• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Malaguti XTM 50
Εφηβική πρόκληση
Επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί η πρώτη προσπάθεια της Malaguti να ξεφύγει για λίγο από το χώρο των scooter και να βγάλει στην παραγωγή μια μοτοσικλέτα, έστω και αν αυτή έχει χωρητικότητα μόνο 50 κ.εκ.
Με τα scooter να αποτελούν το κύριο προϊόν της, η Malaguti πορεύεται εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές αγορές, σημειώνοντας ικανοποιητικές πωλήσεις και καταφέρνοντας να καθιερώσει το όνομά της ανάμεσα στα "μεγαθήρια" που κατασκευάζουν μοτοσικλέτες και scooter. Η ιταλική εταιρεία ύστερα από αυτήν την πορεία της, πραγματοποίησε ακόμα μεγαλύτερα βήματα, βελτιώνοντας τα προϊόντα της σε βασικούς τομείς, όπως αυτούς της αξιοπιστίας και της ποιότητας κατασκευής. Επίσης, μεγάλη ώθηση στη Malaguti έδωσε και η εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των 125 κ.εκ., καθώς αποτέλεσε το έναυσμα για να προχωρήσει λίγο παραπέρα, στην κατασκευή μοτοσικλετών, ξεκινώντας από τα μικρά κυβικά που απευθύνονται περισσότερο σε νέους οδηγούς. Και όταν λέμε νέους οδηγούς, εννοούμε τους 16άρηδες, που εκτός από ένα καθημερινό και ελκυστικό μεταφορικό μέσο, αναζητούν μια μοτοσικλέτα που να γεμίζει τα σαββατοκύριακά τους με κάτι διαφορετικό, όπως τις βόλτες στο βουνό. To XTM 50, λοιπόν, είναι μια μοτοσικλέτα που ενδείκνυται για κάτι τέτοιο, με το ισχυρό πλαίσιο, τους μεγάλους τροχούς, τις αναρτήσεις με τις μακριές διαδρομές και τον κινητήρα του που παρέχει ικανοποιητική ιπποδύναμη, να το καθιστούν ιδανικό μέσο για εκείνους που θέλουν να μυηθούν στο χώρο της εκτός δρόμου οδήγησης. Πέρα από αυτό, όμως, αποτελεί και μια μοτοσικλέτα που μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινής μετακίνησης όταν ο οδηγός εξοικειωθεί με τον υψηλόροπο κινητήρα του. Οταν γίνει και αυτό, το ΧΤΜ είναι σε θέση να κινείται με μεγάλη άνεση, περνώντας με ευκολία από ανωμαλίες του οδοστρώματος και ανεβαίνοντας τα πεζοδρόμια για πλάκα, χάρη στους μεγάλους τροχούς του.
Υψηλόροπες επιδόσεις
Ο κινητήρας του XTM 50 έχει διαστάσεις 40,3x39 και τροφοδοτείται από καρμπιρατέρ Dellorto PHBN 16. Αν και δεν διαθέτει εκρηκτικές επιδόσεις, λόγω των 49,7 κ.εκ., εν τούτοις τα καταφέρνει ικανοποιητικά ακόμα και αν υπάρχουν δύο άτομα στη σέλα του. Μειονέκτημα, όπως προαναφέραμε, αποτελεί η υψηλόροπη απόδοσή του, που απαιτεί κάποια εξοικείωση από τον αναβάτη και πολλές αλλαγές σχέσεων όταν αυτός θελήσει να κινηθεί γρήγορα, όπως επίσης και η άρνηση του κινητήρα να ανεβάσει τις στροφές στο μέγιστο αριθμό τους… ειδικά μέσα στην πόλη, όπου κιβώτιο και συμπλέκτης θα πρέπει να δουλεύουν υπερωρίες για να κινηθεί αξιοπρεπώς το μικρό Malaguti. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι σκληρό, χωρίς όμως να παρουσιάζει ασάφειες ή "νεκρές". Ωστόσο, δεν εκμεταλλεύεται σωστά τη δύναμη του κινητήρα, καθώς είναι πολύ μακρύ. Για καλύτερη απόδοση, θα ήταν φρόνιμο να αντικατασταθούν τα γρανάζια, ώστε να γίνει πιο κοντή η τελική μετάδοση.
Θέση Οδήγησης
Εκεί ψηλά
Το ΧΤΜ 50 -όπως και τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, λόγω του χαρακτήρα τους- απευθύνεται σε θερμόαιμους πιτσιρικάδες. Κυριότερη αιτία για αυτό είναι το μεγάλο ύψος της σέλας του, στα 900 χιλ., που το καθιστά απαγορευτικό για αναβάτες με μικρό ανάστημα. Το σώμα τοποθετείται σε αγωνιστική θέση και μόνο τα πλαϊνα καπάκια είναι αυτά που θα ξεβολέψουν τον οδηγό όταν κινηθεί πολύ μπροστά στη σέλα. Αυτή ακολουθεί τα αγωνιστικά πρότυπα, είναι λεπτή, στενή και επίπεδη, επιτρέποντας την εύκολη μετατόπιση του σώματος του αναβάτη πάνω της, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να εξυπηρετεί στην πολύωρη οδήγηση.
Αναρτήσεις
To πιρούνι του Malaguti ΧΤΜ 50 είναι υδραυλικό, τηλεσκοπικό, με διάμετρο 32 χιλ. και διαδρομή 230 χιλ. Στο πίσω μέρος υπάρχει μονή ανάρτηση που εδράζεται απ' ευθείας στο ψαλίδι, με διαδρομή 220 χιλ. Οι αναρτήσεις μπορούν και διατηρούν άριστες ισορροπίες ανάμεσα στην άνεση και την ασφάλεια των αναβατών, ενώ συμπεριφέρονται ικανοποιητικά και κατά την οδήγηση στο χώμα, πάντα βέβαια σε λογικά πλαίσια. Είναι αρκετά σκληρές χωρίς να χτυπάνε στις ανωμαλίες του δρόμου, όμως, οι αργές επαναφορές θα δημιουργήσουν πρόβλημα στη γρήγορη οδήγηση. Η πίσω ανάρτηση παρέχει καλύτερη λειτουργία, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί και καθ' ύψος. Σε γενικές γραμμές, οι αναρτήσεις του έχουν ικανοποιητική λειτουργία και δεν δημιουργούν πρόβλημα στον αναβάτη κατά τη μετακίνηση.
Συμπέρασμα
To XTΜ είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση από την Malaguti, καθώς υπάρχει και η έκδοση Supermotard με τον κωδικό XSM. Είναι ένα δίκυκλο που μπορεί να εμπιστευθεί κάθε έφηβος για να μυηθεί στο χώρο των δύο τροχών, αλλά και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Με την τιμή του να βρίσκεται στα 2.730 ευρώ, είναι ένα από τα ακριβότερα δίκυκλα στην κατηγορία του, όχι αδικαιολόγητα, όμως, αν σκεφτεί κανείς ότι φέρει επώνυμα και ακριβά αξεσουάρ, αλλά και εξοπλισμό που θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.