• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Malaguti XSM 50
Μεγάλος δάσκαλος για μικρούς μαθητές
Πριν από περίπου 10 χρόνια, κάποιος αρκετά ανήσυχος κύριος στη Γαλλία αποφάσισε να κάνει ένα πολύ περίεργο πείραμα.
Επιδεικνύοντας πρωτόγνωρα, υψηλού επιπέδου, χαρακτηριστικά, το νέο Malaguti XSM 50 supermotard, ανεβάζει τον πήχυ και θέτει νέα στάνταρτ στην κατηγορία του.
Ηθελε να ικανοποιήσει την έμφυτη περιέργεια του ανθρώπινου είδους και προφανώς να ψάξει για κάτι που ένιωθε ότι του λείπει, χωρίς να ξέρει ακριβώς τι ήταν αυτό. Πήγε λοιπόν στην αποθήκη του, μετακίνησε κούτες και παλιά ογκώδη αντικείμενα, μέχρι που αντίκρισε κάποιο παλιό street εποχής, ξεχασμένο και κατασκονισμένο. Δεν πέρασε πολλή ώρα και το άτυχο street ήταν ήδη κατά 20 εκ. κοντύτερο. Αφήνοντάς το πίσω του, άρχισε να κατευθύνεται προς το αγαπημένο του εντουράκι, που τον τελευταίο καιρό είχε αρχίσει -είναι αλήθεια- να του φαίνεται "λίγο", με δύο περίεργες ζάντες στα χέρια του, και πολύ μεγάλη αγωνία. Δεν θα πρέπει να πέρασε πάνω από 1 ώρα και... μαντέψτε τη συνέχεια. Το θαύμα είχε ήδη γίνει! Κάπως έτσι, και με αρκετή δόση ρομαντισμού, γεννήθηκαν τα πολύ γνωστά πλέον σε όλους μας supermotard, με το συνδυασμό δύο διαφορετικών δεδομένων: των street μοτοσικλετών, με τα εντυπωσιακά και ακραία γεωμετρικά τους χαρίσματα, και των enduro, με τις ανθρωπομετρικές τους διαστάσεις και την ευκολία στο χειρισμό τους. Κάπως έτσι, λοιπόν, δημιουργήθηκε και το μικρό Malaguti, με κεφαλαίο "μ" όμως, από την ομώνυμη ιταλική φίρμα, που η αλήθεια είναι ότι μας είχε συνηθίσει σε πιο scooter καταστάσεις. Πενηντάρια όλου του κόσμου ενωθείτε. Ήρθε η ώρα της εκδίκησης! Το λάβαρο κρατάει το XSM-50 και το αποδεικνύει περίτρανα με το δυνατό του σύνολο. Κύριο συστατικό της επιτυχίας του αποτελεί το στιβαρό, περιμετρικό πλαίσιό του, που κάνει τις λέξεις "λάστιχο" και "λυγίζω" να ακούγονται ξένες στον οδηγό του. Η ανθεκτικότητα του πλαισίου είναι υψίστης σημασίας, καθώς επιτρέπει και στον περιφερειακό εξοπλισμό να είναι υψηλών επιδόσεων. Για παράδειγμα, δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν ένας αδύναμος και λεπτός σκελετός να αντεπεξέλθει σε κάποιο πολύ δυνατό φρενάρισμα ή να ικανοποιήσει τον ιδιοκτήτη του σε κάποια στροφή με λακκούβες και μεγάλη ταχύτητα. Αντίθετα, κάτι τέτοιο θα ήταν μάλλον επικίνδυνο. Οι αναρτήσεις του Μalaguti, αν και λίγο σκληρές για κάποιον πολύ ελαφρύ αναβάτη, ανταποκρίνονται πάρα πολύ καλά σε μικροανωμαλίες του οδοστρώματος και διατηρούν τη σταθερότητα του συνόλου αμετάβλητη, ακόμα και όταν το κοντέρ του πλησιάζει την ένδειξη της τελικής του ταχύτητας. Χαρακτηρίζονται δε από τη γρήγορη απόσβεση επαναφοράς και τη σωστή προοδευτικότητα κατά τη συμπίεση, που διαθέτουν. Τα φρένα, με σταθερούς δίσκους μπροστά και πίσω, κρίνονται επαρκέστατα και θα αποδειχτούν σωτήρια σε οριακές καταστάσεις. Το μπροστινό είναι δυνατό και προοδευτικό και με τη σωστή χρήση του θα μπορέσετε πολύ εύκολα να κάνετε ακόμα και endo! Σε περίπτωση που ο συνεπιβάτης σας έχει τα κιλάκια του, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας, αφού ο χώρος της μακριάς σέλας είναι άφθονος, ενώ παρέχεται και στήριξη για τα πόδια του συνεπιβάτη με τα πολύ όμορφα, αναδιπλούμενα μαρσπιέ, που βρίσκονται τοποθετημένα σε σωστή θέση. Όσο για τις δικαιολογίες τύπου: "Είσαι πολύ βαρύς, δεν μπορώ να σε πάρω" ή "Θα μου το κάνεις τσόπερ το μηχανάκι έτσι όπως είσαι", εποχών παλαιότερων μικρότερων enduro, δυστυχώς για τον οδηγό