net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Κόντραddiction!
Η βελτίωση
Σκληρή δίαιτα
triumph rocket - Εθίζεστε εύκολα; Πιστεύετε πως δεν μπορείτε να αντισταθείτε στον πειρασμό της ωμής ροπής και ιπποδύναμης; Θέλετε να
Μία οπτασία τα κυκλικά όργανα των οποίων το περίβλημα είναι χρωμιομένο
Το "μην πανικοβληθείτε" είναι λογικό, αν σκεφτεί κανείς τι επακολουθεί. Οχι 1.000 κ.εκ αλλά 2.300 κ.εκ. Τρεις κύλινδροι. Δώδεκα βαλβίδες. Πεντάρι κιβώτιο. Το μοτέρ της μίζας αποδίδει από μόνο του την απίστευτη τιμή των 1,5 ίππων. Ο στροφαλοφόρος άξονας ζυγίζει 17 γεμάτα κιλά, ενώ ολόκληρο το μοτέρ 127 κιλά! Ενα μοτέρ, το οποίο αποδίδει 140 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και έχει μία ροπή που φθάνει τα 15 kgm. στις μόλις 2.500 σ.α.λ. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μία μοτοσικλέτα-σταθμό. Εδώ, μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι οι Βρετανοί κατασκευαστές είχαν δαμάσει σε κάποιο βαθμό το τέρας τους, πριν το "αμολήσουν" στην ανθρωπότητα! Ο Fritz Rebholz έχει σχεδιάσει τη μοτοσικλέτα πιο "γυμνή" από τους Αγγλους πατεράδες της, ενώ ταυτόχρονα 40 ολόκληρα κιλά έχουν αφαιρεθεί από το συνολικό βάρος της νορμάλ έκδοσης. Το όλο σκηνικό θυμίζει… ζούγκλα! Η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή και το κλίμα ζεστό (θα μπορούσε να παρομοιαστεί με μεσημβρινό καύσωνα), με ένα ελαφρύ και καυτό αεράκι να φυσά, ενώ επικρατεί απόλυτη σιωπή μέχρι… που κάποιος τολμά να ξυπνήσει το λιοντάρι που λιάζεται. Βροουυυυυννννν! Μία καυτή δίνη αέρα σαρώνει διάφορα εργαλεία από το πάγκο του συνεργείου, και η γη σείεται. Σε απόσταση χιλιομέτρων, οι κάτοικοι σίγουρα θα έχουν την εντύπωση ότι ξέσπασε σεισμός έντασης 2,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. "Ισως, να βρυχάται κάπως δυνατά", υποστηρίζει ο Rebholz, προσπαθώντας παράλληλα να αποδώσει τον εκκωφαντικό ήχο στο γεγονός ότι η εξάτμιση βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του πρωτοτύπου. "Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να τον συνηθίσεις", μας λέει χαμογελώντας και "απελευθερώνει" όλη τη μανία του τέρατος, με μία απλή στροφή του δεξιού καρπού. Η Palatina Rocket μουγκρίζει, βουίζει και βροντά όπως μόνο μία κλασική τρικύλινδρη μοτοσικλέτα μπορεί. Μερικές φορές, μάλιστα, κατά τέτοιο τρόπο που να σου προκαλεί μέχρι και πονοκέφαλο. Ενα χλιαρό αεράκι "χαϊδεύει" τα ανθρακονημάτινα τμήματα της μοτοσικλέτας, ενώ οι ακτίνες του ηλίου που πέφτουν πάνω της, δημιουργούν εκτυφλωτικές αντανακλάσεις. Αν έχεις βρεθεί σε μια εκκίνηση της Formula 1, σίγουρα έχεις πολλά να θυμηθείς… Ο Rebholz μάς υπενθυμίζει ότι το κοντέρ της γράφει 50 μόλις χιλιόμετρα και συνεχίζει τονίζοντας ότι πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί μολονότι υπάρχει αυτό το 7%… "Τι είναι αυτό;", αναρωτιόμαστε μονομιάς, και προσπαθούμε να λάβουμε μια απάντηση. Για να κατανοήσει κάποιος το 7% πρέπει να έχει υπόψη του το πώς γεννήθηκε η Rocket. Οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί εξέλιξης από το Hinkley μάς τα αποκάλυψαν όλα και έλυσαν τις απορίες μας. Στα πρώτα στάδια εξέλιξης, η Rocket απέδιδε 170 ίππους και 22 kgm. ροπής, ενώ στη γρήγορη πίστα της Idiada στην Ισπανία, η τελική της ταχύτητα άγγιζε τα 250 χλμ./ώρα. Η δύναμή της ήταν ανείπωτη. Μάλιστα, αξιοσημείωτο και ταυτόχρονα κωμικό ήταν το γεγονός ότι όταν έφτασε η ώρα για τις δοκιμές στο βρεγμένο οδόστρωμα, ελάχιστοι ήταν οι οδηγοί που προθυμοποιήθηκαν να καβαλήσουν το "κτήνος". Οι περισσότεροι δήλωσαν άρρωστοι και έχασαν το χρώμα τους. Σίγουρα, η Rocket δεν προκαλεί μόνο δέος, αλλά και φόβο! Για το λόγο αυτό, αποφασίστηκε από τους ιθύνοντες της εταιρείας να μειωθεί τόσο η ιπποδύναμη όσο και η ροπή της στους 140 ίππους και στα 20 kgm., αντίστοιχα. Η Palatina έχει εξημερωθεί κατά 7% και συγκεκριμένα όσον αφορά τις πρώτες τρεις σχέσεις της. Ανεπαίσθητα, θα σημειώσουμε εμείς! Η ώρα περνά και η Rocket πρέπει να "επιβιβαστεί" στο φορτηγό για να πάει στο Volkingen, το μέρος όπου θα γινόταν η φωτογράφηση. Ο Fritz Rebholz ρίχνει μια τελευταία ματιά στο "μωρό" του, καθώς αυτό εξαφανίζεται στον ορίζοντα. Μέρα δεύτερη: Volklingen, 23 βαθμοί Κελσίου, ουρανός καθαρός. Ωρα για φωτογράφηση. Φοράμε στολή, κράνος και όλα τα απαραίτητα, και πατάμε το κουμπί της μίζας. Τίποτα δεν έχει αλλάξει, οι παλμοί της καρδιάς μας έχουν τρελαθεί. Το ίδιο κι εμείς. Η ανάσα μας είναι γρήγορη και το στομάχι μας δεμένο κόμπος σαν να έχουμε ερωτευθεί για πρώτη φορά. Ο καρπός μας ανυπομονεί να παίξει με το γκάζι, και επιτέλους την καβαλάμε. Πάντα, όμως, με στοργή και ευλάβεια. "Το στρώμα της είναι μονό" (θυμόμαστε το τραγούδι γνωστής ελληνικής ταινίας), με σέλα για ένα μόνο άτομο, φτιαγμένη από ανθρακoνήματα και έξι εκατοστά πιο ψηλή από τη νορμάλ. Τα μαρσπιέ της LSL είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και βρίσκονται στην κατάλληλη θέση. Καθόμαστε πάνω της, γέρνουμε προς τα εμπρός και γινόμαστε ένα με το μακρύ ρεζερβουάρ των 25 λίτρων. Ο κινητήρας της, μας κάνει να φτάσουμε σε πρόθυρα παράκρουσης. Δυνατός σαν λιοντάρι, βροντερός σαν καταιγίδα. Πρώτη, κλονκ, αποσύμπλεξη και περνάμε στη σφαίρα της φαντασίας.

 
 Palatina-Rocket III
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η πρώτη επαφή
Η βελτίωση
Οδηγώντας
Συνέντευξη: Uli Bonsels (εκπρόσωπος τύπου Triumph Γερμανίας)
Ο άνθρωπος πίσω από το Project


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