Αλλάζουν λωρίδα χωρίς να βγάλουν φλας και όποιον πάρει ο χάρος

Κοιτούν μόνο την πάρτη τους. Αν και η πραγματοποίηση οποιουδήποτε ελιγμού προϋποθέτει την έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων χρηστών του δρόμου, οι περισσότεροι αλλάζουν λωρίδα ή κατεύθυνση χωρίς φλας προκαλώντας εκνευρισμό και ατυχήματα. Τι πρέπει να γίνει ώστε να αλλάξουν νοοτροπία;

Σοβαρά ατυχήματα από μη χρήση φλας

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

Το φλας είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο προειδοποίησης που διατηρεί την τάξη κατά την κίνηση στους δρόμους και μπορεί να αποτρέψει πολλά ατυχήματα. Παρά το γεγονός ότι όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν τη σπουδαιότητα του, είναι πολύ μικρό το ποσοστό όσων το χρησιμοποιούν τακτικά. Δυστυχώς τα ατυχήματα από αλλαγές λωρίδας ή απότομου ελιγμού χωρίς τη χρήση φλας είναι πολλά και οφείλονται στην έλλειψη σεβασμού προς τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Ανθρώπινες ζωές χάνονται κάθε μέρα στην άσφαλτο γιατί ορισμένοι οδηγοί νιώθουν ότι δεν οφείλουν να προειδοποιήσουν τους γύρω τους για το τι ετοιμάζονται να κάνουν.

Χωρίς φλάς προκαλείται αναρχία στο δρόμο
Έλα μωρέ θα με δει…. Είναι η συνηθέστερη έκφραση στα χείλη όσων δεν χρησιμοποιούν φλας. Όμως κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται στο μυαλό και τη σκέψη του άλλου. ΓιΆ αυτό το φλας αποσαφηνίζει τις προθέσεις του κάθε οδηγού, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα. Μια απότομη αλλαγή λωρίδας χωρίς προειδοποίηση μπορεί να προκαλέσει σύγκρουση με το επερχόμενο όχημα ή ακόμα και καραμπόλα πολλών οχημάτων αν μιλάμε για συνθήκες έντονης κίνησης. Για να μην αναφέρουμε όσους δεν βγάζουν φλας ενώ ξεκινούν από τελείως σταματημένοι και όσοι έρχονται με ταχύτητα αναγκάζονται να φρενάρουν απότομα για να μην πέσουν πάνω τους.
 
Πέφτουν πάνω στις μοτοσυκλέτες μέσα στην κίνηση
Περισσότερο εκτεθειμένοι σε αυτή την κατάσταση είναι οι μοτοσυκλετιστές, καθώς πέφτουν πάνω τους μέσα στην κίνηση, όσοι αποφασίζουν να αλλάξουν λωρίδα χωρίς φλας. Σε πολλές περιπτώσεις δεν τους δίνουν σημασία ή δεν τους βλέπουν καν, ενώ ακόμα και να καταλάβουν την παρουσία τους, νομίζουν ότι προλαβαίνουν να πραγματοποιήσουν ελιγμό και το φλας δεν είναι απαραίτητο. Όμως ένας αναβάτης διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο σε περίπτωση σύγκρουσης με άλλο όχημα και είναι πραγματικά εξοργιστική η αδιαφορία όσων θεωρούν ότι δεν θα συμβεί τίποτα κακό αν αλλάξουν λωρίδα απότομα ή αν στρίψουν σε κάποιο δρομάκι τελευταία στιγμή χωρίς πριν να ενεργοποιήσουν το φλας.

Γιατί αλλάζουν μέσα στην κίνηση τόσες πολλές λωρίδες
Εδώ είναι μια στιγμή παραφροσύνης. Όταν τα πάντα είναι κολλημένα στην κίνηση και τα οχήματα κινούνται μόνο ελάχιστα μέτρα στην κάθε διαδικασία πρώτη – νεκρά, μερικοί επιλέγουν να αλλάζουν λωρίδα πιο συχνά από ότι αλλάζουν δωμάτιο στο σπίτι τους. Χωρίς προφανή λόγο και χωρίς ουσιαστικά να κερδίζουν τίποτα. Και φυσικά όλα αυτό χωρίς τη χρήση φλας, ενώ σε μερικές περιπτώσεις μένουν μετέωροι μεταξύ δύο λωρίδων επειδή δεν κινήθηκε αρκετά το κομβόι οχημάτων ώστε να προλάβουν να χωθούν στη νέα του , προσωρινή πάλι, λωρίδα. Από τη στιγμή που υπάρχει μποτιλιάρισμα, κάτσε στα αυγά σου, μην αλλάζεις λωρίδα χωρίς λόγο και να ακόμα χρειαστεί χρησιμοποίησε φλας γιατί το ατύχημα παραμονεύει, ειδικά με μοτοσυκλέτα που εκείνη την ώρα διέρχεται ανάμεσα από αυτοκίνητα.
 
Υπάρχουν οδηγοί που αγνοούν επιδεικτικά τους, δείχνοντας αλαζονικές τάσεις λες και ο δρόμος τους ανήκει, ενώ για αυτούς η χρήση φλας είναι μια περιττή διαδικασία. Υπάρχει τρόπος να διορθωθεί αυτή η νοοτροπία; Εσείς νιώθετε απροστάτευτοι έναντι όσων δεν ανάβουν δεν προειδοποιούν όταν αλλάζουν λωρίδα;
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »