• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Malaguti XSM 50
Μεγάλος δάσκαλος για μικρούς μαθητές
Πριν από περίπου 10 χρόνια, κάποιος αρκετά ανήσυχος κύριος στη Γαλλία αποφάσισε να κάνει ένα πολύ περίεργο πείραμα.
Επιδεικνύοντας πρωτόγνωρα, υψηλού επιπέδου, χαρακτηριστικά, το νέο Malaguti XSM 50 supermotard, ανεβάζει τον πήχυ και θέτει νέα στάνταρτ στην κατηγορία του.
Ηθελε να ικανοποιήσει την έμφυτη περιέργεια του ανθρώπινου είδους και προφανώς να ψάξει για κάτι που ένιωθε ότι του λείπει, χωρίς να ξέρει ακριβώς τι ήταν αυτό. Πήγε λοιπόν στην αποθήκη του, μετακίνησε κούτες και παλιά ογκώδη αντικείμενα, μέχρι που αντίκρισε κάποιο παλιό street εποχής, ξεχασμένο και κατασκονισμένο. Δεν πέρασε πολλή ώρα και το άτυχο street ήταν ήδη κατά 20 εκ. κοντύτερο. Αφήνοντάς το πίσω του, άρχισε να κατευθύνεται προς το αγαπημένο του εντουράκι, που τον τελευταίο καιρό είχε αρχίσει -είναι αλήθεια- να του φαίνεται "λίγο", με δύο περίεργες ζάντες στα χέρια του, και πολύ μεγάλη αγωνία. Δεν θα πρέπει να πέρασε πάνω από 1 ώρα και... μαντέψτε τη συνέχεια. Το θαύμα είχε ήδη γίνει! Κάπως έτσι, και με αρκετή δόση ρομαντισμού, γεννήθηκαν τα πολύ γνωστά πλέον σε όλους μας supermotard, με το συνδυασμό δύο διαφορετικών δεδομένων: των street μοτοσικλετών, με τα εντυπωσιακά και ακραία γεωμετρικά τους χαρίσματα, και των enduro, με τις ανθρωπομετρικές τους διαστάσεις και την ευκολία στο χειρισμό τους. Κάπως έτσι, λοιπόν, δημιουργήθηκε και το μικρό Malaguti, με κεφαλαίο "M" όμως, από την ομώνυμη ιταλική φίρμα, που η αλήθεια είναι ότι μας είχε συνηθίσει σε πιο scooter καταστάσεις. Πενηντάρια όλου του κόσμου ενωθείτε. Ήρθε η ώρα της εκδίκησης! Το λάβαρο κρατάει το XSM-50 και το αποδεικνύει περίτρανα με το δυνατό του σύνολο. Κύριο συστατικό της επιτυχίας του αποτελεί το στιβαρό, περιμετρικό πλαίσιό του, που κάνει τις λέξεις "λάστιχο" και "λυγίζω" να ακούγονται ξένες στον οδηγό του. Η ανθεκτικότητα του πλαισίου είναι υψίστης σημασίας, καθώς επιτρέπει και στον περιφερειακό εξοπλισμό να είναι υψηλών επιδόσεων. Οι αναρτήσεις του Μalaguti, αν και λίγο σκληρές για κάποιον πολύ ελαφρύ αναβάτη, ανταποκρίνονται πάρα πολύ καλά σε μικροανωμαλίες του οδοστρώματος και διατηρούν τη σταθερότητα του συνόλου αμετάβλητη, ακόμα και όταν το κοντέρ του πλησιάζει την ένδειξη της τελικής του ταχύτητας. Χαρακτηρίζονται δε από τη γρήγορη απόσβεση επαναφοράς και τη σωστή προοδευτικότητα κατά τη συμπίεση, που διαθέτουν. Σε περίπτωση που ο συνεπιβάτης σας έχει τα κιλάκια του, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας, αφού ο χώρος της μακριάς σέλας είναι άφθονος, ενώ παρέχεται και στήριξη για τα πόδια του συνεπιβάτη με τα πολύ όμορφα, αναδιπλούμενα μαρσπιέ, που βρίσκονται τοποθετημένα σε σωστή θέση. Για την εμφάνιση του Μalaguti δεν χρειάζονται πολλά σχόλια, αφού με την πρώτη ματιά καταλαβαίνουμε τι προσπαθεί να μας πει. Οι καθαρές γραμμές του, η χαρακτηριστική ιταλική του φινέτσα με τις πολλές γωνίες να επικρατούν, η μοντέρνα σχεδίαση, τα κοντά φτερά, το φαρδύ τιμόνι, η επίπεδη σέλα και το μεγάλο επιβλητικό άνοιγμα των δύο μπροστινών πλαϊνών πλαστικών που προστατεύουν το ψυγείο και το δοχείο του λαδιού καύσης, μαζί με όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά εξαρτήματα, συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο. Το μικρό Μalaguti είναι εφοδιασμένο με δίχρονο, υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 49 κ.εκ., με διάμετρο και διαδρομή πιστονιού 40.3 χιλ. x 39 χιλ., που πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές Εuro2 όσον αφορά τις περιβαλλοντικές διατάξεις. Επίσης, διαθέτει αντλία λαδιού που φροντίζει για την αυτόματη λίπανση του στροφαλοθάλαμου και του κυλίνδρου. Το μοτέρ παίρνει πολύ εύκολα μπροστά με τη μανιβέλα, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση του τσοκ που βρίσκεται τοποθετημένο στο τιμόνι και συνδέεται με ένα καρμπιρατέρ 16 χιλ. της Dell'Orto, Το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορεί μεν να κουμπώνει τις σχέσεις του αθόρυβα και με σχετική ευκολία, αλλά οποιαδήποτε βιαστική και χωρίς προσοχή κίνηση γίνει, θα καταλήξει σε νεκρά. Η απόδοση του κινητήρα στο δρόμο είναι αυτή που που περιμένεις από έναν 50άρι δίχρονο: έχει την ζωντάνια που χρειάζεται ο χαρακτήρας της μοτοσικλέτας αλλά είναι αναμενόμενα αδύναμος, λόγω μικρού κυβισμού. Παρ’όλα αυτά, η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου και το άριστο στήσιμο του μοντέλου της Malaguti, επιτρέπει τα παιχνίδια στην άσφαλτο. Ειδικά αν πετύχεις μία πολλή σφιχτή διαδρομή, ξετρελαίνεσαι από τον τρόπο που πλασάρεται από τη μία στροφή στην άλλη το 50άρι supermotard. Προχωρώντας στα πιο δυνατά σημεία του Μalaguti και συγκεκριμένα στις αναρτήσεις, συναντάμε τα εξής: Για τη στήριξη της μοτοσικλέτας μπροστά φροντίζουν δύο τηλεσκοπικά αμορτισέρ της Paioli, με διάμετρο και διαδρομή 38 χιλ. x 230 χιλ., ενώ πίσω την αντίστοιχη αποστολή εκτελεί ένα μονό αμορτισέρ με διαδρομή 220 χιλ., που εδράζεται σε σιδερένιο ψαλίδι χωρίς μοχλικό μηχανισμό που παρέχει τη δυνατότητα ρύθμισης ύψους του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, με μια δεύτερη θέση έδρασης για το αμορτισέρ. Στον τομέα των φρένων, συναντάμε δισκόφρενα μπροστά και πίσω, διαμέτρων 260 χιλ. και 220 χιλ., αντίστοιχα. Η εμπρός δαγκάνα είναι διέμβολη με γλίστρα, ενώ η πίσω είναι σταθερά τοποθετημένη στο ψαλίδι, καθώς διαθέτει αντικριστά έμβολα. Η ισχύς και των δύο δισκόφρενων κρίνεται αποτελεσματικότατη, με μόνη παρατήρηση ότι το πίσω ίσως να μπλοκάρει τον τροχό σε κάποιοαπρόσεκτο πάτημα. Στην περιοχή του τιμονιού, συναντάμε μια ευχάριστη έκπληξη. Το μικρό XSM είναι εφοδιασμένο με ψηφιακό καντράν πολλαπλών ενδείξεων, οθόνης LCD, που ενημερώνει τον αναβάτη για τις πιο σημαντικές λειτουργίες της μοτοσικλέτας. Πιο συγκεκριμένα, το ψηφιακό ταμπλό διαθέτει στροφόμετρο σε mode ψηφίων ή αυξομειούμενης μπάρας, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, ρολόι, μετρητή μέσου όρου ταχύτητας, χρονόμετρο, μετρητή του ρυθμού επιτάχυνσης μέχρι τα 40 χλμ./ώρα, θερμοκρασία κινητήρα, ένδειξη επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας και ταχύμετρο που κατάφερε να δείξει τη μέγιστη τελική ταχύτητα των 85 χλμ./ώρα σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης και με ελαφριά κατωφέρεια. Επίσης καλύπτει τις βασικές, όπως φλας, φώτα πορείας, χαμηλή στάθμη βενζίνης, υψηλή θερμοκρασία, νεκρά, καθώς και τη σημαντικότατη ένδειξη χαμηλής στάθμης της καύσης λαδιού. Το μικρό Malaguti θα συγκινήσει τους νέους αναβάτες και θα τους μάθει να οδηγάνε γρήγορα και με ασφάλεια. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα μεγάλο δάσκαλο για μικρούς μαθητές...