Το ΚLE 250 είναι μια ευκολοδήγητη μοτοσικλέτα που μπορεί να προσφέρει στον αναβάτη της πάρα πολλά, ζητώντας ως αντάλλαγμα ελάχιστα πράγματα. Μπορεί να κινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη και να πραγματοποιήσει μικρά ταξίδια. Η συντακτική ομάδα του Moto-Τρίτη, πιστή στις δοκιμές διαρκείας, συμβίωσε για περισσότερο από ένα χρόνο με ένα KLE 250 και σας παραθέτει εδώ τις εντυπώσεις της.
Hταν αρχές Οκτωβρίου του 2002 όταν έφτασε στα (παλαιά) γραφεία του περιοδικού στα Μελίσσια το μικρό KLE, κατευθείαν από την ελληνική αντιπροσωπεία της Kawasaki, την ΤΕΟΜΟΤΟ. Στο κοντέρ του είχε γράψει μόνο 150 χλμ. και βέβαια ήταν απαραίτητο το στρώσιμο για να ξεκινήσει η δοκιμή. Αυτό έγινε ευλαβικά, με τη δέουσα προσοχή και υπομονή ώστε να αποφευχθούν πιθανά προβλήματα στο μέλλον και αυτός είναι και ο λόγος που έγινε αποκλειστικά από τη συντακτική ομάδα του περιοδικού, παρ' όλο που πολλοί ήταν εκείνοι που το φλέρταραν για μια βόλτα. Κατά τη διάρκεια του στρωσίματος, λοιπόν, το KLE έδειξε τον καλό χαρακτήρα του κατά τη μετακίνηση μέσα στην πόλη και την ευκολία με την οποία μπορεί να κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, κάτι που δεν υποστηρίζεται όμως από τον υψηλόροπο κινητήρα και με την τρύπα που παρουσιάζεται ανάμεσα στις 4.000 και τις 5.000 σ.α.λ.
Τα 1.000 χιλιόμετρα συμπληρώθηκαν γρήγορα και η μοτοσικλέτα κατηφόρισε για το συνεργείο της ΤΕΟΜΟΤΟ για το πρώτο της service, προκειμένου να διαπιστωθεί σε τι κατάσταση βρισκόταν. Εγιναν οι απαραίτητες εργασίες και όπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά.
Με το που τελείωσε το βασικό στρώσιμο, το KLE άρχισε τα ταξίδια του σαββατοκύριακου, με πρώτη εξόρμηση τον Παρνασσό και το Γαλαξίδι, με επιστροφή από Χαιρώνεια. Οι επιδόσεις του ήταν μοναδικές, αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για μια μοτοσικλέτα 250 κ.εκ. Κατάφερε να κινηθεί με ευκολία και με μέση ταχύτητα τα 140 χλμ./ ώρα, κάτι που το καθιστά ικανό να πραγματοποιεί το ίδιο καλά κοντινές αλλά και μακρινές εξορμήσεις. Αυτό το ταξίδι ήταν ό,τι καλύτερο για τη μοτοσικλέτα, καθώς είχε προγραμματιστεί να ανέβει στο δυναμόμετρο για να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς για την απόδοση του κινητήρα και μια δεύτερη δυναμομέτρηση στο τέλος της δοκιμής για να συγκριθεί η απόδοσή του πριν και μετά και να ελεγχθούν πιθανές απώλειες. Ετσι και έγινε. Εχοντας ολοκληρώσει για τα καλά τη διαδικασία του στρωσίματος, πήρε το δρόμο για το δυναμόμετρο του Power House και την πρώτη του δυναμομέτρηση, με το κοντέρ να γράφει 4.500 χλμ. Η δυναμομέτρηση στο Dynojet, έδειξε 24,5 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και ροπή 1,9 kgm στις 7.800 σ.α.λ. Η κλιμάκωση της ισχύος ήταν αρκετά ομαλή και μόνο μια τρύπα ανάμεσα στις 4.000 σ.α.λ. και στις 6.000 σ.α.λ. χάλασε την καλή εικόνα της απόδοσής του και είχε αντίκτυπο στη μετακίνηση της μοτοσικλέτας μέσα στην πόλη. Από τις 7.000 σ.α.λ. άρχισε να φαίνεται η δύναμη της μοτοσικλέτας, που διάρκεσε μέχρι και τις 10.000 σ.α.λ. Οι 24,5 ίπποι του το καθιστούν το ισχυρότερο της κατηγορίας. Μετά τη δυναμομέτρησή του, το KLE ανέβασε ρυθμούς και τα δρομολόγιά του γίνανε περισσότερα, καθώς έμεινε μόνο του στις δοκιμές διαρκείας, πραγματοποιώντας πάσης φύσεως διαδρομές, τόσο για τις ανάγκες της σύνταξης όσο και για τις ανάγκες της παραγωγής. Ετσι η υπόθεση των 6.000 χλμ, όπου και ήταν προγραμματισμένο να γίνει το δεύτερο service, ολοκληρώθηκε πολύ γρήγορα και κατηφόρισε για μια ακόμη φορά προς το συνεργείο της TΕΟΜΟΤΟ. Σε αυτό το δεύτερο service χρησιμοποιήθηκαν τα πιο σύγχρονα μηχανήματα της ελληνικής αντιπροσωπείας και η ρύθμιση του κινητήρα και των καρμπιρατέρ έγινε με τη βοήθεια μηχανήματος που μετράει τους ρύπους των καυσαερίων.
