BMW R 1300 RT: Grand Touring με προδιαγραφές μέλλοντος
|

145 ίπποι, 281 κιλά σε long-distance πακέτο
Νέο πλαίσιο, έξυπνη ανάρτηση και πιο ενεργή θέση οδήγησης
Οθόνη, αποθηκευτικοί χώροι και εργονομία
Hi-tech παροχές: από θερμαινόμενες πλάτες μέχρι φωτισμό με… IQ
145 ίπποι, 281 κιλά σε long-distance πακέτο
Η BMW μας παρουσίασε τη νέα R 1300 RT παράλληλα με την RS, έχοντας το δικό της ρόλο: να απογειώσει το long-distance touring, χωρίς να αποχωρίζεται ούτε την πολυτέλεια, ούτε τη σπορ αίσθηση. Με 145 ίππους και 149 Nm ροπής από τον γνώριμο boxer κινητήρα, η RT έχει ότι χρειάζεται για να νιώσεις την πιο σπορ αίσθηση καθώς και να έχεις έναν ξεκούραστο κινητήρα για τα πιο μακρινά ταξίδια.
Ζυγίζει 281 κιλά, δηλαδή μόλις δύο περισσότερο από την προηγούμενη R 1250 RT και προσφέρει επίσης ένα λίτρο λιγότερη χωρητικότητα ρεζερβουάρ (24 αντί για τα προηγούμενα 25 λίτρα). Από την άλλη πλευρά, η νέα 1300 έχει φυσικά περισσότερα χαρακτηριστικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Νέο πλαίσιο, έξυπνη ανάρτηση και πιο ενεργή θέση οδήγησης
Η καρδιά της RT χτυπά πάνω σε νέο πλαίσιο κελύφους από λαμαρίνα, με πίσω υποπλαίσιο από σωληνωτό αλουμίνιο. Η ημιενεργή ανάρτηση ESA περιλαμβάνει πλέον και τη νέα λειτουργία Dynamic Suspension Adjustment (DSA), που προσαρμόζει δυναμικά τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας ανάλογα με τη ρύθμιση και το οδόστρωμα.
Επιπλέον, διατίθεται DCA (Dynamic Chassis Adjustment), με δύο ρυθμίσεις ανάρτησης: μια για άνεση και μια σπορ, όπου το πίσω μέρος ανυψώνεται για περισσότερη ευελιξία και γωνία κλίσης. Πρόκειται για προσαρμογή επιπέδου superbike σε τουριστικό πακέτο, εντελώς εξελιγμένο.
Οθόνη, αποθηκευτικοί χώροι και εργονομία
Η TFT 10,25” είναι η κεντρική μονάδα πληροφοριών με πλήρη συνδεσιμότητα, πλοήγηση και δυναμικές ενδείξεις. Η νέα θήκη smartphone με USB-C είναι μεγαλύτερη και καλύτερα μονωμένη, αν και η πρόσβαση περιορίζεται ελαφρώς με tank bag. Μικρή, έξτρα κρυφή θήκη κρύβεται πίσω από την αριστερή επένδυση, για να κουβαλάς τα μικρά απαραίτητα. Το κάθισμα ρυθμίζεται πλέον και σε γωνία, με μικρότερο “τόξο καβάλου” για ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος.
Ο συνεπιβάτης απολαμβάνει μεγαλύτερη σέλα, καλύτερη στήριξη και επιπλέον χώρο για τα πόδια, χάρη σε πιο έξυπνο σχεδιασμό θηκών. Αν θες να τον κακομάθεις κι άλλο – περίμενε, έχει και συνέχεια.
Hi-tech παροχές: από θερμαινόμενες πλάτες μέχρι φωτισμό με… IQ
Η RT ανεβάζει επίπεδο με ένα πακέτο έξτρα που κάνει ταξίδι first-class:
- Ηχοσύστημα με δύο ηχεία, διαθέσιμο και στην ισχυρότερη έκδοση “Audio Pro”.
- Vario βαλίτσες με μεταβαλλόμενη χωρητικότητα (27–33 λίτρα), με ηλεκτρική λειτουργία και κλείδωμα μέσω κεντρικού keyless συστήματος.
- Top case 39 λίτρων (μηχανικό) ή 54 λίτρων με ηλεκτρικό κλείδωμα και θερμαινόμενη πλάτη για τον συνεπιβάτη.
- ASA (Automated Shift Assistant) για χειροκίνητη λειτουργία χωρίς συμπλέκτη, ή quickshifter Pro για πιο “μηχανική” αίσθηση.
- Riding Assist με συστήματα radar, που προσφέρουν ηχητικές και οπτικές ενδείξεις για οχήματα μπροστά – μια τεχνολογία που είδαμε πρώτη σε κορυφαία GS μοντέλα.
- Driving Modes Pro, με πρόσβαση στις ρυθμίσεις Dynamic και Dynamic Pro για πιο προσαρμοσμένη απόδοση ανάλογα με το στυλ σου.
- Προσαρμοζόμενος φωτισμός στροφών με νέα λειτουργία: η ένταση και κατεύθυνση της δέσμης προσαρμόζεται στην ταχύτητα και τις γωνίες. Σκέψου το σαν ένα “έξυπνο μάτι” που βλέπει πριν από σένα.