• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Aποστολή

Aποστολή
Αποστολή Ducati Streetfighter-Ascari/Ιταλία
Top Gun Fighter
Διαβάστηκε από 3292 αναγνώστες

+ Ο κινητήρας του 1098 Ελαφρύ Υπέροχα φρένα DTC στην έκδοση S
- Ο μίνιμαλ πίνακας οργάνων δεν δίνει την εκλεκτή εικόνα του υπόλοιπου συνόλου. Είναι γυμνό και ανεμοδέρνεσαι στα πολλά χ.α.ω.
«Πάρτε θέσεις πάνω στα fighter, σε πέντε λεπτά να είστε έτοιμοι για απογείωση!» ακούστηκε η φωνή του speaker, από τα ηχεία που υπήρχαν μπροστά από κάθε οδηγό, διακόπτοντας την heavy Metal μουσική που έπαιζε. Τι κατάλληλος και ωραίος τρόπος για να ξυπνάω κάθε πρωί! Η Ducati έχει πάει τον όρο Streetfighter σε ένα νέο επίπεδο.
Συμπέρασμα: Επιθετικά αναμενόμενο αλλά και (φαινομενικά) εύχρηστο
Στο τέλος της μέρας είχα την αίσθηση πως το Ducati Streetfighter μου ταιριάζει πολύ τόσο σαν αντίληψη, φιλοσοφία όσο και εργονομικά. Δεν θα αγοραστεί από κανέναν για να κάνει βόλτες στην πίστα του Ascari, κάθε μέρα συνεπώς θα πρέπει να συγχωρέσω την Ducati που δεν μας έδωσε την δυνατότητα να το οδηγήσουμε και στο δρόμο. Έχω την αίσθηση πως η μοτοσικλέτα μου αρέσει αρκετά για να κάνω άπειρα χιλιόμετρα στο δρόμο όπως εύχομαι να κάνω και κάποια στιγμή μελλοντικά. Στην ουσία το Streetfighter είναι τόσο επιθετικό όπως είναι αναμενόμενο από αυτό που εκπέμπει η αισθητική του, αλλά και πολύ εύχρηστο με την βοήθεια του DTC. Αγαπάω τους 155 ίππους του Desmo για τον τρόπο που φτάνουν στο δρόμο και ηχούν. Προσθέστε σε αυτό το ελαφρύ αλλά άκαμπτο πλαίσιο και δεν θα μπορείτε να κάνετε λάθος. Βεβαιωθείτε πως έχετε σετάρει τις αναρτήσεις σωστά και αν συμβιβαστείτε με το μινιμαλιστικό πίνακα οργάνων δεν υπάρχει κάτι για το οποίο μπορείτε να διαμαρτυρηθείτε.
Τέσσερα σημεία – κλειδιά, κάνουν την νέα Ducati Streetfighter τόσο ξεχωριστή. Η ιπποδύναμη των 155 ίππων του κινητήρα Desmo Testrastretta Evoluzione τα 167 (169) στεγνά κιλά της μοτοσικλέτας, το DTC (traction control) για πρώτη φορά σε γυμνή μοτοσικλέτα και η αισθητική της. Τι είναι λοιπόν το Streetfighter; Αρκετά απλά θα μπορούσαμε να πούμε για την γυμνή έκδοση του 1098. Αν και η Ducati θα μπορούσε να τοποθετήσει αυτούσιο τον κινητήρα του 1098 δεν το έκανε. Η Ducati τον βελτίωσε με την τοποθέτηση μερών από τον πιο πρόσφατο κινητήρα του 1198 γλιτώνοντας 3 κιλά από το κάρτερ. Το πλαίσιο επίσης είναι σχεδόν ίδιο με του superbike εκτός από το υποπλαίσιο που ενσωματώνει την κοντόχοντρη ουρά της μοτοσικλέτας.
