• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Aeon Overland 180
Ακούραστος ιχνηλάτης
Πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα πρόταση από την Aeon στην κατηγορία των ATV, με κυβισμό μικρότερο των 200 κ.εκ.
Στην κατηγορία των ATV πολλαπλής χρήσης μπήκε δυναμικά η Aeon με το Overland 180, το οποίο είναι κατάλληλα εξοπλισμένο για να μπορεί να σε πάει εκεί που ονειρεύεσαι.
Βασικό του ατού αποτελεί το γεγονός ότι πληροί την ευρωπαϊκή προδιαγραφή που του επιτρέπει να παίρνει έγκριση τύπου. Με λίγα λόγια, το Aeon Overland 180 κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο και μάλιστα μπορεί να μεταφέρει και συνεπιβάτη. Είναι εφοδιασμένο με τετράχρονο κινητήρα, χωρητικότητας 180 κ.εκ., με διαστάσεις 61x57.8 χιλ. Την τροφοδοσία του αναλαμβάνει το μονό καρμπιρατέρ από το ρεζερβουάρ των 8 λίτρων και η ανάφλεξη του μείγματος γίνεται μέσω ηλεκτρονικής ενώ η εκκίνηση του μοτέρ με μίζα. Ωστόσο, για κάθε ενδεχόμενο, έχει τοποθετηθεί και μανιβέλα. Οι 8.34 ίπποι του φθάνουν στο πίσω σύστημα των τροχών μέσω του αυτόματου, συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, κιβωτίου. Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες στρογγυλής διατομής. Το καθένα από τα δύο συστήματα της ανάρτησης αποτελείται από ένα διπλό ψαλίδι που φέρει ένα μονό αμορτισέρ. Στο πίσω ψαλίδι είναι τοποθετημένος ο άξονας τον τροχών που φέρει την τελική μετάδοση και το δισκόφρενο, καθώς επίσης και το μονό αμορτισέρ. Στόχος του Overland 180 δεν είναι άλλος από την οff-road περιηγητική διασκέδαση, χωρίς να εξαιρείται η επαγγελματική του χρήση. Για το συγκεκριμένο λόγο, άλλωστε, είναι εξοπλισμένο κατάλληλα για να τα φέρνει εις πέρας χωρίς να δυσανασχετεί. Η ευρύχωρη σέλα σε συνδυασμό με τα μεγάλα μαρσπιέ, υπόσχονται ιδιαίτερη άνεση στον οδηγό και το συνεπιβάτη. Τα μαρσπιέ διαθέτουν κατάλληλα πλαστικά φτερά για να σε προστατεύουν όχι μόνο από τα νερά αλλά και από πιθανούς τραυματισμούς. Από την άλλη πλευρά, οι δύο μεγάλες μεταλλικές σχάρες προσφέρονται για τη μεταφορά αρκετών αντικειμένων που μπορούν να προσδεθούν κατάλληλα. Η τιμή του Aeon (3.970 ευρώ) κυμαίνεται στα πλαίσια της κατηγορίας του, ωστόσο, είναι ελαφρώς πιο ακριβό από το Kymco MΧer 150 (3.800 ευρώ), καθώς επίσης και από το Dinli (2.350 ευρώ), που είναι μικρότερα σε κυβισμό.
Χρηστικό και με σπορ επιδόσεις
Δεν χρειάζεται κανείς να προσπαθήσει ιδιαίτερα για να στρίψει πλαγιολισθαίνοντας θεαματικά, από τη στιγμή που η ισχύς του μοτέρ επαρκεί για τέτοιου είδους παιχνίδια.
Το Overland 180 είναι ένα ATV που στοχεύει στην επαγγελματική χρήση, καθώς επίσης και στις μετακινήσεις σε κάθε είδους τερέν. Κατά συνέπεια, ο κατασκευαστής έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην άνεση οδηγού και συνεπιβάτη. Η ανατομική σχεδίαση της σέλας σε τοποθετεί σε κατάλληλη θέση για να μπορείς να μετακινείς με ευκολία το σώμα σου, ανάλογα με τις απαιτήσεις των συνθηκών, καθώς επίσης και για να μπορείς να ελέγχεις την πορεία σου όρθιος. Το τιμόνι είναι ελαφρώς υψηλά τοποθετημένο, γεγονός που εξυπηρετεί περισσότερο στην καθημερινή χρήση και όχι στη σπορ οδήγηση. Στη δεξιά πλευρά του μοτέρ είναι τοποθετημένος ο λεβιές της μετάδοσης. Απαιτείται η χρήση του φρένου πριν τον χρησιμοποιήσεις, διαφορετικά ο κινητήρας σβήνει για λόγους ασφαλείας. Στο χειρισμό του δεν είναι δύσκολο, αλλά οι κινήσεις σου πρέπει να είναι αργές για να κουμπώσει σωστά ο λεβιές στην κάθε θέση. Ο κινητήρας παίρνει εύκολα εμπρός με το πάτημα του μπουτόν της μίζας, ενώ για τις δύσκολες στιγμές υπάρχει η μανιβέλα. Η ισχύς του τετράχρονου μοτέρ εμφανίζεται από το χαμηλό φάσμα των στροφών, χωρίς να φθάνει στον πίσω τροχό με ακαριαίο τρόπο. Μπορείς να κινηθείς με άνεση στα βατά σημεία, ενώ στα απαιτητικά περάσματα γίνεται εμφανής η απουσία της τετρακίνησης. Μέτρια είναι η σκληρότητα των αναρτήσεων, που συνδυάζουν το καλό κράτημά του με την άνεση των αναβατών. Όταν βάλεις στο περιθώριο τη συντηρητική οδήγηση και μπεις στο χώρο της διασκέδασης, διαπιστώνεις ότι οι αναρτήσεις συμπεριφέρονται καλύτερα από ό,τι περίμενες, με αποτέλεσμα να εκτελείς θεαματικές πλαγιολισθήσεις με τέρμα γκάζι. Τα ταμπούρα του είναι αρκετά ισχυρά, αλλά υστερούν σημαντικά σε αίσθηση και προοδευτικότητα. Από την άλλη πλευρά, το δισκόφρενο είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς και ενεργοποιείται από τη μανέτα και το αντίστοιχο ποδωστήριο. Τα ελαστικά της Maxxis παρέχουν καλό κράτημα στο χώμα, ενώ στην άσφαλτο απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο. Τα πλαστικά προστατευτικά των μαρσπιέ έχουν σεβαστές διαστάσεις, με αποτέλεσμα η προστασία του οδηγού και του συνεπιβάτη από τις λάσπες και τα νερά να κυμαίνεται σε καλό επίπεδο. Στα πολύ απαιτητικά περάσματα γίνεται αισθητή η απουσία της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, καθώς επίσης και του μπλοκέ διαφορικού. Κατά συνέπεια, όταν το Aeon φθάνει σε ανηφορικά μονοπάτια με μεγάλη κλίση, περιορισμένη πρόσφυση και βαθιά λούκια, δείχνει τις πρώτες αδυναμίες του, που είναι δικαιολογημένες για τον εξοπλισμό και το κόστος του. Ας μην ξεφεύγουμε από τα όρια της λογικής, όμως, από τη στιγμή που το Overland 180 καταφέρνει να κάνει πολλά, παρ' όλο ότι δεν αποτελεί ένα καθαρόαιμο επαγγελματικό εργαλείο.