπου..ότι ο κινητήρας είναι πιο γλυκός στο δούλεμα του..ότι η κατανάλωση έπεσε σε σχέση με τα πρώτα γεμίσματα..οι αναρτήσεις γλυκαναν..τα φρένα το ίδιο.. δηλαδή έχει σίγουρα διαφορά στην αίσθηση και την ποιότητα οδήγησης.. πράγμα απίστευτα σημαντικό για μένα..άρα και τίποτα να μην ισχύει ..για μελλοντική απόδοση..για αξιοπιστία κλπ..μόνο και μόνο για αυτό αξίζει..δηλαδή η συνεργασία όλων των μερών της Μοτοσυκλετας μαζί και του αναβάτη..για την χαρά της ποιοτηκης οδηγησης

      5