net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
EXtra Tiny
Κινητήρας
Φιμωμένος, αλλά γραμμικός
yamaha, yamaha xt - Μοιάζει με 50άρι, αλλά είναι 125. Κοστίζει όσο ένα 50άρι, αλλά είναι 125. Μοιάζει με το μεγάλο ΧΤ, αλλά είναι... 125. Το νέο ΧΤ125R έχει τη δική του απάντηση σε ό,τι κι αν το ρωτήσετε.
Αθόρυβο, τεράστιο και υπεύθυνο για τις "φιμωμένες" επιδόσεις του ΧΤ.
Ο κινητήρας που είναι εφοδιασμένο το μικρό XT είναι ένας τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με χωρητικότητα 124 κ.εκ. και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Οι βαλβίδες της κεφαλής είναι 2 (για να υπάρχει ροπή χαμηλά), η διάμετρος του εμβόλου 54 χιλ. και η διαδρομή του επίσης 54 χιλ. (για να είναι γραμμικό το δούλεμα). Ο λόγος της συμπίεσης ανέρχεται στο 10:1 και η τροφοδοσία επιτυγχάνεται μέσω ενός καρμπιρατέρ της Mikuni 20 χιλ. (VM20SS). Επίσης, ο κινητήρας του νέου XT 125 R διαθέτει αντλία λαδιού (υγρό κάρτερ), πολύδισκο συμπλέκτη, ψηφιακή ανάφλεξη, μίζα, μανιβέλα και 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 12,5 ίπποι/8.000 σ.α.λ. και 12 kgm/6.500 σ.α.λ. Για να πάρει ο μικρός 125άρης μπροστά, η χρήση του τσοκ είναι σχεδόν πάντα απαραίτητη (χρειάζονται μόλις λίγα δευτερόλεπτα για να ζεσταθεί). Η λειτουργία του είναι σχεδόν αθόρυβη και πολιτισμένη, το δούλεμά του δε, τελείως γραμμικό. Το μοτέρ των 124 κ.εκ. μπορεί να κινήσει άνετα το ΧΤ μέχρι και τα 70χλμ/ώρα. Σε ευθεία και χωρίς κόντρα αέρα, τα χιλιόμετρα θα φτάσουν εύκολα τα 100, ενώ σε κατηφόρα και μετά από ώρα το ψηφιακό κοντέρ δεν θα διστάσει να αγγίξει και τα 120 χλμ./ώρα. Η απόδοση του κινητήρα είναι αλήθεια ότι κάνει τα νούμερα της Yamaha (12,5 ίπποι) να φαίνονται πολλά. Το "αναγκαίο κακό" που λέγεται Euro2, καθώς και το τεράστιο τελικό του ΧΤ, φιμώνουν το μικρό κινητήρα (Αν έλειπε αυτό το τελικό το ΧΤ θα έπαιρνε τα πάνω του). Σκόπιμα λοιπόν οι πρώτες σχέσεις του κιβωτίου βρίσκονται κοντά μεταξύ τους, βοηθώντας έτσι το μικρό κινητήριο σύνολο να πετάγεται στα φανάρια πρώτο και επιταχύνει γρήγορα από στάση, αλλάζοντας και τις 5 σχέσεις του κιβωτίου γρήγορα, εύκολα και αθόρυβα. Η διαδρομή του λεβιέ των ταχυτήτων είναι κάπως μεγάλη, αντίθετα με του συμπλέκτη που αρκείται σε ένα μικρό τσίμπημα.

 
 Yamaha XT 125 R
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οδηγώντας
Κινητήρας
Φρένα
Αναρτήσεις
Εξοπλισμός


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