είναι πλέον αβάσιμες, αφού ευτυχώς για το συνοδηγό, το στιβαρό πλαίσιο που λέγαμε πριν και οι δυνατές αναρτήσεις δηλώνουν το παρόν, υπόσχοντας ευχάριστες και ασφαλείς βόλτες. Για την εμφάνιση του Μalaguti δεν χρειάζονται πολλά σχόλια, αφού με την πρώτη ματιά καταλαβαίνουμε τι προσπαθεί να μας πει. Οι καθαρές γραμμές του, η χαρακτηριστική ιταλική του φινέτσα με τις πολλές γωνίες να επικρατούν, η μοντέρνα σχεδίαση, τα κοντά φτερά, το φαρδύ τιμόνι, η επίπεδη σέλα και το μεγάλο επιβλητικό άνοιγμα των δύο μπροστινών πλαϊνών πλαστικών που προστατεύουν το ψυγείο και το δοχείο του λαδιού καύσης, μαζί με όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά εξαρτήματα, συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο. Και μάλιστα, με μια σημαντική ιδιαιτερότητα: Το αίμα που ρέει μέσα του δεν είναι συνηθισμένο. Έχει περισσότερα οκτάνια! Ισως, μελανό σημείο στο XSM-50 για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς να αποτελεί ο κινητήρας του, ο οποίος τα βρίσκει λίγο "σκούρα" με το βάρος της μοτοσικλέτας, που αγγίζει στεγνή (χωρίς καύσιμα, λάδια και υγρά ψυγείου) τα 100 κιλά (98kg). Επίσης, οι αυξημένες τριβές των φαρδιών ελαστικών, με διαστάσεις 100/80-17 μπροστά και 130/70-17 πίσω, συντελούν αρνητικά στις επιδόσεις του XSM, με αποτέλεσμα σε πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης να σηκώνει τα χέρια ψηλά. Το μικρό Μalaguti είναι εφοδιασμένο με δίχρονο, υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 49 κ.εκ., με διάμετρο και διαδρομή πιστονιού 40.3 χιλ. x 39 χιλ., που πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές Εuro2 όσον αφορά τις περιβαλλοντικές διατάξεις. Επίσης, διαθέτει αντλία λαδιού που φροντίζει για την αυτόματη λίπανση του στροφαλοθάλαμου και του κυλίνδρου. Το μοτέρ παίρνει πολύ εύκολα μπροστά με τη μανιβέλα, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση του τσοκ. Το τελευταίο βρίσκεται τοποθετημένο πάνω σε ένα καρμπιρατέρ 16 χιλ. της Dell'Orto, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι διαθέτει και δεύτερη σκάλα για τις λιγότερο κρύες μέρες. Η δεύτερη απογοήτευση έρχεται δυστυχώς και αυτή από τον κινητήρα και συγκεκριμένα από το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, που μπορεί να κουμπώνει μεν τις σχέσεις του αθόρυβα και με σχετική ευκολία, αλλά οποιαδήποτε βιαστική και χωρίς προσοχή κίνηση γίνει, θα καταλήξει σε νεκρά. Αυξημένο είναι και το πρόβλημα εύρεσης της νεκράς στα φανάρια, που χειροτερεύει όσο η θερμοκρασία του κινητήρα αυξάνεται. Ωστόσο, διατηρούμε μια μικρή επιφύλαξη στο τελευταίο θέμα με το κιβώτιο, καθώς μπορεί να αποτελεί ελάττωμα μόνο της εν λόγω μοτοσικλέτας, το οποίο πιθανόν να οφείλεται σε κάποια αστοχία υλικού ή σε κακή χρήση. Προχωρώντας στα πιο δυνατά σημεία του Μalaguti και συγκεκριμένα στις αναρτήσεις, συναντάμε τα εξής: Για τη στήριξη της μοτοσικλέτας μπροστά φροντίζουν δύο τηλεσκοπικά αμορτισέρ της Paioli, με διάμετρο και διαδρομή 38 χιλ. x 230 χιλ., ενώ πίσω την αντίστοιχη αποστολή εκτελεί ένα μονό αμορτισέρ με διαδρομή 220 χιλ., που εδράζεται σε σιδερένιο ψαλίδι χωρίς μοχλικό μηχανισμό. Το ψαλίδι του XSM παρέχει τη δυνατότητα ρύθμισης ύψους του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, με μια δεύτερη θέση έδρασης για το αμορτισέρ. Στον τομέα των φρένων, συναντάμε δισκόφρενα μπροστά και πίσω, διαμέτρων 260 χιλ. και 220 χιλ., αντίστοιχα. Η εμπρός δαγκάνα είναι διέμβολη με γλίστρα, ενώ η πίσω είναι επίσης διέμβολη, με τη διαφορά όμως ότι