• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Husaberg FS 650e
Race oriented
Η βασικότερη αλλαγή που έχει δεχθεί η φετινή σειρά των Husaberg είναι ότι πλέον κατασκευάζονται και συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της ΚΤΜ, με τις εγκαταστάσεις όμως του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης να παραμένουν στη Σουηδία.
Σχεδιασμένο με αγωνιστική φιλοσοφία, το σουηδικό Husaberg κατασκευάζεται πλέον στην Αυστρία, διατηρώντας τα καθαρόαιμα χαρακτηριστικά του, ενώ έχει ενισχυθεί σημαντικά η ποιότητα κατασκευής του και η αξιοπιστία του.
Παρομοίως, η φιλοσοφία της εταιρείας δεν έχει διαφοροποιηθεί και η αγωνιστική έμπνευση δεν έχει χάσει τον καθαρόαιμο χαρακτήρα της. Η εταιρεία θα εστιάσει την προσοχή της στη σχεδίαση και εξέλιξη των μοτοσικλετών Off-road και Supermoto. Σημαντικές αλλαγές έχει δεχθεί το νέο FS 650e. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, έχει επανασχεδιαστεί η κεφαλή του, η οποία έχει αποκτήσει νέα πλήκτρα που διαθέτουν καινούργια ρουλεμάν, ενισχύοντας κατά αυτό τον τρόπο την αξιοπιστία του. Η φλάντζα της εισαγωγής είναι ενσωματωμένη στον κύλινδρο και το καρμπιρατέρ είναι πλέον Keihin FCR41πουαντικατάστησε το Dell’Ort του πρόγονύ του. Το τελευταίο είναι εφοδιασμένο με αισθητήρα TPS, με στόχο την καλύτερη και πιο άμεση απόκριση του μοτέρ στο άνοιγμα του γκαζιού. Το καπάκι του συμπλέκτη είναι διαιρούμενο για να πραγματοποιείται πιο εύκολα η αλλαγή των δίσκων. Νέα είναι η καμπάνα του συμπλέκτη, που έχει «αδυνατίσει», ενώ από την άλλη, έχει ενισχυθεί ο επιλογέας των σχέσεων του κιβωτίου. Η ανανεωμένη ηλεκτρονική μονάδα της Kokusan δεν διαθέτει φέτος διπλό χάρτη και αντίστοιχο μπουτόν στο τιμόνι, μιας και σύμφωνα με το επιτελείο του Mattighofen, δεν είναι αναγκαία λόγω του TPS. Επίσης ενισχύθηκε σε σημαντικά σημεία το ψαλίδι και απέκτησε νέο οδηγό αλυσίδας. Αναβαθμισμένη είναι και η πίσω ανάρτηση, της οποίας η προοδευτικότητα έχει ενισχυθεί. Επίπλέον, βελτιώθηκε η μίζα και η μπαταρία, παρ' όλο που οι διαστάσεις της τελευταίας παρέμειναν ίδιες. Ενισχυμένο είναι το σύστημα πέδησης, που φέτος χρησιμοποιεί εξαπίστονη δαγκάνα της Beringer και δίσκο 310 χιλ. Η τρόμπα προέρχεται από τη Brembo, ωστόσο, η διάμετρός της είναι μεγαλύτερη από την περσινή. Οι ζάντες εξακολουθούν να είναι της Behr και τα ελαστικά προέρχονται από τη Michelin. Η μοτοσικλέτα της δοκιμής ήταν εφοδιασμένη με χούφτες Hebo, που δεν συμπεριλαμβάνονται στον στάνταρτ εξοπλισμό, όπως και οι καθρέφτες. Επίσης, έχει αφαιρεθεί για ευνόητους λόγους η σήτα από το σιγαστήρα. Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη αποτελούν ελληνική κατασκευή για λόγο της Extra Products. Ατσάλινες βάσεις στηρίζονται στο υποπλαίσιο και τα αλουμινένια μαρσπιέ είναι γνήσιο αντίγραφο των αντίστοιχων του Suzuki RGV 250. Όποιος ενδιαφέρεται για την απόκτησή τους, θα επιβαρυνθεί με 120 ευρώ επιπλέον. Αναμφισβήτητα, το νέο FS 650e αποτελεί μία εξειδικευμένη μοτοσικλέτα, που πάνω απ' όλα στοχεύει στο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στους αγώνες. Ταυτόχρονα, προσπαθεί να «τρυπώσει» στη λίστα των πωλήσεων και να βρει μία θέση στη μικρή κατηγορία των απαιτητικών και απόλυτων μοτοσικλετών Supermoto. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, όμως, είναι εφοδιασμένο με άριστο εξοπλισμό και ένα ισχυρό μοτέρ που είναι ικανό να ξηλώσει την άσφαλτο στο άνοιγμα του γκαζιού. Απευθύνεται σε «ψαγμένους» αναβάτες, αυτοί αναγνωρίζουν την αξία του. τις δυνατότητές του και συμβιβάζονται με την «τσουχτερή» τιμή του (9.985 ευρώ).
Απόλυτο όπλο
Όταν αναφέρεται κανείς σε μία μοτοσικλέτα Supermoto όπως το FS650e της Husaberg, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για τις κορυφαίες επιδόσεις της, που άλλωστε είναι γνωστές από το παρελθόν. Πρόκειται για μία μοτοσικλέτα που είναι σχεδιασμένη κατάλληλα για να σου ανεβάζει τον καρδιακό παλμό, ακόμη και όταν τη βλέπεις παρκαρισμένη στο πεζοδρόμιο του σπιτιού σου. Πριν καλά-καλά καθίσεις στη σέλα του, ηχεί στα αυτιά σου ο μπάσος ξερός ήχος του μονοκύλινδρου καθαρόαιμου και εσύ οραματίζεσαι τις αντιδράσεις του μόλις του στύψεις το γκάζι. Άμεσα κάνεις log out από το όνειρο των υπερ-αισθήσεων και πατάς τη μίζα του. Τότε μπαίνεις σε ένα ακόμη πιο αισθησιακό mode, καθώς νιώθεις το μοτέρ να δουλεύει σε υψηλότερες από το ρελαντί στροφές (εφόσον έχεις ανοίξει το choke) και αισθάνεσαι τους κραδασμούς στη σχεδόν ξύλινη, λεπτεπίλεπτη σέλα του. Μερικές κούφιες γκαζιές αρκούν για να φτιάξουν την ημέρα σου. Κουμπώνεις την πρώτη σχέση και αφήνοντας τον μέτριας σκληρότητας υδραυλικό συμπλέκτη, νιώθεις το Husaberg να ξεγλιστράει ελαφρώνοντας τον εμπρός τροχό του. Σε πιάνει δέος και τσιμπητά βάζεις την επόμενη σχέση. Το σκηνικό επαναλαμβάνεται, και η καρδιά σου χτυπάει πιο δυνατά καθώς η ταχύτητα αυξάνεται. Ακόμη και με 4η σχέση, χρειάζεται ευλάβεια στις κινήσεις του δεξιού καρπού, μιας και το FS650e δεν διστάζει να σου δείξει τι χρώμα έχει ο ουρανός. Σύντομα, έχεις μπει σε ένα ρυθμό που καμία άλλη μοτοσικλέτα της κλάσης του δεν μπορεί να σε βάλει. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και οι σφήνες εκτελούνται με μοναδική ευστάθεια και… χειρουργική ακρίβεια. Όταν είσαι πάνω στη σέλα του αδιαφορείς για τους κραδασμούς και την έλλειψη προστασίας από τον αέρα. Σε έχει συνεπάρει σε τέτοιο βαθμό η άριστη οδική συμπεριφορά του, που έχεις ξεχάσει ακόμα και το γεγονός ότι η σκληρή του σέλα σε ταλαιπωρεί. Το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι ότι μπορείς να επιταχύνεις, να φρενάρεις και να στρίβεις με εκπληκτική σιγουριά, κάνοντας τα όνειρά σου πραγματικότητα, σαν να οδηγείς σε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με τα λοιπά οχήματα να θυμίζουν αναβάτες που «τρώνε γύρο»! Αυτή είναι η πραγματική μαγεία του Husaberg. Το μοτέρ του ξεδιπλώνει την ισχύ του από το ρελαντί με εκρηκτικό τρόπο, χωρίς διχασμούς. Δύναμη υπάρχει σε όλη την κλίμακά του, ενώ η απόκρισή του στο άνοιγμα του γκαζιού συναγωνίζεται σε ταχύτητα τον τρόπο με τον οποίον σκέφτεσαι την κάθε σου κίνηση. Πριν προλάβεις να σκεφτείς ότι θα επιταχύνεις, το FS 650 το έχει καταφέρει και μάλιστα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Οι μικρές ανορθώσεις του εμπρός τροχού είναι μόνιμα στο σκηνικό της εκρηκτικής οδήγησης και μόνο αν το προσπαθήσεις θα τις αποφύγεις. Οι αναρτήσεις του είναι κατάλληλα ρυθμισμένες για σπορ οδήγηση, με αποτέλεσμα η άνεση των αναβατών να παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Είναι προοδευτικές και φροντίζουν για την άριστη πρόσφυση των τροχών στην άσφαλτο και τη σωστή μετάδοση της ισχύος. Στις ανοιχτές στροφές με 4η ή 5η, διαπιστώνεις ότι το πίσω ελαστικό της Michelin εμφανίζει την τάση να ολισθαίνει προοδευτικά στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού, γεγονός που προδίδει ότι απαιτείται κάποιο χρονικό διάστημα για να φθάσει στη θερμοκρασία λειτουργίας του. Τα φρένα δεν αφήνουν κανένα απολύτως περιθώριο για αρνητικά σχόλια. Ο δείκτης του δεξιού χεριού επαρκεί για να φρενάρεις άψογα και να ακινητοποιήσεις τη μοτοσικλέτα από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχυμέτρου. Είναι εκπληκτικό σε ισχύ, αλλά το στοιχείο που σε κερδίζει περισσότερο είναι η μοναδική αίσθηση και προοδευτικότητά του. Εξίσου ισχυρό και προοδευτικό είναι το πίσω φρένο, ωστόσο, απαιτείται ρύθμιση του ποδωστηρίου για να είναι πιο εύκολο στη χρήση του. Οι διακόπτες του είναι πρακτικοί, ενώ για τους φανατικούς του είδους λείπει το πονηρό μπουτόν της διπλής ηλεκτρονικής ανάφλεξης. Σε μέτρια επίπεδα κυμαίνεται η ισχύς των φώτων του, που όμως επαρκούν για τις απαιτήσεις της καθημερινής μετακίνησης. Αλλωστε, κανείς δεν θα έκανε ταξίδι με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, μιας και η σέλα της αλλά και η αυξημένη κατανάλωση του μοτέρ, θέτουν τα όρια. Αν το ανήσυχο πνεύμα σου δεν σου επιτρέπει να κινηθείς σε λογικούς ρυθμούς, έστω και για μικρές αποστάσεις, τότε το FS 650e είναι το όπλο που χρειάζεσαι για να κρατηθεί η αδρεναλίνη σου σε επιθυμητά επίπεδα. Απόκτησέ το!