• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Peugeot Ludix 50 One
1099 λόγοι...
Η φιλοσοφία κατασκευής του Ludix One έγκειται στη γρήγορη και εύκολη μετακίνηση, ενώ πλαισιώνεται από δύο ακόμη χαρακτηριστικά, την πολυμορφικότητα και το ξεχωριστό design.
...για να το αποκτήσετε. Το Ludix 50 One είναι το μικρότερο μέλος της οικογένειας Ludix, καθώς διαθέτει τις μικρότερες διαστάσεις, τον πιο λιτό εξοπλισμό της σειράς και την άκρως χαμηλότερη τιμή στη κατηγορία του. Αξιοθαύμαστη είναι η κίνηση της Peugeot, η οποία δεν δίστασε, μέσα σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε μια τόσο ανταγωνιστική εποχή, να κατασκευάσει ένα δίτροχο που ανήκει σε μια κατηγορία που έχει σχεδόν ξεχαστεί. Αυτή, των scooter-εργαλείων με μινιμαλιστικές διαστάσεις, και στόχο την πρωταρχική ανάγκη που ώθησε την παγκόσμια βιομηχανία να τα δημιουργήσει.
Η φιλοσοφία κατασκευής του Ludix One έγκειται στη γρήγορη και εύκολη μετακίνηση, ενώ πλαισιώνεται από δύο ακόμη χαρακτηριστικά, την πολυμορφικότητα και το ξεχωριστό design. Το καλούπι κατασκευής του είναι ίδιο με αυτό του Elegance (Δοκιμή τεύχους Νο9), αλλά και των υπόλοιπων τριών μοντέλων (trend, snake, classic) που συμπληρώνουν την 5μελή οικογένεια. Το One είναι το "σπαρτιάτικο" μέλος της γκάμας, και αυτό γιατί είναι εξοπλισμένο με τον ελάχιστο δυνατό εξοπλισμό που μπορούμε να συναντήσουμε σε ένα σημερινό δίκυκλο. Αυτό επιβάλει εξάλλου και η φιλοσοφία της κατασκευής του, που θέλει να αποτελεί ένα απόλυτο εργαλείο μετακίνησης, με πολύ χαμηλό κόστος απόκτησης. Ο εξοπλισμός του, λοιπόν, περιλαμβάνει κόρνα, προειδοποιητική ενδεικτική λυχνία χαμηλής στάθμης λαδιών, κεντρικό σταντ, έναν καθρέπτη και κοντέρ με χιλιομετρητή. Μπαταρία δεν υπάρχει, επομένως ούτε φλας και μίζα, αφού όλα τα ηλεκτρικά του Ludix έρχονται στη ζωή μόνο όταν ο κινητήρας πάρει μπροστά. Οι μανέτες των φρένων είναι πλαστικές, τα φρένα μπροστά και πίσω είναι ταμπούρα, ο μονός προβολέας μένει αναμμένος καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας και τα πάντα πάνω στο Ludix One έχουν υποστεί αυστηρή δίαιτα με έναν και μοναδικό σκοπό, να παραμείνει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός -που καθιστά το Ludix One και τόσο μικρό- ότι είναι μονοθέσιο, επιτρέποντας έτσι τη μείωση του μήκους του πίσω μέρους του, όπως και το ότι είναι εφοδιασμένο με τροχούς 10 ιντσών. Πάνω του ξεχωρίζουν άμεσα η μεγάλη σέλα, η μάσκα με το χαρακτηριστικό φωτιστικό σώμα και η ιδιαίτερη καμπύλη πινελιά του σχεδιαστή, που ξεκινάει από την περιοχή του τιμονιού και καταλήγει στο πίσω μέρος της ποδιάς. Η ποιότητα κατασκευής του Ludix One δεν υστερεί καθόλου απέναντι σε αυτή του Elegance, αντιθέτως, είναι αρκετά