• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ευφορία
BMW S 1000 RR
Διαβάστηκε από 3631 αναγνώστες
Στην παρουσίαση έριχνε καρέκλες. Και όταν το πήραμε για τεστ στην Ελλάδα, οι αγρότες είχαν κλείσει όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας. Έπρεπε να αγχωθώ; Κοίταξα το S 1000 RR και από κάπου μακριά ακούστηκε μια φωνή, με ελαφριά γερμανική προφορά, να λέει:
Στην παρουσίαση έριχνε καρέκλες. Και όταν το πήραμε για τεστ στην Ελλάδα, οι αγρότες είχαν κλείσει όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας. Έπρεπε να αγχωθώ; Κοίταξα το S 1000 RR και από κάπου μακριά ακούστηκε μια φωνή, με ελαφριά γερμανική προφορά, να λέει: "Why so serious?".
Στην παρουσίαση έριχνε καρέκλες. Και όταν το πήραμε για τεστ στην Ελλάδα, οι αγρότες είχαν κλείσει όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας. Έπρεπε να αγχωθώ; Κοίταξα το S 1000 RR και από κάπου μακριά ακούστηκε μια φωνή, με ελαφριά γερμανική προφορά, να λέει:
Τιμή: 16.920 ευρώ
(+): Απίστευτη δύναμη, ολοκληρωμένο πακέτο
(-): Διακοσμητική θέση συνεπιβάτη
Η ζωή είναι μικρή, αλλά η ευθεία μπροστά σου γίνεται ακόμα μικρότερη όταν ανοίξεις το γκάζι του S 1000 RR. Κι όποτε τρομάζεις για μια ακόμη φορά με την ωμή δύναμη που ξεχειλίζει από τον κτηνώδη βαυαρικό τετρακύλινδρο, τότε ξέρεις πως έχεις κάνει τη σωστή επιλογή. Το S 1000 RR είναι μακράν το δυνατότερο χιλιάρι Supersport παραγωγής αυτή τη στιγμή και ο τρόπος με τον οποίον επιταχύνει, ιδιαίτερα μετά τη δεύτερη εκατοντάδα των χιλιομέτρων, ακυρώνει όλες τις προσπάθειες περιγραφής. Απλά πρέπει να το ζήσεις.
Βραχυκύκλωμα
Ξέρεις τι σημαίνει να μπαίνεις στο σπίτι σου και να σε υποδέχεται μια τρυφερή αγκαλιά και ένα πιάτο ζεστής σούπας; Σημαίνει πως έχεις μπει σε λάθος σπίτι. Γιατί όταν στο γκαράζ σου βρίσκεται ένα S 1000 RR, το μόνο που θέλεις να κάνεις είναι να το καβαλήσεις και να ανοίξεις το γκάζι. Αν δεν είσαι ήδη εθισμένος, σύντομα πρόκειται να γίνεις. Όπως όλες οι εθιστικές ουσίες, έτσι και το BMW, βραχυκυκλώνει το σύστημα αυτορύθμισης του οργανισμού, με αποτέλεσμα η επιθυμία να μένει πάντα ζωντανή και δυνατή όσο την πρώτη φορά. Την πρώτη φορά που το αντίκρισες, για παράδειγμα. Κι ήταν σε εκείνο το λευκό, μπλε και κόκκινο χρώμα. Με πρόσωπο που θύμιζε τους εξωγήινους στα πειράματα της Area 51. Το ένα μάτι στρογγυλό, το άλλο μισόκλειστο. Το ένα ανθρώπινο, το άλλο γατίσιο. Και στη μέση τους, η μεγάλη εισαγωγή του Ram-Air να διακόπτεται από το κάτω μέρος της ζελατίνας. Λεπτομέρεια στη λεπτομέρεια. Και τέσσερις τρύπες στη ζελατίνα, μελετημένες για να μειώνουν τους στροβιλισμούς στο κεφάλι σου, όταν σκύβεις από πίσω της. Η μανέτα του συμπλέκτη δεν ήταν υδραυλική ούτε είχε ρυθμίσεις. Παρόλα αυτά, δεν ήταν κουραστική στο τράβηγμα, όπως είχες φοβηθεί, και πρόσφερε ακρίβεια και αίσθηση στη σύμπλεξη. Ο ένας προβολέας ήταν θολωμένος, από το πλύσιμο με πίεση. Έβαλες νοητική υπενθύμιση να τραβήξεις το αυτί του πλύστη και συνέχισες να κόβεις βόλτες γύρω από τη