net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Αγώνες
Δοκιμή Yamaha WR 125R
Πρώτο μπόι
Διαβάστηκε από 14685 αναγνώστες
Εν αρχή ήταν η αμοιβάδα. Κατόπιν περάσαμε σε πιο πολυσύνθετους θαλάσσιους οργανισμούς. Αφού βγήκαν στη στεριά, πέρασε χρόνος πολύς. Ακολούθησαν οι δεινόσαυροι, τα θηλαστικά και σήμερα, σε ένα απομονωμένο νησί της Ιάβας, οι επιστήμονες ανακάλυψαν το Yamaha WR 125R. ¶ραγε, πρόκειται για νέο είδος;
Η ιστορία της εξέλιξης αμφισβητείται σήμερα μόνο από τους πιο σκληροπυρηνικούς θρησκευόμενους ανθρώπους. Παρακάμπτοντας τις όποιες αμφισβητήσεις, ένα από τα πιο γοητευτικά χαρακτηριστικά της εξέλιξης των ειδών είναι πως, απ’ ό,τι φαίνεται, εκείνη δεν σταμάτησε ποτέ. Έτσι, ακόμα και σήμερα, εδώ κι εκεί, παρουσιάζονται μεταλλάξεις που προχωρούν κάποιο συγκεκριμένο είδος ένα βήμα παραπέρα. Το WR 125R είναι η απόδειξη της εξέλιξης αυτής, μιας και σε μια κατηγορία που βρίθει μικρών σε μέγεθος κατασκευών, εκείνο αντιπαραθέτει το ύψος του και ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα.
Φυσική επιλογή
Τι ζητάει ένας έφηβος για δώρο απ’ τους γονείς του; Μα… φυσικά μια μικρή μοτοσικλέτα για να κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο των δύο τροχών. Μικρή είπαμε; Ναι, μικρή και φιλική. Προσιτή σε όλα τα αναστήματα. Μη απειλητική. Φιλική. Ναι, αυτό θέλει ο στερεοτυπικός έφηβος... Η Yamaha διαφωνεί. Γιατί μέσα από τη δημιουργική σκέψη των σχεδιαστών της, ξεπήδησε «αυτό». Το WR 125R. Και μου θύμισε τις καινούργιες γενιές, όλα τα αγοράκια και τα κοριτσάκια των 16 χρόνων, που πλησιάζουν το 1.80 μ. σε ύψος δίχως να έχουν ακόμα σταματήσει να παίρνουν μπόι, κάνοντας εμάς, τις προηγούμενες γενιές, να δείχνουμε… νάνοι. Έτσι και το WR. Πανύψηλο, με ύψος σέλας 930 χιλιοστά παρακαλώ, πλησιάζει τις καθαρόαιμες αγωνιστικές μοτοσικλέτες της εταιρείας. Κι όμως, εδώ δεν μιλάμε για μια racing κατασκευή, αλλά για ένα «μοτοσικλετάκι» εισαγωγής στο χώρο, με μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα 125 κ.εκ.! Oh God. Σας το λέμε από τώρα. Οποιοσδήποτε αναβάτης κάτω του 1.70 μ. μπορεί να κοιτάξει αλλού. Ίσως στην κάπως χαμηλότερη έκδοση SuperMotard WR 125X. Το WR δεν είναι εδώ για να χαϊδέψει τα αυτιά των πρωτόπειρων αναβατών που ζητούν ένα μικροσκοπικό παπί. Αντίθετα, με το μέγεθος «πραγματικής» μοτοσικλέτας θα κολακέψει τον αναβάτη του και θα ξεγελάσει τους παρατηρητές, κερδίζοντας το σεβασμό όλων. Κι όπως καλά γνωρίζουμε, αλλιώς συμπεριφέρονται πολλοί κομπλεξικοί οδηγοί αυτοκινήτων στις μικρές μοτοσικλέτες και αλλιώς -με σεβασμό, κρατώντας αποστάσεις- στις μεγαλύτερες. Για να μη μιλήσουμε για τα κοριτσάκια. Πώς φαντάζεστε πως θα αντιδράσουν όταν το αγόρι τους παρουσιαστεί καβάλα σε ένα παπί και πώς θα αντιδράσουν όταν το δουν καβάλα στο «κτήνος» WR ως άλλο Mickey Rourke στην ταινία που έπαιζε το χαρακτήρα Motorcycle Boy; Μεγάλη η εισαγωγή, όμως η διαφορετική ματιά της Yamaha στην «παραμελημένη» όσο και… καταφρονεμένη κατηγορία των 125 κ.εκ. ταράζει τα νερά και δεν μπορεί να μας αφήσει αδιάφορους. Πλέον, είναι η μοναδική εταιρεία που διαθέτει full size μοτοσικλέτες, ποιοτικές και πειστικές ρεπλίκες μεγαλύτερων δικύκλων, σε τρεις σπορ κατηγορίες. Και στα Supersport με το YZF-R 125 και στα SuperMotard με το WR 125X, αλλά και στα On-Off με το μοντέλο της δοκιμής μας, το WR 125R. Μοτοσικλέτες που δεν απαρνούνται το οικονομικό προφίλ των 125 κ.εκ. -λογική τιμή απόκτησης, απίστευτη οικονομία καυσίμου, φθηνή συντήρηση, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιση- αλλά το εμπλουτίζουν τόσο με εντυπωσιακές εμφανίσεις όσο και με οδηγική απόλαυση!
