Morbidelli: Η μάρκα για την οποία έφτιαχνε ανταλλακτικά η Ferrari

Morbidelli: Η μάρκα για την οποία έφτιαχνε ανταλλακτικά η Ferrari
3 Φωτογραφίες »

Η γέννηση της Morbidelli, η είσοδος στους αγώνες και οι διακρίσεις
MBA: Η ένωση με την Benelli Armi και η έναρξη της παραγωγής
Jorg Moller και τα κάρτερ που έφεραν υπογραφή της Ferrari
Αγωνιστικές επιτυχίες σχεδόν μια δεκαετία

MORBIDELLI: SC125...απόκτησε το με 2.790ε!

Η γέννηση της Morbidelli, η είσοδος στους αγώνες και οι διακρίσεις

Η ιστορία της Morbidelli ξεκινά στην μικρή πόλη Pesaro της Ιταλίας, όταν ο Giancarlo Morbidelli, ένας βιομήχανος που κατασκεύαζε εργαλειομηχανές ξύλου, αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος του για τις μοτοσικλέτες και τους αγώνες ταχύτητας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Morbidelli εξελίχθηκε σε μια από τις πιο καινοτόμες και επιτυχημένες αγωνιστικές ομάδες της εποχής, με σημαντικές νίκες και παγκόσμιους τίτλους στις μικρές κατηγορίες (125cc και 250cc). Το 1975, η εταιρεία κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 125cc γεγονός που ενίσχυσε το κύρος της.
 

MBA: Η ένωση με την Benelli Armi και η έναρξη της παραγωγής

Στο τέλος του 1975, ο Giancarlo Morbidelli συνεργάστηκε με τον Paolo Benelli και τον Innocenzo Nardi Dei της Benelli Armi, δημιουργώντας την MBA – ένα ακρωνύμιο των λέξεων Morbidelli Benelli Armi. Ο στόχος τους ήταν να μετατρέψουν την νικηφόρα αγωνιστική τεχνολογία της Morbidelli σε εμπορικά διαθέσιμες μοτοσικλέτες παραγωγής, για ιδιωτικές ομάδες που ήθελαν να συμμετάσχουν στους αγώνες Grand Prix με κορυφαίο εξοπλισμό. Μέχρι τα τέλη του 1975, δέκα πρωτότυπα ΜΒΑ 125cc ήταν ήδη έτοιμα για δοκιμές, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή στον αγωνιστικό χώρο.
 

Jorg Moller και τα κάρτερ που έφεραν υπογραφή της Ferrari

Ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στην ιστορία της Morbidelli Benelli Armi ήταν η συμμετοχή της Ferrari. Χάρη στη φιλία και τον αμοιβαίο σεβασμό ανάμεσα στον Enzo Ferrari και τον Giancarlo Morbidelli, τα κάρτερ των πρώτων MBA μοτοσικλετών κατασκευάζονταν στο Maranello από την Ferrari, φέροντας μάλιστα το διάσημο έμβλημα του καλπάζοντος αλόγου. Αυτή η συνεργασία δεν ήταν απλώς συμβολική, αλλά παρείχε στα δίκυκλα εξαρτήματα εξαιρετικής αντοχής και μηχανικής ακρίβειας. Την ίδια στιγμή, ο Γερμανός μηχανικός Jorg Moller, γνωστός από τις επιτυχίες του με την Kriedler, ενίσχυσε την τεχνική ομάδα της Morbidelli, σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας καινούργιους δίχρονους κινητήρες με πρωτοφανή απόδοση για τα δεδομένα της εποχής.
 

Αγωνιστικές επιτυχίες σχεδόν μια δεκαετία

H ΜΒΑ δεν άργησε να ξεχωρίσει στις πίστες. Με ελαφριά πλαίσια, στροφάλους Hoeckle, πιστόνια Mahle και κάρτερ Ferrari, οι μοτοσικλέτες της είχαν υψηλή αξιοπιστία και εξαιρετικές επιδόσεις. Από το 1976 και για σχεδόν μια δεκαετία, οι MBA βρέθηκαν στην κορυφή των παγκοσμίων πρωταθλημάτων, με πολυάριθμες νίκες και τίτλους σε αγώνες GP. Το όνομα “MBA” έγινε συνώνυμο της αγωνιστικής τελειότητας στις μικρές κατηγορίες. Παρά το γεγονός ότι δεν είχε την οικονομική ισχύ μεγάλων εργοστασίων, η τεχνογνωσία και η φιλοσοφία της υψηλής ακρίβειας την κατέστησαν θρύλο. Η συνεργασία με την Ferrari παραμένει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και μοναδικές στην ιστορία των δύο τροχών και αποτελεί την απόδειξη για το τι μπορεί να επιτευχθεί όταν η τεχνογνωσία, η μηχανολογική αρτιότητα και το πάθος συναντώνται.
 

GORGOLIS
AUTOAGORA