• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Derbi Senda SM 125 4Ô
Διπλή προσωπικότητα
derbi - Η δίχρονη
Ανεβαίνοντας στη σέλα του, εντύπωση προκαλεί η θέση οδήγησης, που τοποθετεί τον αναβάτη περισσότερο μέσα, παρά πάνω, στη μοτοσικλέτα.
Η δίχρονη "επανάσταση" ανήκει στο παρελθόν, γι' αυτό όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται προς την κατασκευή τετράχρονων μοτοσικλετών με λίγα κυβικά. Ακόμα και η Derbi, που έχει μεγάλη παράδοση στους δίχρονους κινητήρες, μπήκε στο "χορό" με ένα τετράχρονο μοντέλο, που συνδυάζει τη χρηστικότητα με τη διασκέδαση.
Από την εποχή που η Ευρωπαϊκή Ενωση έθεσε νέες περιβαλλοντικές οδηγίες (Euro I, II κλπ.), αρκετά πράγματα άλλαξαν στο χώρο των δύο τροχών. Οι μοτοσικλέτες που πλήρωσαν το τίμημα ήταν ασφαλώς εκείνες με κυβισμούς μέχρι 250 κ.εκ. Οσοι λοιπόν από τους κατασκευαστές διέθεταν τέτοια μοντέλα στην γκάμα τους, έσπευσαν να τα αλλάξουν, ο καθένας με τον τρόπο του. Πολλοί φρόντισαν να αντικαταστήσουν τους δίχρονους κινητήρες με νέους τετράχρονους, και σχεδόν ίδια απόδοση. Αλλοι πάλι έστειλαν τους δίχρονους κινητήρες τους πίσω στα σχεδιαστήρια, ώστε να επανασχεδιαστούν, να γίνουν πιο καθαροί και να εναρμονιστούν με την ευρωπαϊκή οδηγία. Ουσιαστικά, όμως, άρχισε να γράφεται ο επίλογος για τους εν λόγω κινητήρες και οι εταιρείες να στρέφονται στην εξέλιξη και παραγωγή τετράχρονων μοτέρ, προκειμένου να διεκδικήσουν καλύτερο μερίδιο στην αγορά μοτοσικλέτας. Μία από τις εταιρείες που θέλησε να μπει στο παιχνίδι των μικρών μοτοσικλετών είναι και η Derbi. Η ισπανική εταιρεία με τη μακροχρόνια ιστορία των 82 ετών στην κατασκευή μοτοσικλετών, κάνει την υπέρβαση και εισέρχεται σε μια κατηγορία που είναι άγνωστη γι' αυτήν, καθώς στη μέχρι τώρα πορεία της έχει ασχοληθεί εξ ολοκλήρου με δίχρονα μοντέλα. Η απειρία της στους τετράχρονους κινητήρες, ώθησε το εργοστάσιο στην τοποθέτηση ενός "δανεικού" κινητήρα, αυτού της Honda, που χρησιμοποιείται τόσο στο παλιό XL 125 όσο και στο νέο ΧR 125L, και χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη αξιοπιστία του, την ευστροφία του και την ικανοποιητική ιπποδύναμή του. Είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και ιπποδύναμη που φτάνει τους 12 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του γίνεται από ένα Keihin 22 χιλ. και η μετάδοση μέσω κιβωτίου 5 σχέσεων. Παρά τη "γερασμένη" τεχνολογία του, η Derbi κατάφερε να τον εναρμονίσει με την προδιαγραφή Euro 2, χάρη στο νέο σύστημα εξάτμισης που τοποθέτησε. Με το κύριο συστατικό να έχει εξασφαλιστεί, η εταιρεία συνέχισε την ολοκλήρωση του μοντέλου με την κατασκευή του πλαισίου. Η τεχνογνωσία της και η αγωνιστική της εμπειρία, ήταν αρκετά για να κατασκευαστεί ένα πλαίσιο μοναδικό, θα λέγαμε, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πρόκειται για ένα πλαίσιο που προέρχεται από μοντέλα 50 κ.εκ., έχοντας δεχθεί βέβαια τις απαραίτητες μετατροπές και ενισχύσεις προκειμένου να μπορεί να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις του κινητήρα. Από κει και πέρα, η διαδικασία ολοκλήρωσης του μοντέλου ήταν εύκολη υπόθεση, με την Paioli να υπογράφει στον τομέα των αναρτήσεων, με υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι, διαμέτρου 41 χιλ. και διαδρομής 195 χιλ., και πίσω ανάρτηση με διαδρομή 170 χιλ. Για την ασφαλή επιβράδυνσή του φροντίζει ένα δισκόφρενο στον εμπρός τροχό, κατασκευασμένο από την Derbi, διαμέτρου 300 χιλ., με δαγκάνα δύο εμβόλων της AJP και άλλο ένα στον πίσω τροχό, με διάμετρο 220 χιλ. και δαγκάνα μονού εμβόλου, επίσης από την AJP, τα οποία και είναι συνδεδεμένα με σωληνάκια υψηλής. Ιδια τεχνικά χαρακτηριστικά ισχύουν και για το έτερο μοντέλο της οικογένειας, το R, που έχει μικρότερη διάμετρο δισκόφρενων και μεγαλύτερους τροχούς, λόγω του χωμάτινου χαρακτήρα του.
