Μήπως γινόμαστε έρμαιο στο βωμό της ιπποδύναμης;

Από τη μία η τάση των αναβατών για περισσότερα και από την άλλη ο αμείλικτος ανταγωνισμός των εταιριών που τις αναγκάζει να ακολουθήσουν τους ξέφρενους ρυθμούς, έχουν στείλει τα νούμερα της ιπποδύναμης σε άλλο επίπεδο. Πως όμως επηρεάζει αυτή η κατάσταση τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στο δρόμο;

Οι νέες μοτοσικλέτες εκτός από ασφαλέστερες είναι και συνολικά καλύτερες σαν κατασκευές. Μήπως όμως μας οδηγούν και σε πιο ριψοκίνδυνη οδήγηση εξαιτίας της μεγαλύτερης ιπποδύναμης που διαθέτουν;

Πολλοί από εμάς πούλησαν την παλιά μοτοσυκλέτα τους,  για να αποκτήσουν το καινούργιο μοντέλο που βγάζει 15-20 επιπλέον ίππους με καλύτερα νούμερα επιτάχυνσης και τελικής ταχύτητας. Το θέμα είναι κατά πόσο ήταν χρήσιμη μια τέτοια κίνηση.  Οι δρόμοι έχουν γεμίσει με αποδοτικούς κινητήρες που αποδίδουν ένα σωρό ίππους και τα 100 άλογα του παρελθόντος είναι στραγάλια που δεν μας φτάνουν ούτε για να κινηθούμε στην πόλη! Δύναμη που μερικά χρόνια πίσω, είχαν μόνο οι γρήγορες κατασκευές. 

Και ξαφνικά με τόση δύναμη στο δεξί μας καρπό ξυπνάει ο πρωταθλητής μέσα μας. Όταν τα 100 χλμ./ωρα τα έχουμε σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, ποιος άλλος μπορεί να μας ανταγωνιστεί; Ξαφνικά βλέπουμε δίπλα μας επίδοξους αντιπάλους ταχύτητας. Ποιός να τολμήσει να περάσει, να μας την βγει και γενικώς να κινηθεί πιο γρήγορα χωρίς να σημαίνει ότι μας προκαλεί σε μονομαχία; Η κόντρα είναι πλέον βασικό συστατικό του καθημερινού μενού. Το ίδιο και οι σφήνες. Γιατί κάποτε χωρούσαν μόνο οι καλοί παντού, τώρα χωράνε και οι γρήγοροι. Με τις ρεπρίζ που δίνει το καινούργιο δίτροχο καμάρι μας,  η αλλαγή λωρίδας μπορεί να γίνει εν ριπή οφθαλμού, την στιγμή που παλαιότερα ίσως να ήμασταν περισσότερο διστακτικοί.

Φυσικά δεν είναι όλοι έτσι.  Δε συμπεριφέρονται όλοι τόσο προκλητικά και επικίνδυνα. Ευτυχώς δηλαδή. Είναι όμως κοινή παρατήρηση πως από τότε που οι μοτοσυκλέτες απέκτησαν τόση ισχύ η συμπεριφορά στο δρόμο είναι πιο επιθετική, πιο ριψοκίνδυνη. Την ίδια στιγμή βέβαια βελτιώθηκαν τα φρένα, η οδική συμπεριφορά και προστέθηκαν και ένα σωρό δικλείδες ασφαλείας, όπως ABS και Traction Control, αλλά και ένα σωρό ηλεκτρονικά βοηθήματα που βελτιώνουν δραματικά τις συνθήκες ασφάλειας. 

Αυτό που παρέμεινε δυστυχώς αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου, είναι οι κάκιστοι δρόμοι (με ελάχιστες εξαιρέσεις), η σήμανση, η ποιότητα της ασφάλτου και οι κακοτεχνίες, με τον ελλιπή ή απών φωτισμό το βράδυ. Ενώ συγχρόνως χειροτέρεψαν το στρες, η πίεση χρόνου, το άγχος για όλα όσα συμβαίνουν στην καθημερινότητά μας, και τελικά λιγόστεψε η ψυχραιμία, η υπομονή και η ευγένεια. 

Εσείς τι λέτε; Αλλάξατε οδική συμπεριφορά από την μεγαλύτερη ισχύ της μοτοσυκλέτας σας; Πως βλέπετε τους γύρω σας να συμπεριφέρονται με τη μεγαλύτερη ισχύ που έχουν οι μοτοσυκλέτες τους;

 

  • Nick

    Ναι έχω αλλάξει συμπεριφορά προς το καλύτερο, όπως και οι νέες μοτοσυκλέτες, αλλά έχουν περάσει και τά χρόνια και τώρα, στά 55 την μηχανή γουστάρω νά την απολαμβάνω ποιό ήπια και όχι να είναι η προέκταση του "ανδρισμού μου" !!!

      25