net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Συνέντευξη: Νίκος Γιαννούλας – Suzuki

H Suzuki έχει γράψει λαμπρή ιστορία τόσο παγκοσμίως, όσο φυσικά και στην Ελλάδα. Με ιστορικές νίκες στους αγώνες και με μοντέλα που άφησαν -και αφήνουν- εποχή. Το εργοστάσιο του Hamamatsu είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής μοτοσικλετών του κόσμου.

 
Moto Tρίτη: Πείτε μας λίγα λόγια για τα σημαντικότερα γεγονότα στην ιστορία της Suzuki.

Νίκος Γιαννούλας: Η δραστηριότητα της Suzuki ξεκινά το 1909, με τη βιομηχανική παραγωγή μηχανικών αργαλειών. Η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας για κατασκευή οχημάτων γίνεται το 1937, αλλά διακόπτεται από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1952, η Suzuki κατασκευάζει την πρώτη της μοτοσικλέτα, κατ’ ουσία ένα ποδήλατο με κινητήρα, το οποίο ονομάζει «power free». Το 1955 είναι ιδιαίτερα σημαντικό έτος για τη Suzuki, καθώς κατασκευάζει την πρώτη της μοτοσικλέτα με την ονομασία «Colleda», αλλά και το πρώτο της αυτοκίνητο με την ονομασία «Suzulight». Σύντομα η Suzuki ξεπερνά τα σύνορα της Ιαπωνίας και το 1962 συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλετών των 50 κ.εκ., το οποίο και κατακτά. Το 1968 είναι σημαντικό όχι μόνο για τη Suzuki, που εξάγει τα πρώτα οχήματά της στην Ευρώπη, αλλά και για την Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε., που είναι η πρώτη αντιπροσωπεία της εταιρείας στη γηραιά ήπειρο. Σήμερα, η Suzuki έχει εμπορική δραστηριότητα σε 192 χώρες, ενώ εργοστάσιά της υπάρχουν σε όλες τις ηπείρους. Τρίτη σε παραγωγή μοτοσικλετών και δέκατη σε παραγωγή αυτοκινήτων εταιρεία παγκοσμίως, έχει συμμετάσχει σε όλες σχεδόν τις μορφές αγώνων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, ενώ έχει κατασκευάσει εμβληματικά δίτροχα και τετράτροχα, τα οποία της έχουν εξασφαλίσει παγκόσμια αναγνώριση και επιτυχία.

Μ.Τ.: Ποια είναι η εταιρική φιλοσοφία της Suzuki;

Νίκος Γιαννούλας: Από την ίδρυσή της, η Suzuki Motor Corporation έχει ως μόνο στόχο την απόλυτη ικανοποίηση των προσδοκιών και των αναγκών των πελατών της. Τεχνολογία για τον άνθρωπο, ανθρωποκεντρικές μοτοσικλέτες και κορυφαία ποιότητα και αξιοπιστία, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το «Way of Life», το motto που αναδεικνύει την ικανότητα όλων των οχημάτων της Suzuki να προσαρμόζονται απόλυτα και να εξυπηρετούν τον τρόπο ζωής των οδηγών τους.

Μ.Τ.: Ποια είναι τα δυνατά χαρτιά της Suzuki ως εταιρείας (τεχνολογία, ποιότητα, ξεχωριστό design, κ.λπ.);

Νίκος Γιαννούλας: Τίποτα μόνο του, αλλά και όλα μαζί. Ο σεβασμός στον τελικό καταναλωτή είναι το κυρίαρχο στοιχείο που καθοδηγεί τις πρακτικές της Suzuki. Έτσι, η απτή ποιότητα, η προσεγμένη σχεδίαση και τα κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά δεν χρησιμοποιούνται κυρίως ως άλλοθι προσέλκυσης αγοραστών, αλλά είναι το αποτέλεσμα μιας σκληρής εξελικτικής διαδικασίας, με στόχο την εξυπηρέτηση, τη διασκέδαση, την απόλυτη ικανοποίηση κάθε αναβάτη. Οι τεχνικοί της Suzuki έχουν ως μοναδικό στόχο να δημιουργούν μοτοσικλέτες που θα εντυπωσιάζουν καθημερινά τους αναβάτες τους και όχι μόνο -για πρώτη και τελευταία φορά- σε μία έκθεση ή ένα κατάστημα πώλησης. Με απλά λόγια, κάθε Suzuki ανταποκρίνεται ιδανικά στη χρήση για την οποία προορίζεται και φυσικά, αυτό το κάνει για πάρα πολλά χρόνια, χάρη στην αξιοπιστία του.