μοτοσικλέτα. Το μάτι σκάλωνε σε δεκάδες λεπτομέρειες. Από τη μία μεριά βράγχια, από την άλλη όχι. Μελετημένο φέρινγκ για καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον κινητήρα. Θυμήθηκες το μάντρα του project manager. «Μείον δέκα βαθμοί Κελσίου, συν δύο ίπποι». Και εμφάνιση μπροστά, ίδια με μοτοσικλετών αγώνων αντοχής. Endurance, δηλαδή. Και ποιότητα κατασκευής, ικανή να φέρει δάκρυα στα μάτια του μερακλή αναβάτη. Για δες και την πάνω πλάκα στο τιμόνι! Μικρό ανάγλυφο σηματάκι BMW και πλαστικό holder που κρατά το συρματόσχοινο του συμπλέκτη μακριά από τα όργανα, προσφέροντας ανεμπόδιστη οπτική στις ενδείξεις τους. Στροφόμετρο αναλογικών ενδείξεων, με κόκκινο στις 14.000 σ.α.λ. Λευκό, με μαύρο περίγραμμα και με τα νούμερα 3, 7, 11 και 15 σε μεγαλύτερη διάσταση από τα υπόλοιπα. Και ευμέγεθες shift light, ρυθμιζόμενο μάλιστα. Θα ήθελες να είχες και κανονικό δείκτη βενζίνης, αντί της λιτής λυχνίας για τη ρεζέρβα, αλλά δεν έχεις. Δεν πειράζει. Έχεις όμως ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, έχεις lap timer, έχεις ένδειξη για ποιον χάρτη ανάφλεξης χρησιμοποιείς, έχεις, έχεις… 
Σημειώστε πως το μοντέλο της δοκιμής δεν διέθετε τα έξτρα συστήματα Race ABS και DTC. Η καρίνα ήταν, είναι και θα είναι χαμηλή. Θέλει προσοχή στα πεζοδρόμια, για να μην την «πληγώσεις». Κι οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων κάνουν «μπαμ» από μακριά. Μαύρα νούμερα από το ένα έως το δέκα, σε κίτρινο πλαίσιο. Το κάθε «κλικ» κάνει διαφορά και οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν στο πι και φι, χρησιμοποιώντας μόνο το… κλειδί της μοτοσικλέτας! Έχει, βλέπετε, τετράγωνο τελείωμα και ντουμπλάρει και ως κατσαβίδι. Το μάτι σου πέφτει και στη σέλα του συνεπιβάτη. Δύσκολη υπόθεση, ακόμα και για πεπειραμένη γάτα. Ψηλή, στο Θεό, μικρή και ανεκτή μόνο για μικρές αποστάσεις. Φτιαγμένη για να σου θυμίζει τον προσανατολισμό του S 1000 RR. Γρήγορη οδήγηση για ένα άτομο, ατελείωτοι γύροι στην πίστα και εμπειρίες να διηγείσαι στα εγγόνια σου και στα εγγόνια των εγγονιών σου!
Καλωσόρισμα
Μόλις γυρίσεις το κλειδί στο διακόπτη, τα όργανα θα πραγματοποιήσουν τους διαγνωστικούς ελέγχους τους, θα πιέσεις το κουμπί της μίζας και το S 1000 RR θα πάρει αμέσως μπροστά. Ήχος κινητήρα βαρύς και γεμάτος, ελάχιστα πιο θορυβώδης από έναν γιαπωνέζικο, λιγότερο ηχηρός από έναν ιταλικό. Σηκώνεις το πόδι, ενθυμούμενος τον καουμπόη Γιάννη Γουέην και το περνάς πάνω από το BMW. Τώρα είσαι καβάλα. Δεν είναι πολύ ψηλό -για αναβάτη 1.70 μ.- και πατάς κάτω καλά. Αρκετά σκυφτή η στάση οδήγησης, αρκούντως πολεμική. Οι βαθμοίστην θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνουν αργά τον Ιανουάριο και μετά από ένα δίλεπτο ζέσταμα, το παίρνεις απόφαση και βάζεις πρώτη στο κιβώτιο. Δυνατό, ηχηρό και λίγο τρομακτικό το «κλανγκ» από νεκρά σε πρώτη. Το ξεπερνάς. Έλεγχος κόρνας. Δυνατή. Θα σε προσέξουν. Μόνο που το κουμπί είναι λίγο μικρό και τοποθετημένο ελάχιστα πιο κάτω απ’ ό,τι συνηθίζεται. Θέλει λίγη εξοικείωση στην αρχή ο εντοπισμός του. Ψιλά γράμματα. Ο χάρτης τοποθετείται στο race. Αγώνας, με το καλημέρα.