• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Δίπλωμα αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτα: Ραγδαίες οι εξελίξεις

 

Ακυρώνει την δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας Α1 με δίπλωμα αυτοκινήτου το Υπουργείο Μεταφορών, με διευκρινίσεις που δημοσίευσε. Δείτε περισσότερα.

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

Σε διευκρινιστική ανακοίνωση που εξέδωσε το αρμόδιο Υπουργείο ξεκαθαρίζει πως η ρύθμιση που υπάρχει στην Κοινή Υπουργική Απόφαση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης και όχι περεταίρω.

Ως εκ τούτου δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 (125 κ.εκ) από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β (άδεια Ι.Χ. αυτοκινήτου). Μάλιστα υπογραμμίζεται πως για να συμβεί κάτι τέτοιο απαιτείται νέος νόμος.  
  
Αναλυτικά το Υπουργείο αναφέρει

Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις  διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.  
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.
 

 
  • filippe

    Αγαπητοί συνοδοιπόροι δείτε το και ανάποδα. Πόσους αλήθεια θα θρηνουσαμε αν ο/η νεος/α οδηγός οποιασδήποτε ηλικίας καβαλαγε και ένα 125αρι χωρίς καμία οδηγική εμπειρία και με αυτή τη νοοτροπία που χαρακτηρίζει τόσους (όχι όλους ευτυχώς) νεοέλληνες, οι οποίοι οδηγούν με την νοοτροπία - προέκταση του τεράστιου εγώ τους; Ας μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν σήμερα τέτοιου κυβισμού μηχανάκια που είναι πολύ γρήγορα. Δυστυχώς δεν έχουμε πιστεύω ακόμη ωριμάσει για τέτοιες κινήσεις. Ευχαριστώ.

     
  • Stratos

    Κρίμα.Θα έπερνε λίγο τα πάνω της η αγορά.Στο εξωτερικό είναι ηλίθιοι δεν ξέρουν. Ευτυχώς εδώ τα συμφέροντα νοιάζονται για την ασφάλεια μας.

     
  • Αλέξανδρος Μαυρίδης

    Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζεται, αλλά στην Ελλάδα κυβερνούν οι συντεχνίες. Προσωπικά είμαι οδηγός 24 χρόνια και χειριστής βαρέων χωματουργικών μηχανημάτων. Παπάκι όμως σύμφωνα με τον νόμο και τις σχολές οδήγησης που τα παίρνουν χοντρά δεν μπορώ να οδηγήσω. ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ

     
  • Σπύρος

    Πότε θά σταματήσει αυτή ή ρεμουλα;ραβε ξηλωνε για λίγους.Αισχος.μονο νά τά παίρνουν μέσα από φόρους ξέρουν.

      2