Ο θρίαμβος του Δαρβίνου
Το WR 125R σε κερδίζει από την πρώτη ματιά που θα του ρίξεις. Σχεδιαστικά είναι απίθανο, στις ίδιες γραμμές με το WR 250R, αιχμηρό, σύγχρονο, επιθετικό. Στο κλασικό αγωνιστικό μπλε της Yamaha, αντέχει ακόμα και στην πιο αυστηρή ματιά, διαθέτοντας ποιοτική κατασκευή, με ελάχιστες παραφωνίες μικρής κλίμακας (μέτρια βαφή ψυγείου, μικρή αταξία στα καλώδια) που δεν χαλάνε τη γενικότερη εικόνα. Αντίθετα, ο παρατηρητής μπορεί να σταθεί για ώρα σε λεπτομέρειες που του φτιάχνουν τη διάθεση. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι στιβαρό και θα μπορούσε να τιθασεύσει με άνεση τουλάχιστον τα διπλάσια κυβικά. Το ίδιο στιβαρό είναι το ατσάλινο ψαλίδι, ενώ εμπιστοσύνη εμπνέει και το συμβατικό πιρούνι διαμέτρου 41 χιλιοστών. Στα φρένα βρίσκουμε δύο πανέμορφες μαργαρίτες, με δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά που καρφώνει τον τροχό σε άσφαλτο ή χώμα. Στη φωτογραφία του press-kit βλέπουμε ότι στο εξωτερικό, η εταιρεία των τριών διαπασών εφοδιάζει το WR 125R με πιο χωμάτινα ελαστικά, με τακούνια. Στη Ελλάδα, η αντιπροσωπεία αποφάσισε να τα αλλάξει με τα -πιο ισορροπημένα για όλες τις καταστάσεις- ελαστικά διπλού ρόλου Chirac από τη Michelin. ¶ριστη επιλογή, καθώς συμπεριφέρονται προβλέψιμα σε άσφαλτο, σε βροχή, ενώ αποδεικνύονται ικανά για λογικό παιχνίδι και στο χώμα. Η σέλα είναι φαρδιά, σχετικά σκληρή, αλλά άνετη για όλες τις αστικές διαδρομές σας. Η ψηφιακή οθόνη είναι καλαίσθητη, διαθέτει έναν πολύτιμο δείκτη βενζίνης, αλλά και -σπάνιο για την κατηγορία- δύο μερικούς χιλιομετρητές. Από την άλλη, απουσιάζουν το στροφόμετρο και το ψηφιακό ρολόι. Στον εξοπλισμό του WR, η Yamaha έχει συμπεριλάβει και ένα κουτί σταθερού όγκου που περιέχει τα απαραίτητα εργαλεία. Θετικές εντυπώσεις προκαλούν τα προστατευτικά πλαστικά στα καλάμια του πιρουνιού, αλλά και στα πλαϊνά τμήματα του πλαισίου, ώστε το τελευταίο να μην γρατζουνίζεται από τις μπότες του αναβάτη. Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη βρίσκονται σε λογικό ύψος ώστε να μην διπλώνουν αναίτια τα πόδια του και οι βάσεις τους είναι όμορφες και προσεγμένες. Η σέλα διαθέτει λουρί για ευκολότερη μετακίνηση της μοτοσικλέτας εν στάση, ενώ οι καθρέπτες παρέχουν άριστο οπτικό πεδίο και δεν θολώνουν από κραδασμούς. Οπτική παραφωνία αποτελεί μόνο η «κούρμπα» της εξάτμισης, καθώς φεύγει από τον κύλινδρο, μιας και προεξέχει αρκετά.