Άφησες το συμπλέκτη και ξεκίνησες. Ο ψεκασμός με τις διπλές πεταλούδες είναι πολύ καλός, το S 1000 RR εξακοντίζεται μπροστά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, χαρίζοντάς σου ταυτόχρονα αίσθηση απαράμιλλου ελέγχου. Το νιώθεις ελαφρύ, ευέλικτο και με ανώτερη ποιότητα κύλισης. Πλαίσιο και αναρτήσεις συνεργάζονται ιδανικά και νιώθεις τη μοτοσικλέτα να αντιδρά ως ενιαίο κομμάτι, στιβαρή όσο χρειάζεται, ελαστική όσο πρέπει. Περνάς με ταχύτητα πάνω από σαμάρια, από τις γραμμές του τραμ και πέφτεις μέσα σε λακκούβες. Επίτηδες. Το τιμόνι σταθερό ούτε που σκέφτεσαι την πιθανότητα να κουνήσει και να σε τρομάξει. Ηρεμία πνεύματος και στην πόλη. Σημαντικό προσόν για όποιον αναβάτη Supersport 1000 θέλει να ξοδέψει χρόνο από τη ζωή του εκτός πίστας. Το απύθμενο γκάζι του έρχεται προοδευτικά και τρομάζει μόνο όταν του το ζητήσεις. Όλα δουλεύουν ρολόι στη μοτοσικλέτα της BMW, που μεταδίδει άκοπα μια αίσθηση ασφάλειας, ώστε αρκετές φορές να πηγαίνεις αρκετά πιο γρήγορα απ’ ό,τι νομίζεις πως πηγαίνεις. Μια ματιά στο κοντέρ αρκεί για να εκπλαγείς από τα χιλιόμετρα που έχεις μαζέψει. Κι αν αγχώθήκατε, λίγη πίεση στη δεξιά μανέτα αρκεί για να κόψετε άμεσα όση ταχύτητα επιθυμείτε. Τα φρένα είναι κορυφαία, τόσο από αίσθηση όσο και από δύναμη. Και μετά από λίγο, έχεις αρχίσει να αισθάνεσαι σαν στο σπίτι σου. Αίσθηση γνώριμη. Μπορείς να ζήσεις με αυτή την υπέρ-μοτοσικλέτα, να συμβιώσεις χωρίς τρόμο, να μετακινηθείς χωρίς βάσανο, ακόμα και στην πόλη. 
Από μηχανής Θεός
Είχαν κλείσει κι οι αγρότες το δρόμο προς βορρά και μας είχε μείνει η Πελοπόννησος. Ανάγκα και θεοί πείθονται, κι έτσι πείστηκε και το S 1000 RR να μας συντροφεύσει στην πορείας μας προς το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Όχι πως είχε παράσταση, είχε την παλιά, θρυλική διαδρομή που γαλούχησε πολλούς αναβάτες Supersport. Φυσικά, τα χρόνια πέρασαν και η άσφαλτος έχασε το παλιό της κράτημα, αλλά… οι στροφές διατηρούν ακόμα την παλιά τους αίγλη και η διαδρομή είναι όμορφη, με το δάσος από τη μία και τη θάλασσα από την άλλη. Είχαμε προλάβει και τη βροχή και απολαύσαμε στεγνό το δρόμο, οπότε καθόλου δεν μας χάλασε αυτό το ταξίδι στο χρόνο. Το S 1000 RR δείχνει το καλύτερο πρόσωπό του στα πολλά. Ταξιδεύεις άνετα (για Supersport μιλάμε, μην τρελαθούμε κιόλας) μαζί του, ενώ θα κουραστείς μόνο όταν αρχίσεις να κυνηγάς τελικές. Οι μεγάλες ευθείες προσφέρονται για να πάρεις μια μικρή ιδέα για τα g που νιώθουν οι αστροναύτες στην εκτόξευση, όμως με αυτές τις ταχύτητες τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν επικίνδυνα γρήγορα και πλέον αισθάνεσαι πραγματικά περιθωριακός. Κόβεις λοιπόν ξανά και ως υπεύθυνος χρήστης του δρόμου, κάνεις τα τελευταία χιλιόμετρα προς την Επίδαυρο. Και στον ανεφοδιασμό, σου έρχεται νταμπλάς! Το S 1000 RR καίει πολύ λιγότερο από τα υπόλοιπα Supersport. 
Είδαμε από 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ. έως και 8 λίτρα ανά 100 χλμ., αναλόγως της χρήσης. Εύγε στους Βαυαρούς τεχνικούς! Με γεμάτο ρεζερβουάρ πλέον, αρχίσαμε την εξερεύνηση της διαδρομής. Μεγάλη εμπιστοσύνη από το πιρούνι των 46mm, αλλά και από το πίσω αμορτισέρ. 
Το μακρύ ψαλίδι μαζί με το κοντό μεταξόνιο προσφέρουν τον καλύτερο έλεγχο σε συνθήκες που το γκάζι ανοίγει υπό κλίση, ενώ οι ρυθμίσεις που μπορείς να κάνεις σε αναρτήσεις είναι ατελείωτες. Το Shifter που φόραγε η μοτοσικλέτα της δοκιμής είναι απλά μαγικό. Χάρη σε αυτό, ανεβάζεις ταχύτητες χωρίς να κλείνεις το γκάζι, κερδίζοντας χρόνο στις αλλαγές. Ο κινητήρας, τώρα, είναι το απαύγασμα της τεχνολογίας. 
Ζυγίζοντας μόλις 59,8 κιλά, με τους τέσσερις εν σειρά κυλίνδρους του να έχουν κλίση 32ο προς τα εμπρός, φορά βαλβίδες τιτανίου και διαθέτει ελαφριά κινούμενα μέρη, στα πρότυπα των κινητήρων της F1. 
Πάρτε βαθιά ανάσα και συνεχίζουμε. Μεταβλητοί αυλοί εισαγωγής, τρόμπα βενζίνης μεταβλητής πίεσης, Ram-Air, αλλά και E-Gas (ride-by-wire σύστημα στο γκάζι), σύστημα μεταβολής του όγκου της εξάτμισης -τύπου EXUP, που ελέγχεται ηλεκτρονικά για να προσφέρει πάντα τη βέλτιστη απόδοση. Μονόδρομος συμπλέκτης, τέσσερις χάρτες ανάφλεξης (Rain, Sport, Race, Slick), BMS-KP (BMW Engine Management για να μπορεί να δουλεύει άνετα και με απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων), ηλεκτρικά CAN-BUS για μονή καλωδίωση, μικρότερο βάρος και ευκολότερη διάγνωση βλαβών και φυσικά… 193 άλογα! 
Κι αν είστε σκεπτικοί με τα άλογα που ανακοινώνουν οι Γερμανοί, καλό είναι να το ξανασκεφτείτε. Τα σοβαρότερα περιοδικά του εξωτερικού μέτρησαν 180 έως 186 άλογα στον τροχό του S 1000 RR! Και αυτό όταν το αμέσως επόμενο πιο δυνατό Supersport 1000 έχει περί τα 15 άλογα λιγότερα. 
Κάθαρση
Οι Γερμανοί μελέτησαν καλά, απ’ ό,τι φαίνεται, τον ανταγωνισμό και δημιούργησαν με την πρώτη, μια μοτοσικλέτα-δυναμίτη, που στοχεύει κατευθείαν στην κορυφή. Είναι σίγουρα το δυνατότερο Supersport 1000 παραγωγής, και με διαφορά. Έχει τεχνολογία κορυφής σε όλους τους τομείς και φέρνει την BMW να φλερτάρει την πρωτιά. Μένει να αποδειχτεί, με επίπονα συγκριτικά στην πίστα, αν όντως η δύναμή της συνεργάζεται τόσο αρμονικά με πλαίσιο και αναρτήσεις, ώστε να της χαρίσουν τον καλύτερο χρόνο. 
Αυτό που φάνηκε όμως ξεκάθαρα από την πρώτη επαφή μαζί της, σε χρήση δρόμου, είναι πως πρόκειται για μια απολαυστική μοτοσικλέτα, χωρίς «χούγια» και ιδιοτροπίες, ικανή τόσο να σου φτιάχνει τη διάθεση σε κάθε βόλτα όσο και να σε μεταφέρει απροβλημάτιστα από το σπίτι στη δουλειά και από τη δουλειά στο σπίτι. Και εις ανώτερα!