• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
BMW F 650 CS Scarver
Αστικό και χαρισματικό
Οι μικρές του διαστάσεις, το χαμηλό βάρος του, η ευελιξία του και ο ελαστικός κινητήρας του ήταν και είναι τα δυνατά του σημεία,
Αν μέχρι στιγμής πιστεύατε πως για την εύκολη καθημερινή μετακίνηση απαιτείται scooter ή παπί, ξεχάστε το. Το ανανεωμένο F 650 CS Scarver της BMW, αποτελεί την εξαίρεση του κανόνα και, αν μη τι άλλο, τα καταφέρνει άριστα, με το δικό της ξεχωριστό στύλ, παρέχωντας και το κάτι παραπάνω.
Με εμφάνιση που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, το Scarver έκανε τα πρώτα του βήματα πριν από δύο χρόνια. Η μοναδική και εκκεντρική -για την ακρίβεια- εμφάνισή του ήταν αυτή που έδωσε τροφή για σχόλια, όχι μόνο στους ανθρώπους των δύο τροχών, αλλά και στους υπόλοιπους που έβλεπαν μια μοτοσικλέτα πολύ διαφορετική από τις άλλες. Δεν ήταν όμως αυτή η μοναδική καινοτομία του. Το Scarver αποτελούσε ταυτόχρονα μια μοτοσικλέτα που προοριζόταν ως επί το πλείστον για την καθημερινή μετακίνηση, χωρίς όμως να εξαιρούνται από τις δυνατότητές του, οι μικρές εξορμήσεις και τα μικρά ταξίδια. Οι μικρές του διαστάσεις, το χαμηλό βάρος του, η ευελιξία του και ο ελαστικός κινητήρας του ήταν και είναι τα δυνατά του σημεία, που το καθιστούν ικανό να κινείται πιο εύκολα και πιο γρήγορα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του και του κυβισμού του. Με σπορτίφ χαρακτήρα, μπορεί να κινείται εξίσου πολύ γρήγορα και με ασφάλεια και σε συνεχές στροφιλίκι, χωρίς να θεωρούνται απαγορευτικά τα παιχνίδια. Από κει και πέρα, εξυπηρετικός είναι ο αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, με το μικρό σακίδιο, όπου μπορεί να φιλοξενηθεί ένα full face κράνος, καθώς και η σχάρα στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας. Φέτος, η BMW αποφάσισε να κάνει το πρώτο "λίφτινγκ" στο Scarver. Μια κίνηση όχι υποχρεωτική, αλλά ελέω ανανεώσεων στη σειρά F της γερμανικής εταιρείας, η "μπάλα" πήρε και το εν λόγω μοντέλο. Οπως και στα F 650 GS και Dakar, διαθέτει αλλαγές τόσο στον κινητήρα όσο και στην εμφάνισή του. Ο κινητήρας του φέρει πλέον δύο μπουζί στον κύλινδρο για καλύτερη καύση, ομαλότερη απόδοση και λιγότερους εκπεμπόμενους ρύπους. Η νέα ηλεκτρονική διαχείριση του, που έχει κωδικό ΒMS-C II (BMW Motornic System Compact), έχει επαναπρογραμματιστεί και ελέγχει περισσότερες λειτουργίες στη μοτοσικλέτα. Μάλιστα, η νέα διαχείριση σε συνεργασία με τα δύο μπουζί, που δεν είναι τοποθετημένα συμμετρικά στον κύλινδρο, έχουν μειώσει και την κατανάλωση του μοντέλου, που σύμφωνα με την BMW, χρειάζεται μόνο 4,1 λίτρα στα 100 χλμ./ώρα, όταν κινείται με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Ο ρυθμιζόμενος τριοδικός καταλύτης, που είναι τοποθετημένος στην εξάτμιση, εναρμονίζεται με την προδιαγραφή Euro 2. Κατά τ' άλλα, ο κινητήρας παραμένει ως είχε, με τη δύναμη των 50 ίππων να εμφανίζεται στις 6.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 6,2 kgm στις 5.500 σ.α.λ.
Αλλαγές έχει επίσης δεχθεί στη μανέτα του συμπλέκτη, που είναι ρυθμιζόμενη, καθώς και στο διακόπτη των φλας, που έχει τροποποιηθεί, ενώ το μικρό σακίδιο που βρίσκεται στο χώρο μπροστά από τον οδηγό, ανήκει πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό. Πινελιές ανανέωσης υπάρχουν και στην εμφάνισή του, με νέα στήριξη στη ζελατίνα και στη σχάρα, όπου τα ημιδιαφανή πλαστικά αντικαταστάθηκαν με μαύρα. Στη νέα σχάρα μπορεί να τοποθετηθεί απευθείας πλέον το top case της BMW, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση ειδικής βάσης.