ικανοποιητική και κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα. Η προσπάθεια του κατασκευαστή να κρατηθεί το κόστος χαμηλά είναι εμφανής, καθώς το One επιδεικνύει πολλές και έξυπνες λύσεις. Εκτεταμένη είναι, λοιπόν, η χρήση του πολυπροπυλενίου, ενός πολύ ανθεκτικού πλαστικού που συναντάται επίσης και στους προφυλακτήρες των αυτοκινήτων, με κύριο χαρακτηριστικό του τη δυνατότητα να λυγίζει κατά μεγάλο βαθμό, χωρίς όμως να σπάει. Όπως και στο Elegance, το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό και αποτελεί ενεργό τμήμα του, αφού η σέλα και το δοχείο των λαδιών βρίσκονται τοποθετημένα πάνω σε αυτό. Το πλαίσιο είναι και αυτό παρόμοιο, με μοναδική διαφορά εδώ το ελαφρώς μικρότερο μήκος του στο πίσω μέρος του One, δυνατότητα που δόθηκε χάρη στη μία θέση οδήγησης. Δύο σωλήνες, στρογγυλής διατομής, ξεκινούν από το λαιμό του τιμονιού, κατεβαίνουν στην περιοχή της ποδιάς και στη συνέχεια, καθώς απομακρύνονται μεταξύ τους, υψώνονται σταδιακά κάτω από τη σέλα και καταλήγουν στο πίσω φτερό.
Μανιβελιά... και φύγαμε
Το Ludix One παίρνει εύκολα μπροστά με τη χρήση της μανιβέλας και κρατάει σταθερό ρελαντί αμέσως, χάρη στο αυτόματο choke. Μια μικρή δυσπιστία παρατηρήθηκε, ωστόσο, τις φορές που προσπαθήσαμε να το βάλουμε μπροστά ενώ ήταν ζεστό. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδικασία εκκίνησης είναι αδύνατη σε περίπτωση που το κεντρικό στήριγμα δεν είναι κατεβασμένο. Η θέση οδήγησης του One είναι βολική και για τους ψηλότερους αναβάτες και βρίσκεται 20 χιλ. χαμηλότερα από αυτή του Elegance, γεγονός που οφείλεται και στους μικρότερης διαμέτρου τροχούς του (10'' αντί 14''). Ανοίγοντας το γκάζι, το scooter της Peugeot επιταχύνει σταθερά και φτάνει εύκολα και γρήγορα τα 60 χλμ./ώρα, χάρη στο σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, CVT, και το φυγοκεντρικό συμπλέκτη, που επιτρέπει στον κινητήρα του Ludix να βρίσκεται πάντα στις στροφές της μέγιστης ροπής του. Οι τροχοί των 10 ιντσών, σε συνδυασμό με τις μικρές διαστάσεις του One και το χαμηλό βάρος του των 65 κιλών, καθιστούν το scooter της Peugeot εξαιρετικά ευέλικτο σε οποιεσδήποτε συνθήκες κίνησης και μποτιλιαρίσματος. Ωστόσο, μειωμένη είναι η αίσθηση ασφάλειας που παρέχει το One σε μεγάλες ταχύτητες, πάντα σε σχέση με το Elegance, αλλά τουλάχιστον το φαινόμενο περιορίζεται μόνο εκεί. Σε κανονικές συνθήκες μετακίνησης, τα καταφέρνει ικανοποιητικά, αν και θα πρέπει να δοθεί προσοχή σε μεγάλες λακκούβες του δρόμου, όπου το One θα τα βρει σκούρα, και πάλι λόγω των μικρών τροχών. Τα φρένα του μικρού scooter αποτελούνται από δύο όμοια ταμπούρα των 110 χιλ. Η ισχύς τους είναι ικανοποιητική, όπως και η προοδευτικότητά