Εξελιγμένο οδηγικά
Η μίζα ξυπνάει άμεσα τον κινητήρα του WR και ο ψεκασμός αναλαμβάνει το απροβλημάτιστο ζέσταμα. Αυτό σημαίνει σωστό ρελαντί χωρίς σκαμπανεβάσματα με το καλημέρα, απουσία μπουκώματος και ηρεμία πνεύματος. Προσοχή θέλει το μεγάλο ύψος της σέλας, από τα χαμηλά αναστήματα. Ο μηχανικός συμπλέκτης είναι ελαφρύς και ακριβής. Το κιβώτιο αθόρυβο, θετικό, με σωστά απλωμένες τις σχέσεις, ενώ στο φανάρι θα βρεις εύκολα νεκρά. Εντύπωση μάς έκανε η απολαυστική λειτουργία του -βελτιωμένου για το WR- τετράχρονου κινητήρα της Minarelli, που φοριέται και στο YZF-R 125. Δυνατός από χαμηλά, σε βαθμό που με ελαφριά βοήθεια από το συμπλέκτη και με τράβηγμα στο τιμόνι, το WR σηκώνεται «καντήλι» και μένει εκεί! Η δύναμη συνεχίζει να εντυπωσιάζει στις μεσαίες και στις ψηλές στροφές και εύκολα θα λέγαμε πως πρόκειται για το καλύτερο δείγμα τετράχρονου μονοκύλινδρου μοτέρ που έχουμε συναντήσει. Μπορεί ο ολικός χιλιομετρητής να έγραφε μόλις 600 χιλιόμετρα, όμως το WR δεν έβρισκε καμία δυσκολία στο να κρατάει στην ευθεία τα 120-125 χλμ./ώρα! Μόνο στις μεγάλες ανηφόρες και με κόντρα άνεμο έπεφτε στα 100 χλμ./ώρα, ενώ στην κατηφόρα έδειχνε ακόμα και 130 χλμ./ώρα. Τα ελαστικά της Michelin, σε συνδυασμό με πλαίσιο και αναρτήσεις, βοηθούν τον αναβάτη να αισθανθεί άνετα, να ανεβάσει ρυθμό και να διασκεδάσει οδηγώντας το «μικρό» WR. Μικρή ένσταση προκαλεί το πίσω φρένο, που παραείναι δυνατό, οδηγώντας σχετικά εύκολα σε μπλοκάρισμα του τροχού. Αξίζουν εγκωμιαστικά σχόλια για την οδική συμπεριφορά του WR, καθώς με τη βοήθειά της, ο αναβάτης που θα κάνει τα πρώτα του βήματα πάνω στο WR, θα αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις για τον κόσμο των δύο τροχών. Με το μεγάλο μπροστινό τροχό των 21 ιντσών του WR θα ελέγξει τα πρώτα του γλιστρήματα, θα ξεπεράσει με ασφάλεια τα 100 χλμ./ώρα, θα φρενάρει δυνατά και με αίσθηση, ενώ θα δοκιμάσει με άνεση τα πρώτα του endo, αλλά και τις πρώτες του σούζες. Επιπλέον, ακόμα και με τα αρκετά «ασφάλτινα» Sirak, θα κάνει τις πρώτες του εξερευνήσεις στο χώμα, με αξιώσεις που μέχρι σήμερα κανένα τετράχρονο 125άρι δεν μπορούσε να του προσφέρει. Τι διασκέδαση!
Ο επόμενος κρίκος
Στα 3.690 ευρώ, το WR 125R αποτελεί τον επόμενο σημαντικό κρίκο στη συνεχώς εξελισσόμενη αλυσίδα του είδους. Μεγάλο σε διαστάσεις, προσφέρει κύρος, αλλά και σεβασμό από τους υπόλοιπους οδηγούς στο δρόμο, ενώ έχει αποτινάξει το μέχρι πρότινος ασθενικό χαρακτήρα αρκετών τετράχρονων 125αριών. Η οδήγησή του είναι απολαυστική τόσο σε δρόμο όσο και σε χώμα, η τελική του μεγάλη, ενώ για όλα αυτά, με τέρμα γκάζι, καταναλώνει ελάχιστη βενζίνη -πώς σας ακούγονται 28 χιλιόμετρα με κάθε λίτρο καυσίμου; Θα μεταφέρει αγόγγυστα συνεπιβάτη, θα βγει στην εθνική οδό χωρίς φόβο και θα αποτελέσει ακούραστο σύντροφο, αλλά και αφορμή για οδήγηση με κάθε ευκαιρία! Ο Δαρβίνος θα ήταν περήφανος για αυτό.
Ψηφιακή οθόνη που, εκτός από το κοντέρ και τον ολικό χιλιομετρητή, περιλαμβάνει δύο μερικούς χιλιομετρητές, καθώς και ένδειξη στάθμης βενζίνης. Απουσιάζουν στροφόμετρο και ρολόι.
¶ριστος ο τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας της Minarelli. Δυνατός, με 15 άλογα, και το σημαντικότερο, γεμάτος από χαμηλά. Λίγο άτσαλα μόνο προεξέχει η εξάτμιση.
Όμορφη και σύγχρονη η σχεδίαση του WR 125R, αιχμηρή και με γωνίες. Ο προβολέας έχει αρκετή δύναμη, η δέσμη του όμως δεν είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένη.
Το μπροστινό φρένο διαθέτει δίσκο μαργαρίτα και δαγκάνα δύο εμβόλων. ¶ψογη αίσθηση, εντυπωσιακή δύναμη. Σφιχτό και ακριβές στο διάβασμα του δρόμου το πιρούνι.
Υπερβολικά δυνατό το πίσω φρένο, οδηγεί συχνά-πυκνά τον τροχό σε άσκοπο μπλοκάρισμα. Το ατσάλινο ψαλίδι στέκεται στο ύψος του, χωρίς να απογοητεύει τον αναβάτη.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