net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος net.mototriti.gr Testbook τεύχος
  • 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Yamaha XT 660R
Ετοιμοπαράδοτο…
Η κατασκευή του Yamaha XT έχει βαθιά τις ρίζες της στην ιστορία της μοτοσικλέτας.
Ριζικά ανανεωμένο παρουσιάζεται το νέο XT 660R, εξοπλισμένο με καινούργιο ατσάλινο πλαίσιο, αναβαθμισμένες αναρτήσεις, μοτέρ με ψεκασμό και 48 ίππους, ισχυρά φρένα, εκπληκτική θέση οδήγησης και νέο περιφερειακό εξοπλισμό, στόχος του να κατακλύσει την αγορά. Άραγε, θα το πετύχει;
Η κατασκευή του Yamaha XT έχει βαθιά τις ρίζες της στην ιστορία της μοτοσικλέτας. Η Yamaha κατασκεύασε το πρώτο μονοκύλινδρο XT 500 πριν από 27 χρόνια, με το εν λόγω μοντέλο να αποτελεί σταθμό στο θεσμό των On-off, θέτοντας τα πρώτα στάνταρτ όσον αφορά τη χρηστικότητα των μοτοσικλετών και τη δυνατότητά τους να κινούνται παντός εδάφους. Δύο χρόνια μετά, επισφραγίστηκε η αξιοπιστία του μοτέρ και της μοτοσικλέτας γενικότερα, με την επιτυχημένη συμμετοχή του στον αγώνα Dakar. Κατά τη δεκαετία του '80, ο κυβισμός του XT αυξήθηκε στα 550 κ.εκ., αργότερα στα 600, ενώ έφτασε και στα 660 κ.εκ. με την έκδοση Tenere. Στη χώρα μας, αποτέλεσε best seller κατά τη δεκαετία του '90 με το μοντέλο XT 600E, ενώ ταυτόχρονα τα μοντέλα του '89 απέκτησαν συλλεκτική αξία. Φέτος, η Yamaha τάραξε τα ήρεμα νερά των On-off παρουσιάζοντας ένα εντελώς νέο ΧΤ, που είναι καινούργιο σε κάθε τομέα, και για να ολοκληρώσει την πρότασή της το έβγαλε από τη γραμμή παραγωγής σε δύο εκδόσεις. Αν προβεί κάποιος σε μια άμεση σύγκριση του παλιού με το νέο ΧΤ, θα διαπιστώσει ότι το νέο είναι μακράν καλύτερο σε όλους τους τομείς. Είναι πιο μακρύ, πιο πλατύ, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 60 χιλ., έχει πιο μεγάλο τρέιλ κατά 9 χιλ., ενώ και η γωνία κάστερ έχει αυξηθεί κατά 0,75 μοίρες. Το πλαίσιό του παραμένει ατσάλινο, αλλά διαθέτει πλέον δύο δοκούς που ξεκινούν από το λαιμό, αντί για έναν, ενώ από την άλλη, έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά οι αναρτήσεις και τα φρένα του. Ριζικές αλλαγές έχουν γίνει και στη θέση οδήγησης, η οποία ομολογουμένως χρειαζόταν ανανέωση μετά από 13 χρόνια. Το μοτέρ έγινε υγρόψυκτο, κέρδισε τρεις ίππους και η επιδόσεις του αυξήθηκαν σημαντικά, όπως επίσης και η κλιμάκωση της ισχύος του. Το διπλό καρμπιρατέρ της Teikei αποτελεί πλέον παρελθόν, μιας και επιλέχτηκε σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, και το νέο κιβώτιο έχει 5 σχέσεις. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ διατηρήθηκε στα 15 λίτρα, γεγονός που του παρέχει αυτονομία της τάξεως των 200 χλμ. Επίσης, σημαντικές αλλαγές δέχτηκε το ταμπλό των οργάνων, το οποίο απόκτησε ψηφιακό πολυόργανο που είναι πλήρες στις ενδείξεις του, ενώ μεταξύ άλλων φέρει και χιλιομετρητή στη ένδειξη της ρεζέρβας. Για πρώτη φορά, η Yamaha εξόπλισε το XT με immobiliser, στοιχείο που επίσης συγκαταλέγεται στα θετικά του σημεία. Ωστόσο, το νέο XT 660R δίνει μία εντελώς διαφορετική αίσθηση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπου παρουσιάζεται ασυναγώνιστο σε σύγκριση με τον πρόγονό του. Αυτό, άλλωστε, είναι και το βασικότερο ατού του. Πλήρης είναι ο προαιρετικός περιφερειακός εξοπλισμός του νέου XT 660R. Πιο συγκεκριμένα, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα διατίθενται από τη Μοτοδυναμική ΑΕΕ: κοντή ζελατίνα λευκή (116 ευρώ), κοντή ζελατίνα φιμέ (113 ευρώ), σχάρα (135 ευρώ), ποδιά (166 ευρώ) και carbon προστατευτικά για τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη (240 ευρώ). Επίσης, διαθέσιμη θα είναι και μια σχάρα made in Greece, στη μισή τιμή από αυτή της ευρωπαϊκής. Το νέο Yamaha XT 660R έρχεται σε δύο χρωματισμούς (μπλε και ασημί) και αναμένεται να μπει στις βιτρίνες των dealer στις αρχές Μαρτίου. Σύμφωνα με τη Mοτοδυναμική ΑΕΕ, η τιμή του R θα κυμαίνεται στα 6.650 ευρώ, που είναι από τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς.
Ευέλικτο, σταθερό και γρήγορο
Η πρώτη αισθητή διαφορά σε σύγκριση με τον πρόγονό του, έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης. Η σέλα του είναι επίπεδη και σκληρή, τα πόδια σου πέφτουν από μόνα τους σε σωστή θέση πάνω στα μαρσπιέ και τα χέρια σου κουμπώνουν σε φυσιολογικές γωνίες με την μπάρα του τιμονιού. Ο κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά, κουμπώνεις την πρώτη και μένεις έκπληκτος με τη μαλακή και σαφή αίσθηση του κιβωτίου. Η απόκριση του μοτέρ είναι άμεση και εκρηκτική σχεδόν από το ρελαντί. Η ισχύς των 48 ίππων δεν κρύβεται. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα στο ψηφιακό κοντέρ, αλλά η σταθερότητά του είναι υποδειγματική. Κανένα κούνημα, καμία ταλάντωση δεν παρουσιάζονται, ακόμη και όταν κινείσαι σε ανοιχτές παρατεταμένες στροφές. Η τελευταία σχέση είναι πιο μακριά και θα πρέπει να φορτώσεις αρκετά την προηγούμενη για να μπορέσει να την "σηκώσει" ο κινητήρας. Μέχρι να το καταλάβεις, έχεις ήδη πιάσει τα 160 χλμ./ώρα, με τη σταθερότητα του συνόλου να παραμένει ίδια, ενώ σύντομα θα δεις να αναγράφονται στο κοντέρ του 170 χλμ./ώρα. Με λίγη υπομονή και σε ελαφρά κατωφέρεια, θα αγγίξεις ακόμα και τα 175 χλμ./ώρα, που είναι και η μέγιστη ταχύτητά του. Σε διαδρομές με συνεχείς στροφές, το XT660R συμπεριφέρεται άψογα, αδιαφορώντας για τα σαμάρια και τις παντός είδους κακοτεχνίες, μιας και οι σφιχτές αναρτήσεις του ισοπεδώνουν τα πάντα. Στις υψηλές στροφές, κάνουν την εμφάνισή τους μικροί κραδασμοί στο τιμόνι και ακόμη μικρότεροι στα μαρσπιέ. Τα φρένα του αποτελούν μία καινούργια ενότητα στη νέα πορεία του XT 660R. Το εμπρός είναι ισχυρό, με καλή αίσθηση και προοδευτικότητα. Η σπογγώδης αίσθησή του δεν γίνεται ενοχλητική, αλλά μπορεί να βελτιωθεί με ένα άλλο σετ σωληνάκια. Το πίσω φρένο είναι καλό, δεν υστερεί σε αίσθηση και δεν μπλοκάρει εύκολα. Η πίεση που δέχεσαι από τον αέρα δεν θα σε ταλαιπωρήσει, ακόμη και όταν κινείσαι με ταχύτητες 120-140 χλμ./ώρα. Ωστόσο, οι χιλιομετροφάγοι και όσοι κάνουν συχνά ταξίδια, θα σπεύσουν να τοποθετήσουν μία από τις υψηλότερες ζελατίνες που διαθέτει η Yamaha, με στόχο να μειωθεί ακόμη περισσότερο η πίεση του αέρα στο στήθος και να αυξηθεί η μουαγιέν του στα 150-160 χλμ./ώρα. Αφήνοντας πίσω την άσφαλτο και μπαίνοντας στο χώμα, καταλαβαίνεις άμεσα πόσο καλύτερο είναι το νέο XT660R από τον πρόγονό του. Κινείσαι με σιγουριά, φορτίζοντας περισσότερο τον εμπρός τροχό και κλείνεις τη γραμμή σου ντριφτάροντας ελαφρώς. Η νέα γεωμετρία του, σε συνεργασία με το καινούργιο πλαίσιο και τις καλές αναρτήσεις, αυξάνουν το ρυθμό κίνησης του XT660R στο χώμα. Όταν αρχίζεις να το πιέζεις κάπως περισσότερο, αντιλαμβάνεσαι ότι τα προστατευτικά του ψυγείου είναι φαρδιά και ότι θα ήθελες μία διαφορετική θέση οδήγησης για να το πλασάρεις δυναμικά στη στροφή. Η σχεδίαση του εμπρός φτερού περιορίζει σημαντικά την εκτόξευση νερών προς τα ποδωστήρια, κρατώντας τα πόδια σου όσο το δυνατόν στεγνά. Παρ' όλα αυτά, αξίζει να αναφερθεί ότι το XT 660R δεν αποτελεί μία καθαρόαιμη μοτοσικλέτα για χρήση enduro, αλλά μία On-off που κινείται στο χώμα με ικανοποιητική άνεση.
Από τεχνικής πλευράς
Επιτέλους, το μοτέρ του νέου ΧΤ είναι υγρόψυκτο και σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Η ισχύς των 48 ίππων μετατρέπεται σε ωφέλιμη ώθηση μέσω του νέου κιβωτίου των 5 σχέσεων. Ιδιαίτερη επιμέλεια έχει δοθεί στη σχεδίαση των γραναζιών, του επιλογέα και της φουρκέτας για να επιτευχθεί η αέρινη αίσθηση και το σωστό κούμπωμα στις σχέσεις. Oι διαστάσεις του κάρτερ είναι συμπαγείς, ενώ απουσιάζει η μανιβέλα, μιας και η εκκίνηση γίνεται μόνο με μίζα σε συνεργασία με τον αυτόματο αποσυμπιεστή. Το βολάν έχει διάμετρο μόλις 137 χιλ., είναι ελαφρύ και συμβάλει στην ευστροφία του μονοκύλινδρου μοτέρ, σε συνεργασία με τον πιο ελαφρύ στρόφαλο και το σφυρήλατο πιστόνι που έχει σχετικά συμπαγείς διαστάσεις και κοντή φούστα. Το καινούργιο πλαίσιο διαθέτει διπλή δοκό που ξεκινάει από το λαιμό, περνάει πάνω από το μοτέρ και καταλήγει στα πλαϊνά τμήματά του, που φθάνουν στο πίσω μέρος των κάρτερ. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός προέρχεται από τη Mikuni και χρησιμοποιεί σώμα διαμέτρου 44 χιλ. Το μπεκ του φέρει 12 μικρές τρύπες, που συντελούν στη σωστή παροχή του καυσίμου. Η κεφαλή διαθέτει πλέον τέσσερις βαλβίδες (και όχι πέντε, όπως τα YZ και WR), κίνηση στην οποία προέβη το επιτελείο της Yamaha με στόχο την καλύτερη απόκριση του μοτέρ σε όλες τις στροφές και ταυτόχρονα τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Ο αλουμινένιος κύλινδρος διαθέτει κεραμική επίστρωση που συμβάλει στην καλή επαγωγή της θερμότητας, μειώνοντας τις εσωτερικές τριβές. Τα πλήκτρα απέκτησαν ρουλεμάν για να κινούνται ταχύτερα, πιο εύκολα και με λιγότερες φθορές. Νέο είναι το κιβώτιο των 5 σχέσεων, καθώς επίσης και η σχεδίαση του επιλογέα αυτών. Το συμβατικό πιρούνι των 43 χιλ. δεν δέχεται ρυθμίσεις και είναι κατασκευασμένο από την Paioli. Το σύστημα τύπου Monocross, διαθέτει μονό αμορτισέρ της Kayaba που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Αξιόλογη αναβάθμιση έχει γίνει στο σύστημα πέδησης, όπου το εμπρός διαθέτει πλευστό δίσκο 298 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων της Brembo, με έμβολα διαφορετικής διαμέτρου (30 και 32 χιλ.). Ο πίσω δίσκος των 245 χιλ. φέρει δαγκάνα ενός εμβόλου του ίδιου κατασκευαστή. Φανταστική είναι η σχεδίαση της σέλας, όπου το σκληρό αφρώδες υλικό της σε συνδυασμό με την άριστη ταπετσαρία της, συμβάλουν θετικά στην άνεση των αναβατών. Ωστόσο, τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη τον αναγκάζουν να θέτει σε συγκεκριμένη γωνία τα πέλματά του. Το ταμπλό των οργάνων έχει αλλάξει ριζικά. Διαθέτει οθόνη υγρών κρυστάλλων, που παρέχει ενδείξεις ταχύμετρου, οδόμετρου, ώρας, μερικού και ολικού χιλιομετρητή, όπως και ένδειξη καυσίμου.