Η Yamaha ήθελε να μας δώσει την ευκαιρία να δούμε ιδίοις όμμασι τις ικανότητες του νέου Xenter κι έτσι, φρόνησε να μας χαρίσει μια μεγάλη διαδρομή, πάνω από 80 χιλιόμετρα σε μήκος, που περιελάμβανε πληθώρα οδηγικών καταστάσεων. Αρχίσαμε με μια χορταστική βόλτα στα στενά της Φλωρεντίας, για να ανεβούμε κατόπιν στους λόφους που βρίσκονται γύρω από την πόλη, να συνεχίσουμε με μια απείρου κάλλους διαδρομή στους λόφους που παράγεται το διεθνούς φήμης κρασί Κιάντι, και να τελειώσουμε «τελικιάζοντας» το Xenter στον αυτοκινητόδρομο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το κλειδί γυρίζει στο διακόπτη, και η ψηφιακή οθόνη διενεργεί τους διαγνωστικούς της ελέγχους. Πίεση στη μανέτα του φρένου, ταυτόχρονα με πίεση του κουμπιού της μίζας, το Xenter έρχεται αμέσως στη ζωή, και είμαστε έτοιμοι για τη βόλτα μας. Ο ολοκαίνουργιος μονοκύλινδρος τετράχρονος κινητήρας της Yamaha είναι μαζεμένος σε διαστάσεις, υγρόψυκτος, ψεκαστός, τετραβάλβιδος, με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής και στην πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα δυνατός. Ανοίγοντας το γκάζι, ο αναβάτης επιταχύνει γρήγορα, χορταστικά, χωρίς καθυστερήσεις από τον ιμάντα, και χωρίς κραδασμούς -η Yamaha είναι ιδιαίτερα περήφανη για τον αντικραδασμικό της άξονα. Θα φτάσετε άμεσα τα 80 χλμ/ώρα, ενώ μετά τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν ελαφρώς πιο αργά, μέχρι την ένδειξη των 115 χλμ/ώρα, με ζελατίνα και top-box. Μέσα στην πόλη, αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ είναι οι δυνατές ρεπρίζ του Xenter στα 40-80 χλμ/ώρα που μετατρέπουν τις προσπεράσεις σε ασφαλείς και συνοπτικές διαδικασίες. Και από ευελιξία, το Xenter παίρνει άριστα! Χώνεται παντού με ακρίβεια, φρενάρει εκεί που θέλεις, επιταχύνει, και τρώει το μποτιλιάρισμα για πρωινό. Με το Xenter 150, η Yamaha έκανε ένα βήμα μπροστά στην κατηγορία, προσαρμόζοντας ένα scooter με μονό αμορτισέρ στο πίσω μέρος, στα πρότυπα του sport scooter TΜax. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία των τριών διαπασών ήθελε να προσδώσει στο Xenter ενιαία, συγκροτημένη οδική συμπεριφορά που να θυμίζει περισσότερο μοτοσικλέτα, αλλά και μεγαλύτερη άνεση στους κακοτράχαλους μεσογειακούς δρόμους. Οι αναβαθμισμένες sport ικανότητες του μονού αμορτισέρ φάνηκαν τόσο στην πρώτη βόλτα μέσα στην πόλη, όσο και μετέπειτα στην ονειρική ορεινή διαδρομή που θα ακολουθούσε. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι ιστορικές ιταλικές πόλεις όπως η Φλωρεντία, διαθέτουν αρκετούς δρόμους στρωμένους με κυβόλιθους, γεγονός που μπορεί να μετατρέψει την οδήγηση ενός scooter σε μαρτύριο, λόγω του κοπανήματος, των κραδασμών, και της μειωμένης πρόσφυσης.