Διασκεδαστικό και χρηστικό
derbi - Η δίχρονη
To ατσάλινο πλαίσιο, οι σφιχτές αναρτήσεις και το μακρύ μεταξόνιο παρέχουν εξαιρετική ευστάθεια και ουδέτερη συμπεριφορά κατά τις κλίσεις. Τα ελαστικά της Vee Rubber χρειάζονται καλή άσφαλτο και μεγάλη διαδρομή για να φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας.
To νέο Derbi Senda SM 125 4T είναι μια μοτοσικλέτα με διττό χαρακτήρα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από νέους οδηγούς όσο και από μεγαλύτερους, σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης. Υπεύθυνα γι' αυτό είναι ο φιλικός χαρακτήρας του, ο δυνατός κινητήρας του και το καλοστημένο σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων. Ο κινητήρας εκκινεί με χαρακτηριστική ευκολία χωρίς τη χρήση του τσοκ, ακόμα και τις κρύες μέρες. Ανεβαίνοντας στη σέλα του, εντύπωση προκαλεί η θέση οδήγησης, που τοποθετεί τον αναβάτη περισσότερο μέσα, παρά πάνω, στη μοτοσικλέτα. Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο αυτής, με τα πόδια και τα χέρια του να βρίσκονται τοποθετημένα σε ξεκούραστες γωνίες. Το χαμηλό ύψος της σέλας επιτρέπει την εύκολη οδήγησή του ακόμα και από χαμηλού αναστήματος αναβάτες. Κατά τη μετακίνηση μέσα στην πόλη, ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τη ζωηράδα του κινητήρα και την ευκολία με την οποία μπορεί να πραγματοποιεί ελιγμούς, ξεφεύγοντας από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα και από τους πηγμένους δρόμους της πρωτεύουσας. Αρκετά μεγάλο είναι το ύψος του από το έδαφος και μπορεί να ανέβει με άνεση πεζοδρόμια. Οι δώδεκα ίπποι του κινητήρα παρέχουν ικανοποιητικές επιδόσεις για το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, με τη συνδρομή και του κοντού κιβωτίου. Μπορεί να κινείται εύκολα μέσα στην πόλη με ταχύτητες της τάξεως των 70 χλμ./ώρα, ενώ το αναλογικό κοντέρ με λίγη υπομονή και επιμονή θα δείξει και 100 χλμ./ώρα, ταχύτητα που μπορεί να αυξηθεί κατά 10 χλμ. επιπλέον σε κατωφέρεια. Η δύναμη του κινητήρα υπάρχει σε όλο το φάσμα των στροφών, όμως, τα μεγαλύτερα ποσά ιπποδύναμης εμφανίζονται στις 6.500 σ.α.λ. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι μια πιο ανοικτή εξάτμιση σίγουρα θα βελτίωνε ακόμη περισσότερο την απόδοσή του, αλλά θα ξέφευγε από τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Από τις 6.500 σ.α.λ. και πάνω κάνουν την εμφάνισή τους και οι πρώτοι κραδασμοί, σε χέρια και πόδια, οι οποίοι γίνονται ενοχλητικοί μόλις η βελόνα του στροφόμετρου μπει στις 9.000 σ.α.λ. Η σέλα του είναι φαρδιά, έχει όμως ελάχιστο αφρώδες υλικό, με αποτέλεσμα ο οδηγός να αρχίζει να κουράζεται μετά από πολύωρη παραμονή πάνω της. Ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά για το συνεπιβάτη, αφού το κομμάτι της σέλας που του αναλογεί, έχει περισσότερο αφρώδες υλικό και κατά συνέπεια η θέση του είναι πιο ξεκούραστη. H μικρή σχάρα πίσω από τη σέλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν χειρολαβή για τα χέρια του συνοδηγού, καθώς και για τη μεταφορά κάποιων αντικειμένων. Η οδική συμπεριφορά του είναι υποδειγματική για την κατηγορία, χάρη στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις του. Το μεγάλο μεταξόνιο των 1.425 χιλ. είναι υπεύθυνο για τη σταθερότητά του στις ευθείες, με το δείκτη του ταχύμετρου να βρίσκεται στα 100 χλμ./ώρα. Στρίβει με μοναδική ευκολία και μικρή προσπάθεια, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες και παρουσιάζει ουδέτερη συμπεριφορά. Λακκούβες και ανωμαλίες μοιάζουν να μην πτοούν το μικρό supermotard, που τις αγνοεί επιδεικτικά, περνώντας από πάνω τους με ευκολία και χωρίς να χτυπάει, παρά τις σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Με χαρακτηριστική ευκολία πραγματοποιεί και τις αλλαγές κλίσεων, χωρίς να θεωρούνται απαγορευτικά τα παιχνίδια κατά την οδήγηση. Μοναδικό μελανό σημείο στην οδική συμπεριφορά του, αποτελούν τα ελαστικά της Vee Rubber, που είναι σκληρά για το βάρος της μοτοσικλέτας και απαιτούν καλή άσφαλτο και μεγάλη διαδρομή για να φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας, διαφορετικά θα επιφέρουν δυσάρεστα αποτελέσματα. Μια φρόνιμη κίνηση θα ήταν η άμεση αντικατάστασή τους με κάποια πιο μαλακά. Το μπροστινό δισκόφρενο θα κλέψει την παράσταση στον τομέα της επιβράδυνσης, με τη δύναμη, την αίσθηση και την προοδευτικότητα που διαθέτει, και θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς σε θέματα ασφάλειας και διασκέδασης, αφού μπορεί να πραγματοποιήσει θεαματικά endo. Το πίσω φρένο παίζει βοηθητικό ρόλο, έχει όμως καλή αίσθηση και δύναμη και προδιαθέτει για παιχνίδια με τον πίσω τροχό. Για μια ακόμη φορά, η Derbi εντυπωσιάζει με την ποιότητα κατασκευής της. Το Senda SM 125 4T δείχνει -και είναι- καλοφτιαγμένο σε όλα τα σημεία του. Από την ποιότητα των πλαστικών και τη βαφή τους, μέχρι τη μάσκα με τα διπλά φωτιστικά σώματα, τη μικρή σχάρα και το βαμμένο πλαίσιο και ψαλίδι, είναι προσεγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το πάνελ των οργάνων δεν αποτελεί κάτι το εξαιρετικό, απλά είναι πλήρες και ευανάγνωστο, με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Η πρώτη απόπειρα της Derbi στην κατηγορία των μικρών τετράχρονων μοτοσικλετών, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί απόλυτα επιτυχημένη. Η επιλογή του κινητήρα της Honda, σίγουρα, ήταν η ιδανικότερη, λόγω της αξιοπιστίας του και της δύναμής του. Πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία. Είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να αποτελέσει το entry level για τους νέους οδηγούς, καθώς και μια μοτοσικλέτα καθημερινής μετακίνησης για αυτούς που θέλουν να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα παπιά και scooter. Για εκείνους πάλι που θα θελήσουν κάτι πιο κλασικό, να υπενθυμίσουμε ότι διατίθεται και σε έκδοση enduro, με μεγαλύτερους τροχούς και διαφορετικά φρένα. Συνδυάζει άριστα την καθημερινή μετακίνηση και τη διασκέδαση, αλλά για μεγαλύτερες διαδρομές, οι αναβάτες θα πρέπει να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς στον τομέα της άνεσης.