Μ.Τ.: Πού κατασκευάζονται τα δίκυκλα της Suzuki;

Νίκος Γιαννούλας: Σε πολλά εργοστάσια ανά τον κόσμο, αλλά ειδικά αυτά που εισάγονται στην Ευρώπη και στη χώρα μας, κυρίως στην Ιαπωνία και δευτερευόντως στην Ισπανία.

Μ.Τ.: Εμπορικά, το 2009 και το 2010 ήταν δύσκολες χρονιές για όλους. Τι κάνετε ως Suzuki (προσφορές, μειώσεις τιμών, εκδηλώσεις, νέα οικονομικά δίκυκλα, κ.λπ.), ώστε το 2011 να αποδειχτεί περισσότερο ευοίωνο για εσάς και για τους πελάτες σας;

Νίκος Γιαννούλας: Βιώνουμε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο -και δυστυχώς, όχι μόνο στη χώρα μας. Η Suzuki συνδυάζει ιδανικά το value for money στις μοτοσικλέτες της, αλλά, από την άλλη μεριά, τόσο η εταιρική της φιλοσοφία όσο και η ιστορία, το μέγεθός της και η… ιαπωνική της καταγωγή, δεν της επιτρέπουν τη δημιουργία «φθηνών» δικύκλων, με την κακή έννοια της λέξης. Στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, η Suzuki προσφέρει τις πιο ισορροπημένες μοτοσικλέτες από άποψης κόστους-απόδοσης και γι’ αυτό, άλλωστε, πολλά από τα μοντέλα της, όπως τα GSX-R, Bandit και V-Strom, είναι best seller στη χώρα μας και σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Από την πλευρά τη δική μας υποστηρίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κάθε αναβάτη Suzuki, προσφέροντας ένα σύνολο υπηρεσιών sales και after sales πλήρους κάλυψης. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερη ένταση τη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε, ώστε να δώσουμε σε κάθε πελάτη Suzuki τη σιγουριά της απόλυτης εξυπηρέτησης και κάλυψης. Φυσικά, η προσαρμογή των τιμών των μοτοσικλετών σε δεδομένες συνθήκες αγοράς είναι απαραίτητη, ωστόσο, κάθε αναβάτης ξέρει ότι το κόστος αγοράς από μόνο του δεν αρκεί για μια σωστή επιλογή . Σε βάθος χρόνου, η κατανάλωση καυσίμου, η πιστότητα λειτουργίας, η αξιοπιστία, η ασφάλεια και η διατήρηση υψηλής αξίας μεταπώλησης μπορεί να σημαίνουν πολύ μεγαλύτερο κέρδος για τον αναβάτη, από μια αρχική διαφορά τιμής της τάξεως των 500 ή 1.000 ευρώ.

Μ.Τ.: Πριν από λίγες εβδομάδες παρουσιάστηκε στο κοινό το ολοκαίνουργιο GSR 750, αλλά και τα εντυπωσιακά ελαφρύτερα νέα GSX-R 600 & 750. Μιλήστε μας λίγο για αυτά, για το κοινό στο οποίο απευθύνονται και για τα δυνατά τους σημεία. Το GSR 750 θα ακολουθήσει στα χνάρια του 600 όσον αφορά στην τελική τιμή πώλησης, αλλά και στην επιτυχία;

Νίκος Γιαννούλας: Είμαστε βέβαιοι ότι το GSR 750 -όπως επίσης και τα νέα GSX-R 600 και 750 που παρουσιάστηκαν ταυτόχρονα στη διεθνή έκθεση μοτοσικλετών στην Κολωνία- θα είναι μια συναρπαστική μοτοσικλέτα. Με κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά και προσεγμένη στη λεπτομέρεια εμφάνιση, έχει όλα τα προσόντα για να αποτελέσει το νέο υλικό ονείρων των Ελλήνων αναβατών. Με το σωστό price positioning, στοχεύουμε το GSR 750 να έχει εισιτήριο για τις πρώτες θέσεις στο θέατρο των πωλήσεων. Τα νέα GSX-R 600 και 750 έχουν προικιστεί με την κορυφή της τεχνολογίας στα μηχανικά τους μέρη, γεγονός που προεξοφλεί θεωρητικά και την επικράτησή τους στους τομείς των επιδόσεων και του κρατήματος, που κατά 99% ενδιαφέρουν τους αναβάτες αυτής της κατηγορίας.

Μ.Τ.: Το 2010 συμπληρώνονται 50 χρόνια αγωνιστικής εμπειρίας της Suzuki. Πείτε μας δυο λόγια για την εμπλοκή της Suzuki στα παγκόσμια πρωταθλήματα μοτοσικλέτας.

