• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Με αρετές και τόλμη
Με αρετές και τόλμη
Το νέο Liberty 50, όπως και τα υπόλοιπα δύο νέα μοντέλα της οικογένειας Liberty, 125 και 200, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, είναι σαφώς πιο όμορφο, είναι οικολογικό και πιο σύγχρονο και οπωσδήποτε πιο ασφαλές και με μεγαλύτερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας από τον προκάτοχό του.
Η φετινή χρονιά είναι χρονιά ανανέωσης για όλη τη σειρά Liberty της Piaggio. Όπως τα μεγάλα 125 και 200, έτσι και το μικρότερο 50 φρεσκάρεται, γίνεται πιο ασφαλές, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί τον ίδιο ευέλικτο, ξεχωριστό και δυναμικό χαρακτήρα του.
Τ ο πρώτο Liberty που παρουσιάστηκε ήταν το δίχρονο Liberty 50. Εφοδιασμένο με ένα δίχρονο κινητήρα των 49,4 κ.εκ. αποτέλεσε την αρχή της εμπνευσμένης και, ομολογουμένως, εμπορικά επιτυχημένης δίτροχης οικογένειας των Liberty, με τρανή απόδειξη τις 350.000 πωλήσεις που έχει σημειώσει παγκοσμίως από το 1995 μέχρι και σήμερα. Μετά το πρώτο δίχρονο Liberty, παρουσιάστηκαν δύο μεγαλύτερες εκδόσεις, των 125 και 150 κ.εκ., και ακόμη πιο μετά το Liberty 50, αυτή τη φορά όμως εφοδιασμένο με τετράχρονο κινητήρα των 49,9 κ.εκ. Το νέο Liberty 50, όπως και τα υπόλοιπα δύο νέα μοντέλα της οικογένειας Liberty, 125 και 200, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, είναι σαφώς πιο όμορφο, είναι οικολογικό και πιο σύγχρονο και οπωσδήποτε πιο ασφαλές και με μεγαλύτερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας από τον προκάτοχό του. Οι περισσότερες αλλαγές και βελτιώσεις εστιάζονται στον αισθητικό τομέα του Liberty χάρη στη νέα και πιο "αιχμηρή" σχεδίαση των πλαστικών τμημάτων, με το νέο φωτιστικό σώμα που είναι όμοιο με αυτό του Beverly 500, τα μεγαλύτερα πλαϊνά καλύμματα της ποδιάς, το νέο ταμπλό οργάνων, τη νέα μάσκα και τα μεγάλα φλας με τους διάφανους κρυστάλλους να ξεχωρίζουν. Από τεχνικής άποψης, το μικρό Liberty παραμένει περίπου όπως το ξέραμε, εφοδιασμένο ωστόσο με νέο πίσω τροχό μικρότερης διαμέτρου (από 16'', σε 14'') και συνεπακόλουθα ελαφρώς μικρότερο συνολικό μήκος (από 1.920 χιλ., σε 1.900 χιλ.), χωρίς όμως το αναμενόμενο "κόστος", καθώς το μεγαλύτερο μεταξόνιο (από 1.320 χιλ., σε 1.330 χιλ.) φροντίζει να μην χαθεί η σταθερότητα και η ευστάθεια του Liberty 50 σε μεγάλες ταχύτητες. Διαφορετικής διάστασης, αλλά και μεγέθους, είναι και οι δύο πανέμορφες ζάντες, κατασκευασμένες από αλουμίνιο, οι οποίες είναι φαρδύτερες εμπρός (από 1.60x16'' σε 2.15x16'') και επίσης φερδύτερες πίσω αλλά με μικρότερη διάμετρο πίσω (από 2.15x16'' σε 2.50x14''). Οι νέες διαστάσεις των ζαντών, έχουν επιφέρει και νέες διαστάσεις στα ελαστικά, τόσο στο μπροστινό (από 70/90-16'' σε 90/80-16'') όσο και στο πίσω (από 90/80-16'' σε 110/80-14''). Είναι σαφής λοιπόν η επιθυμία της Piaggio, αν κρίνουμε από τις συγκεκριμένες επεμβάσεις, να αλλάξει τη μέχρι σήμερα γενικότερη αντίληψη που επικρατούσε για την πλειοψηφία των μεγάλων και μικρών scooter της αγοράς και συγκεκριμένα για τα μέτρια επίπεδα ασφαλείας και οδικής συμπεριφοράς που παρείχαν. Οι μεγάλοι τροχοί και τα φαρδιά ελαστικά φροντίζουν για την καλή επαφή του με το οδόστρωμα. Εξάλλου, αυτά τα δύο χαρακτηριστικά είναι στην ουσία αυτά που διαχωρίζουν τόσο τις επιδόσεις των scooter από τις αντίστοιχες των μοτοσικλετών. Ο κινητήρας του Liberty 50 είναι όμοιος με αυτόν που κινούσε και το προηγούμενο Liberty 50, και δεν είναι άλλος από τον γνωστό Hi-PER 4 της Piaggio. Η συνολική χωρητικότητα του αερόψυκτου, μονοκύλινδρου, τετράχρονου κινητήρα είναι 49,9 κ.εκ., με υπερτετράγωνες διαστάσεις, με τη διάμετρο του κυλίνδρου να βρίσκεται στα 39 χιλ. και τη διαδρομή του εμβόλου στα 41,8 χιλ. Επίσης, ο λόγος της συμπίεσης βρίσκεται στο υψηλό 11,5:1. Οι βαλβίδες που κινούνται από το μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο είναι βέβαια δύο, με κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας τους το τράβηγμα του κινητήρα από χαμηλά. Η πλήρωση του θαλάμου καύσης γίνεται από καρμπιρατέρ, ενώ η σπίθα φτάνει στο ένα μπουζί, όπως καθορίζει η ηλεκτρονική μονάδα ανάφλεξης (CDI). Η εκκίνηση του μοτέρ γίνεται με μίζα και μανιβέλα, ενώ η ψύξη του επιτυγχάνεται μέσω βεβιασμένης κυκλοφορίας δροσερού αέρα, χάρη σε μια φτερωτή. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό επιτυγχάνεται μέσω ενός ιμάντα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης και ενός αυτόματου φυγοκεντρικού συμπλέκτη. Το πλαίσιο του Liberty 50 αποτελείται από ατσάλινους σωλήνες στρογγυλής διατομής, εδράζει πάνω σε ένα τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι εμπρός με διαδρομή 76 χιλ., και σε ένα υδραυλικό αμορτισέρ πίσω με διαδρομή 83 χιλ. Στον τομέα της επιβράδυνσης, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή, επομένως το πακέτο των φρένων του Liberty 50 παραμένει ως είχε, με ένα δίσκο των 220 χιλ. εμπρός, που συνεργάζεται με μια διέμβολη δαγκάνα με αντικριστά έμβολα, και με ένα ταμπούρο πίσω, συμβατικού τύπου, με διάμετρο 140 χιλ. Πιο άνετο Ανεβαίνοντας στο Liberty 50, το σώμα τοποθετείται αμέσως σε σωστή και βολική θέση. Τα 30 λιγότερα χιλιοστά ύψους της σέλας (από 805 χιλ. σε 775 χιλ.) γίνονται αμέσως αισθητά, μιας και τα πόδια φτάνουν πιο εύκολα στο έδαφος. Λόγω της χαμηλότερης σέλας, όμως, και το τιμόνι έχει ανέβει πιο ψηλά και πιο κοντά στα χέρια, επιτρέποντας πιο καλούς χειρισμούς από τον αναβάτη. Ένα ακόμη πλεονέκτημα της χαμηλότερης σέλας είναι και η μετατόπιση του κέντρου βάρους χαμηλότερα. Ο χώρος της ποδιάς είναι επαρκέστατος, όπως και το οπτικό πεδίο που παρέχουν οι μεγάλοι καθρέπτες. Ωραίο λοιπόν το Libertάκι, εργονομικό, ευκολόχρηστο, όμορφο και άνετο. Για να δούμε, όμως, τι κάνει και στο δρόμο. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά σχετικά εύκολα με τη μίζα, όμως, το γκάζι θα πρέπει να παραμείνει ανοιχτό όσο ο κινητήρας είναι κρύος, αλλιώς δεν θα καταφέρει να κρατήσει ρελαντί. Η εκκίνηση με τη μανιβέλα είναι "κομματάκι" πιο δύσκολη, και απαιτείται λίγη εξάσκηση. Ανοίγοντας το γκάζι, το μικρό Liberty αρχίζει να επιταχύνει αργά και σταθερά. Το έργο που καλείται να επιτελέσει ο 50άρης κινητήρας του, οπωσδήποτε είναι βαρύ, καθώς πρέπει να σταθεί αντάξιος του βάρους του scooter (88 κιλά), του αναβάτη, αλλά και των περιορισμών που θέτουν οι προδιαγραφές Euro 2. Η τελική ταχύτητα του Liberty 50 βρίσκεται περίπου στα 65 χλμ./ώρα, τα οποία έρχονται γρήγορα, αλλά σχετικά νωρίς. Δηλαδή, εκεί που νομίζεις ότι το Liberty μπορεί να "πιάσει" μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, επεμβαίνει ο μηχανικός περιορισμός του CVT (ιμάντας μεταβαλλόμενης σχέσης) σαν κόφτης. Με μια διαφορετική ρύθμιση, το Liberty θα μπορούσε πολύ εύκολα να αναπτύξει τουλάχιστον άλλα 15 χλμ./ώρα. Πάντως, η λειτουργία του CVT σώζει το μικρό Liberty, που εκμεταλλεύεται στο έπακρον την ιπποδύναμη του κινητήρα, η οποία όμως θα μπορούσε από κάποιους πιο γρήγορους να χαρακτηριστεί "λίγη". Η οδική του συμπεριφορά, αντίθετα, είναι πολύ καλή, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στο στιβαρό πλαίσιο και στους μεγάλους τροχούς. Το όλο σύνολο του Liberty 50 θα μπορούσε πολύ άνετα να αντέξει ένα πιο δυνατό κινητήρα. Οι σφιχτές αναρτήσεις φροντίζουν για την καλή επαφή με το οδόστρωμα, αλλά και για την άνεση των επιβατών. Οι μεγάλοι τροχοί προσδίδουν στο νέο scooter της Piaggio πολύ καλή κατευθυντικότητα, αλλά και υποδειγματική σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες. Ενα μικρό μόνο ερωτηματικό αφήνουμε όσον αφορά την επιλογή του μικρότερου πίσω τροχού από την Piaggio. Η διαφορά θα φανεί μόνο σε μεγάλες λακκούβες, όπου αναπόφευκτα το Liberty θα "κοπανίσει". Σε ταχύτητες κοντά στην τελική του, το νέο Liberty 50 είναι πολύ σταθερό, σε τέτοιο βαθμό που θα σας εκπλήξει. Τα φρένα του είναι δυνατά, με το πίσω να κερδίζει θετικά σχόλια για την καλή του λειτουργία και το εμπρός να υπολείπεται ελαφρώς σε αίσθηση. Στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου το Liberty ανήκει, δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα. Οι μικρές διαστάσεις και το τιμόνι που "κόβει" πολύ, καθιστούν το μικρό scooter εξαιρετικά ευέλικτο σε μανούβρες μέσα στον ατελείωτο λαβύρινθο των μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων. Το Liberty 50 είναι μικρό και ρομαντικό. Είναι όμορφο και έχει καταπληκτικό χρωματισμό. Η τιμή του είναι λογική και το σύνολό του εξαιρετικό. Καλή ποιότητα κατασκευής, καλή οδική συμπεριφορά και επιδόσεις, απλά ικανοποιητικές. Μία "τίμια" πρόταση από την Piaggio, που σίγουρα δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη.