net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος net.mototriti.gr Testbook τεύχος
  • 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Yamaha Crypton R 115
Ενα βήμα μπροστά
Τα «παπιά» είναι τα πλέον δημοφιλή δίκυκλα στη χώρας μας, καθώς αποτελούν τα πιο ευέλικτα, ευκολοδήγητα, οικονομικά και αξιόπιστα μέσα για τη μετακίνηση στους δρόμους των πόλεων.
Mε νέα εμφάνιση και αλλαγές σε κινητήρα και κιβώτιο, το Crypton R εναρμονίζεται με τις τελευταίες προδιαγραφές της E.E. και μπαίνει στην τρίτη γενιά του, με στόχο την ευκολότερη αστική μετακίνηση.
Αν και έχουν χάσει σε πωλήσεις από τα scooter, οι φανατικοί του είδους δείχνουν να είναι πολλοί και τα παπιά διατηρούν ακόμα την πρωτοπορία τους στις πωλήσεις δικύκλων. Το Crypton R, που εδώ και χρόνια κυκλοφορεί στους δρόμους της χώρας μας, είναι ένα από αυτά και μάλιστα ιδιαίτερα επιτυχημένο, που πολλές φορές κατάφερε να πατήσει την κορυφή των πωλήσεων. Ο δυνατός και εύστροφος κινητήρας του αποτέλεσε το κύριο συστατικό της επιτυχίας του, καθώς μπορούσε να κινηθεί άνετα και σβέλτα μέσα στην πόλη, χάρη και στο το ευέλικτο σκαρί του. Αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς την ανανέωση που είχε επέλθει σε ολόκληρο τον ανταγωνισμό και την «γερασμένη» αισθητική του, καταλαβαίνουμε για ποιον λόγο ήρθε να το αντικαταστήσει το νέο Crypton R. To νέο παπί της Yamaha ήρθε για να αποκαταστήσει το όνομα της εταιρείας των Τριών Διαπασών και να υπενθυμίσει στον ανταγωνισμό ότι είναι παρόν. Ο αυξημένος κυβισμός του και οι αλλαγές που δέχθηκε, φαίνεται πως ήρθαν την κατάλληλη στιγμή. Χάρη στο νέο κινητήρα του, διαθέτει μεγάλη τελική ταχύτητα, χωρίς να χάσει την ευστροφία του χαμηλα. Το νέο κιβώτιο είναι αθόρυβο και θετικό, αλλά και οι νέες αναρτήσεις εγγυώνται την άνεση και την ασφάλεια των αναβατών. Το πιο άκαμπτο πλαίσιο φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την άριστη οδική συμπεριφορά που παρουσιάζει το νέο Crypton R. Παράλληλα ήρθε να μας αποδείξει και κάτι άλλο. Το προηγούμενο μοντέλο κατασκευαζόταν στην Ινδονησία και το νέο στην Ταϊλάνδη. Ε, απ' οτι φαίνεται αυτοί εκεί κάτω έμαθαν να κατασκευάζουν μοτοσικλέτες μετά από την πολύχρονη ενασχόληση τους με το αντικείμενο. Αυτό βέβαια δεν φαίνεται μόνο από τα Crypton R , αλλά από ολόκληρο τον ανταγωνισμό, που λίγο- πολύ σε αυτές τις χώρες κατασκευάζεται και δεν υστερεί ούτε σε αξιοπιστία, αλλά ούτε και σε σχεδιασμό. Αυτή η τακτική όμως, έχει να κάνει και με το κόστος παραγωγής, καθώς τα φθηνά εργατικά χέρια που διαθέτουν αυτές οι χώρες, το μειώνουν πολύ, κάτι που κάνει πιο ευέλικτη την τιμή πώλησης των προιόντων των εταιριών. Στην προκειμένη περίπτωση, το Crypton R είναι ακόμη φθηνότερο από την προηγούμενη έκδοση του, με τιμή 1,880 ευρώ, θέτοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τις πρώτες θέσεις στον πίνακα των πωλήσεων.
Ασφαλέστερο, πιο γρήγορο και με βελτιωμένη σχεδίαση.
Το νέο πιο άκαμπτο πλαίσιο, σε συνδυασμό με την νέα γεωμετρία, προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις στo νέο Crypton
Ηταν η κατάλληλη ευκαιρία να προβεί σε μια ανανέωσή του Crypton η Yamaha, αφού και η εναρμόνισή του με τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ήταν αναγκαία. Η ανανέωση, ωστόσο, είναι μια λέξη που δεν το εκφράζει απόλυτα, αφού άλλαξε ολοκληρωτικά. Ο προκάτοχός του, που βρισκόταν μέσα στην τριάδα των πιο καλοπουλημένων δικύκλων, έδωσε τη θέση του στο νέο παπί της Yamaha, που ναι μεν φέρει το λογότυπο Crypton R, αλλά σε καμία περίπτωση δεν του μοιάζει, ούτε από πλευράς εμφάνισης ούτε λειτουργικά. Κατ’αρχάς, η σχεδίασή του άλλαξε ριζικά και το Crypton R έγινε αγνώριστο. Η παρουσία του στο δρόμο κατά τη διάρκεια του τεστ, έκανε πολλά κεφάλια να γυρίσουν, ενώ από αυτούς που μπήκαν στον κόπο να ρωτήσουν, κανείς δεν φαντάστηκε ότι πρόκειται για μοντέλο της Yamaha. Οι γωνίες και οι αιχμές έδωσαν τη θέση τους στις καμπύλες, με το αποτέλεσμα να κρίνεται πολύ καλό, ενώ αυξήθηκαν και οι διαστάσεις του, τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος. Ο κινητήρας του πήγε πίσω στο σχεδιαστήριο για να γίνει αεροελαιόψυκτος και να αποκτήσει επιπλέον χωρητικότητα, που έφτασε τα 111 κ.εκ., με αυξημένη διάμετρο, από 49 σε 51 χιλ., και οι επιδόσεις του, με 8,28 ίππους και 0,85 kgm ροπής, είναι εφάμιλλες παπιού 125 κ.εκ., σύμφωνα με την Yamaha. Τo πλαίσιο έχει δεχθεί αλλαγές για να γίνει ακόμη πιο άκαμπτο, με διαφορετική γεωμετρία. Οι αναρτήσεις είναι και αυτές βελτιωμένες και χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη διαδρομή τους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Για το φρενάρισμά του φροντίζουν ένα υδραυλικό δισκόφρενο εμπρός, διαμέτρου 193 χιλ., με διπίστονη δαγκάνα, και ένα μηχανικό ταμπούρο πίσω, διαμέτρου 110 χιλ. Καινούργιος τέλος, είναι και ο προβολέας, ο οποίος είναι σαφώς ισχυρότερος ενώ βελτιωμένο είναι και το ταμπλό των οργάνων. Τέλος, οι πολλές αλλαγές το «βάρυναν» κατά έξι κιλά, και έτσι πλέον φτάνει τα 98.
