Εσύ θα έβαζες το 5χρονο παιδί σου πάνω σε μοτοσυκλέτα;

5χρoνο πάνω σε μοτοσυκλέτα. Και όμως το κράτος ακόμα το επιτρέπει.

Το κράτος σου επιτρέπει να έχεις ως συνεπιβάτη το 5χρονο παιδί σου, εσύ όμως πόσο σημαντική θεωρείς την ασφάλεια του; Γνωρίζοντας ότι κινδυνεύει η ζωή του ανά πάσα στιγμή, μήπως πρέπει να το σκεφτείς δύο φορές πριν το βάλεις να ανέβει στην πίσω σέλα;

Αίσθηση ελευθερίας, πρακτικότητα, χαμηλό κόστος μετακίνησης και αγοράς, είναι μόνο μερικά από τα προτερήματα που προσφέρει η μοτοσυκλέτα. Τα παραπάνω δεν συγκινούν μόνο τους ¨μεγάλους¨ αλλά και τα μικρά παιδιά που θέλουν -αλλά και σε πολλές περιπτώσεις υποχρεώνονται- να ακολουθήσουν τους γονείς τους, χωρίς φυσικά να γνωρίζουν τις επιπτώσεις. Τι πρέπει λοιπόν να γίνει μέχρι ο κάθε αναβάτης να είναι εξίσου υπεύθυνος για αυτόν αλλά και για το παιδί του; Αρκεί απλώς να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ για να μην μας επιβάλλεται χρηματική ποινή ή πρέπει κάθε στιγμή να είμαστε προετοιμασμένοι για το χειρότερο σενάριο, καθώς πίσω μας βρίσκεται ένα παιδί;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »


Ένα 5χρονο παιδί δεν μπορεί να κάτσει σωστά ως συνεπιβάτης

Όλοι γνωρίζουμε ότι οδηγώντας μοτοσυκλέτα είμαστε περισσότερο εκτεθειμένοι στους κινδύνους του δρόμου, αφού όπως και να το κάνουμε η παθητική ασφάλεια που προσφέρει ένα δίτροχο δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ ένα παιδί απαγορεύεται να κάτσει ως συνοδηγός στο αυτοκίνητο εφόσον είναι μικρότερο από 12 ετών ή εφόσον δεν διαθέτει το κατάλληλο (για την ηλικία, το βάρος και το ύψος) παιδικό καθισματάκι, όμως επιτρέπεται να ανέβει στη σέλα ως συνεπιβάτης αν είναι στην ηλικία των 5 ετών. Μάλλον εδώ κάτι δεν πάει καλά…καθώς μιλάμε για ένα μωρό που δεν φτάνει καν τα μαρσπιέ και δεν έχει ιδέα πώς πρέπει να συμπεριφερθεί ως συνεπιβάτης, με αποτέλεσμα η ασφάλειά του να είναι ξεκάθαρα στο χέρι του κάθε γονέα. Και δυστυχώς έχουμε άπειρα παραδείγματα με ένα ή και δύο μωρά πάνω στη μοτοσυκλέτα, χωρίς ίχνος προστατευτικού εξοπλισμού, γιατί η ευκολία που προσφέρει ένα δίκυκλο στην καθημερινότητα κάνει τους γονείς να ξεχνούν το πόσο σημαντική είναι η ζωή του παιδιού τους. Αν λοιπόν ένα παιδί δεν μπορεί να κάτσει σωστά στη θέση του συνεπιβάτη (πίσω και όχι μπροστά από τον γονέα) και δεν μπορεί να κατανοήσει τη σωστή συμπεριφορά πάνω στη μοτοσυκλέτα, ποιος ο λόγος να διακινδυνεύεις;

Το κράνος μόνο δεν αρκεί. Απαραίτητα μπουφάν-γάντια

Το κράνος είναι αδιαμφισβήτητα το σημαντικότερο κομμάτι του προστατευτικού εξοπλισμού και αρκεί για να είσαι καλυμμένος σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Το παιδί όμως είναι 100% καλυμμένο όσον αφορά στην ασφάλειά του; Φυσικά δεν μπορεί να έχει άποψη πάνω σε αυτό το θέμα, αφού πιθανότατα δεν γνωρίζει ότι μια πτώση μπορεί να αποβεί μοιραία ακόμη και αν δεν χτυπήσει στο κεφάλι. Έτσι και πάλι όλα κρίνονται από τις προθέσεις του γονέα. Πριν μερικά χρόνια ίσως δεν είχες επιλογή, τώρα όμως παρότι δεν είναι ευρέως διαδεδομένα, υπάρχουν αρκετά εργοστάσια που κατασκευάζουν είδη ένδυσης ειδικά για παιδιά, οπότε γιατί να μην του προσφέρεις τη μέγιστη ασφάλεια; Τα χέρια είναι το πρώτο σημείο που συνήθως έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο σε μια πτώση, ενώ το πάνω μέρος του σώματος έχει πολλά ευαίσθητα σημεία. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα πόδια, οπότε καλό θα ήταν τα σορτσάκια να τα αφήσεις για την παραλία. Η δικαιολογία πάμε μια βόλτα στο τετράγωνο είναι απλώς αστεία, αφού πλέον είναι γνωστό ότι το ατύχημα δεν κοιτά χιλιομετρική απόσταση.
 
Η ζωή του παιδιού σου δεν έχει τιμή

Μια από τις πιο συχνές δικαιολογίες για τη μη χρήση προστατευτικού εξοπλισμού είναι το υψηλό κόστος. Πρόκειται φυσικά για μια από τις πιο γελοίες, καθώς μπορεί να την ακούσεις από τύπο με μοτοσυκλέτα των 1.000 ή των 20.000 ευρώ. Ένα καλό εγκεκριμένο full Face κράνος ξεκινά από τα 100 ευρώ, ενώ σε προσιτές τιμές μπορείς να βρεις μπουφάν, γάντια και οτιδήποτε χρειάζεται ένας μοτοσικλετιστής για να είναι προστατευμένος, ανεξάρτητα από την ηλικία του.

Δεν είναι παράλογο να έχεις για συνεπιβάτη ένα παιδί όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, αρκεί βέβαια να τηρούνται ορισμένες βασικές παράμετροι για την ασφάλειά του. Μήπως πρέπει το κατώτατο ηλικιακό όριο για συνεπιβάτες να επανεξεταστεί άμεσα ώστε να σταματήσουμε να βλέπουμε μωρά πάνω σε μοτοσυκλέτες; Μήπως να γίνει υποχρεωτικός ο πλήρης εξοπλισμός για τα παιδιά; Μήπως να ισχύουν ειδικά όρια ταχύτητας για αυτές τις περιπτώσεις; Εσείς τι λέτε, ανεβάζετε το παιδί σας στη μοτοσυκλέτα;
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »