• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
BMW F 650 GS vs Yamaha XT 660 R
Βίοι παράλληλοι
Το ΧΤ είναι best seller στη αγορά της χώρας μας εδώ και πολλά χρόνια.
Η νέα γενιά των ΧΤ αφίχθη στη χώρα μας πριν από λίγες μέρες. Το νέο μοντέλο μπαίνει σε μια καινούργια εποχή και σε νέα κατηγορία, όπου οι καταστάσεις το αναγκάζουν να σταθεί απέναντι σε άλλες μοτοσικλέτες του ανταγωνισμού, εξίσου καταξιωμένες, τόσο τεχνολογικά όσο και εμπορικά.
Ο σημαντικότερος λόγος για αυτήν την επιτυχία, ήταν η μεγάλη αξιοπιστία που παρείχε ο κινητήρας του. Με την πάροδο των χρόνων, όμως, αποτέλεσε και μια συμφέρουσα πρόταση, από οικονομικής πλευράς, αφού χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα, με αποτέλεσμα το εργοστάσιο να μην "χρεώνει" τη μοτοσικλέτα με κόστος εξέλιξης, και έτσι ήταν όλοι ευχαριστημένοι. Το νέο ΧΤ 660R, απλά δεν έχει καμία σχέση με το παλιό. Είναι μια άλλη μοτοσικλέτα, σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, σε πλαίσιο αλλά και κινητήρα. Στην άλλη πλευρά, το BMW F 650 είναι ένα μοντέλο που βρίσκεται μαζί μας από το 1994, έχοντας γνωρίσει επίσης μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ από το 2000 άλλαξε σημαντικά και έγινε F 650 GS. Ας ρίξουμε όμως μία πιο προσεκτική ματιά στις δύο μοτοσικλέτες. Ο κινητήρας του νέου XT είναι εντελώς καινούργιος, αν και κάποιοι βιάστηκαν να πουν ότι πρόκειται για το βελτιωμένο κινητήρα του ΧΤΖ. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι οι μικρές διαστάσεις και η τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό, συστατικό που χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Yamaha σε μονοκύλινδρο κινητήρα της. Η χρήση του ψεκασμού συμβάλει στην καλύτερη καύση, κάτι που μεταφράζεται και σε λιγότερες εκπομπές ρύπων πληρώντας τις προδιαγραφές Euro 2. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός προέρχεται από την Mikuni, με διάμετρο σώματος 44 χιλ., με 12 οπές που φροντίζουν για τη σωστή παροχή καυσίμου. Η κεφαλή διαθέτει τέσσερις βαλβίδες και μονό εκκεντροφόρο. Ο κύλινδρος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με κεραμική επίστρωση και σφυρήλατο πιστόνι, και έχει διάμετρο 100 χιλ., διαδρομή 84 χιλ., ενώ η συμπίεσή του βρίσκεται στο 10:1. Η χωρητικότητά του είναι 659 κ.εκ., η απόδοσή του φτάνει τους 48 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του τα 5,95 kg-m στις 5.250 σ.α.λ. Tα καυσαέρια εξέρχονται από δύο εξατμίσεις, με την καθεμία να διαθέτει διπλούς καταλύτες στα τελικά της, και με τη βοήθεια του ψεκασμού φρέσκου αέρα στις εξαγωγές μειώνονται οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Νέα αρχιτεκτονική και για το διπλό, σωληνωτό πλαίσιο, τύπου διαμάντι, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως ενεργό μέρος του και έχει ενσωματωμένο το δοχείο λαδιού του ξηρού κάρτερ. Το πιρούνι είναι Paioli, με διάμετρο 43 χιλ. και διαδρομή 225, χιλ. Πίσω υπάρχει ανάρτηση με μοχλισμό, τύπου monocross, διαδρομής 200 χιλ., με ρυθμίσεις στην προφόρτιση του ελατηρίου σε πέντε θέσεις. Στον μπροστινό τροχό υπάρχει πλευστός δίσκος με δαγκάνα της Brembo, με δύο ανισομεγέθη έμβολα και γλίστρα. Ο πίσω τροχός είναι εφοδιασμένος με δίσκο διαμέτρου 245 χιλ. και δαγκάνα μονού εμβόλου. Η διάσταση του εμπρός τροχού είναι 21'' και του πίσω 17''. Στο στρατόπεδο της BMW έχουμε το γνωστό, μονοκύλινδρο κινητήρα της Rotax, που κινεί το F 650 εδώ και μια δεκαετία. Είναι υδρόψυκτος, με χωρητικότητα κυλίνδρου στα 652 κ.