Οδηγώντας το στους δρόμους της πόλης
Aν και υστερεί σε αίσθηση μπορεί και αναταποκρίνεται άψογα στις απαιτήσεις του αναβάτη.
H ανανέωση του είναι ολοκληρωτική. Η σέλα διαθέτει πολύ περισσότερο χώρο για οδηγό και συνοδηγό, περισσότερο και μαλακότερο αφρώδες υλικό, αν και θα κουράσει τον αναβάτη μετά από πολλή ώρα επάνω της. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά με δυσκολία και μόνο με τη χρήση του τσοκ.Χρειάζεται ολιγόλεπτο ζέσταμα για να αποδώσει σωστά, όπως και το σήκωμα του σταντ, διαφορετικά θα σβήσει. Το νέο τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων είναι άριστο στη λειτουργία του κα εξαφάνισε τα προβλήματα σκληρότητας και θορύβου που υπήρχαν στο προηγούμενο μοντέλο. Οι αλλαγές γίνονται, πλέον, με βελούδινο τρόπο και με σαφήνεια, τόσο σε ανεβάσματα όσο και σε κατεβάσματα. Σαν γνήσιο δίκυκλο πόλης, το νέο Crypton R τα καταφέρνει εξαίσια στη μετακίνηση στους δρόμους της πόλης. Ελίσσεται με ευκολία ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το δυνατό και ελαστικό κινητήρα του, που δεν έχει χάσει τη ζωηράδα που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο. Χωράει και περνάει ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα με ευκολία. Οι αναρτήσεις του έχουν μέτρια σκληρότητα και συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο την άνεση και την ασφάλεια των αναβατών. Σε συνεργασία με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, προσφέρουν εξαιρετική ασφάλεια στον αναβάτη όταν θα χρειαστεί να κινηθεί πιο γρήγορα, χωρίς να τρομάζουν με ελαστικότητες και «κουνήματα», ενώ τα ελαστικά του παρέχουν πολύ καλή πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα, όχι όμως και σε βρεγμένο. Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνονται και τα φρένα του, όπως είχαμε συνηθίσει από τον προκάτοχό του. Αν και υστερούν κάπως σε αίσθηση, διαθέτουν αρκετά μεγάλη δύναμη και προοδευτικότητα. Ενα άλλο θετικό στοιχείο που εξυπηρετεί την εκτός πόλεων κίνηση, είναι η υψηλή τελική του. Ενώ το προηγούμενο Crypton R σταματούσε στα 100 χλμ./ ώρα, το νέο μοντέλο μπόρεσε να κινηθεί με 115 χλμ./ ώρα σε ελαφριά κατωφέρεια, σταθερότατα, χάρη στο μεταξόνιο των 1.230 χιλ. και ας είχε στο χιλιομετρητή του μόνο 430 χλμ., και κυρίως, όπως προαναφέραμε, χωρίς να έχει χάσει από τη ζωηράδα του χαμηλά. Η δύναμη του κινητήρα «γεμίζει» τις ταχύτητες με τέτοια ευκολία, που με τέταρτη σχέση στο κιβώτιο και 90 χλμ./ ώρα στο κοντέρ, πιστεύεις ότι σηκώνει και πέμπτη σχέση. Στις υψηλές στροφές, όμως, εμφανίζονται κραδασμοί στα μαρσπιέ του οδηγού και κάποιοι τριγμοί στα πλαστικά του τιμονιού, χωρίς να σημαίνει όμως ότι γίνονται ιδιαίτερα ενοχλητικοί. Μεγάλη διαφορά υπάρχει και κατά τη μετακίνηση τη νύχτα, χάρη στο νέο ισχυρότερο προβολέα του. Το νέο ταμπλό των οργάνων, εκτός από όμορφο, είναι και ευδιάκριτο, με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και με λυχνίες για την κάθε ταχύτητα που βρίσκεται στο κιβώτιο, ξεχωριστά. Οι καθρέπτες έχουν όμορφη σχεδίαση και χάρη στο μακρύ μπράτσο, παρέχουν εξαιρετική ορατότητα της κατάστασης που επικρατεί πίσω..
Η εξάτμιση φροντίζει να φιμώνει καλά τόν ήχο του κινητήρα, αλλά συμβάλλει τα μέγιστα στην όμορφη εμφάνιση του.