Αριστο στην άσφαλτο
O σπορ χαρακτήρας του ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τους τροχούς των 17 ιντσών που είναι αυτές που φροντίζουν για την άριστη συμπεριφορά του, ως αποτέλεσμα της άριστης συνεργασίας πλαισίου-αναρτήσεων-τροχών. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 780 χιλ. και είναι ιδανικό για κάθε σωματότυπο. Αν ωστόσο δεν σας ταιριάζει, μπορείτε να προβείτε στην αγορά μίας εκ των δύο σελών που διατίθενται, στα 810 χιλ. η μία και στα 750 χιλ. η άλλη. Γενικά, η σέλα είναι μεγάλη και βολική και θα κρατήσει ξεκούραστους και τους δύο αναβάτες του. Ο οδηγός τοποθετείται πάνω της σε όρθια θέση, με τα πόδια του να βρίσκονται σε ξεκούραστες γωνίες, ενώ μια μικρή έκπληξη τον περιμένει με το που θα ανέβει στη μοτοσικλέτα, καθώς το τιμόνι έχει κλίση προς τα εμπρός δημιουργώντας μια περίεργη θέση οδήγησης. Το μικρό ύψος της, επίσης, αφήνει τα πόδια του να ακουμπούν με ευκολία στο έδαφος, καθιστώντας το χειρισμό του Scarver μια εύκολη υπόθεση. Τόσο εύκολη, που θα εξυπηρετήσει ακόμα και τις γυναίκες οδηγούς. Το καλό ζύγισμα της μοτοσικλέτας γίνεται άμεσα αντιληπτό μόλις αυτή ξεκινήσει, οπότε και εξαφανίζεται το βάρος της, κάτι που συντελεί θετικά στη μετακίνηση στην πόλη και στους επιτόπιους ελιγμούς. Ο κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά και έχει ήρεμη λειτουργία, με την εξάτμιση να παράγει μπάσο ήχο. Μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. αποδίδει πολύ ομαλά τη δύναμή του, ενώ από εκεί και πάνω δείχνει πιο ζωηρός και πιο πρόθυμος να ανεβάσει στροφές. Πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. κάνουν την εμφάνισή τους έντονοι κραδασμοί, όμως, χάρη στις ελαστικές βάσεις των μαρσπιέ και τα αντίβαρα, αυτοί δεν φτάνουν στα άκρα του οδηγού, παρά μόνο στους καθρέπτες, που παρέχουν εξαιρετικό οπτικό πεδίο… όταν βέβαια δεν υπάρχουν οι κραδασμοί! Η μετακίνηση στους δρόμους της πόλης, όπου και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, γίνεται με μεγάλη ευκολία. Ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά και ομαλά τη δύναμή του, χωρίς σκορταρίσματα, χάρη στη νέα διαχείρισή του, ενώ εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το νέο μοντέλο δείχνει λιγότερο δυνατό στις χαμηλές στροφές σε σχέση με το προηγούμενο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το νέο Scarver είναι πιο αδύναμο από τον προκάτοχό του. Το κιβώτιο είναι αντιπροσωπευτικό του βαυαρικού εργοστασίου, με σωστή λειτουργία και το χαρακτηριστικό "γκλανγκ" που συνοδεύει κάθε αλλαγή σχέσης. Εχει σωστή κλιμάκωση και εκμεταλλεύεται πολύ καλά τη δύναμη του κινητήρα, καθιστώντας το μοντέλο ευκολοδήγητο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης. Το σύστημα μετάδοσης με ιμάντα, που είναι ένα ακόμη στοιχείο που συναντάμε στο Scarver, έχει σωστή λειτουργία και μεγαλύτερη αντοχή στη φθορά σε σχέση με την αλυσίδα. Η ελαστικότητα του κινητήρα σου επιτρέπει να κινείσαι ακούραστα και με άνεση μέσα στην πόλη, χρησιμοποιώντας 3η και 4η σχέση στο κιβώτιο, με ταχύτητες της τάξεως των 80-90 χλμ./ώρα. Οι τροχοί των 17 ιντσών και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού φροντίζουν για την ευελιξία του και κατ' επέκταση για την εύκολη μετακίνησή του μέσα στην πόλη. Oι αναρτήσεις του όμως δείχνουν να ακολουθούν τη σπορτίφ φιλοσοφία του Scarver, εξυπηρετώντας περισσότερο το διασκεδαστικό χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, παρά την άνεση των επιβατών. Το πιρούνι είναι σκληρό, αλλά η πίσω ανάρτηση είναι ακόμα σκληρότερη και "χτυπάει" στις λακκούβες και τα σαμαράκια που θα συναντήσει στο οδόστρωμα. Παρ' όλα αυτά, οι σκληρές αναρτήσεις θα εκτιμηθούν δεόντως από τον αναβάτη στη γρήγορη οδήγηση. Τις καλύτερες εντυπώσεις κερδίζουν τα φρένα του Scarver, με δίσκο 300 χιλ. με διπίστονη δαγκάνα στον εμπρός τροχό και δίσκο 240 χιλ. με δαγκάνα μονού εμβόλου στον πίσω. Εχουν μεγάλη δύναμη, καλή αίσθηση και προοδευτικότητα και είναι αποτελεσματικά στη λειτουργία τους. Εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους, ενώ η ύπαρξη του ABS, που διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, εγγυάται την ασφαλή επιβράδυνση της μοτοσικλέτας κάτω από όλες τις συνθήκες οδήγησης και σε οποιοδήποτε οδόστρωμα. Αν αποφασίσετε να πραγματοποιήσετε κάποιο ταξίδι επάνω στο Scarver, θα πρέπει να έχετε υπ' όψιν ότι θα χρειαστεί να κάνετε κάποιους συμβιβασμούς όσον αφορά τον τομέα της άνεσης. Μπορεί η μικρή ζελατίνα να κρατήσει τον αέρα αποτελεσματικά μακριά σας μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, όμως, οι σκληρές αναρτήσεις θα σας αναγκάσουν ανά σύντομα χρονικά διαστήματα να κάνετε στάσεις. Αν η πίεση που ασκείται από τον αέρα δεν είναι κάτι ενοχλητικό για τον οδηγό, το Scarver θα φτάσει σχετικά εύκολα μέχρι την τελική του, που είναι τα 180 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα όμως χρειάζεται προσοχή, καθώς αν υπάρχουν πλάγιοι άνεμοι, η σταθερότητα του συνόλου επηρεάζεται σημαντικά. Το επαρχιακό δίκτυο και γενικότερα οι στροφές, δείχνουν να ταιριάζουν περισσότερο στο χαρακτήρα του Scarver. Το αλουμινένιο πλαίσιο, οι σκληρές αναρτήσεις και η γρήγορη γεωμετρία του, παρέχουν κορυφαία οδική συμπεριφορά και αν συναντήσει μπροστά του καλό οδόστρωμα, δεν θα διστάσει να "ξύσει" την άσφαλτο, εντυπωσιάζοντας τον οδηγό του και όχι μόνο. Κάτι άλλο που θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως είναι η οικονομία που παρέχεται. Η BMW δηλώνει 4,1 λίτρα/100 χλμ., με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Η μοτοσικλέτα της δοκιμής κινήθηκε στο μεγαλύτερο ποσοστό της σε Αττική και Εθνική οδό με ταχύτητες της τάξεως των 140-150 χλμ./ώρα, και χρειάστηκε μόνο 5 λίτρα/100 χλμ. Υπολογίζοντας αυτή την κατανάλωση με το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων, καταλήγουμε ότι το Scarver μπορεί να διανύσει μια απόσταση σχεδόν 300 χλμ., νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο. Ανανεωμένοι είναι επίσης οι χρωματισμοί στον πίνακα των οργάνων, που όμως εξακολουθεί να μην διαθέτει δείκτη βενζίνης και θερμοκρασίας. Το διαφορετικό! Το Scarver αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί κάτι διαφορετικό στο χώρο των δύο τροχών. Είναι η "άλλη άποψη" για την καθημερινή μετακίνηση, χωρίς να περιορίζεται μόνο εκεί. Είναι μια δυνατή και καλοστημένη μοτοσικλέτα με σπορ χαρακτηριστικά, η οποία απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό, κάτι που μαρτυρά και το κόστος αγοράς της. Για την ακρίβεια, η τιμή του, στα 8.390 ευρώ, μπορεί να μην είναι η χαμηλότερη για μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα 650 κ.εκ., όμως, με αυτά τα χρήματα αποκτάτε αναμφισβήτητα ένα ξεχωριστό μοντέλο.