Στο πεδίο αυτό, το Xenter τα πήγε πολύ καλά, αποσβένοντας άριστα τις ανωμαλίες, και κρατώντας μας φρέσκους για αρκετή ώρα. Κι όταν έφτασε η στιγμή για να ανηφορίσουμε στους λόφους, τα αίματα άναψαν, και αρχίσαμε το κυνηγητό. Μπροστά πήγαινε ο πλοηγός, και ακολουθούσε ένα κομβόι από μανιασμένους αναβάτες Xenter. Οδηγήσαμε το scooter πέρα από τα όρια που θα οδηγηθεί από το 99% των αναβατών του και φτάσαμε να στρίβουμε με ταχύτητες και κλίσεις που θα ζήλευαν αρκετές μικρές μοτοσικλέτες. Το Xenter 150 αποδείχθηκε αξιόπιστος σύμμαχος στις sport αναζητήσεις μας, ενώ πάνω από όλα, ήταν μαλακό και άνετο στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, που πολλές φορές θύμιζε ελληνικό επαρχιακό.
Με τη ζελατίνα και το βαλιτσάκι, καταφέραμε να δούμε ακόμα και…. 127 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, χωρίς να επέμβει μάλιστα κάποιος κόφτης. Στην οριακή οδήγηση, φάνηκαν κάποιες μικρές αδυναμίες απολύτως δικαιολογημένες για την κατηγορία και για τους στόχους του Xenter –που μάλιστα, σε κάποιους τομείς, αποδεικνύονται μάλλον προτερήματα. Έτσι, μπορεί εμείς, σε… αγωνιστική σχεδόν οδήγηση, να θέλαμε ελάχιστα περισσότερη δύναμη ακόμα στα φρένα, όμως σε σβέλτη αστική οδήγηση δεν θα θελήσετε κάτι παραπάνω, ενώ ταυτόχρονα η γραμμική αίσθηση των φρένων σημαίνει πως δεν θα μπλοκάρουν σχεδόν ποτέ.
Τέλος, το πιρούνι είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση (μεγάλη διαδρομή, μαλακή αίσθηση χωρίς να παρέχει κορυφαία πληροφόρηση), παρά στη sport οδήγηση, ενώ στην τελική, και πάνω από τα 120 χλμ/ώρα κάποιες διαμήκεις ταλαντώσεις κάνουν την εμφάνιση τους -χωρίς να γίνονται ποτέ ανησυχητικές. Και αυτό όμως είναι φυσιολογικό, λόγω ψηλής και πλατιάς ζελατίνας, συν το top-box. Και για τους λάτρεις των λεπτομερειών, το πίσω ταμπούρο βοηθάει την τιμή να παραμείνει χαμηλά, ενώ ταυτόχρονα στο δρόμο οι μεγάλες του διαστάσεις σημαίνουν άριστο φρενάρισμα, χωρίς πτώση απόδοσης. Είναι λοιπόν sport το Xenter; Φυσικά και είναι σε ένα μεγάλο βαθμό, όμως η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση και στην ευκολία του αναβάτη, όπου και θα διαπρέψει.
Γυμνά έως 700cc που έρχονται και σε Α2 έκδοση
Ducati Diavel V4 «Black Roadster»: Ακόμα σκοτεινότερη, ακόμα εντυπωσιάζει
Δοκιμή Voge DS900X: Το τυχερό 9άρι
Kawasaki Z900RS SE Limited Edition: Η δίτροχη «τούρτα» για τα 50 χρόνια Kawasaki Γερμανίας
«Δεν τις φτιάχνουν όπως παλιά»;
Παρουσίαση Mitas Terra Force-R: Μεικτής χρήσης για να κατακτήσεις κάθε δρόμο
YADEA FIERIDER: Ηλεκτρικό με δίπλωμα αυτοκινήτου και ισχύ 11kW
Bridgestone και Kawasaki ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη νέα Ninja 1100SX
CFMOTO 800MT-X από 675NK της MUVUS: Είδαμε τα μοντέλα προπαραγωγής και τα περιμένουμε
GPX POPZ 125: Σε έκπτωση το παπί που κάνει 180 χλμ με 7 ευρώ
Nord ζεύγος κάλυμμα θερμικής προστασίας χεριών ( χούφτες)
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr