net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος net.mototriti.gr Testbook τεύχος
  • 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Yamaha YP400 Majesty
Αυτού Μεγαλειότης!
yamaha - Μεγαλοπρεπές, άνετο, πληθωρικό, μοντέρνο, πολυχρηστικό, γρήγορο... και... και..., είναι μερικές κουβέντες που σίγουρα θα ξεστομίσετε κατά τη διάρκεια της πρώτης βόλτας σας με το νέο Majesty 400. Το ίδιο ακριβώς, συνέβη και σ' εμάς... Το Majesty 400 σηματοδοτεί την είσοδο, για πρώτη φορά, της
Το Majesty 400 σηματοδοτεί την είσοδο, για πρώτη φορά, της "Μεγαλειοτάτης" σειράς της Yamaha, στην απαιτητική και εντυπωσιακή κατηγορία των Maxi-scooter.
Μεγαλοπρεπές, άνετο, πληθωρικό, μοντέρνο, πολυχρηστικό, γρήγορο... και... και..., είναι μερικές κουβέντες που σίγουρα θα ξεστομίσετε κατά τη διάρκεια της πρώτης βόλτας σας με το νέο Majesty 400. Το ίδιο ακριβώς, συνέβη και σ' εμάς...
yamaha - Μεγαλοπρεπές, άνετο, πληθωρικό, μοντέρνο, πολυχρηστικό, γρήγορο... και... και..., είναι μερικές κουβέντες που σίγουρα θα ξεστομίσετε κατά τη διάρκεια της πρώτης βόλτας σας με το νέο Majesty 400. Το ίδιο ακριβώς, συνέβη και σ' εμάς...
Το διπλό σταντ του Majesty αποτελεί και προστατευτικό του κινητήρα. Το ράουλο στο κέντρο του είναι το στοπ, όταν κλείνει. Διακρίνεται η τάπα αλλαγής λαδιών.
Η ιδιαίτερα ανταγωνιστική, απαιτητική, καθώς και πολύ γρήγορα εξελισσόμενη παγκόσμια αγορά των scooter, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να αφήσει έξω απ' το χορό ένα μεγάλο κατασκευαστή σαν τη Yamaha. Η μάλλον, και πιο σωστά, η Yamaha δεν θα μπορούσε να επιτρέψει στους Ευρωπαίους κατασκευαστές να μοιράζονται την πίτα των πωλήσεων και να φλερτάρουν, μόνοι, την κορυφή της κατηγορίας. Τι έκανε λοιπόν ο Ιάπωνας κατασκευαστής; Πώς αποφάσισε να "χτυπήσει" τους ανταγωνιστές του, και πόσο σκληρά; Οι κινήσεις της Yamaha έγιναν μελετημένα και με προσοχή. Αρχικοί στόχοι; Το μεγάλο φάσμα χρηστικότητας, η οδηγική απόλαυση, ο μοντέρνος σχεδιασμός και οι επιδόσεις. Μοναδική λύση; Ο επανασχεδιασμός. Έτσι, λοιπόν, το ζήτημα τέθηκε υπό του σχεδιαστηρίου και το μέχρι πρότινος μεγαλύτερο μοντέλο της σειράς σε κυβισμό και όγκο, Majesty 250, κυριολεκτικά απογειώθηκε στη στρατόσφαιρα. Σχεδιασμένο λοιπόν σε λευκό χαρτί, με νέο αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών, μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, πολύ καλό φινίρισμα και ποιότητα κατασκευής, μοντέρνο σχεδιασμό και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το Majesty 400 σηματοδοτεί την είσοδο, για πρώτη φορά, της "Μεγαλειοτάτης" σειράς της Yamaha, στην απαιτητική και εντυπωσιακή κατηγορία των Maxi-scooter. Το Majesty 400 είναι εφοδιασμένο με έναν εντελώς νέο, τετράχρονο, μονοκύλινδρο και υδρόψυκτο κινητήρα, χωρητικότητας 395 κ.εκ, με διάμετρο κυλίνδρου 83 χιλ. και διαδρομή εμβόλου 75 χιλ. Το έμβολο είναι σφυρήλατο και η σχέση συμπίεσης στο αρκετά υψηλό 10,6:1. Την τροφοδοσία του μείγματος αναλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός, ενώ την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ενημερώνουν 5 αισθητήρες πολλαπλών λειτουργιών. Η πλήρωση και η εξαγωγή του θαλάμου καύσης γίνεται μέσω 4 βαλβίδων, με περιεχόμενη γωνία μόλις 15 μοίρες, γεγονός που επιτρέπει την αύξηση της συμπίεσης, αλλά και της διαμέτρου των βαλβίδων, ενώ για την κίνησή τους φροντίζουν δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι. Επίσης, ο μονοκύλινδρος κινητήρας του Majesty 400 είναι εφοδιασμένος με αυτόματο αποσυμπιεστή και έναν αντικραδασμικό άξονα, που κινείται άμεσα από το στρόφαλο μέσω γραναζιέρας. Και το καλύτερο... το ρελαντί ρυθμίζεται και αυτο-διορθώνεται, αυτόματα, μέσω βηματικού σερβομοτέρ, και ο στρόφαλος εδράζει σε κυλινδρικά (bushing-μακαρόνια) ρουλεμάν και όχι με μπίλιες (roller), που μεταφράζεται σε πολλές στροφές ανά λεπτό! Ένα μοτέρ διαμάντι, που κάλλιστα θα μπορούσαμε να συναντήσουμε και σε μοτοσικλέτα, το οποίο με τις επιδόσεις της μέγιστης ιπποδύναμης των 34 ίππων/7250 σ.