LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
CCM 404DS Moto
Ευρωπαίος με γιαπωνέζικη καρδιά
Η ραγδαία εξέλιξη της CCM είναι εμφανής, όπως και η νέα πολιτική της εταιρείας. Πρόσφατα, παρουσίασε τη νέα 404 DS Moto, που αποτελεί μία Supermoto κατάλληλα ρυθμισμένη για την καθημερινή μετακίνηση. Τελικά, οι Βρετανοί κατόρθωσαν να βγουν από το συντηρητικό καλούπι τους!
Μία καλοστημένη μοτοσικλέτα Supermoto που ως στόχο της έχει να κερδίζει νίκες σε αγώνες, δεν ενδείκνυται για την καθημερινή μετακίνηση, και αυτό γιατί το καλοκουρδισμένο σύνολό της δεν προβλέπει κάτι τέτοιο. Η γεωμετρία της, η θέση οδήγησης, καθώς και οι επιδόσεις της, προορίζονται αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση. Η βρετανική CCM, όμως, είδε εντελώς ανάποδα το όλο σκηνικό και κατασκεύασε από το λευκό χαρτί μία εκπληκτική μοτοσικλέτα Supermoto κατάλληλη για την καθημερινή μετακίνηση. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μοτοσικλέτα διαθέτει ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και αλουμινένιο ψαλίδι τετραγωνικής διατομής. Το τελευταίο δεν διαθέτει μοχλικό σύστημα και γι' αυτό άλλωστε φιλοξενεί το αμορτισέρ τύπου PDS της WP, ωστόσο, το ρεζερβουάρ αζώτου βρίσκεται πολύ κοντά στην εξάτμιση και ζεσταίνεται (όπως και το ρελέ της μίζας). Το πιρούνι προέρχεται από την ίδια εταιρεία, έχει διάμετρο 48 χιλ. (το Suzuki φορούσε 49άρι Showa, συμβατικού τύπου), είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και τοποθετημένο σε χυτές πλάκες. Οι αναρτήσεις του έχουν την ίδια διαδρομή με αυτές της έκδοσης Ε, αλλά η γεωμετρία του είναι ελαφρώς πιο σπορτίφ, με τη γωνία κάστερ να βρίσκεται στις 26.8 μοίρες (αντί στις 28) και το ίχνος στα 88 χιλ. (125 χιλ. στην Ε). Το τιμόνι της Magura φέρει ρυθμιζόμενα καβαλέτα, επιτρέποντάς σου να το τοποθετείς σε όποια θέση σου αρμόζει καλύτερα. Οι δαγκάνες και οι τρόμπες των συστημάτων πέδησης προέρχονται από την Brembo, ενώ οι δίσκοι από την ισπανική NG. Στο "ευρωπαϊκό" πλαίσιο στεγάζεται ο "ιαπωνικός" κινητήρας των 400 κ.εκ., που προέρχεται από το Suzuki DRZ, με τις κύριες διαφορές τους να εστιάζονται στο σύστημα τροφοδοσίας και την εξάτμιση. Το καρμπιρατέρ της Mikuni BSR36 έδωσε τη θέση του στο μοντέρνο Keihin FCR39, που παρέχει καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών. Επίσης, η ταπεινή εξάτμιση του DRZ αντικαταστάθηκε από μία Scorpion προς όφελος των επιδόσεων. Το ρεζερβουάρ είναι πλαστικό, κατασκευασμένο από την Acerbis και η τάπα του απαιτεί προσοχή στη χρήση για να μην χαλάσει το πάσο, από την άλλη όμως διαθέτει δύο ρουμπινέτα. Το γεγονός ότι δεν κλειδώνει, αποτελεί βασικό μειονέκτημα. Εκκεντρική είναι η αισθητική του ταμπλό, που ωστόσο παρέχει αρκετές πληροφορίες, αν και οι ενδείξεις του είναι μικρές και χρειάζεσαι οπωσδήποτε τη βοήθεια του manual για να καταφέρεις να βρεις αυτό που αναζητάς. Οι διακόπτες υστερούν σημαντικά στους τομείς της αισθητικής και της εργονομίας, χωρίς όμως να παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία τους. Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα κι αυτό για να μειωθεί το ολικό κόστος της μοτοσικλέτας, το οποίο αγγίζει τα 7.850 ευρώ.
Πηγή διασκέδασης
Πρόκειται για μία μοτοσικλέτα που σου ανεβάζει το ηθικό με το που θα ανέβεις στη σέλα της. Το χαμηλό ύψος της τελευταίας σε συνδυασμό με την καλή θέση του τιμονιού, σε βάζουν στην πρίζα. Πατάς το μαγικό κουμπάκι της μίζας και μπαίνεις στο φανταστικό κόσμο των Supermoto. Τα κρύα πρωινά η χρήση του choke είναι απαραίτητη για να μπορέσει ο κινητήρας να διατηρήσει το ρελαντί του, τουλάχιστον μέχρι να ζεσταθεί κάπως. Αμεσα ενσαρκώνεις τις οδηγικές ικανότητες των θρυλικών Chambon, Van De Bosch κ.λ.π. και αρχίζεις να οδηγείς σε παρόμοιο στιλ. Στο άμεσο άνοιγμα του γκαζιού, τα παντιλίκια είναι αναπόφευκτο να τα αποφύγεις, μιας και τα Pirelli MT60 μάταια προσπαθούν να βρουν πρόσφυση. Ο κινητήρας του DRZ επιταχύνει ομαλά χωρίς να σου μακραίνει τα χέρια και με λίγα λόγια είναι ελεγχόμενη η ισχύς και δεν σε τρομάζει. Είναι γρήγορο στην επιτάχυνση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα ξηλώσει την άσφαλτο σε κάθε απότομη κίνηση του δεξιού καρπού. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός και συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο, παρ' όλο ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση το τελευταίο έδειχνε ότι είχε ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα. Οι αναρτήσεις του έχουν μέτρια σκληρότητα, γεγονός που εξυπηρετεί στους ρυθμούς της καθημερινής μετακίνησης. Ωστόσο, όταν αρχίζεις να πιέζεις στα όρια τη μοτοσικλέτα, διαπιστώνεις ότι θα πρέπει να επέμβεις στις ρυθμίσεις τους. Το πιρούνι είναι ελαφρώς πιο σφιχτό από το πίσω αμορτισέρ, αλλά βυθίζεται απότομα και όχι προοδευτικά στις έντονες επιβραδύνσεις. Από την άλλη πλευρά, το πίσω αμορτισέρ συμπιέζεται προοδευτικά στις εκρηκτικές επιταχύνσεις, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να επιταχύνεις, μιας και ο τροχός δεν έχει το απαραίτητο πάτημα, ενώ από την άλλη πλευρά ο τροχός αναπηδάει στις απότομες επιβραδύνσεις. Ομολογουμένως, περιμέναμε καλύτερες επιδόσεις από τα φρένα του, τουλάχιστον από το εμπρός σύστημα, κάτι που όμως δεν συμβαίνει. Η δαγκάνα των δύο εμβόλων με γλίστρα μπορεί να επαρκεί για τους ομαλούς ρυθμούς οδήγησης, όχι όμως και για τις "αλανιάρικες" βόλτες, όπου απαιτείς να φρενάρεις την τελευταία στιγμή. Υστερεί σημαντικά σε ισχύ, έχει καλή προοδευτικότητα, αλλά η σπογγώδη αίσθηση σε αναγκάζει να ασκείς περισσότερη δύναμη, με ρίσκο το μπλοκάρισμα του τροχού. Το πίσω παρέχει καλύτερη αίσθηση και ελέγχεις με άψογο τρόπο το επιθυμητό ντριφτάρισμα. Οι επιδόσεις του είναι "ενθαρρυντικές", και θα δεις με άνεση στο ψηφιακό ταχύμετρό του τα 164 χλμ./ώρα, πριν επέμβει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Ωστόσο, το γρανάζωμά του, παρ' όλο ότι είναι μακρύ, δείχνει να είναι κοντό, μιας και ο κινητήρας γεμίζει τη μία σχέση μετά την άλλη με ευκολία, ενώ φθάνει στην τελική του ταχύτητα σκασμένος δίχως λόγο. “Απεχθάνεται σαν τη γάτα το νερό…” και ο λόγος εδώ γίνεται για τη σέλα! Η όμορφη ταπετσαρία της παρουσιάζει διαρροές από τις ραφές, με αποτέλεσμα να κυκλοφορείς με βρεγμένο παντελόνι δύο ημέρες μετά τη βροχή ή το πλύσιμο της μοτοσικλέτας! Από την άλλη πλευρά, αν καθίσουν δύο ενήλικες πάνω της, ο πίσω ενοχλείται κάπως από τη σχάρα. Η μοτοσικλέτα διατίθεται με μαρσπιέ συνεπιβάτη made in Greece (χωρίς έξτρα κόστος), ωστόσο, σύντομα θα πωλείται με τα μαρσπιέ του κατασκευαστή. Χωρίς αμφιβολία, το 404DS Moto είναι μία μοτοσικλέτα που σου φτιάχνει το κέφι στην καθημερινή μετακίνηση, μετατρέποντας την κάθε ρουτινιάρικη διαδρομή σε πηγή διασκέδασης, χωρίς να αποτελεί μια εξωτική replica.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