Μια λεπτομερής ματιά
Παρατηρώντας προσεκτικά το Streetfighter είναι φανερό πως οι σχεδιαστές θέλησαν να τονίσουν την μυώδη και κακία στην δεξιά πλευρά Οι μεγάλη διάμετρος των τελικών της εξάτμισης πραγματικά τονίζουν την μυώδη φύση αυτού του τέρατος από την Μπαλόνια. Από την αριστερή πλευρά το πλαίσιο είναι εκτεθειμένο στο μάτι όπως και το μονόμπρατσο ψαλίδι. Το μικροσκοπικό φέρινγκ εμπρός, το πιστεύεται η όχι, είναι εμπνευσμένο από το 1198, αλλά σε μια πιο μίνιμαλ εκδοχή. Πάνω από τα φωτιστικά σώματα στηρίζεται ένας μικροσκοπικός ψηφιακός πίνακας οργάνων που παρέχει τις ίδιες ενδείξεις με αυτόν του 1198. Στην κίνηση μόνο το ταχύμετρο και το στροφόμετρο είναι που μπορείτε να δείτε καθαρά. Το λαμπάκι του κόφτη δείχνει να βρίσκεται στην ιδανική θέση μιας και με ενημέρωνε δίχως να χρειαστεί να πάρω τα μάτια μου από την πίστα. Το πίσω μέρος είναι μια παραδοσιακή σχεδίαση της Ducati που παίρνει έμπνευση από το 916. Το κάλυμμα της σέλας του συνοδηγού προσαρμόζεται ιδανικά στην μοτοσικλέτα και είναι και εύκολο να μετακινηθεί. Δυστυχώς δεν είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε το Streetfighter στο δρόμο και κυρίως στην κίνηση. Αλλά κρίνοντας από την όρθια θέση οδήγησης και την καλή θέση του τιμονιού, το streetfighter πρέπει να είναι απολαυστικό μέσα στην πόλη.
Oδηγώντας: ένα «μαχητής» στην πίστα
Δεδομένου πως είμαι ήδη εξοικειωμένος με την λειτουργία του DTC από το 1198 S ξεκίνησα την οδήγηση μου στο Ascari με την ελάχιστη συμβολή του τοποθετώντας στο επίπεδο 2 από τις 8 επιλογές που έχει. Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το DTC άμεσα γνωρίζοντας πως αργότερα θα ήταν δυσκολότερο με τα ελαστικό της Pirelli Diablo Corsa III να έχει ζεσταθεί και να έχει αποκτήσει τρομερό γκριπ. Ακόμα και με το DTC στο επίπεδο 2 κατάφερα να ενεργοποιήσω την λειτουργία του στην ευθεία, απλά γιατί τα ελαστικά ήταν ακόμα γυαλιστερά, καινούργια και κρύα. Το αποτέλεσμα είναι πως και σε τέτοιες συνθήκες το σύστημα λειτουργεί που μπορούν να παρομοιαστούν στην καθημερινότητα με την στιγμή που οδηγείτε το Streetfighter φεύγοντας από το μαγαζί των ελαστικών που μόλις έχετε τοποθετήσει τα καινούργια του ελαστικά ή όταν φεύγετε από το σπίτι σας ένα κρύο και βροχερό πρωινό. Χρησιμοποιήστε το επίπεδο 6 η ακόμα και πιο ψηλά και να είστε σίγουρη για το πόσο ασφαλές είναι το νέο Streetfighter.
Συνέχισα να έχω μερικές «ατσούμπαλες» εξόδους από στροφές στον πρώτο μου γύρο. Ιδανικά θα έπρεπε να έχω θερμάνει τα ελαστικά με το DTC σε επίπεδο μεγαλύτερης ευαισθησίας, αλλά ήθελα να το δοκιμάσω σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες μιας και αργότερα μέσα στην μέρα όπως και προς το τέλος της ημέρας που τα ελαστικά θα είχαν φθαρεί. Ο πίσω τροχός θα χάσει την πρόσφυσή του αρκετά πριν το DTC ενεργοποιηθεί , αλλά πάντα σε ελεγχόμενο επίπεδο.
Μετά από αρκετούς γύρους μέσα στην πίστα του Ascari οι υποψίες μου ήταν σωστές και πάσχισα για να χάσει ο πίσω τροχός την πρόσφυση του ώστε να παρατηρήσω την συμπεριφορά του συστήματος σε όλη την διάρκεια ζωής του ελαστικού. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα πολύ καλό σύστημα traction control σύστημα και το σημαντικό είναι πως μπορείς να απενεργοποιήσεις πλήρως το DTC εάν επιθυμείτε κάτι τέτοιο. Το απλό Streetfighter δεν διαθέτει το DTC στο S περιλαμβάνεται.
Ξεφεύγοντας ...ελεγχόμενα!
Πρέπει να ομολογήσω πως άρχισα να βαριέμαι οδηγώντας μόνο, γρήγορα στην πίστα για τόσους πολλούς γύρους συνεπώς άρχισα να χρησιμοποιώ το Streetfighter για αυτό που είναι φτιαγμένο να κάνει, σούζες! Δεν υπάρχει καμία ευθεία τόσο μεγάλη η πολύ μικρή, το Streetfighter υπάκουα σηκώνει τον εμπρός τροχό όπως το δεξί μου χέρι δίνει την εντολή. Ένα ακόμα ωραίο χαρακτηριστικό του Streetfighter είναι ότι μπορείς να κάνεις στην πίστα μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα δίχως να σουζάρει ανεξέλεγκτα. Η τεχνογνωσία του πλαισίου του 1198 και το μακρύ μονόμπρατσο ψαλίδι είναι το μυστικό της επιτυχίας και για το Streetfighter. To Fighter έχει μπόλικη δύναμη, διαθέσιμη όποτε την χρειαστείς αλλά την ίδια στιγμή, δεν συμπεριφέρεται δύστροπα όποτε δεν την χρειάζεστε. Είναι ένας μαγικός συνδυασμός και για αυτό τον λόγο αυτή η γυμνή μοτοσικλέτα με το ενσωματωμένο ΤΝΤ μπορεί να έχει γλυκιά συμπεριφορά για κάποιον που δεν είναι οπαδός της αγριότητας στην οδήγηση. Μιλώντας για τον εαυτό μου συμπαθώ αρκετά τις μοτοσικλέτες που διαθέτουν αγριάδα και ημίτρελη συμπεριφορά, αλλά το Streetfighter της Ducati μεταμορφώνεται ακριβώς σε αυτή την κατάσταση όποτε το θέλησα. Το Streetfighter εκπνέει μέσω δύο ευτραφών σιγαστήρων που είναι ένα από τα ελάχιστα σημεία που βρίσκουμε ομοιότητες με τα παλιά S4R Monster. To Ducati 1098 Streetfighter ηχεί όπως ακριβώς συμπεριφέρεται και αυτό γίνεται ακόμα και με τα στάνταρ τελικά. Στο Ascari η Ducati παρουσίασε ένα Streetfighter που ήταν εφοδιασμένο με όλα τα after market αξεσουάρ και τα τελικά της Termignoni που είναι υπέροχα να βλέπεις και δίχως αμφιβολία να ακούς.