είναι σταθερά τοποθετημένη στο ψαλίδι, καθώς διαθέτει αντικριστά έμβολα. Η ισχύς και των δύο δισκόφρενων κρίνεται αποτελεσματικότατη, με μόνη παρατήρηση ότι το πίσω ίσως να μπλοκάρει τον τροχό σε απρόσεκτο πάτημα και ειδικά όταν ο αναβάτης κάθεται πολύ μπροστά στη σέλα, κοντά στην τάπα του ρεζερβουάρ, που σημειωτέον είναι χωρητικότητας 6,5 λίτρων. Λίγο πιο μπροστά, στην περιοχή του τιμονιού, συναντάμε μια ευχάριστη έκπληξη. Το μικρό XSM είναι εφοδιασμένο με ψηφιακό καντράν πολλαπλών ενδείξεων, οθόνης LCD, και χρωματιστά λαμπάκια που ενημερώνουν τον αναβάτη για τις πιο σημαντικές λειτουργίες της μοτοσικλέτας. Πιο συγκεκριμένα, το ψηφιακό καντράν διαθέτει στροφόμετρο σε mode ψηφίων ή αυξομειούμενης μπάρας, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, ρολόι, μετρητή μέσου όρου ταχύτητας, χρονόμετρο, μετρητή του ρυθμού επιτάχυνσης μέχρι τα 40 χλμ./ώρα, θερμοκρασία κινητήρα, ένδειξη επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας και ταχύμετρο που κατάφερε να δείξει τη μέγιστη τελική ταχύτητα των 85 χλμ./ώρα σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης και με ελαφριά κατωφέρεια. Οι φωτεινές λυχνίες καλύπτουν τα βασικά, όπως ενδείξεις φλας, λειτουργίας των φώτων πορείας, χαμηλής στάθμης βενζίνης, υψηλής θερμοκρασίας, νεκράς, καθώς και τη σημαντικότατη ένδειξη χαμηλής στάθμης της καύσης λαδιού, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής σε όλους γενικά τους δίχρονους κινητήρες, και αναμφίβολα, οι νεότεροι σε ηλικία αναβάτες και λάτρεις της τεχνολογίας θα το ερωτευτούν. Oδηγικά, το μικρό Μalaguti είναι ευχάριστο και ακολουθεί κάθε επιθυμία του αναβάτη του, εκτός βέβαια αν αυτή είναι το πολύ γκάζι. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε ένα πενηντάρι. Στις δύσκολες συνθήκες μετακίνησης στην πόλη ανταποκρίνεται αρκετά καλά, καθώς λακκούβες, κακοτεχνίες του οδοστρώματος και πεζοδρόμια δεν θα το δυσκολέψουν καθόλου. Προσοχή όμως χρειάζονται τα πανέμορφα στεφάνια του, των 17", που σε απότομο χτύπημα μπορεί να στραβώσουν. Μειονέκτημα θεωρείται επίσης και το μικρό κόψιμο του τιμονιού, που θα δυσκολέψει τους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αν και με λίγη προνοητικότητα και ακριβείς κινήσεις, το πρόβλημα θα εξαλειφθεί. Η εκτεταμένη χρήση της αριστερής μανέτας του συμπλέκτη κρίνεται απαραίτητη όταν ο δρόμος αρχίζει να ανηφορίζει, όπως επίσης και στα φανάρια για μια γρήγορη και αγωνιστικών προδιαγραφών εκκίνηση. Στις γρήγορες στροφές, το XSM της Μalaguti παραμένει σταθερό, δίνοντάς σας τη δυνατότητα διόρθωσης των γραμμών σας και μόνο σε μεγάλες κλίσεις μπορεί να εμφανίσει τάσεις υποστροφής, που όμως δεν προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία. Το μικρό Malaguti θα συγκινήσει τους νέους αναβάτες και θα τους μάθει να οδηγάνε γρήγορα και με ασφάλεια. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα μεγάλο δάσκαλο για μικρούς μαθητές. Δεδομένου ότι το εν λόγω δίτροχο απευθύνεται σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, δηλαδή σε μικρής ηλικίας αναβάτες με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, η τιμή του που κυμαίνεται στα 2800 ευρώ, θα απαιτήσει τη συναινετική συνδρομή κάποιου αγαπημένου προσώπου τους (βλ. γονέας). Συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοτοσικλετάκια της κατηγορίας, το ποσό που απαιτείται για να την αγορά του είναι αρκετά μεγάλο, αλλά δικαιολογείται αν αναλογιστεί κανείς τον πλούσιο και υψηλού επιπέδου εξοπλισμό που διαθέτει.