α.λ και της μέγιστης ροπής των 3,7kgm/6000 σ.α.λ, αγγίζει την εξωπραγματική και καθ' όλα αισιόδοξη, τελική ταχύτητα (με αρκετά ευνοϊκές συνθήκες) των 175 χλμ./ώρα! Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ο νέος κινητήρας του Majesty εξασφαλίζει πιο αραιά χρονικά διαστήματα μεταξύ των service, καθώς και ότι είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές Euro 2. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Yamaha προβλέπει αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χιλιόμετρα. Κάτω από το καλοφτιαγμένο και καλλίγραμμο κουστούμι των πλαστικών, συναντάμε άλλη μια έκπληξη. Το πλαίσιο του Μajesty είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με τη μέθοδο χύτευσης "CF die-cast", και παρουσιάζει, σύμφωνα με τη Yamaha, 86% μεγαλύτερη ακαμψία στρέψης και 59% μεγαλύτερη ακαμψία κατά τις διαμήκεις ταλαντώσεις. Επίσης, στο κάτω μέρος του πλαισίου υπάρχει ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα, που φιλοξενεί το ρεζερβουάρ των 14 λίτρων, το διπλό και το πλαϊνό σταντ. Εξαιρετικά άκαμπτο σύνολο και με πολύ χαμηλό, από πρώτη ματιά, κέντρο βάρους. Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διάμετρο 41 χιλ. και διαδρομή 120 χιλ., ενώ πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ με διαδρομή 104 χιλ. Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες έχουν διαστάσεις 14 και 13 ίντσες, εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Στα κέντρα τους υπάρχουν δύο όμοιοι δίσκοι των 267 χιλ., ενώ την επιβράδυνσή τους αναλαμβάνουν δύο δαγκάνες, μία διέμβολη μπροστά και μία μονοέμβολη πίσω. Σημαντικότατο προσόν του νέου Majesty αποτελεί ο πολύ μεγάλος αποθηκευτικός χώρος των 60 λίτρων κάτω από τη σέλα, που χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη, καθώς στο μέσο του, το πάτωμα είναι ανυψωμένο, λόγω της κυλινδροκεφαλής του κινητήρα που βρίσκεται ακριβώς από κάτω. Εκεί θα φιλοξενηθούν άνετα δύο full face κράνη, καθώς και πληθώρα μικροαντικειμένων. Δύο πιο μικρά ντουλαπάκια υπάρχουν στην περιοχή κάτω από το τιμόνι και θα αποδειχτούν ιδιαίτερα χρήσιμα, με τη χωρητικότητά τους να αγγίζει τα 10 λίτρα. Μάλιστα, αυτό που είναι τοποθετημένο αριστερά, είναι μεγαλύτερο σε όγκο από το άλλο, ενώ διαθέτει και κλειδαριά. Επίσης, το Majesty είναι εξοπλισμένο και με χειρόφρενο, που βρίσκεται κάτω από τη μανέτα του πίσω φρένου και ενεργοποιεί την πίσω δαγκάνα μέσω της ντίζας. Το ταμπλό των οργάνων είναι πλήρες και ευανάγνωστο, με τις δύο μεγάλες βελόνες του ταχύμετρου και του στροφόμετρου να ξεχωρίζουν. Το φόντο του είναι μαύρου χρώματος, και συμπληρώνεται από όλες τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες. Ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα υπάρχει μια μικρή οθόνη LCD, που απλώς διαθέτει τα πάντα: ολικό χιλιομετρητή, δύο μερικούς χιλιομετρητές, μετρητή ρεζέρβας που ενεργοποιείται αυτόματα, ένδειξη στάθμης βενζίνης, θερμοκρασία κινητήρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος χώρου, ρολόι και χιλιομετρητή αλλαγής λαδιών. Και όλα αυτά, από ένα τόσο μικρό οργανάκι, με υπέροχο φωτισμό και άψογη αισθητική. Η σέλα του Majesty έχει μεγάλες διαστάσεις και φροντίζει για την άνεση και των δύο αναβατών. Βρίσκεται στο ύψος των 750 χιλ. και διαθέτει μαλακό αφρώδες υλικό, καθώς και ένα μικρό μαξιλάρι για την πλάτη του οδηγού. Το τμήμα που αναλογεί στο συνεπιβάτη βρίσκεται σταθερά τοποθετημένο στην ουρά του Majesty, αντίθετα με του οδηγού που ρυθμίζεται σε 4 διαφορετικές θέσεις κατά μήκος, και βέβαια είναι αυτό που ανασηκώνεται και επιτρέπει την πρόσβαση στον αποθηκευτικό χώρο. Μεγάλος είναι και ο ανεμοθώρακας, όπως και οι καθρέπτες του Majesty, που στηρίζονται πάνω στο τιμόνι του. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι δύο, με λάμπες 60/55W, ενώ πίσω υπάρχουν δύο συστοιχίες από led. Το νέο Majesty κατασκευάστηκε από τη Yamaha με στόχο την άνετη και γρήγορη μετακίνηση μέσα και έξω από την πόλη, οπότε οι δύο θέσεις των αναβατών δεν θα μπορούσαν παρά να είναι μεγάλες και ευρύχωρες. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά, μπορεί να βολέψει τα πόδια του σε πολλές διαφορετικές θέσεις, ενώ το τιμόνι που έχει σωστό ύψος και διατηρεί κατάλληλη απόσταση από αυτόν, δεν θα τον κουράσει καθόλου. Το ίδιο ισχύει και για το συνεπιβάτη, που κάθεται στο πίσω, αυτόνομο, τμήμα της σέλας, χωρίς να ενοχλείται καθόλου από τον οδηγό. Η θέση του βρίσκεται τοποθετημένη ψηλά, πολύ ψηλά, τόσο που μπορεί άνετα να παρακολουθεί τη διαδρομή πάνω από το κράνος του οδηγού. Για να σκαρφαλώσει στη σέλα, βέβαια, θα πρέπει να πατήσει στο πατάκι και να ακολουθήσει την όλη διαδικασία που γίνεται και σε μεγάλες μοτοσικλέτες. Απ' ό,τι βλέπουμε, λοιπόν, το Majesty τα καταφέρνει μια χαρά στον τομέα της άνεσης. Τι γίνεται όμως αν η βόλτα σας διαρκέσει λίγο περισσότερο; Τι γίνεται αν οι φίλοι σάς φωνάζουν "ψηλό"; Γεγονός είναι ότι οι ψηλοί αναβάτες (ύψους 1,80 μ. και άνω) θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα μετά από πολύωρη παραμονή στη σέλα του, κάτι που οφείλεται στη χαμηλή θέση οδήγησης και στη φόρτιση, με περισσότερο βάρος, της λεκάνης και της σπονδυλικής στήλης, αφού εκεί που τοποθετούνται τα πόδια, δεν μπορούν να "αναρτήσουν" το βάρος του σώματος. Το γεγονός αυτό οφείλεται και στον ανεμοθώρακα, ο οποίος παρ' ότι κάνει εκπληκτική δουλειά, θα αφήσει για μερικούς πόντους ακάλυπτο το κεφάλι κάποιου ψηλού αναβάτη. Μάλιστα, το ακούσιο σκύψιμο που θα κάνει για να αποφύγει τα ρεύματα του αέρα, θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την πλάτη του. Το ίδιο πρόβλημα θα αντιμετωπίσει και ο συνεπιβάτης (που επίσης έχει τα πόδια του πολύ μπροστά), καθώς εκεί πάνω που βρίσκεται θα δυσκολευτεί να κρυφτεί από τον αέρα και θα αναγκαστεί να σκύψει για να προφυλαχθεί. Ο νέος μονοκύλινδρος κινητήρας παίρνει μπροστά με τη σκέψη και κρατάει αμέσως σταθερό ρελαντί. Ένα πολύ απαλό, ήσυχο και μπάσο γουργουρητό καταφέρνει να δραπετεύσει από το τεράστιο και καλά φιμωμένο τελικό της εξάτμισης (είπαμε... Euro2!). Ανοίγουμε το γκάζι και το maxi-scooter της Yamaha αρχίζει να επιταχύνει αργά, σταθερά και χωρίς ξεσπάσματα. Όσο και να ανοίξει το γκάζι κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, η βελόνα του στροφόμετρου δεν πρόκειται να ξεπεράσει τις 5000 σ.α.λ., γεγονός που οφείλεται στη λειτουργία του φυγοκεντρικού συμπλέκτη, και κατά τους περισσότερους, στερεί από το Majesty μια πιο "δυνατή" και γρήγορη εκκίνηση. Αυτό, βέβαια, συμβαίνει μέχρι και τα 40 χλμ./ώρα, αφού από εκεί και πάνω το Majesty δείχνει τη ροπή και τη δύναμή του, επιταχύνοντας δυνατά μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα, χωρίς βέβαια να σταματάει εκεί. Στους ρυθμούς της καθημερινής μετακίνησης, θα σας εντυπωσιάσει περισσότερο απ' όσο περιμένατε, με τον τρόπο που καταφέρνει και ελίσσεται. Το τιμόνι κόβει πολύ, τα πόδια πατάνε γερά και τα πεζοδρόμια, παραδόξως, δεν θα αποτελέσουν αδιαπέραστο εμπόδιο για το Majesty, αφού παρά το χαμηλό ύψος του, δεν θα βρει κάτω. Ωστόσο, ο μεγάλος του όγκος δεν θα μείνει κρυφός σε μποτιλιάρισμα ή σε πυκνή κίνηση, και οι μικροί τροχοί του θα "βροντήξουν" σε μεγάλες λακκούβες. Το νέο Majesty, όμως, θα δείξει την πραγματική του αξία στον ανοιχτό δρόμο και στο επαρχιακό δίκτυο. Η ποιότητα κύλισής του, είναι φανταστική. Αθόρυβο, βελούδινο και απαλό σαν ηλεκτρικό, με έλλειψη κραδασμών, θα αποδείξει ότι μπορεί να κάνει και ταξίδια. Το σύνολό του θα παραμείνει εντελώς ακλόνητο ακόμη και σε ταχύτητες μέχρι τα 120 χλμ./ώρα. Ωστόσο, με πιο γρήγορους ρυθμούς και σε στροφές με μεγάλες κλίσεις, θα ξεφύγουν μερικά κουνηματάκια και ταλαντώσεις, οι οποίες όμως είναι ανεπαίσθητες και τόσες ώστε να μας θυμίζουν ότι οδηγάμε scooter. Η δύναμη του κινητήρα, σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο και την καλή αεροδυναμική, επιτρέπουν στο Majesty να διατηρεί μεγάλες ταχύτητες, και μάλιστα για πολλή ώρα. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος ακόμη και πάνω από τις 6500 σ.α.λ και δείχνει να μην κουράζεται όση ώρα και να παραμείνει κολλημένη εκεί η βελόνα του στροφόμετρου. Σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και σε σφιχτές στροφές, δείχνει να τα καταφέρνει καλά. Θα χρειαστεί, όμως, από μέρους σας να καταβάλλετε λίγη περισσότερη προσπάθεια, προκειμένου να μετατοπιστούν γρήγορα τα 197 "απλωμένα" κιλά του. Τα φρένα του είναι ικανοποιητικά, με το πίσω όμως να κερδίζει τις εντυπώσεις. Η ισχύς του είναι τόση όση ακριβώς χρειάζεται, όπως και η προοδευτικότητα, αλλά και η αίσθησή του. Και το μπροστά έχει καλό "feeling", υστερεί όμως σε δύναμη και γι' αυτό θα το χαρακτηρίζαμε καλύτερα ως "δύο δακτύλων". Πολύ λειτουργικό αποδείχθηκε και το χειρόφρενο, ειδικά σε κατηφόρες εν στάση και όταν χρειάστηκε να αφήσουμε τα χέρια μας από το τιμόνι. Οι αναρτήσεις του Majesty και κυρίως οι πίσω, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν μαλακές. Το πιρούνι συμπεριφέρεται ικανοποιητικά ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, διαβάζοντας το δρόμο. Τα δύο πίσω αμορτισέρ έχουν ουδέτερη συμπεριφορά, με δεύτερο άτομο, όμως, και σε λακκούβες με πολλά, η καλή τους εικόνα θα χαλάσει, αφού το πιο πιθανό είναι να αρχίσουν να "κοπανάνε" ή να δείχνουν αδυναμία απόσβεσης του μεγάλου βάρους. Παρ΄ όλα αυτά, δεν θα σας τρομάξουν. Σε γενικές γραμμές, το νέο YP 400 Majesty αποτελεί μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση της Yamaha, που σε καμία περίπτωση δεν θα απογοητεύσει τον υποψήφιο αγοραστή του. Μπορεί να κυκλοφορεί εύκολα στην κίνηση, να χωράει όλα τα πράγματά σας κάτω από τη σέλα του και το κυριότερο, να σας συντροφεύει σε προορισμούς έξω από τα τείχη της πόλης, άνετα, γρήγορα και "χαλαρά". Η τιμή του, που βρίσκεται στα 6.400 ευρώ, το κατατάσσει στο μέσο όρο της κατηγορίας στην οποία ανήκει, και μόλις 325 ευρώ πάνω από το μικρότερο Majesty 250, δεδομένου όμως και του μικρότερου κυβισμού του έναντι των μεγαλύτερων ανταγωνιστών του.