Μετά και το δεύτερο service, η «ζωή» του KLE δεν είχε κάτι συναρπαστικό, παρά μόνο τα γνωστά δρομολόγια ρουτίνας, ενώ αποδείχτηκε εξαιρετικά σπάταλο όσον αφορά τα τακάκια των φρένων, εμπρός και πίσω. Λόγω του επιθετικού τρόπου οδήγησής του, που οφείλεται στον υψηλόροπο κινητήρα του, χρειαζόταν τακάκια περίπου κάθε 2.000 με 2.500 χλμ. Οι έντονες βροχές και το κρύο καθήλωσαν το KLE στην Αθήνα και δεν του επέτρεψαν να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι. Ολα αυτά όμως μέχρι τις αρχές Μαϊου, που μύρισε καλοκαίρι, οπότε το KLE άρχισε και πάλι τα ταξιδάκια. Φορτωμένο με αποσκευές και δύο άτομα, άρχισε να κάνει εξορμήσεις στα νησιά, με τελευταίο σταθμό το νησί της Aνδρου, όπου και συμπλήρωσε τα 11.500 χλμ, για να πάρει το δρόμο του γυρισμού και να κανονιστεί το service των 12.000 χλμ. Τα 500 χλμ. που απέμεναν για τη συμπλήρωση των χιλιομέτρων για το service, διανύθηκαν σε μικρό χρονικό διάστημα και το KLE πήγε για τρίτη φορά στο συνεργείο της TEOMOTO, όπου το service αυτή τη φορά περιελάμβανε αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιού, ρύθμιση βαλβίδων και ρύθμιση καρμπιρατέρ. Εν τω μεταξύ, είχε παρατηρηθεί κάποια απώλεια λαδιού, η οποία όμως ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Ανέβηκε στη ράμπα, λύθηκε και ανοίχτηκαν τα καπάκια των βαλβίδων, κάτι που δεν χρειάστηκε τελικά, αφού τα διάκενα των βαλβίδων ήταν σωστά, γεγονός που δεν συμβαίνει και πολύ συχνά, απ' ό,τι μας είπαν οι τεχνικοί της TEOMOTO. Αντίθετα, τα καρμπιρατέρ χρειάστηκαν ρύθμιση, καθώς παρουσίασαν μια μικρή απόκλιση μεταξύ τους.
Το επόμενο service είναι στα 24.000 χλμ. Καθώς η δοκιμή διαρκείας έφτανε στο τέλος της, πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη δυναμομέτρηση, οπότε και είδαμε ότι το KLE είχε χάσει μόνο 1,1 ίππους, (από τους 24,5 στους 23,4), ενώ η ροπή του είχε κατέβει από τα 1,9 kgm στα 1,8 kgm. Αυτή τη στιγμή, το KLE βρίσκεται στα 23.600 χλμ., συνεχίζει κανονικά τα δρομολόγιά του και εξυπηρετεί ασταμάτητα τις ανάγκες όλόκληρου του περιοδικού.