εκ., που προκύπτουν από διάμετρο εμβόλου 100 χιλ. και διαδρομή 83 χιλ. Ένα μικρό τεχνολογικό θαύμα αποτελεί η κεφαλή του κινητήρα, που προέρχεται από τη σπορ σειρά αυτοκινήτων της εταιρείας Μ3, με δύο επικεφαλής εκκεντροόρους, με τις πεταλούδες του γκαζιού πολύ κοντά στις βαλβίδες έκχυσης και με αεροδυναμικά σχεδιασμένο αυλό για καλύτερη πλήρωση του θαλάμου καύσης. Από το 2004, ο ειδικός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης με δύο μπουζί, σε συνδυασμό με την υψηλή συμπίεσή του στο 11,5:1, αποδίδουν μεγάλα επίπεδα ισχύος και ροπής με το λιγότερο απαιτούμενο καύσιμο και με λιγότερους εκπεμπόμενους ρύπους. Η διαχείριση του κινητήρα, ΒΜS-C II, είναι νέα και παίρνει συνεχώς πληροφορίες για την ταχύτητα περιστροφής του, τη γωνία ανοίγματος της πεταλούδας του ψεκασμού, τον αισθητήρα οξυγόνου και θερμοκρασίας του αέρα στην εισαγωγή, την πίεση του αέρα και τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού. Έτσι, οι παράμετροι της καύσης ελέγχονται με μεγάλη λεπτομέρεια και το ιδανικό μείγμα για τη λειτουργία του κινητήρα ρυθμίζεται αυτομάτως σε όλα τα στάδια. Με αυτόν τον τρόπο, έχουν μειωθεί οι εκπεμπόμενοι ρύποι και έχει πέσει σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας του BMW αποδίδει 50 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και η ροπή του φτάνει τα 6,1 kg-m στις 4.800 σ.α.λ. Η εξάτμιση έχει δύο τελικά από ανοξείδωτο χάλυβα με καταλυτικό μετατροπέα μπροστά από τον αριστερό σιγαστήρα, ενώ η έξοδος των καυσαερίων γίνεται μόνο από το δεξί σιγαστήρα. Το πλαίσιό του είναι περιμετρικό από σωλήνες τετράγωνης διατομής, με ένα πρόσθετο τμήμα μπροστά από τη κυλινδροκεφαλή κι ένα βιδωτό κομμάτι που περνάει κάτω από τον κινητήρα και φέρει την προστατευτική ποδιά. Οι δύο παράλληλοι δοκοί του πλαισίου ενώνουν το λαιμό του τιμονιού με την έδραση του ψαλιδιού, μια τεχνική που επιτυγχάνει στιβαρότητα και ακαμψία. Το πιρούνι είναι της Showa, συμβατικό, τηλεσκοπικό, με γέφυρα, διαμέτρου 41 χιλ. και διαδρομής 170 χιλ. Η πίσω ανάρτηση εδράζεται με σύστημα μοχλισμού για να εξασφαλιστεί η προοδευτικότητά του και έχει διαδρομή 165 χιλ. Διαθέτει ρυθμίσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και τη συμπίεση επαναφοράς. Ο εμπρός τροχός των 19'' διαθέτει δισκόφρενο, διαμέτρου 300 χιλ., με δαγκάνα δύο εμβόλων της Brembo και ο πίσω τροχός των 17'' διαθέτει δίσκο διαμέτρου 240 χιλ. με δαγκάνα μονού εμβόλου. Τα φρένα χρησιμοποιούν σύστημα ABS, που είναι προϊόν συνεργασίας της BMW με την Bosch Braking Systems και έχει εξελιχθεί ειδικά για να τοποθετηθεί σε ελαφριά μοτοσικλέτα. Τo ABS μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί με τη χρήση ενός κουμπιού. Οι δύο μοτοσικλέτες παρουσιάζουν ομοιότητες σε πολλά σημεία τους, στον κινητήρα τους, στο πλαίσιό τους, στις αναρτήσεις τους, αλλά από πλευράς εμφάνισης, αν και έχουν κοινά σημεία, δεν μοιάζουν μεταξύ τους. Επάνω στη σέλα τους, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το ΧΤ 660 R τοποθετεί τον αναβάτη επάνω στη μοτοσικλέτα, ενώ το F 650 GS, μέσα στη μοτοσικλέτα. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα, με το πρώτο να έχει ύψος σέλας στα 855 χιλ. και το δεύτερο στα 780 χιλ. Ειδικά για το BMW, υπάρχει δυνατότητα ο ενδιαφερόμενος να το προμηθευτεί με χαμηλότερη σέλα 750 χιλ. ή υψηλότερη στα 820 χιλ. Η σέλα του ΧΤ είναι μεγάλη σε μήκος και αρκετά φαρδιά για τέτοιου είδους μοτοσικλέτα. Εχει αρκετό και σκληρό αφρώδες υλικό και θα σας πάει, πραγματικά, πολύ μακριά. Ο αναβάτης κάθεται με τα πόδια και τα χέρια σε φυσιολογικές γωνίες και παράλληλα έχει τα πάντα υπό πολύ καλό έλεγχο. Βλέπει τα πάντα από εκεί ψηλά, ακόμα και την κατάσταση που επικρατεί πίσω, με τη βοήθεια που προσφέρουν οι πολύ καλοί και κομψοί καθρέπτες του. Η σέλα του F 650 GS ακολουθεί την τουριστική φιλοσοφία της βαυαρικής εταιρείας, διαθέτοντας μεγάλο χώρο για οδηγό και συνοδηγό, και είναι άνετη για μεγάλα ταξίδια. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική, με τα πόδια του οδηγού να "κλειδώνουν" γύρω από το ρεζερβουάρ και τα χέρια του να βρίσκονται τοποθετημένα σε βολική στάση. Χωρίς να διαθέτουν την κομψότητα του ΧΤ, οι καθρέπτες του F 650 GS κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Η μετακίνησή τους μέσα στην πόλη είναι εύκολη υπόθεση και για τις δύο μοτοσικλέτες, με το BMW να κερδίζει κάτι παραπάνω στους ελιγμούς χάρη στο μεγαλύτερο κόψιμο του τιμονιού, ενώ το Yamaha τα καταφέρνει καλύτερα στον τομέα των επιταχύνσεων. Άλλωστε, το είχαν δηλώσει και οι Γιαπωνέζοι ότι δόθηκε έμφαση στην απόδοση του κινητήρα στις χαμηλομεσαίες στροφές. Και στους δύο κινητήρες, ο ψεκασμός κάνει εξαιρετική δουλειά και η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, με τη δύναμη να παρουσιάζεται ομαλά και γραμμικά. Oι κραδασμοί που προκαλούν είναι ανάλογοι μονοκύλινδρου κινητήρα, χωρίς να κρίνονται υπερβολικοί. Τα κιβώτια τους είναι πέντε σχέσεων και με σωστή κλιμάκωση, εκτός από την πέμπτη σχέση του XT που δείχνει πιο μακριά. Πολλές είναι όμως και οι δυνατότητές τους έξω από την πόλη, όπου η κάθε μοτοσικλέτα διακρίνεται σε διαφορετικό τομέα. Ο κινητήρας του ΧΤ, που αποδίδει στις χαμηλές και μεσαίες, είναι ιδανικός για επαρχιακό δίκτυο και σφιχτές διαδρομές, τις οποίες και καταπίνει με μεγάλη ευκολία. Πλαίσιο και αναρτήσεις εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό και τον αφήνουν ήσυχο να απολαύσει την οδήγηση. Η οδήγησή του σε εθνική οδό είναι ευχάριστη μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, ταχύτητα όπου ο αέρας υποφέρεται. Φυσικά, υπάρχει και υψηλότερη ζελατίνα στον προαιρετικό εξοπλισμό. Οι πιο τολμηροί θα μπορέσουν να κινηθούν και με 170 χλμ./ώρα, όπου το XT φτάνει κοντά στην τελική του, ενώ με δυσκολία ανεβάζει παραπάνω. Αντίθετα, η εθνική είναι χώρος δράσης του F 650, όπου η υψηλόροπη απόδοση του κινητήρα, αλλά και η μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα, επιτρέπουν τη μετακίνηση με υψηλότερες μουαγιέν. Στην τελική ταχύτητα, το ΧΤ με δυσκολία ξεπερνάει τα 170 χλμ./ώρα και το F 650 GS φτάνει στα 180 χλμ./ώρα με μεγάλη ευκολία. Στα σφιχτά κομμάτια το BMW δεν τα πάει άσχημα, αλλά όχι καλύτερα από το ΧΤ, αν και δείχνει πιο πρόθυμο να βουτήξει στη στροφή, διατηρώντας παράλληλα την ηρεμία του συνόλου. Μιας και μιλάμε όμως για on-off μοτοσικλέτες, θα πρέπει να σημειώσουμε την υπεροχή του ΧΤ στο χώμα, λόγω του μικρότερου βάρους, των μεγάλων διαδρομών των αναρτήσεων του και του κινητήρα του. Το F 650 GS προσπερνάει με άνεση και σβελτάδα τους χωματόδρομους, αλλά όχι με την ευκολία του ΧΤ. Τα φρένα των δύο μοτοσικλετών διαθέτουν πολύ προοδευτικότητα και καλή αίσθηση, με το F 650 να κερδίζει στις λεπτομέρειες, χάρη στα σωληνάκια υψηλής και στο ABS, όχι μόνο λόγω της ύπαρξής του, αλλά και εξαιτίας της δυνατότητας του να το απενεργοποιείς.Ο προβολέας του Yamaha παρέχει καλό φωτισμό, χάρη στη μεγάλη και πλατιά δέσμη του, όμως, ο νέος προβολέας του BMW, με μεγαλύτερο φακό, είναι πιο δυνατός. Ανανεωμένα είναι τα αναλογικά όργανα του F 650 GS, με νέο φωτισμό, ενώ το ηλεκτρονικό όργανο του ΧΤ εντυπωσιάζει με το σχεδιασμό του και τις διαστάσεις του. Πολύ πρακτικοί είναι οι μεγάλοι διακόπτες του BMW, που τους βρίσκεις και με κλειστά μάτια, όπως πολύ πρακτική αποδεικνύεται και η σχάρα του, που παίζει και το ρόλο της βάσης της βαλίτσας. Εργονομικοί είναι και οι διακόπτες του ΧΤ, ενώ η απουσία σχάρας δεν αποτελεί πρόβλημα, χάρη στον έξτρα εξοπλισμό που προμηθεύει η μαμά-Yamaha.

 
 BMW F 650 GS vs Yamaha XT 660 R
Κρίνοντας τους δύο μονομάχους