BMW R1300RS: «Κλασική» Sport Touring με κινητήρα 1300 κ.εκ. και κιβώτιο ASA
Ανανεωμένη θέση οδήγησης για περισσότερες δόσεις «Sport» στο Sport Touring
Ο αναμενόμενος κινητήρας boxer 1.300 κ.εκ. με 145 ίππους και 15,2 kgm ροπής
Ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ASA και αυτόματες ημιενεργητικές αναρτήσεις DSA
Πληθώρα αξεσουάρ για να γύρει η ζυγαριά προς τη σπορ οδήγηση ή την άνεση
Ανανεωμένη θέση οδήγησης για περισσότερες δόσεις «Sport» στο Sport Touring
Η νέα BMW R 1300 RS υιοθετεί μια αισθητά πιο σπορ φιλοσοφία, η οποία αποτυπώνεται στη σχεδίαση και τη θέση οδήγησης. Το νέο design δίνει έμφαση στη δυναμική, με αυστηρότερες γραμμές και πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα στο εμπρός μέρος. Η εργονομία έχει επίσης προσαρμοστεί, ώστε να προσφέρει μια πιο επιθετική στάση στον αναβάτη: τα μαρσπιέ έχουν μετατοπιστεί προς τα πίσω, ενώ τα clip-on τμήματα του τιμονιού είναι τοποθετημένα χαμηλότερα, διατηρώντας όμως μεγαλύτερο συνολικό πλάτος (+35 χιλιοστά). Η αλλαγή αυτή προωθεί μια στάση σώματος με περισσότερη κλίση προς τα εμπρός, ενισχύοντας την αίσθηση ελέγχου σε σπορ οδήγηση. Παράλληλα, η βασική δομή του πλαισίου παραμένει ίδια με αυτήν του Roadster: ένας κεντρικός ατσάλινος σκελετός τύπου Bechschale, σε συνδυασμό με αλουμινένιο υποπλαίσιο και αναρτήσεις με διαδρομές 140/130 χιλιοστών.
Ο αναμενόμενος κινητήρας boxer 1.300 κ.εκ. με 145 ίππους και 15,2 kgm ροπής
Η R 1300 RS εξοπλίζεται με τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.300 κ.εκ., ο οποίος χρησιμοποιείται σε ολόκληρη τη νέα σειρά της BMW. Αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 15,2 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., διατηρώντας τη γνωστή γραμμικότητα και ροπάτη συμπεριφορά των boxer. Η αεροδυναμικά βελτιωμένη σχεδίαση του fairing στην RS επιτρέπει την επίτευξη υψηλότερης τελικής ταχύτητας σε σύγκριση με τα αδελφά μοντέλα: η BMW ανακοινώνει 246 χλμ/ώρα. Η κατανομή ισχύος και ροπής είναι τέτοια που υποστηρίζει τόσο ταξιδιωτικό χαρακτήρα όσο και επιδόσεις, ενώ η λειτουργία του παραμένει πολιτισμένη και γραμμική ακόμη και σε πιεσμένες συνθήκες.
Ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ASA και αυτόματες ημιενεργητικές αναρτήσεις DSA
Η τεχνολογική αναβάθμιση της R 1300 RS περιλαμβάνει το ημιαυτόματο κιβώτιο ASA, μια επιλογή που επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις χωρίς συμπλέκτη, προσφέροντας πιο άνετη και γρήγορη εναλλαγή ταχυτήτων, ειδικά σε συνθήκες τουριστικής ή σπορ οδήγησης. Το ASA λειτουργεί αυτόματα ή με χειρισμό από τον αναβάτη, συνδυάζοντας την απλότητα των αυτόματων με τη συμμετοχή των μηχανικών κιβωτίων. Συμπληρωματικά, η νέα ανάρτηση Dynamic Suspension Adjustment (DSA) ρυθμίζει αυτόματα την απόσβεση και τη συμπίεση, προσφέροντας αυξημένη ακρίβεια και προσαρμοστικότητα στις συνθήκες δρόμου και στον τρόπο οδήγησης. Η DSA διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης εν κινήσει, βελτιώνοντας τον έλεγχο ανεξαρτήτως φορτίου. Οι ηλεκτρονικές αυτές λύσεις εστιάζουν στη μέγιστη άνεση και ασφάλεια, αλλά και στην επίτευξη του καλύτερου δυνατού ελέγχου όταν ο ρυθμός ανεβαίνει.
Πληθώρα αξεσουάρ για να γύρει η ζυγαριά προς τη σπορ οδήγηση ή την άνεση
Η BMW εξοπλίζει τη R 1300 RS με ένα ευρύ φάσμα προαιρετικού εξοπλισμού, που επιτρέπει την εξατομίκευση ανάλογα με τις ανάγκες του αναβάτη. Για όσους στοχεύουν στη σπορ οδήγηση, διατίθενται στοιχεία όπως σπορ ανάρτηση, αγωνιστικές δαγκάνες φρένων, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, κοντές μανέτες, πιο χαμηλή σέλα και αεροδυναμικά βοηθήματα. Ταυτόχρονα, για τουριστική χρήση, η RS μπορεί να εξοπλιστεί με θερμαινόμενες σέλες αναβάτη και συνεπιβάτη, ψηλότερο τιμόνι, μεγαλύτερες ζελατίνες, εργονομικά γκριπ, νέο σύστημα αποσκευών με πλευρικές και κεντρική βαλίτσες που κλειδώνουν ηλεκτρικά, ακόμη και tank bag χωρίς ιμάντες. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν περιορίζονται σε αισθητικό ή πρακτικό επίπεδο, αλλά επηρεάζουν ουσιαστικά τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, μετατρέποντάς την είτε σε σπορτίφ roadster είτε σε πλήρες sport touring εργαλείο μεγάλης απόστασης.