Μήνυμα ΕΛ.ΑΣ.: «Δεν τιμωρούμε – Προστατεύουμε ζωές» - 359.800 ευρώ τα πρόστιμα για μοτοσυκλετιστές

Μήνυμα ΕΛ.ΑΣ.: «Δεν τιμωρούμε – Προστατεύουμε ζωές»
16.611 έλεγχοι σε μία εβδομάδα – 1.231 παραβάσεις χωρίς κράνος.
Τα πρόστιμα ανά περιφέρεια – Η Αττική πρώτη με 599 παραβάσεις.
350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για μη χρήση κράνους.
Μήνυμα ΕΛ.ΑΣ.: «Δεν τιμωρούμε – Προστατεύουμε ζωές».
16.611 έλεγχοι σε μία εβδομάδα – 1.231 παραβάσεις χωρίς κράνος
Για 21η συνεχόμενη εβδομάδα, η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει την εκστρατεία «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», στοχεύοντας στην καθολική συμμόρφωση οδηγών και επιβατών δικύκλων αλλά και χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (ηλεκτρικά πατίνια κ.λπ.).
Την εβδομάδα 17/11/2025 – 23/11/2025, οι έλεγχοι έφτασαν τους 16.611, από τους οποίους προέκυψαν 1.105 παραβάσεις οδηγών (48 σε διανομείς) και 126 παραβάσεις επιβατών.
Από τις συνολικές παραβάσεις:
- 906 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων (48 διανομείς),
- 122 επιβάτες δικύκλων,
- 199 οδηγούς Ε.Π.Η.Ο..
Τα πρόστιμα ανά περιφέρεια – Η Αττική πρώτη με 599 παραβάσεις
Η Αττική κρατά για ακόμη μία εβδομάδα την πρώτη θέση με 599 παραβάσεις, ενώ υψηλά ποσοστά εμφανίζονται στη Δυτική Ελλάδα, την Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά οι παραβάσεις ανά περιφέρεια ήταν:
- 599 Αττική
- 92 Δυτική Ελλάδα
- 91 Κρήτη
- 75 Θεσσαλονίκη
- 71 Θεσσαλία
- 68 Νότιο Αιγαίο
- 52 Ιόνια Νησιά
- 52 Πελοπόννησος
- 46 Στερεά Ελλάδα
- 24 Κεντρική Μακεδονία
- 22 Βόρειο Αιγαίο
- 20 Ανατ. Μακεδονία & Θράκη
- 19 Ήπειρος
350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για μη χρήση κράνους.
Με τη θέσπιση του Νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους.
Οι νέες ποινές είναι αυστηρές:
- 350 ευρώ πρόστιμο + αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες για οδηγούς δικύκλων που δεν φορούν κράνος.
(Οι ίδιες ποινές ισχύουν και όταν ο οδηγός δεν μεριμνά για επιβάτη χωρίς κράνος.) - 350 ευρώ για τον επβάτη δικύκλου χωρίς κράνος.
- 30 ευρώ για οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. χωρίς κράνος.
Μήνυμα ΕΛ.ΑΣ.: «Δεν τιμωρούμε – Προστατεύουμε ζωές»
Η Αστυνομία υπογραμμίζει πως η εκστρατεία δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η αλλαγή νοοτροπίας και η καθιέρωση της χρήσης πιστοποιημένου κράνους ως αυτονόητου μέτρου αυτοπροστασίας.
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει πως θα συνεχίσει καθημερινά με ισχυρή παρουσία στους δρόμους, ώστε να διασφαλίσει την καθολική εφαρμογή του μέτρου και να βοηθήσει στη δημιουργία πιο υπεύθυνης και ώριμης οδηγικής συμπεριφοράς.
Είναι πλέον σαφές ότι η εκστρατεία έχει διάρκεια, συστηματικότητα και αυστηρό πλαίσιο. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν τα σταθερά πρόστιμα θα μεταφραστούν σύντομα σε μείωση των τραυματισμών και των θυμάτων στους ελληνικούς δρόμους.