Aναρτήσεις/κιβώτιο/φρένα: ακρίβεια και εξαιρετική λειτουργία
Στην μεγάλη πίστα του Ascari υπάρχουν πολλά σημεία για να δοκιμάσω την δύναμη του Fighter, την λειτουργία των αναρτήσεων, τα φρένα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Μπάινω στην ευθεία και αρχίσω να ανεβάζω σχέσεις δίχως να χρησιμοποιώ τον συμπλέκτη με το κιβώτιο να ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική άνεση ενώ και κατεβάζοντας σχέσεις το σασμάν είναι ακριβές. 1η, 2α και 3η σχέση γεμίζουν γρήγορα. Στο μεγαλύτερο μέρος της πίστα θα ήθελα μια πιο κοντή δευτέρα ώστε να μην χρειάζεται να χρησιμοποιώ την πρώτη τόσο συχνά. Αυτό όμως δεν είναι πρόβλημα μιας και οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες του Streetfighter δεν θα σπαταλήσουν το χρόνο τους μέσα στις πίστες συνεπώς είναι μια πληροφορία μικρής σημασίας. Το κόκκινο του στροφομέτρου έρχεται γρήγορα και εκτοξεύει το Fighter εμπρός. Οδηγήσαμε μόνο την έκδοση S που διαθέτει αναρτήσεις πλήρως ρυθμιζόμενες της Ohlins, εμπρός και πίσω. Το σύστημα απόσβεσης λειτουργεί εξαιρετικά, αλλά όσο ο ρυθμός ανέβαινε είχα κάποια προβλήματα με το μπροστινό τροχό. Ο μπροστινός τροχός γλιστρούσε με αποτέλεσμα να ανοίγει την τροχιά μου. Για να βελτιώσω την κατάσταση ρύθμισα την εμπρός ανάρτηση προσθέτοντας 2 κλικ στην επαναφορά και 2 κλικ στην προφόρτιση ώστε να μεγαλώσει το κράτημα στην μοτοσικλέτα μου. Έχω την εντύπωση πως η μοτοσικλέτες είχαν ρυθμιστεί σύμφωνα με υποδείξεις του Vittoriano Guareschi που είναι ο οδηγός εξέλιξης της Ducati στα MotoGP και το βάρος του είναι μικρότερο από το δικό μου. Το Ascari διαθέτει μερικές πολύ γρήγορες στροφές με θετική κλίση που ωθούν την μοτοσικλέτα προς το έδαφος συμπιέζοντας υπερβολικά τις αναρτήσεις.
Στεγνό, το Streetfighter ζυγίζει μόλις 167 κιλά με αποτέλεσμα οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo να έχουν έναν εύκολο ρόλο να βγάλουν σε πέρας. Η δύναμη επιβράδυνσης είναι πολύ εντυπωσιακή και θα μπορούσα να αναλωθώ όλη μέρα ωθώντας πιο κοντά προς την κορυφή της στροφής τα σημάδια των φρένων μου κάθε φορά αν δεν είχα κάτι καλύτερο να κάνω (όπως το να κάνω σούζες).
Όπως γίνεται στις εκδόσεις S της Ducati το μοντέλο έρχεται με ζάντες της Marchesini και είναι σφυρήλατοι και πιο ελαφροί. Στις συγκεκριμένες ζάντες η Ducati επέλεξε να τοποθετήσει τα ελαστικά Pirelli Corsa III σ4ε διαστάσεις 120/70-17 εμπρός και 190/55-17 πίσω.
Ένα πράγμα που είναι αξιοπρόσεχτο στο Streetfighter είναι πόσο εύκολα ελίσσεται από αριστερά στα δεξιά συγκρινόμενο με το αδελφό 1198. Αυτό το γεγονός οφείλεται τόσο λόγο εργονομίας όσο και λόγο βάρους και κάνει το Streetfighter πολύ διασκεδαστικό στην πίστα.
Το μονόμπρατσο ψαλίδι προσφέρει το κάτι παραπάνω στην αισθητική της μοτοσικλέτας.
Στο Ascari η Ducati παρουσίασε (στατικά) ένα Streetfighter με όλο τον προαιρετικό εξοπλισμό και τις πανέμορφες εξατμίσεις της Termignoni.
Ο κινητήρας του Streetfighter προέρχεται από το 1098 αλλά διαθέτει τμήματα από το 1198 για να χαμηλώσει το βάρος του.
Ο πίνακας οργάνων είναι μινιμαλίστικος εμποδίζοντας στην εύκολη ανάγνωση των ενδείξεών του.
Οι ακτινικές και μονοκόκ τετραέμβολες δαγκάνες της Brembo έχουν κορυφαία απόδοση.