Νίκος Γιαννούλας: Η Suzuki ξεκίνησε την αγωνιστική της δραστηριότητα το 1960 εντός Ιαπωνίας σε αναβάσεις και εκτός Ιαπωνίας στο θρυλικό Isle of Man. Δύο μόλις χρόνια μετά, το 1962, κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας στην κατηγορία των 50 κ.εκ. και λίγο αργότερα, το 1965, και αυτό των 125 κ.εκ. Έκτοτε, η Suzuki συμμετέχει σε όλες σχεδόν τις μορφές αγώνων μοτοσικλέτας πίστας (GP και MX), έχοντας κερδίσει εκατοντάδες εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα μέχρι σήμερα. Μια απλή και μόνο αναφορά όλων των συμμετοχών της, θα απαιτούσε το Moto Τρίτη να έχει τον όγκο της εγκυκλοπαίδειας «Δομή». Αυτό που ίσως αξίζει να σημειωθεί για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλιοί, είναι ότι η Suzuki επικράτησε των Ευρωπαίων ανταγωνιστών της και της Honda στις πίστες τη δεκαετία του ’60, με δύο κινητήρες πολύ ιδιαίτερους, στα 50 και στα 125 κ.εκ. Ο πρώτος ήταν δίχρονος, δικύλινδρος εν σειρά και απέδιδε την εκπληκτική ισχύ των 19 ίππων -σκεφτείτε, από μόλις δύο… κυλινδράκια 25 κ.εκ. έκαστο. Ο δεύτερος, των 125 κ.εκ., ήταν ακόμα πιο εξεζητημένος, επίσης δίχρονος, αλλά σε διάταξη… καρέ (δύο κύλινδροι εμπρός και δύο πίσω, square four κατά τους Βρετανούς) και απέδιδε ισχύ 42 ίππους. Το κερασάκι στην τούρτα αποτελούσαν τα κιβώτια, που είχαν 14 σχέσεις στο μικρό πενηντάρη κινητήρα και 12 σχέσεις στο μεγαλύτερο των 125 κ.εκ.

Μ.Τ.: Η Suzuki έχει μεγάλη ιστορία όσον αφορά στις μοτοσικλέτες με δίχρονους κινητήρες. Πιστεύετε ότι υπάρχει πιθανότητα, λόγω οικονομικών συνθηκών, να δούμε στα επόμενα χρόνια κάποιο μοντέλο Suzuki με δίχρονο μοτέρ ή αυτό αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός;

Νίκος Γιαννούλας: Η Suzuki εξέλιξε στο όριό του το δίχρονο κινητήρα έως και τη δεκαετία του ’90, καθώς ήταν ιδανικός -ελαφρύς, αξιόπιστος, αποδοτικός και με χαμηλό κόστος- για τις μοτοσικλέτες της εποχής. Ωστόσο, σήμερα δεν διαφαίνεται πιθανότητα επανεμφάνισής του. Σαφώς και οι τεχνικοί της Suzuki πειραματίζονται με κάθε μορφή κινητήρα εσωτερικής καύσης -και όχι μόνο. Δεν είναι όμως η οικονομική κρίση που θα καθορίσει τις εξελίξεις. Ο κόσμος δεν θα γυρίσει πίσω στο 1960, αυτό είναι σίγουρο. Αντίθετα, οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις και ο τρόπος μετακίνησης των αναβατών του μέλλοντος, είναι τα στοιχεία που καθοδηγούν τους τεχνικούς σε νέες λύσεις. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι η παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων συνεχίζει με γοργούς ρυθμούς την εξέλιξη των τετράχρονων κινητήρων, σε συνδυασμό με εξελιγμένα συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης, τότε δεν φαίνεται πιθανό, τουλάχιστο όχι στο άμεσο μέλλον, η αντικατάσταση αυτού του τύπου κινητήρα με άλλον στις μοτοσικλέτες.

Μ.Τ.: Υπάρχουν ενδείξεις για τα σχέδια της εταιρείας για το κοντινό μέλλον;

Νίκος Γιαννούλας: Η εξέλιξη και η παρουσίαση συναρπαστικών νέων μοντέλων συνεχίζεται απρόσκοπτα από τη Suzuki και απόδειξη αυτής της πρακτικής αποτελούν τα GSR750, GSX-R600 και GSX-R750 που παρουσιάστηκαν τον Οκτώβριο στη διεθνή έκθεση μοτοσικλετών στην Κολωνία. Φυσικά, υπάρχουν σχέδια για ανανέωση και παρουσίαση ακόμα περισσότερων μοντέλων στο εγγύς μέλλον, καθώς και για υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, ωστόσο, για προφανείς λόγους, το εργοστάσιο δεν ανακοινώνει περισσότερες λεπτομέρειες.

 

SUZUKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