τους, όμως η αίσθηση στις μανέτες πάει περίπατο, αφού αν θυμάστε από τα παραπάνω, είναι πλαστικές. Οι αναρτήσεις του είναι όμοιες με του Elegance, με ανάποδο πιρούνι μπροστά και υδραυλικό αμορτισέρ πίσω. Το πίσω αμορτισέρ που τερμάτιζε συχνά κάτω από μεγάλο βάρος στο Elegance, τώρα έχει πιο εύκολη αποστολή, όπως επίσης και τα μπροστινά καλάμια, αφού -μην ξεχνάμε- το One είναι μονοθέσιο. Πάντως, οι επιδόσεις τους στο δρόμο είναι καλύτερες από την ακαμψία τους, αφού εύκολα θα φέρετε τα μπροστινά καλάμια στο όριό τους και θα τα νιώσετε να στρεβλώνουν. Το είπαμε, και θα το ξαναπούμε. Το Ludix One είναι ένα εξαιρετικό, mini και σβέλτο μέσο μεταφοράς. Η ιδιότητά του και οι δυνατότητες του, το καθιστούν ένα όχημα-εργαλείο. Το Ludix One, όπως και το Elegance, δεν διακρίνεται για τις μεταφορικές του ικανότητες, ούτε για τις εντυπωσιακές του επιδόσεις. Το γεγονός που το κάνει ξεχωριστό είναι η φιλοσοφία κατασκευής του και οι πολλές παραλλαγές του, που θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν οποιαδήποτε γούστα, ανάγκες και οικονομικές δυνατότητες. Το One θα μπορούσε κάλλιστα να συνοδεύει τον κάτοχό του στις διακοπές, φορτωμένο σε κάποιο τροχόσπιτο ή αναλαμβάνοντας το ρόλο βοηθητικού οχήματος σε κάποιο θαλάσσιο σκάφος. Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι το μικρό Ludix πληροί τις προδιαγραφές Euro2, όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.
Η γκάμα
Η γκάμα των Ludix συμπληρώνεται στη χώρα μας από 5 διαφορετικά μοντέλα: οne, trend, snake, classic και elegance. Τα 3 πρώτα είναι εξοπλισμένα με σιδερένιους τροχούς 10 ιντσών, ενώ το classic και το elegance με αλουμινίου 14 ιντσών. Tο one και το classic είναι μονοθέσια και δεν διαθέτουν κύκλωμα μπαταρίας. Μεγάλη είναι και η γκάμα του προαιρετικού εξοπλισμού των Ludix, που περιλαμβάνει: μπαγκαζιέρα, πλαϊνές βαλίτσες, αλουμινένιο πάτωμα ποδιάς, σπόιλερ ποδιάς, πίσω καλάθι φόρτωσης, καλάθι φόρτωσης ποδιάς, carbon look εξαρτήματα, προστατευτική ζελατίνα και πλαστικά πολλών διαφορετικών χρωματισμών.
Διαφορές του One από το Elegance
Δυο φωτιστικά σώματα για το Elegance, ένα για το One.Η διαφορά της απόδοσής τους είναι αισθητή.
Το Ludix One είναι η "φθηνή" έκδοση της σειράς Ludix, ενώ το Elegance η ακριβότερη. Οι διαφορές του πρώτου σε σχέση με το δεύτερο είναι οι εξής:
- πιο κοντό υποπλαίσιο
- μανιβέλα
- ένα φωτιστικό σώμα
- πλαστικές μανέτες
- μία θέση επιβάτη
- τροχοί 10''
- ταμπούρο εμπρός
- κοντέρ
- απουσία φλάς
- απουσία μπαταρίας
- απουσία κλειδαριάς σέλας
Κάτω από το μονόσελο θα βρείτε το ρεζερβουάρ, το δοχείο λαδιών μίξης και ένα μικρό χώρο για τα χαρτιά σας ή ένα λουκέτο. Κλειδαριά στη σέλα; Περιττά πράγματα. Τη βεντούζα τη βλέπετε;