• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Derbi Atlantis 100
Con alma italiana!
O μικρός όγκος σε συνδυασμό με ένα δυνατό κινητήρα συνθέτουν το πακέτο της επιλογής.
Η μετακίνηση μέσα στην πόλη γίνεται όλο και πιο ανυπόφορη όσο περνάει ο καιρός, με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερος κόσμος να απευθύνεται στο χώρο των δύο τροχών για να μπορέσει να αντεπεξέλθει. Οι παράμετροι που λαμβάνονται υπ' όψιν από τους ενδιαφερόμενους αυτής της κατηγορίας για την αγορά ενός μοντέλου, περιλαμβάνουν την τιμή αγοράς, τα κυβικά, τον τύπο του κινητήρα, τις διαστάσεις των τροχών, τον αποθηκευτικό χώρο και την αισθητική. Πιστέψτε μας, το Derbi Atlantis στα 100 τετράχρονα κυβικά κερδίζει τις εντυπώσεις σε πολλές από αυτές!
Φαίνεται και είναι μικρό σε διαστάσεις, αλλά αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα. Κάθε άλλο μάλιστα, καθώς σε αυτά τα κυβικά, ο μικρός όγκος σε συνδυασμό με ένα δυνατό κινητήρα συνθέτουν το πακέτο της επιλογής. Μην φανταστείτε βέβαια ότι ίσα-ίσα που θα χωρέσετε επάνω του και μάλιστα μόνοι σας. Όχι, η Derbi έχει κατασκευάσει ένα scooter που θα φιλοξενήσει σχετικά άνετα πάνω του ακόμη και δύο… XL αναβάτες για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, με τα πράγματα να γίνονται ακόμα καλύτερα όσο πιο μικρόσωμοι είναι. Βέβαια, σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή θα παίξουν και οι αναρτήσεις, τα φρένα, η άνεση των αναβατών, αλλά και ο χώρος κάτω από τη σέλα. Οπως θα δούμε, όμως, το μοντέλο της ισπανικής εταιρείας είναι αρκετά πλήρες και σε αυτούς τους τομείς. Η σέλα είναι δύο επιπέδων, με μία ελαφριά κλίση προς τα εμπρός για το συνεπιβάτη, ο οποίος θα γίνει… τσιμπούρι στην πλάτη του οδηγού αρκετές φορές, αν δεν φροντίσει να χρησιμοποιήσει τη χειρολαβή που βρίσκεται πίσω του. Παρ' όλα αυτά, το αφρώδες υλικό της είναι αρκετά καλής ποιότητας και θα κρατήσει και τους δύο αναβάτες ξεκούραστους πάνω της ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση. Το δάπεδο "καλείται" να φιλοξενήσει… δύο ζευγάρια πόδια και θα τα καταφέρει, αφού διαθέτει επαρκή χώρο για δύο άτομα. Στα θετικά σημεία συγκαταλέγεται και το ύψος του από το έδαφος, το οποίο θα διευκολύνει την… ανάβαση σε πεζοδρομία, χωρίς να ακουμπήσει κάτω. Ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης ξεκινάει τις… υπερωρίες από νωρίς, έτσι η αρχική επιτάχυνση από στάση με τέρμα γκάζι, κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία. Μόλις ο κινητήρας περάσει στις μεσαίες στροφές, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα, καθώς στη συγκεκριμένη περιοχή των στροφών το Atlantis έχει τη δύναμη να παραμείνει μπροστά στην κίνηση, και αυτό άλλωστε είναι που έχει σημασία. Η αίσθηση του γκαζιού είναι ελαφριά και ακαριαία, σημείο το οποίο συμβάλλει θετικά στην ξεκούραστη οδήγηση, παραπέμποντας σε scooter μεγαλύτερου κυβισμού. Το μικρό αερόψυκτο Derbi αποδίδει 6,8 ίππους στις 9.000 σ.α.λ., ισχύς που το καθιστά ικανό να κινείται με ταχύτητες της τάξεως των 100 χλμ./ώρα σε ευθεία με σταθερές συνθήκες. Σε ελαφρές ανωφέρειες, η ταχύτητά του θα μειωθεί στα 90 χλμ./ώρα, που όμως δεν κρίνεται άσχημη για μετακινήσεις μέσα και γύρω από την πόλη. Το δανεισμένο από τη μαμά-Piaggio μοτέρ έχει μια ελαφριά "τραχιά" λειτουργία κάπου κοντά στα 45 χλμ./ώρα, αλλά οι κραδασμοί υψηλής συχνότητας που παρουσιάζονται εδώ είναι μάλλον απόρροια χαρακτήρα, παρά πρόβλημα. Μάλιστα, ο κινητήρας είναι τόσο ήσυχος που σε συνθήκες μεγάλης κίνησης οι κραδασμοί αυτοί είναι μάλλον ευπρόσδεκτοι, καθώς επιβεβαιώνουν τη λειτουργία του! Όπως σε όλα σχεδόν τα ελαφριά scooter, έτσι και στο Atlantis, το βάρος έχει κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, κάτω από τα 100 κιλά, γεγονός το οποίο συμβάλλει θετικά και στο φρενάρισμα (όχι ότι χρειάζεται βέβαια!). Το πακέτο φρένων, αν και εντελώς συμβατικό, κυμαίνεται σε πάρα πολύ καλά επίπεδα. Αποτελείται από ένα δίσκο 190 χιλ. μπροστά με δαγκάνα μονού εμβόλου και από ένα ταμπούρο διαμέτρου 120 χιλ. πίσω. Τραβώντας και τις δύο μανέτες προς τα πίσω, ανακαλύπτεις την προοδευτική αίσθηση των φρένων και παράλληλα τη δύναμη του μπροστινού, το οποίο φαίνεται να σχεδιάστηκε για μεγαλύτερη κατηγορία! Το ελαφρύ scooter δεν θα προβληματίσει στο φρενάρισμα ακόμα και σε καταστάσεις πανικού, κερδίζοντας έτσι πόντους στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας. Το σύστημα αναρτήσεων του Atlantis αποτελείται από το γνωστό συμβατικό πιρούνι μπροστά, το οποίο εδώ προέρχεται από την Kayaba, και από ένα μονό υδραυλικό αμορτισέρ πίσω, που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση. Ως είθισται στην εν λόγω κατηγορία, ο κινητήρας και η μετάδοση αποτελούν ενεργά μέρη της πίσω ανάρτησης, επηρεάζοντας έτσι τη μη αναρτώμενη μάζα και περιορίζοντας τις επιδόσεις της ανάρτησης, η οποία τερματίζει σχετικά εύκολα όταν υπάρχουν δύο αναβάτες.
Εν κινήσει...
Φυσικά, με τροχούς 13 ιντσών και μεταξόνιο στα 1.310 χιλ. θα περίμενε κανείς ότι η είσοδος στις στροφές θα θύμιζε παιχνίδι γάτας με κάποιο φτερό, και δεν θα έχει άδικο! Το Atlantis στρίβει και "μπαίνει" πολύ εύκολα, αρνούμενο να…κουνήσει το κεφάλι του ακόμα και σε ανωμαλίες πάνω στη στροφή και χωρίς ποτέ να παρεκκλίνει από την πορεία του. Μάλιστα, δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα τολμήσετε να το οδηγήσετε με το ένα χέρι για όλη τη διάρκεια της διαδρομής! Το ελαφρύ scooter θα κρατήσει τη γραμμή του με ακρίβεια και θα διασκεδάσει τον αναβάτη κυρίως σε διαδρομές με στροφές εντός πόλεως. Εν ολίγοις, παρουσιάζει πολύ καλή συμπεριφορά στην οδήγηση, η οποία μάλιστα δεν σταματάει εκεί! Η όρθια θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το κόψιμο του τιμονιού, καθιστούν το Atlantis ικανό να ελίσσεται με περίσσια ευκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα, χωρίς να απαιτείται κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια από τον αναβάτη, που θα βγει από τη… μάχη αυτή πρώτος και νικητής! Στο πάνελ των οργάνων υπάρχουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα, με το ταχύμετρο να βρίσκεται σε περίοπτη θέση, μετρώντας μάλιστα και σε μίλια. Εδώ να κάνουμε μία παρένθεση και να πούμε ότι η βελόνα του ταχύμετρου είναι μικρή και θα χρειαστεί μια κάποια εξοικείωση από μεριάς του οδηγού, ο οποίος για να καταφέρει να δει με πόσα πηγαίνει, θα πρέπει να κρατήσει τα μάτια του στο όργανο περισσότερο χρόνο απ' ό,τι συνηθίζεται. Αυτό ωστόσο αποτελεί απλά μια μικρή λεπτομέρεια, καθώς το αίσθημα εμπιστοσύνης που εμπνέει το Atlantis είναι μεγάλο, οπότε ούτως ή άλλως τις περισσότερες φορές θα βρεθείτε να οδηγείτε με τη μέγιστη ταχύτητα στο κοντέρ του. Δεξιά από το ταχύμετρο θα βρείτε τον κλασικό δείκτη βενζίνης, ο οποίος στην αρχή θα σας κάνει να νομίζετε ότι είναι χαλασμένος, καθώς αρνείται να κατέβει! Η κατανάλωση του scooter βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, γεγονός το οποίο συμβάλλει θετικά στην απόφαση για την αγορά του. Σηκώνοντας τη σέλα, αποκαλύπτεται ένας αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος full face και ορισμένα μικροπράγματα. Κάποια άλλα αντικείμενα μπορούν επίσης να τοποθετηθούν στο διπλό ντουλαπάκι που υπάρχει στην ποδιά κάτω από το τιμόνι. Βέβαια, το κλείσιμο της σέλας μπορεί να αποτελέσει μία μικρή… αποστολή, καθώς στο μοντέλο της δοκιμής απαιτούσε ακρίβεια και δύναμη. Λεπτομέρειες και πάλι, όμως, καθώς σ' αυτούς τους δύο χώρους, στο γάντζο που βρίσκεται τοποθετημένος επίσης στην ποδιά, αλλά και στη σχάρα πίσω, θα χωρέσουν αρκετά από τα καθημερινής χρήσης αντικείμενά σας ή κάποια ψώνια σας. Οπως είδαμε, τα θετικά στοιχεία του Derbi Atlantis των 100 κυβικών είναι κάτι παραπάνω από αρκετά, με την πολύ καλή τιμή αγοράς του να αποτελεί το σημαντικότερο εξ αυτών. Στα 2.090 ευρώ, λοιπόν, το scooter που προέρχεται από την Ισπανία αλλά υιοθετεί το ιταλικό ταμπεραμέντο, αποτελεί μία πρώτης τάξεως λύση στα προβλήματα της καθημερινής μετακίνησης.